Tadekzawacki12 Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia Witam posiadam rower tirban rc 100 i chciałbym się co muszę wymienić w nim aby łatwiej wjeżdżało się pod górki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadekzawacki12 Napisano 7 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia czy jakbym zamontował wolnobieg 8 biegowy coś by pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia Potrzebujesz lżejszych przełożeń. Do wymiany kaseta/ wolnobieg, bo nie wiem co tam masz i łańcuch. A jakie górki? Jaki zakres kasety teraz masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia Masz korbę 44 zęby i kasetę 12-28. Żeby było lekko pod górkę musisz zmniejszyć korbę (kosztem utraty szybkich biegów) lub zwiększyć kasetę. Z 7 biegowymi kasetami nie poszalejesz. Wymiana kasety na 8, 9, 10 biegów to Wymiana kompletu osprzętu. Szeroki zakres i niska cena to microshift advent X, na przykład: https://www.olx.pl/d/oferta/grupa-gravel-naped-1x10-microshift-advent-x-promax-CID767-IDZuRx5.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadekzawacki12 Napisano 7 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 1 godzinę temu, Krypto.Szosowiec napisał: Potrzebujesz lżejszych przełożeń. Do wymiany kaseta/ wolnobieg, bo nie wiem co tam masz i łańcuch. A jakie górki? Jaki zakres kasety teraz masz? wolnobieg 7 przełożeń i teren u mnie jest taki mieszany raz prosta droga za chwilę pod górkę raz mniejszą raz bardziej średnią co trochę wybija z rytmu i dlatego pytam co wymienić aby było trochę lepiej 1 godzinę temu, KSikorski napisał: Masz korbę 44 zęby i kasetę 12-28. Żeby było lekko pod górkę musisz zmniejszyć korbę (kosztem utraty szybkich biegów) lub zwiększyć kasetę. Z 7 biegowymi kasetami nie poszalejesz. Wymiana kasety na 8, 9, 10 biegów to Wymiana kompletu osprzętu. Szeroki zakres i niska cena to microshift advent X, na przykład: https://www.olx.pl/d/oferta/grupa-gravel-naped-1x10-microshift-advent-x-promax-CID767-IDZuRx5.html nie dało by się czegoś taniej bo to połowa wartości roweru to tak średnio się opłaca a chyba lepiej wymienić ten wolnobieg na kasetę tylko jaki zestaw polecacie tak do 300 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia (edytowane) Wg specyfikacji z strony masz kasetę 7 biegową, nie wolnobieg. Wymiana kasety na większą to wymiana łańcucha na dłuższy i przerzutki na taką o większym zakresie. Jak ma być tanio to szukać korby dajmy na to 36 zębów, ale i tak szału nie będzie. Wciąż będzie stosunkowo twardo. Za niewiele ponad 300zł da się kupić grupę claris 2x8, ale musiałbyś się upewnić co do możliwości montażu przedniej przerzutki. https://www.olx.pl/d/oferta/pelna-grupa-shimano-claris-2x8-CID767-IDY0Dh0.html https://www.olx.pl/d/oferta/grupa-shimano-claris-2-x-8-gravel-szosa-CID767-IDZuFpM.html Edytowane 7 Kwietnia przez KSikorski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia (edytowane) Przerzutka TY-300 (taką podają w specyfikacji) przyjmuje do 34 zębów z tyłu. Dlatego wystarczy wymienić kastę np. na taką: Kaseta SHIMANO CS-HG200 7S 12-32 - 20GA2320127 - 14325857587 - Allegro.pl i już będzie czuć różnicę. Stopniowanie szybkich biegów nie jest tutaj wcale złe, dopiero trzy największe zębatki mają dużą różnicę zębów. 