Skocz do zawartości

[Opony] Względnie tanie opony na szosę


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

Posiadam Tribana RC500, na oryginalnych Decathlonowych oponach. Opony są względnie spoko, jednakże szukam dla siebie czegoś nowego- trochę szybszego i lepiej trzymającego się drogi. 

Jeżdżę w zasadzie tylko po drogach asfaltowych (o różnej jakości), myślę że drogi utwardzone i podobne stanowią max 1%. 

Obecnie mam opony o szerokości 28mm, chciałbym teraz jednak kupić sobie 25tki.

Myślałem wstępnie o jakichs oponach max do 120 zeta za sztukę- z założeniem że im tańsze tym lepsze 😛

Myślałem wstępnie o jakichś Schwalbe Lugano II, Vittoria Zafiro V albo Continental Grand Prox, Ultra Sport III, albo jak się uda znaleźć to Gator Skin.

Opinie o każdych oponach są na sklepach tak różne, że wolę podpytać tutaj, czy któreś z tych opon są wybitnie dobre albo wybitnie złe? Czy ewentualnie możecie podrzucić jakieś propozycje gum na których będę mógł pokonywać względnie duże dystanse i osiągać dobre prędkości a zarazem będą dobre w zakrętach?

Będę szalenie wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Obecnie mam opony o szerokości 28mm, chciałbym teraz jednak kupić sobie 25tki.

Ale po co? Węższe opony nie znaczy szybsze. Teraz świat rowerowo-sxosowy, łącznie z tym pro i zawodowym odchodzi od 25c i przesiada się na 28c bo testy wykazują, że nie traci się na oporach toczenia, wręcz niektóre testy pokazują nawet, że 28c mają mniejsze opory niż 25c a do tego zyskuje się trochę komfortu

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że moja chęć przejścia na węższe oponki jest trochę kontrowersyjna 😛 w sumie to przyznaję się bez bicia- myślałem że węższa guma ma mniejszy opór toczenia. Jeśli to nie ma znaczenia, to kupię te które będą tańsze poprostu 😛

@Mihau_ wlasnie obczajam te Grandsporty i wydają się legitne, rozważę to, dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grand Prix bez "5000" to dobre opony.  
(mieszanka) 

25 są  w zestawieniu z 28  mniej wybaczające. Zmiana 23-25 w zasadzie nieodczuwalna, a na 28 bardzo. Niższe ale wciąż bezpieczne ciśnienie robi różnicę na zakrętach, i komfort na prostej...  zbyt gumowate 28 - a mam na przykład zwijane Vittorie Zaffiro  w porównaniu z lekkimi oponami 25 mogą fałszywie zniechęcać do 28, więc grube oraz nalane gumą  tanie 28 lepiej odpuścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.04.2024 o 23:04, Greg1 napisał:

Ale po co? Węższe opony nie znaczy szybsze. Teraz świat rowerowo-sxosowy, łącznie z tym pro i zawodowym odchodzi od 25c i przesiada się na 28c bo testy wykazują, że nie traci się na oporach toczenia, wręcz niektóre testy pokazują nawet, że 28c mają mniejsze opory niż 25c a do tego zyskuje się trochę komfortu

Trzeba wziąć poprawkę, że peleton zawodowy to główny tester sprzętu i w zasadzie to on nie ma nic do gadania, oprócz zawodników którzy się tak naprawdę liczą.. Czy zawodnicy chcą jeździć na 32? Pogadaj z nimi ,a  dowiesz się nawet , że co poniektórzy woleli by z powrotem szczęki i normalny ludzki laczek.

Z praktyki , a nie z internetów mogę napisać, ze opory toczenia, to generalnie konstrukcja opony i użyta mieszanka oraz ich waga. odpowiednie ciśnienie  jest potrzebne by opona podczas użytkowania utrzymywała odpowiedni profil, by uzyskiwać z niej optymalne parametry. Są bardzo szybkie opony 23, jak i 25.

W dniu 6.04.2024 o 23:16, Przmslwklt napisał:

Widzę że moja chęć przejścia na węższe oponki jest trochę kontrowersyjna 😛 w sumie to przyznaję się bez bicia- myślałem że węższa guma ma mniejszy opór toczenia. Jeśli to nie ma znaczenia, to kupię te które będą tańsze poprostu 😛

@Mihau_ wlasnie obczajam te Grandsporty i wydają się legitne, rozważę to, dzięki!

