Wytłumaczcie proszę laikowi pewną kwestię Mam obecnie rower z napędem 2x10, gdzie mam korbę 46/30 i kasetę 11-36 z takim zestawem nie mam problemów żadnym podjazdem w okolicy (dość górzystej). Chciałem teraz kupić nowy ale model który mi się podoba ma napęd 1x11 lub 1x12 korba 40 i kaseta 11-44, niby tu też jest więcej niż 1do 1, ale mam pewien problem z tym.
Na niektórych podjazdach obecnie zrzucam z przodu na mała i na największą z tyłu czyli 30 przód i 36 tył, gdy to samo zrobię w nowym będę miał 40 przód 44 tył.
Czy te 10 ząbków z przodu i jednocześnie 8 z tyłu pozwoli mi na podjazd z taką samą swobodą jak obecnie ? Czy np. przez to ze korba ma więcej to będę musiał mocniej mimo to depnąć lub kręcić z mniejszą kadencją ?
Przepraszam za trywialne pewnie dla Was pytanie jakoś nie jestem w stanie samemu sobie na nie udzielić czy też znaleźć odpowiedzi.
Pytanie
Gość alan
Wytłumaczcie proszę laikowi pewną kwestię Mam obecnie rower z napędem 2x10, gdzie mam korbę 46/30 i kasetę 11-36 z takim zestawem nie mam problemów żadnym podjazdem w okolicy (dość górzystej). Chciałem teraz kupić nowy ale model który mi się podoba ma napęd 1x11 lub 1x12 korba 40 i kaseta 11-44, niby tu też jest więcej niż 1do 1, ale mam pewien problem z tym.
Na niektórych podjazdach obecnie zrzucam z przodu na mała i na największą z tyłu czyli 30 przód i 36 tył, gdy to samo zrobię w nowym będę miał 40 przód 44 tył.
Czy te 10 ząbków z przodu i jednocześnie 8 z tyłu pozwoli mi na podjazd z taką samą swobodą jak obecnie ? Czy np. przez to ze korba ma więcej to będę musiał mocniej mimo to depnąć lub kręcić z mniejszą kadencją ?
Przepraszam za trywialne pewnie dla Was pytanie jakoś nie jestem w stanie samemu sobie na nie udzielić czy też znaleźć odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi