Przmslwklt Napisano 6 Kwietnia 2024 Napisano 6 Kwietnia 2024 Cześć wszystkim! Posiadam Tribana RC500, na oryginalnych Decathlonowych oponach. Opony są względnie spoko, jednakże szukam dla siebie czegoś nowego- trochę szybszego i lepiej trzymającego się drogi. Jeżdżę w zasadzie tylko po drogach asfaltowych (o różnej jakości), myślę że drogi utwardzone i podobne stanowią max 1%. Obecnie mam opony o szerokości 28mm, chciałbym teraz jednak kupić sobie 25tki. Myślałem wstępnie o jakichs oponach max do 120 zeta za sztukę- z założeniem że im tańsze tym lepsze 😛 Myślałem wstępnie o jakichś Schwalbe Lugano II, Vittoria Zafiro V albo Continental Grand Prox, Ultra Sport III, albo jak się uda znaleźć to Gator Skin. Opinie o każdych oponach są na sklepach tak różne, że wolę podpytać tutaj, czy któreś z tych opon są wybitnie dobre albo wybitnie złe? Czy ewentualnie możecie podrzucić jakieś propozycje gum na których będę mógł pokonywać względnie duże dystanse i osiągać dobre prędkości a zarazem będą dobre w zakrętach? Będę szalenie wdzięczny za pomoc. Cytuj
Greg1 Napisano 6 Kwietnia 2024 Napisano 6 Kwietnia 2024 Cytat Obecnie mam opony o szerokości 28mm, chciałbym teraz jednak kupić sobie 25tki. Ale po co? Węższe opony nie znaczy szybsze. Teraz świat rowerowo-sxosowy, łącznie z tym pro i zawodowym odchodzi od 25c i przesiada się na 28c bo testy wykazują, że nie traci się na oporach toczenia, wręcz niektóre testy pokazują nawet, że 28c mają mniejsze opory niż 25c a do tego zyskuje się trochę komfortu 1 Cytuj
Mihau_ Napisano 6 Kwietnia 2024 Napisano 6 Kwietnia 2024 ultrasporty III w swojej kategorii cenowej są chyba najsensowniejszym wyborem, ewentualnie conti grandsport Cytat Obecnie mam opony o szerokości 28mm, chciałbym teraz jednak kupić sobie 25tki. Po co? 1 Cytuj
Przmslwklt Napisano 6 Kwietnia 2024 Autor Napisano 6 Kwietnia 2024 Widzę że moja chęć przejścia na węższe oponki jest trochę kontrowersyjna 😛 w sumie to przyznaję się bez bicia- myślałem że węższa guma ma mniejszy opór toczenia. Jeśli to nie ma znaczenia, to kupię te które będą tańsze poprostu 😛 @Mihau_ wlasnie obczajam te Grandsporty i wydają się legitne, rozważę to, dzięki! Cytuj
Mihau_ Napisano 6 Kwietnia 2024 Napisano 6 Kwietnia 2024 https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/grand-prix-5000-comparison zerknij na sklep biostern, conti powinny być najtaniej w sieci, popatrz też na vittorie - może coś ciekawego się trafi, rubino np 1 Cytuj
Nemrod82 Napisano 7 Kwietnia 2024 Napisano 7 Kwietnia 2024 Ja w swoim czasie przeszedłem z Ultrasportów na Duro Hypersonic. Była to zdecydowanie zmiana na plus jeżeli chodzi o szybkość i dynamikę. Ultrasporty za były chyba nieco bardziej komfortowe. Cytuj
itr Napisano 8 Kwietnia 2024 Napisano 8 Kwietnia 2024 Grand Prix bez "5000" to dobre opony. (mieszanka) 25 są w zestawieniu z 28 mniej wybaczające. Zmiana 23-25 w zasadzie nieodczuwalna, a na 28 bardzo. Niższe ale wciąż bezpieczne ciśnienie robi różnicę na zakrętach, i komfort na prostej... zbyt gumowate 28 - a mam na przykład zwijane Vittorie Zaffiro w porównaniu z lekkimi oponami 25 mogą fałszywie zniechęcać do 28, więc grube oraz nalane gumą tanie 28 lepiej odpuścić. Cytuj
Przmslwklt Napisano 8 Kwietnia 2024 Autor Napisano 8 Kwietnia 2024 @itr dzięki za Twoją odpowiedź. Które opony z tej konwerswcji masz na myśli mówiąc o zbyt gumowatych i nalanych? Chyba że piszesz ogólnie? Pozdro! Cytuj