32 zamiast obecnych 28 zębów na najlżejszym biegu to już odczuwalna różnica. Pozostaje dokupić nowy łańcuch i w stówce się koszt zamknie. Łańcuch KMC X8 X8.93 116 ogniw silver/gray spinka 6/7/8S - 4715575480015 - 15033587419 - Allegro.pl Edytowane 7 Kwietnia przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadekzawacki12 Napisano 7 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia naprawdę wystarczy wymienić kastę na taką i łańcuch i już będzie o wiele lepiej szło pod górkę nim jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia Chwilę pod górkę to nadal nam nic nie mówi. Jak to są jakieś zmarszczki to różnica 4 zębów na kasecie będzie jakoś tam odczuwalna. Jak podjazdy są trochę cięższe a przede wszystkim dłuższe to zmiana kasety to jak pudrowane syfa. Kupiłeś rower na typowo płaski teren. Ja bym kasety nie ruszał tylko zszedł jaj już z zębów na korbie czyli ją wymienił. A w ogóle ratuje cię tylko w takim mieszanym pagórkowatym terenie wstawienie innej korby z dwoma blatami i do tego przerzutki z przodu. Co ma do tego cena roweru to nie wiem. Jak kupiłeś na dłużej to co będziesz się mordował zamiast rozwiązać problem kilkoma stówami więcej? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 3 godziny temu, Tadekzawacki12 napisał: naprawdę wystarczy wymienić kastę na taką i łańcuch i już będzie o wiele lepiej szło pod górkę nim jeździć Zależy jak na to patrzeć. Jeśli potraktujemy tego Tribana jak uproszczony rower szosowy (taki bez dużego blatu), przełożenie 44/32 to według jeszcze nie tak dawnych standardów szosowych już prawie luksus, bo kiedyś korby w szosówkach miały np. 52/42, 53/42, 52/39, 53/39, a kasety szosowe zwykle nawet nie miały 28 zębów, a maksymalnie 27. Już 11-25 było taką trochę bardziej wyżynną wersją, a na płaskie to było 12-23, 11-23 lub nawet 12-21. Moim zdaniem na 44/32 to już można spore podjazdy atakować. Lata całe w szosówce miałem najlżejsze 42/24 i całą Wyżynę Lubelską i Roztocze objeździłem. Ten Triban to bardziej by mi nie leżał z powodu braku szybkich przełożeń, bo 44/12 to wciąż trochę mało, nawet mniej niż w starej szosie z wolnobiegiem (52/14). Oczywiście zawsze jest dylemat, jak rozdysponować fundusze, ale ja chyba na początek wymieniłbym tu tylko kasetę i łańcuch, a pozostałe 200 zł (bo założony limit był 300 zł) przeznaczył na lepsze opony, bo te fabryczne B'Twin 700x32 ważą po 530 g sztuka i chyba raczej mistrzyniami prędkości nie są. Na dwóch zwijanych 700x28 (nawet jakieś Continental UltraSport) można tu zrzucić prawie pół kilograma. Continental Ultra Sport III 700x28 zwij czar-brąz - CO0150680 - 13722980596 - Allegro.pl CONTINENTAL ULTRA SPORT III 700x28C opona zwijana - 1012888052 - 11746532877 - Allegro.pl Opona Rowerowa Szosa Duro DB-7001 700x28c zwijana - 50006-OP - 12226640161 - Allegro.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadekzawacki12 Napisano 7 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia Marvelo Dzięki za radę to spróbuje wymienić te elementy o których wspomniałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia Ja miałem Tribana 100, czyli poprzednika Twojego RC100. Miałem w nim korbę jednorzędową 48T i wolnobieg 14-34T, też się nie dało nim podjeżdżać górek a mieszkam w pofałdowanym, morenowym terenie. Ja wymieniłem korbę na dwurzędową Shimano Tourney FC-TY501-2 46-30T, suport NECO B910 68x122,5, łańcuch KMC X8, dałem przednią przerzutkę Shimano Tourney FD‑A070 i 2-biegową manetkę przerzutki przedniej Shimano A050 (taką jak masz prawą, 7-biegową). Jeżeli przerzutka tylna jest taka sama jak w moim byłym Tribanie 100 to faktycznie