Węższa guma = niższa waga, niższa masa rotacyjna, lepsza dynamika, a to oznacza łatwiejsze utrzymanie obrotu co przekłada się na wyższe prędkości. O klejeniu w zakrętach nie decyduje tutaj szerokość opony, a użyta mieszanka. Dobrze kleją GP4000/5000, Rubino Pro, Spec Turbo. GP jak wszystkie GP ich ścianki boczne są cienkie i łatwo je uszkodzić.

P.S całkiem tanich( czyli tych nalanych gumą) opon szosowych nie ma co kupować, bo mogą tylko zniechęcić do szosy  ;)

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się. Gravel, jazda głównie po asfalcie (różnej jakości), epizodycznie dobry szuter czy leśna ścieżka. Zależy mi na szybszej jeździe po asfalcie ale przy jakimś minimum komfortu + opcja zjazdu na szuter (bez szaleństw, możliwość awaryjnego, spokojnego przejazdu bez stresu, że zaraz się przebije opona).

 

Teraz mam Schwalbe G-ONE Speed RG 30-622, zostałbym przy tej szerokości albo poszedł w 32-622.

 

Cena: < 300 PLN/szt. Wstępnie wpadły mi w oko:

1) CONTINENTAL Grand Prix 5000 S TR

2) VITTORIA Rubino Pro G2.0

3) PIRELLI P Zero Road TLR

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyną oponą szosową którą brałbym pod uwagę do takich celów jest Continental z uwagi na wkładkę Vectran. Jeżdżę na GP5000 i pomimo sporej już ilości drobnych nacięć od szkła (mieszkam koło stadionu narodowego więc wiadomo, "kibice" :() i drobnych kamyczków nic się z nimi nie dzieje. Ale każdy zjazd na szuter to jednak ryzyko rozcięcia cienkiej ścianki bocznej. U mnie to zjazdy sporadyczne na łączniki szutrowe ale im dalej od domu z tym większą duszą na ramieniu to robię. Kidy je skończę następne czekają już All Season: https://biostern.abstore.pl/opony-szosowe-conti-grand-prix-5000-all-season-700x35,c105,p10315,pl.html które wydają mi się bardziej rozsądnym wyborem. 35 bo opory toczenia są praktycznie takie same a komfort większy. Testował je Janek z bikeshow i głównie na podstawie jego opinii je wybrałem.

Tak w ogóle to walka o każdy mm szerokości że niby opona będzie szybsza nie ma sensu:

 

https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/grand-prix-5000-s-tr-comparison

Edytowane przez chrismel
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spidelli W kwestii continentali - jeżeli dopuszczasz jazdę z dętką, to zamiast wersji S TR warto rozważyć zwykłe Grand Prix 5000 Folding Tyre. Są zdecydowanie tańsze a w sumie to to samo co S TR, tyle że pod dętkę. Dla porównania:

https://www.bike-discount.de/en/continental-grand-prix-5000-folding-tyre

https://www.bike-discount.de/en/continental-grand-prix-5000-s-tr-28-folding-tyre

a w kompletach są jeszcze tańsze (choć akurat ten sklep obecnie nie sprzedaje kompletów 30 mm)...

Dodatkowo - jeśli jesteś maniakiem zrzucania wagi - to spodoba Ci się, że są lżejsze (jak się da dętki tpu, to mogą zostać lżejsze niż tubless z mlekiem...

Edytowane przez HSM
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję,

@HSM Jeżdżę z dętką ale koła są TR; maniakiem zrzucania wagi nie jestem, w każdym razie nie jest to priorytet.

@chrismel 35 to chyba max, co wejdzie u mnie do roweru, pokiwam się nad tym.

Co do przebijania, to nakręciłem tych kilometrów w kilka lat i raz - tylko raz - przebiłem oponę, na sakwach. Na dziurawym asfalcie i szutrze jadę po prostu wolno i ostrożnie, szkoda mi roweru a poza tym nie lubię jak mi łeb skacze ;) Z reguły planuję trasy i wiem czego się spodziewać, chociaż każda wiosna niesie przykre niespodzianki na tych gminnych drogach ;) 

Do dalszych eksploracji albo na sakwy używam innego roweru, gdzie priorytety są inne :) 

Na pewno sporo szczęścia przy tym miałem, zupełnie odwrotnie niż mój brat, który jeździ mniej, a łapie gumę co najmniej raz w sezonie :) 

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jeżdżę z dętką ale od pewnego czasu z latexową. Nie chodzi o wagę ale o opory toczenia. Butyl dokłada jednak około 4W do sztuki a tak na GP5000 32C mam opory toczenia poniżej 10W.