kaido2 Napisano 8 Kwietnia 2024 Napisano 8 Kwietnia 2024 (edytowane) W dniu 6.04.2024 o 23:04, Greg1 napisał: Ale po co? Węższe opony nie znaczy szybsze. Teraz świat rowerowo-sxosowy, łącznie z tym pro i zawodowym odchodzi od 25c i przesiada się na 28c bo testy wykazują, że nie traci się na oporach toczenia, wręcz niektóre testy pokazują nawet, że 28c mają mniejsze opory niż 25c a do tego zyskuje się trochę komfortu Trzeba wziąć poprawkę, że peleton zawodowy to główny tester sprzętu i w zasadzie to on nie ma nic do gadania, oprócz zawodników którzy się tak naprawdę liczą.. Czy zawodnicy chcą jeździć na 32? Pogadaj z nimi ,a dowiesz się nawet , że co poniektórzy woleli by z powrotem szczęki i normalny ludzki laczek. Z praktyki , a nie z internetów mogę napisać, ze opory toczenia, to generalnie konstrukcja opony i użyta mieszanka oraz ich waga. odpowiednie ciśnienie jest potrzebne by opona podczas użytkowania utrzymywała odpowiedni profil, by uzyskiwać z niej optymalne parametry. Są bardzo szybkie opony 23, jak i 25. W dniu 6.04.2024 o 23:16, Przmslwklt napisał: Widzę że moja chęć przejścia na węższe oponki jest trochę kontrowersyjna 😛 w sumie to przyznaję się bez bicia- myślałem że węższa guma ma mniejszy opór toczenia. Jeśli to nie ma znaczenia, to kupię te które będą tańsze poprostu 😛 @Mihau_ wlasnie obczajam te Grandsporty i wydają się legitne, rozważę to, dzięki! Węższa guma = niższa waga, niższa masa rotacyjna, lepsza dynamika, a to oznacza łatwiejsze utrzymanie obrotu co przekłada się na wyższe prędkości. O klejeniu w zakrętach nie decyduje tutaj szerokość opony, a użyta mieszanka. Dobrze kleją GP4000/5000, Rubino Pro, Spec Turbo. GP jak wszystkie GP ich ścianki boczne są cienkie i łatwo je uszkodzić. P.S całkiem tanich( czyli tych nalanych gumą) opon szosowych nie ma co kupować, bo mogą tylko zniechęcić do szosy Edytowane 8 Kwietnia 2024 przez kaido2 Cytuj
spidelli Napisano 14 Kwietnia 2024 Napisano 14 Kwietnia 2024 (edytowane) Podłączę się. Gravel, jazda głównie po asfalcie (różnej jakości), epizodycznie dobry szuter czy leśna ścieżka. Zależy mi na szybszej jeździe po asfalcie ale przy jakimś minimum komfortu + opcja zjazdu na szuter (bez szaleństw, możliwość awaryjnego, spokojnego przejazdu bez stresu, że zaraz się przebije opona). Teraz mam Schwalbe G-ONE Speed RG 30-622, zostałbym przy tej szerokości albo poszedł w 32-622. Cena: < 300 PLN/szt. Wstępnie wpadły mi w oko: 1) CONTINENTAL Grand Prix 5000 S TR 2) VITTORIA Rubino Pro G2.0 3) PIRELLI P Zero Road TLR Edytowane 14 Kwietnia 2024 przez spidelli Cytuj
chrismel Napisano 14 Kwietnia 2024 Napisano 14 Kwietnia 2024 (edytowane) Jedyną oponą szosową którą brałbym pod uwagę do takich celów jest Continental z uwagi na wkładkę Vectran. Jeżdżę na GP5000 i pomimo sporej już ilości drobnych nacięć od szkła (mieszkam koło stadionu narodowego więc wiadomo, "kibice" ) i drobnych kamyczków nic się z nimi nie dzieje. Ale każdy zjazd na szuter to jednak ryzyko rozcięcia cienkiej ścianki bocznej. U mnie to zjazdy sporadyczne na łączniki szutrowe ale im dalej od domu z tym większą duszą na ramieniu to robię. Kidy je skończę następne czekają już All Season: https://biostern.abstore.pl/opony-szosowe-conti-grand-prix-5000-all-season-700x35,c105,p10315,pl.html które wydają mi się bardziej rozsądnym wyborem. 35 bo opory toczenia są praktycznie takie same a komfort większy. Testował je Janek z bikeshow i głównie na podstawie jego opinii je wybrałem. Tak w ogóle to walka o każdy mm szerokości że niby opona będzie szybsza nie ma sensu: https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/grand-prix-5000-s-tr-comparison Edytowane 14 Kwietnia 2024 przez chrismel 1 Cytuj