przyjmuje do 34T bo taką największą zębatkę miałem. Możesz więc kasetę wymienić np. na 7-rzędową SunRace CSM407AV MTB 11-34T (11-13-15-18-22-28-34T) lub Shimano CS-HG200 12-32T (12/14/16/18/21/26/32T). Myślę, że to lepsze niż mniejsza korba 36 lub 40T plus wymiana kasety na 12-32T bo dalej będzie Ci ciężko na podjazdach a dodatkowo stracisz na prędkości. Przy moim rozwiązaniu będziesz miał jeszcze większą prędkość dzięki dużemu blatowi 46T i miękkie przełożenia dzięki małemu blatowi w korbie 30T i kasecie z najważniejszą zębatką 32 lub 34T w zależności którą kadetę wybierzesz 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadekzawacki12 Napisano 8 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia Greg1 czy podał byś linka do wszystkich części które mi doradasz tutaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia Ja tobrobiłem rok temu ale miałem rozpiskę w notatniku dlatego wiedziałem co wkładałem. Musisz po prostu szukać po nazwie, pamiętam, że manetkę, łańcuch i suport kupiłem na Allegro - mogę wysłać linki do aukcji jak chcesz. Korbę kupiłem w DE bo ram pracuję i była akurat jakaś promocja na bike-discount.de bodajże. Potrzebujesz też kawałek pancerza do linki przedniej przerzutki 35 cm np. Shimano OT-SP41 (smarowane wewnątrz), końcówki pancerza linki przerzutki np. SP41 (uszczelnione), kńcówki linki przerzutkio, kraliki na linkę przerzutki i ołona pancerza przerzutki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadekzawacki12 Napisano 9 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia zamówiłem już wszystkie części jakie wymieniłeś tutaj 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majsterX Napisano 17 Czerwca Udostępnij Napisano 17 Czerwca (edytowane) Koledzy, dla uporządkowania tematu: - jest "starszy" Triban 100 z tylnym kołem na wolnobieg (łatwo poznać po nakrętce na osi zamiast szybkozamykacza) i on ma korbę 48T suport kwadrat. Wolnobieg w wersji MEGARANGE 14-34T. Ta wersja, po wymianie tylnego koła i wsadzeniu kasety 11-34T (8s) robi się prawdziwym zapier%^#czem 11Tx48T robi robotę... Jednocześnie 34Tx48T daje radę z podjazdem pod mało przyjemne wzniesienia (przynajmniej moim zdaniem). - jest "nowszy" Triban oznaczany już jako RC100 z tylnym kołem na kasetę - tam siedzi kaseta 7s ALE są też podkładki na bębenku kasety, więc kaseta łatwo wymienialna na 8-10s. Korba przód 44T suport kwadrat. Kaseta w oryginale 12-28T - od razu śmietnik. Zmiana pojedynczego blatu z 44T w RC100 powoduje znaczącą degradację możliwości rozpędzenia roweru, a głównym sensem szosy jest prędkość. Co ja osobiście bym zaproponował? Pierwsze co: kaseta do 34T - te 6 zębów zrobi różnicę. Założyć nawet 8s 11-34T a potem kombinować z manetką / klamkomanetką, żeby obsłużyła 8s. Ta na 7s ustawiona na zakresie 1-34T 7-13T też da radę (11T pozostanie nieobjęte przerzutką do momentu instalacji manetki / klamkomanetki 8s). Moim skromnym zdaniem 34Tx44T musi podejść nawet pod chamską pod górkę, no nie ma bata... Jeżeli w/w przeróbka jednak okaże się niewystarczająca: przerobić przód z 1s na 2s - blaty podwójne na kwadrat drogie nie są - szukać szosowych. Ostatecznie Shimanowski blat MTB na 3 tarcze 48/38/28 (tanizna) . Duży blat utrzymać na wysokiej licznie zębów, mały trzydzieści-coś. Będzie idealnie: na dużym blacie szybko, na małym blacie pod każdą górkę da radę Edytowane 17 Czerwca przez majsterX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.