PS. GP5000 mam w wersji właśnie pod dętkę.

Edytowane przez chrismel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostrożne prowadzenie zawsze na piedestale,  ale niestety w szosowych oponach na szutrze przecinasz bok nie zawsze szkłem czy na odcinku z potłuczonymi kafelkami tylko zwykłym kamyczkiem, na dobrze ubitej nawierzchni,  który akurat tak się ustawi ,  że ciachnie bok.   Czasami przetnie dętkę czasami wystaje bąbel...    im wyższe ciśnienie tym łatwiej uszkodzić oponę. 
Dlatego lekkie sportowe i komfortowe gumy  - bo delikatny bok jest super przyjemny  można strzelić po 2000 km albo po 200 metrach pierwszego szutru na który się wjechało. 
 

Druga szansa na przecięcie - to grząski piaseczek na polnej drodze, w nim opona się zagłębia i ukryty piaskowy dziadek  przecina bok oponki...

Los opony każdej jest zawsze loterią, czasem super opona pada czasem zła opona znosi lata beztroski. Na dziurawym koniu łaska pańska jeździ.

Edytowane przez itr
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam takie spostrzeżenie dla Ciebie @spidelli. Gdybym nie miał internetu i trafił na takie opony jakich używam czyli GP5000 32C w wersji pod dętkę to byłbym najszczęśliwszym człowiekiem na ziemi :) Nic się z nimi nie dzieje, są piekielnie szybkie i o akceptowalnym komforcie. A tak się naczytałem o cienkich ściankach bocznych, delikatnej konstrukcji opon szosowych i zamiast jeździć i się nie przejmować w słoneczny dzień zakładam okulary, biorę lupę i je oglądam. Dobrze że mikroskopu nie mam :) No i na podstawie testów, zasłyszanych opinii wymyśliłem właśnie te All Season 35C jako najrozsądniejszy wybór. A przy odrobinie niefarta można rozciąć nawet oponę MTB które w teorii powinna być odporna na takie uszkodzenia czego sam doświadczyłem.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chrismel mówisz że te lateksy detki sa w porzadku ? Tutaj nie trzeba czasem innych łatek do ich klejenia w razie przebicia ? Tibulino chyba do tego sie uzywa z tego co kojarze?Ja akyrat jezdze na detkach continental ale mysle czy nie przejśc jednak na latekosowe. A oponki na których jeżdzę to vittoria rubino pro g2.0 i tak szczerze bardzo dobrze mi sie na nich jeżdzi, kapci nie łapią mi mo delikatnuch przeciec na oponie. Zdarzyło mi sie czasem na utwardzona droge na nich wjechac i dały rady bez kapcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest subtelna ale odczuwalna w komforcie i oporach toczenia. Trzeba je pompować codziennie ale i tak sprawdzam ciśnienie przed każdą jazdą więc dla mnie to raczej cecha niż wada. O łataniu nic nie wiem bo od ponad 11 lat i ponad 100.000 km nie złapałem kapcia. To trochę analogia do porywania samolotów Izraelskich. Dlaczego nikt ich nie porywa ? Bo Izraelczycy nie wpuszczają na pokład terrorystów. Dlaczego nie łapię kapci ? Bo nie wjeżdżam na nic co mogłoby opony przedziurawić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, spidelli napisał:

Wezmę te GP5000 pod dętkę :) Rower "szosowy", mniej gravelowy, myślę że fart do niełapania gum mnie nie opuści ;) 

Contact speedy od Conti sobie weź. 35c w drucie jest poniżej stówy za sztukę, a jedzie to po wszystkim. Na asfalcie szybko, od kamieni nacięć zero. Ma wkładkę więc można łupać.

PkqT-bni7Op0V7bsZU_XAgbtcDPCEG5NToiY_fxQ

 

Kwar_iLFoSqBZUcqqq66Lxjp-_9LPWMwSDgylkPs

Moje aktualnie są już trochę wysliczone, ale mają za sobą minimum te 5 koła zrobione.

28c też jest,więc jak 35 za szerokie to można  węższe.

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...