HSM Napisano 14 Kwietnia 2024 Napisano 14 Kwietnia 2024 (edytowane) @spidelli W kwestii continentali - jeżeli dopuszczasz jazdę z dętką, to zamiast wersji S TR warto rozważyć zwykłe Grand Prix 5000 Folding Tyre. Są zdecydowanie tańsze a w sumie to to samo co S TR, tyle że pod dętkę. Dla porównania: https://www.bike-discount.de/en/continental-grand-prix-5000-folding-tyre https://www.bike-discount.de/en/continental-grand-prix-5000-s-tr-28-folding-tyre a w kompletach są jeszcze tańsze (choć akurat ten sklep obecnie nie sprzedaje kompletów 30 mm)... Dodatkowo - jeśli jesteś maniakiem zrzucania wagi - to spodoba Ci się, że są lżejsze (jak się da dętki tpu, to mogą zostać lżejsze niż tubless z mlekiem... Edytowane 14 Kwietnia 2024 przez HSM 2 Cytuj
spidelli Napisano 14 Kwietnia 2024 Napisano 14 Kwietnia 2024 (edytowane) Dziękuję, @HSM Jeżdżę z dętką ale koła są TR; maniakiem zrzucania wagi nie jestem, w każdym razie nie jest to priorytet. @chrismel 35 to chyba max, co wejdzie u mnie do roweru, pokiwam się nad tym. Co do przebijania, to nakręciłem tych kilometrów w kilka lat i raz - tylko raz - przebiłem oponę, na sakwach. Na dziurawym asfalcie i szutrze jadę po prostu wolno i ostrożnie, szkoda mi roweru a poza tym nie lubię jak mi łeb skacze Z reguły planuję trasy i wiem czego się spodziewać, chociaż każda wiosna niesie przykre niespodzianki na tych gminnych drogach Do dalszych eksploracji albo na sakwy używam innego roweru, gdzie priorytety są inne Na pewno sporo szczęścia przy tym miałem, zupełnie odwrotnie niż mój brat, który jeździ mniej, a łapie gumę co najmniej raz w sezonie Edytowane 14 Kwietnia 2024 przez spidelli Cytuj
chrismel Napisano 14 Kwietnia 2024 Napisano 14 Kwietnia 2024 (edytowane) Też jeżdżę z dętką ale od pewnego czasu z latexową. Nie chodzi o wagę ale o opory toczenia. Butyl dokłada jednak około 4W do sztuki a tak na GP5000 32C mam opory toczenia poniżej 10W. PS. GP5000 mam w wersji właśnie pod dętkę. Edytowane 14 Kwietnia 2024 przez chrismel Cytuj
itr Napisano 14 Kwietnia 2024 Napisano 14 Kwietnia 2024 (edytowane) Ostrożne prowadzenie zawsze na piedestale, ale niestety w szosowych oponach na szutrze przecinasz bok nie zawsze szkłem czy na odcinku z potłuczonymi kafelkami tylko zwykłym kamyczkiem, na dobrze ubitej nawierzchni, który akurat tak się ustawi , że ciachnie bok. Czasami przetnie dętkę czasami wystaje bąbel... im wyższe ciśnienie tym łatwiej uszkodzić oponę. Dlatego lekkie sportowe i komfortowe gumy - bo delikatny bok jest super przyjemny można strzelić po 2000 km albo po 200 metrach pierwszego szutru na który się wjechało. Druga szansa na przecięcie - to grząski piaseczek na polnej drodze, w nim opona się zagłębia i ukryty piaskowy dziadek przecina bok oponki... Los opony każdej jest zawsze loterią, czasem super opona pada czasem zła opona znosi lata beztroski. Na dziurawym koniu łaska pańska jeździ. Edytowane 14 Kwietnia 2024 przez itr 1 Cytuj
spidelli Napisano 14 Kwietnia 2024 Napisano 14 Kwietnia 2024 No za wysokim ciśnieniem też nie przepadam Cytuj
HSM Napisano 14 Kwietnia 2024 Napisano 14 Kwietnia 2024 Bez względu na to, czy Twoje koła są tubless ready czy nie, jak jeździsz z dętką, jeśli już miałoby to być GP 5000, to wybrałbym w zwykłej wersji a nie TR S. Chociażby z uwagi na różnicę w cenie. 1 Cytuj
