mkdc98 Napisano 8 Kwietnia 2024 Napisano 8 Kwietnia 2024 (edytowane) Hej, od miesiaca mam nowego gravela i mam problem z oponami. Z przodu juz raz była wymieniana dętka bo drugiego dnia zaliczyłem kolec z akacji w lesie (nie wiem na jaką bo nie mialem wiec wymienili mi w serwisie) Mianowicie problem polega na cisnieniu powietrza. Przed przejażdżką pompuje koła do 3.5 bar przod, 4 tył (moja waga 90kg) (40mm szerokosc opony) i po 2 godzinach jazdy powietrze w obu kołach spada mi do 2-2.2 bara i się tak utrzymuje i nie spada już niżej. Za każdym razem gdy podpompuje je znowu do 3-4 barow i się przejade, nieważne czy jest to 10km czy 40 to powietrze spada do 2-2.2 bara gdy następnego dnia sprawdzam ciśnienie W czym moze byc problem? Jezdze glownie po sciezkach rowerowych w miescie Edytowane 8 Kwietnia 2024 przez mkdc98 Cytuj
pecio Napisano 9 Kwietnia 2024 Napisano 9 Kwietnia 2024 Jaka dętka, jaka opona? A Jak dłużej postoi to ciśnienie jeszcze bardziej spada ? Cytuj
player123 Napisano 9 Kwietnia 2024 Napisano 9 Kwietnia 2024 Dętki presta, wentyl dokręcony przed założeniem kapelutka ? Cytuj
mkdc98 Napisano 9 Kwietnia 2024 Autor Napisano 9 Kwietnia 2024 12 godzin temu, pecio napisał: Jaka dętka, jaka opona? A Jak dłużej postoi to ciśnienie jeszcze bardziej spada ? Vee rail 700x40c 622x40 tlr Takie opony, dętki nie wiem jakie bo to nowy rower więc są fabryczne. Ciśnienie ani drgnie poniżej 2barów, spada tylko gdy napompuje ponad 3 to spada do 2 barow Cytuj
Turysta05 Napisano 10 Kwietnia 2024 Napisano 10 Kwietnia 2024 Ponieważ kręcę na dwóch kółkach już kilkadziesiąt lat😃, to wiele razy miałem takie sytuacje, że powietrze jest ale przed każdą jazdą, albo co kilka dni trzeba dopompować, a drugie koło ok! Gdy zirytowany postanowiłem radykalnie rozwiązać problem to rzeczywiście była fizyczna przyczyna, a to przecieki na wentylu, a to jakieś przetarcie, albo kolec który się wbił i tak siedział jak korek,... itp. Takie mini przecieki trudno zlokalizować i bez miski z wodą mydlaną nie da rady. To że u ciebie @mkdc98 dotyczy równocześnie 2 kół(!) to chyba przykład, że nieszczęścia chodzą parami😡😂. 1 Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 10 Kwietnia 2024 Napisano 10 Kwietnia 2024 Dętki są tanie i prawdę mówiąc, czasami lepiej machnąć ręką na te 30 - 40 zł, niż zawracać sobie głowę. Kup nowe dętki, dobrej firmy. Sprawdź dokładnie oponę, obręcz i opaskę na obręczy. Czasami bywa tak, że zostają tam jakieś opiłki itd które niszczą dętkę. Cytuj
chudzinki Napisano 10 Kwietnia 2024 Napisano 10 Kwietnia 2024 A załatanie ~ 2 zł. W dniu 8.04.2024 o 22:40, mkdc98 napisał: kolec z akacji w lesie Wyjęty? Dziwna sprawa z tym, że nie spada poniżej 2... A zaworki sprawdzone? Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 10 Kwietnia 2024 Napisano 10 Kwietnia 2024 Gdyby dziura była oczywista, to można łatać. Natomiast autor ma jakieś niezidentyfikowane problemy. To nie jest wielki koszt, a szkoda czasu. Cytuj
chudzinki Napisano 10 Kwietnia 2024 Napisano 10 Kwietnia 2024 To nie prom kosmiczny żeby mówić o niezidentyfikowanych problemach 😀. Sprawdzić: zaworki szczelność samych dętek wnętrza opon pod kątem ciał obcych Potrzeba: jakiejś miski z wodą rąk 🤗 Cytuj
mkdc98 Napisano 10 Kwietnia 2024 Autor Napisano 10 Kwietnia 2024 6 godzin temu, chudzinki napisał: A załatanie ~ 2 zł. Wyjęty? Dziwna sprawa z tym, że nie spada poniżej 2... A zaworki sprawdzone? wyjety oczywiscie od razu po wbiciu sie bo syczało niesamowicie głośno gdy najechałem, to był gruby kolec w przednim kole. W przednim to tam kij, moze schodzic do dwoch barow, na tyle mi bardziej zależy bo jestem kulturystą i waże ponad 90kg więc na 2 barach opona 40mm sie troche rozjeżdza i czuje że wolniej jezdze. Zaworki są okej, maja podwojne zabezpieczenie Cytuj
