mkdc98 Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia (edytowane) Hej, od miesiaca mam nowego gravela i mam problem z oponami. Z przodu juz raz była wymieniana dętka bo drugiego dnia zaliczyłem kolec z akacji w lesie (nie wiem na jaką bo nie mialem wiec wymienili mi w serwisie) Mianowicie problem polega na cisnieniu powietrza. Przed przejażdżką pompuje koła do 3.5 bar przod, 4 tył (moja waga 90kg) (40mm szerokosc opony) i po 2 godzinach jazdy powietrze w obu kołach spada mi do 2-2.2 bara i się tak utrzymuje i nie spada już niżej. Za każdym razem gdy podpompuje je znowu do 3-4 barow i się przejade, nieważne czy jest to 10km czy 40 to powietrze spada do 2-2.2 bara gdy następnego dnia sprawdzam ciśnienie W czym moze byc problem? Jezdze glownie po sciezkach rowerowych w miescie Edytowane 8 Kwietnia przez mkdc98 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 9 Kwietnia Udostępnij Napisano 9 Kwietnia Jaka dętka, jaka opona? A Jak dłużej postoi to ciśnienie jeszcze bardziej spada ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 9 Kwietnia Udostępnij Napisano 9 Kwietnia Dętki presta, wentyl dokręcony przed założeniem kapelutka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkdc98 Napisano 9 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 12 godzin temu, pecio napisał: Jaka dętka, jaka opona? A Jak dłużej postoi to ciśnienie jeszcze bardziej spada ? Vee rail 700x40c 622x40 tlr Takie opony, dętki nie wiem jakie bo to nowy rower więc są fabryczne. Ciśnienie ani drgnie poniżej 2barów, spada tylko gdy napompuje ponad 3 to spada do 2 barow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 10 Kwietnia Udostępnij Napisano 10 Kwietnia Ponieważ kręcę na dwóch kółkach już kilkadziesiąt lat😃, to wiele razy miałem takie sytuacje, że powietrze jest ale przed każdą jazdą, albo co kilka dni trzeba dopompować, a drugie koło ok! Gdy zirytowany postanowiłem radykalnie rozwiązać problem to rzeczywiście była fizyczna przyczyna, a to przecieki na wentylu, a to jakieś przetarcie, albo kolec który się wbił i tak siedział jak korek,... itp. Takie mini przecieki trudno zlokalizować i bez miski z wodą mydlaną nie da rady. To że u ciebie @mkdc98 dotyczy równocześnie 2 kół(!) to chyba przykład, że nieszczęścia chodzą parami😡😂. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 10 Kwietnia Udostępnij Napisano 10 Kwietnia Dętki są tanie i prawdę mówiąc, czasami lepiej machnąć ręką na te 30 - 40 zł, niż zawracać sobie głowę. Kup nowe dętki, dobrej firmy. Sprawdź dokładnie oponę, obręcz i opaskę na obręczy. Czasami bywa tak, że zostają tam jakieś opiłki itd które niszczą dętkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 10 Kwietnia Udostępnij Napisano 10 Kwietnia A załatanie ~ 2 zł. W dniu 8.04.2024 o 22:40, mkdc98 napisał: kolec z akacji w lesie Wyjęty? Dziwna sprawa z tym, że nie spada poniżej 2... A zaworki sprawdzone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 10 Kwietnia Udostępnij Napisano 10 Kwietnia Gdyby dziura była oczywista, to można łatać. Natomiast autor ma jakieś niezidentyfikowane problemy. To nie jest wielki koszt, a szkoda czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 10 Kwietnia Udostępnij Napisano 10 Kwietnia To nie prom kosmiczny żeby mówić o niezidentyfikowanych problemach 😀. Sprawdzić: zaworki szczelność samych dętek wnętrza opon pod kątem ciał obcych Potrzeba: jakiejś miski z wodą rąk 🤗 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkdc98 Napisano 10 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 6 godzin temu, chudzinki napisał: A załatanie ~ 2 zł. Wyjęty? Dziwna sprawa z tym, że nie spada poniżej 2... A zaworki sprawdzone? wyjety oczywiscie od razu po wbiciu sie bo syczało niesamowicie głośno gdy najechałem, to był gruby kolec w przednim