spidelli Napisano 14 Kwietnia 2024 Napisano 14 Kwietnia 2024 Gdybym został przy dętce to oczywiście masz rację; a raczej zostanę. Cytuj
chrismel Napisano 14 Kwietnia 2024 Napisano 14 Kwietnia 2024 Jeszcze mam takie spostrzeżenie dla Ciebie @spidelli. Gdybym nie miał internetu i trafił na takie opony jakich używam czyli GP5000 32C w wersji pod dętkę to byłbym najszczęśliwszym człowiekiem na ziemi Nic się z nimi nie dzieje, są piekielnie szybkie i o akceptowalnym komforcie. A tak się naczytałem o cienkich ściankach bocznych, delikatnej konstrukcji opon szosowych i zamiast jeździć i się nie przejmować w słoneczny dzień zakładam okulary, biorę lupę i je oglądam. Dobrze że mikroskopu nie mam No i na podstawie testów, zasłyszanych opinii wymyśliłem właśnie te All Season 35C jako najrozsądniejszy wybór. A przy odrobinie niefarta można rozciąć nawet oponę MTB które w teorii powinna być odporna na takie uszkodzenia czego sam doświadczyłem. 1 Cytuj
spidelli Napisano 14 Kwietnia 2024 Napisano 14 Kwietnia 2024 Wezmę te GP5000 pod dętkę Rower "szosowy", mniej gravelowy, myślę że fart do niełapania gum mnie nie opuści Cytuj
chrismel Napisano 14 Kwietnia 2024 Napisano 14 Kwietnia 2024 (edytowane) https://biostern.abstore.pl/opony-szosowe-conti-grand-prix-5000-700x32-zwijana,c105,p3664,pl.html https://biostern.abstore.pl/detki-detka-latex-700x30-38c-presta-48mm-rvc,c142,p8586,pl.html Edytowane 14 Kwietnia 2024 przez chrismel 1 Cytuj
Thomass13 Napisano 14 Kwietnia 2024 Napisano 14 Kwietnia 2024 chrismel mówisz że te lateksy detki sa w porzadku ? Tutaj nie trzeba czasem innych łatek do ich klejenia w razie przebicia ? Tibulino chyba do tego sie uzywa z tego co kojarze?Ja akyrat jezdze na detkach continental ale mysle czy nie przejśc jednak na latekosowe. A oponki na których jeżdzę to vittoria rubino pro g2.0 i tak szczerze bardzo dobrze mi sie na nich jeżdzi, kapci nie łapią mi mo delikatnuch przeciec na oponie. Zdarzyło mi sie czasem na utwardzona droge na nich wjechac i dały rady bez kapcia. Cytuj
chrismel Napisano 14 Kwietnia 2024 Napisano 14 Kwietnia 2024 Różnica jest subtelna ale odczuwalna w komforcie i oporach toczenia. Trzeba je pompować codziennie ale i tak sprawdzam ciśnienie przed każdą jazdą więc dla mnie to raczej cecha niż wada. O łataniu nic nie wiem bo od ponad 11 lat i ponad 100.000 km nie złapałem kapcia. To trochę analogia do porywania samolotów Izraelskich. Dlaczego nikt ich nie porywa ? Bo Izraelczycy nie wpuszczają na pokład terrorystów. Dlaczego nie łapię kapci ? Bo nie wjeżdżam na nic co mogłoby opony przedziurawić Cytuj
pecio Napisano 14 Kwietnia 2024 Napisano 14 Kwietnia 2024 Lateksy łatasz normalnymi klasycznymi łatkami do czarnych dętek. Technologia łatania jest dokładnie taka sama. Dopiero do dętki TPU zmienia się podejście do łatania. Cytuj
kaido2 Napisano 15 Kwietnia 2024 Napisano 15 Kwietnia 2024 (edytowane) 22 godziny temu, spidelli napisał: Wezmę te GP5000 pod dętkę Rower "szosowy", mniej gravelowy, myślę że fart do niełapania gum mnie nie opuści Contact speedy od Conti sobie weź. 35c w drucie jest poniżej stówy za sztukę, a jedzie to po wszystkim. Na asfalcie szybko, od kamieni nacięć zero. Ma wkładkę więc można łupać. Moje aktualnie są już trochę wysliczone, ale mają za sobą minimum te 5 koła zrobione. 28c też jest,więc jak 35 za szerokie to można węższe. Edytowane 15 Kwietnia 2024 przez kaido2 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.