mkdc98 Napisano 10 Kwietnia 2024 Autor Napisano 10 Kwietnia 2024 7 godzin temu, chudzinki napisał: To nie prom kosmiczny żeby mówić o niezidentyfikowanych problemach 😀. Sprawdzić: zaworki szczelność samych dętek wnętrza opon pod kątem ciał obcych Potrzeba: jakiejś miski z wodą rąk 🤗 Jesli detka byłaby nieszczelna to powietrze spadałoby ponizej 2bar na pewno Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 11 Kwietnia 2024 Napisano 11 Kwietnia 2024 13 godzin temu, mkdc98 napisał: wyjety oczywiscie od razu po wbiciu sie bo syczało niesamowicie głośno gdy najechałem, to był gruby kolec w przednim kole. W przednim to tam kij, moze schodzic do dwoch barow, na tyle mi bardziej zależy bo jestem kulturystą i waże ponad 90kg więc na 2 barach opona 40mm sie troche rozjeżdza i czuje że wolniej jezdze. Zaworki są okej, maja podwojne zabezpieczenie Powietrze nie powinno schodzić w ogóle. 2 bary na 40 mm przy wadze 90 kg, to zdecydowanie za mało. Jeździj tak dalej, a za chwilę założysz dwa tematy: 1. Zjechałem opony w 500 km 2. Rozwaliłem dwie obręcze, co kupić. Miałem opony 40 mm. Ważę od Ciebie mniej o jakieś 30 kg. Jeździłem w okolicach 2 Barów i to było już balansowanie na krawędzi, czy któregoś razu nie uszkodzę obręczy. Tak jak pisałem. Możesz sobie teraz szukać, rozkładać wszystko 10 razy i sprawdzać... lub... Kupić dwie dętki, sprawdzić opony i obręcze i zapomnieć. Czasami zdarzają się jakieś mikro uszkodzenia w wentylu, na łączeniu wentyla itd. Najważniejsze to żeby niczego nie było w oponie i obręczy. Twój wybór. Mi by było szkoda czasu i roboty za 30 zł. Cytuj
zekker Napisano 11 Kwietnia 2024 Napisano 11 Kwietnia 2024 11 godzin temu, mkdc98 napisał: Jesli detka byłaby nieszczelna to powietrze spadałoby ponizej 2bar na pewno Trafiają się takie uszkodzenia, że nie ucieka do końca. Są to bardzo drobne przebicia, które puszczają powietrze dopiero na wyższych ciśnieniach. To coś na zasadzie membrany, zastawki, która ma siłę utrzymać ale pod większą siłą puszcza. 14 godzin temu, mkdc98 napisał: Zaworki są okej, maja podwojne zabezpieczenie Liczba zabezpieczeń nie gwarantuje pełnej szczelności. Mogą być niedokręcone, uszczelki mogą być ubrudzone (np. talkiem) i będą popuszczać. W dniu 9.04.2024 o 18:59, mkdc98 napisał: dętki nie wiem jakie bo to nowy rower więc są fabryczne No to zajrzyj do środka. Jak czarne, to prawie na pewno butylowe, zwykłe gumowe. Jak kolorowe i matowe (chyba) to lateks. Jak kolorowe, bezbarwne i błyszczące, to TPU i podobne. Generalnie mniej kombinowania z teorią, więcej praktyki i sprawdzania co i jak, bo tak nigdy się nie dojdzie do przyczyny. 1 Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 11 Kwietnia 2024 Napisano 11 Kwietnia 2024 Nie ma szans żeby tam było co innego niż dętki butylowe najniższego sortu. Tego nie widać jak się kupuje rower, więc producenci wkładają byle co. Cytuj
chudzinki Napisano 11 Kwietnia 2024 Napisano 11 Kwietnia 2024 (edytowane) 15 godzin temu, mkdc98 napisał: wyjety oczywiscie od razu po wbiciu sie bo syczało niesamowicie głośno gdy najechałem, to był gruby kolec w przednim kole 15 godzin temu, mkdc98 napisał: Zaworki są okej, maja podwojne zabezpieczenie 12 godzin temu, mkdc98 napisał: Jesli detka byłaby nieszczelna to powietrze spadałoby ponizej 2bar na pewno No to szukaj czwartego elementu układanki... Powodzenia 🤭 57 minut temu, zekker napisał: Generalnie mniej kombinowania z teorią, więcej praktyki i sprawdzania co i jak, bo tak nigdy się nie dojdzie do przyczyny. Dokładnie! 😉 Edytowane 11 Kwietnia 2024 przez chudzinki 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.