kole. W przednim to tam kij, moze schodzic do dwoch barow, na tyle mi bardziej zależy bo jestem kulturystą i waże ponad 90kg więc na 2 barach opona 40mm sie troche rozjeżdza i czuje że wolniej jezdze. Zaworki są okej, maja podwojne zabezpieczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkdc98 Napisano 10 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 7 godzin temu, chudzinki napisał: To nie prom kosmiczny żeby mówić o niezidentyfikowanych problemach 😀. Sprawdzić: zaworki szczelność samych dętek wnętrza opon pod kątem ciał obcych Potrzeba: jakiejś miski z wodą rąk 🤗 Jesli detka byłaby nieszczelna to powietrze spadałoby ponizej 2bar na pewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 13 godzin temu, mkdc98 napisał: wyjety oczywiscie od razu po wbiciu sie bo syczało niesamowicie głośno gdy najechałem, to był gruby kolec w przednim kole. W przednim to tam kij, moze schodzic do dwoch barow, na tyle mi bardziej zależy bo jestem kulturystą i waże ponad 90kg więc na 2 barach opona 40mm sie troche rozjeżdza i czuje że wolniej jezdze. Zaworki są okej, maja podwojne zabezpieczenie Powietrze nie powinno schodzić w ogóle. 2 bary na 40 mm przy wadze 90 kg, to zdecydowanie za mało. Jeździj tak dalej, a za chwilę założysz dwa tematy: 1. Zjechałem opony w 500 km 2. Rozwaliłem dwie obręcze, co kupić. Miałem opony 40 mm. Ważę od Ciebie mniej o jakieś 30 kg. Jeździłem w okolicach 2 Barów i to było już balansowanie na krawędzi, czy któregoś razu nie uszkodzę obręczy. Tak jak pisałem. Możesz sobie teraz szukać, rozkładać wszystko 10 razy i sprawdzać... lub... Kupić dwie dętki, sprawdzić opony i obręcze i zapomnieć. Czasami zdarzają się jakieś mikro uszkodzenia w wentylu, na łączeniu wentyla itd. Najważniejsze to żeby niczego nie było w oponie i obręczy. Twój wybór. Mi by było szkoda czasu i roboty za 30 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 11 godzin temu, mkdc98 napisał: Jesli detka byłaby nieszczelna to powietrze spadałoby ponizej 2bar na pewno Trafiają się takie uszkodzenia, że nie ucieka do końca. Są to bardzo drobne przebicia, które puszczają powietrze dopiero na wyższych ciśnieniach. To coś na zasadzie membrany, zastawki, która ma siłę utrzymać ale pod większą siłą puszcza. 14 godzin temu, mkdc98 napisał: Zaworki są okej, maja podwojne zabezpieczenie Liczba zabezpieczeń nie gwarantuje pełnej szczelności. Mogą być niedokręcone, uszczelki mogą być ubrudzone (np. talkiem) i będą popuszczać. W dniu 9.04.2024 o 18:59, mkdc98 napisał: dętki nie wiem jakie bo to nowy rower więc są fabryczne No to zajrzyj do środka. Jak czarne, to prawie na pewno butylowe, zwykłe gumowe. Jak kolorowe i matowe (chyba) to lateks. Jak kolorowe, bezbarwne i błyszczące, to TPU i podobne. Generalnie mniej kombinowania z teorią, więcej praktyki i sprawdzania co i jak, bo tak nigdy się nie dojdzie do przyczyny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia Nie ma szans żeby tam było co innego niż dętki butylowe najniższego sortu. Tego nie widać jak się kupuje rower, więc producenci wkładają byle co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia (edytowane) 15 godzin temu, mkdc98 napisał: wyjety oczywiscie od razu po wbiciu sie bo syczało niesamowicie głośno gdy najechałem, to był gruby kolec w przednim kole 15 godzin temu, mkdc98 napisał: Zaworki są okej, maja podwojne zabezpieczenie 12 godzin temu, mkdc98 napisał: Jesli detka byłaby nieszczelna to powietrze spadałoby ponizej 2bar na pewno No to szukaj czwartego elementu układanki... Powodzenia 🤭 57 minut temu, zekker napisał: Generalnie mniej kombinowania z teorią, więcej praktyki i sprawdzania co i jak, bo tak nigdy się nie dojdzie do przyczyny. Dokładnie! 😉 Edytowane 11 Kwietnia przez chudzinki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.