lukasino Napisano 5 Kwietnia 2024 Napisano 5 Kwietnia 2024 Witam, Po kilkuset kilometrach na gravelku, wyszło że więcej frajdy daje mi szybka jazdą szosą niż przejazdy po lasach czy szutrach (tutaj zdecydowanie wolę turystycznie na trekkingu:). Szukam szybkich opon z małymi oporami toczenia na szosę. Rower to Giant Rewolt 1 2024, obręcze: Giant S-X2 Disc, ETRTO: 23-622, wys. 25mm, tubeless ready, aluminium chcę go przerobić na "szosowy" oczywiście w miarę możliwości, sprzedaż roweru i kupno nowego już mi się nie opłaca. Obecnie mam oponę SCHWALBE Marathon Racer 35-700, a myślę o Continental Grand Prix 5000 AS TR 35-622 700x35C opona zwijana. pozdrawiam 1 Cytuj
ernorator Napisano 5 Kwietnia 2024 Napisano 5 Kwietnia 2024 Czy zamierzasz jeździć gdzieś poza asfaltem? Cytuj
lukasino Napisano 5 Kwietnia 2024 Autor Napisano 5 Kwietnia 2024 Dętki, a drogi tylko asfaltowe, ścieżki rowerowe. Utwardzone drogi leśne tylko w jakiś sytuacjach awaryjnych, ale takich wypadów nie planuje na tym rowerze. Cytuj
olo850 Napisano 5 Kwietnia 2024 Napisano 5 Kwietnia 2024 Przy takich założeniach to zakłada 30c albo 28c, niepotrzebny Ci balon 35. Utwardzoną drogą leśną awaryjnie przejedziesz na 28c nawet. Cytuj
lukasino Napisano 5 Kwietnia 2024 Autor Napisano 5 Kwietnia 2024 W sumie to nie brałem pod uwagę opon o innym rozmiarze. Zależy mi też na tym, aby była dobra wkładka na przebicie, oprócz oporów toczenia no i tez żebym na trasie nie męczył się wymianą dętki :). Cytuj
Mihau_ Napisano 5 Kwietnia 2024 Napisano 5 Kwietnia 2024 28-30 spokojnie wystarczy Jak chcesz łatwo wymieniać dętki to nie kupuj opon tubeless Popatrz na tufo comtura duo Cytuj
olo850 Napisano 5 Kwietnia 2024 Napisano 5 Kwietnia 2024 W porównaniu do Marathonów to 5000 (standard) nie ma żadnej wkładki antyprzebiciowej. Może w wersji AllSeason jest inaczej, ale nie sądzę patrząc po wadze. W rozmiarach 30-32c nawet zwykła wersja sprawdza się dobrze przy tubeless oraz okazjonalnych zjazdach poza asfalt, na dętce mam doświadczenia z poprzednią GP 5000 i tam było tragicznie źle z odpornością na przebicie przy zjechaniu z asfaltu. Nie wiem po co proponujesz droższą oponę pod TL skoro chcesz jeździć z dętką, chyba że ten AllSeason jest tylko w wersji TL. Jeżeli naprawdę zamierzasz jeździć tylko po asfalcie, to moim zdaniem kup zwykłe 5000 GP, 28c w wersji dętkowej. Jeżeli w trakcie używania okaże się że nie jest ok, szukaj dalej. Cytuj
lukasino Napisano 5 Kwietnia 2024 Autor Napisano 5 Kwietnia 2024 Dziękuje, jeszcze nie mam doświadczenia, a wybierają tą oponę kierowałem się testami ze strony https://www.bicyclerollingresistance.com dziękuje za wyjaśnienie. Opona TUFO Comtura Duo 28x-700 widzę że ma dobre opinie i jest to opona wyścigowa. Wypróbują tą :). Dziękuje. Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 5 Kwietnia 2024 Napisano 5 Kwietnia 2024 Tylko sprawdź, czy możesz używać opon z takim ciśnieniem przy obręczach które masz. Cytuj
lukasino Napisano 5 Kwietnia 2024 Autor Napisano 5 Kwietnia 2024 Znalazłem na forach że tak, 28c, 32c, ale znalazłem podobny temat i teraz już nie wiem, bo gość tam piszę o zaleceniach ETRTO, choć wspomina że są konserwatywne, ale nie można ich całkowicie ignorować. To może lepiej 32c?. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.