Skocz do zawartości

[do 6000 zł] pierwszy rower szosowy


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

na rowerze jeżdżę od maleńkości, a już tak bardziej na poważnie to od dobrych kilku sezonów - codzienne dojazdy do pracy oraz weekendowe wypady poza miasto. Do tej pory jeździłem na moim wieloletnim przyjacielu - Genesis Ikaria Sx - którego dalej zostawiam sobie na dojazdy do pracy. Szukam jednak czegoś na wypady poza miasto drogami po asfalcie. 

W moim budżecie rzucają mi się w oczy dwa rowerki: 

1) Przez wszystkich polecana tutaj Sensa Romagna 105 Disc. Wyprzedaż rocznika 2023 spowodowała że wersja z pełną 105tką wskoczyła na cenę 4999 zł. 

SENSA ROMAGNA DISC 105 2023 | Szybkierowery.pl

Co do tego roweru zastrzeżenie mam tylko co do ramy. W którymś z nowych wątków pojawiły się także złe opinie użytkowników którzy mieli styczność fizyczną z tym rowerem. Mi chodzi o spawy, w szczególności miejsce które widać na załączonym przeze mnie obrazku. Czy ten spaw/czy być może dospawany jakiś element/jakaś taka dziwna zakładka czy co to tam jest, zwał jak zwał, może spowodować że to będzie takie słabe, newralgiczne miejsce tej ramy, i przy jakimś nie daj boże upadku, może się w tym miejscu rozpaść? 

S23R76RDSG-Romagna-Disc-105.png.80678e73da23cee936f209117efd8a9b.png

2) Kross Vento 5.0 także z rocznika 2023 roku

Nagle pojawiła się super okazja wyprzedażowa w sklepie Centrum Rowerowe (nie wiem skąd wzięli modele z 2023 roku jak wcześniej ich chyba nie było, albo nie widziałem bo były poza budżetem) i wszedł na fajną cenę 5799 zł. 

Rower szosowy KROSS Vento DSC 5.0 - CentrumRowerowe.pl

Tutaj rama wygląda zdecydowanie lepiej. Koła ze stożkami też dużo lepsze. Geometria bardziej endurance (choć Sensa to też nie żadna wyścigówka). Tutaj mam do Was inne pytanie a mianowicie odnośnie przełożeń. Jako że nie mieszkam w PłaskoPolsce, jestem z Krakowa i na przejażdżki lubię sobie pojechać w bardziej pagórkowaty i górzysty teren, to czy zastosowany tutaj osprzęt nie okaże się zbyt twardy? Mamy tu korbę półkompaktową 52-36 i kasetę 11-28. Wiem że to w dużej mierze zależy od tego jaką ma się nogę i płuca ale czy nie będzie to zbyt uciążliwe na dłuższych, ostrzejszych podjazdach? Nie ukrywam że docelowo chciałbym się kiedyś spróbować na Przełęczy Karkonoskiej, Gliczarowie, Magurce czy Przehybie. I tutaj właśnie pytanie do Was bardziej doświadczeni koledzy czy przełożenie 36-28 nie okaże się tam zbyt twarde?  (Wiem że są w Polsce tacy którzy mają taką formę i nogę, którzy mówią że w Polsce nie ma podjazdów gdzie jest potrzebne przełożenie 32-32, pytam co w sytuacji mniej doświadczonego użytkownika roweru szosowego?) 

 

Proszę pomóżcie podjąć decyzję. Który z tych rowerów w moim położeniu byście wybrali?  Przeleciał mi już koło nosa Romet Huragan Disc 2023 (gdy był w super cenie 6799 zł), bo przez moje niezdecydowanie co do półkompaktowej korby (choć tam dzięki zastosowaniu kasety 11-30, ostatnie przełożenie było bardziej miękkie) i zastanawianiu się nad tym czy rama karbonowa to dobry pomysł na pierwszą szosę, zdążył się wyprzedać.

 

Moje wymiary:

Wzrost 190 cm 

Waga 85 kg 

Przekrok 90 cm

Jak coś to jaki rozmiar ramy wybrać? W Sensie mam sprawę jasną bo raczej rozmiar ramy 58, ale w Krossie się zastanawiam czy ta L rozmiar 22 (w Centrum Rowerowym to 57,5 cm) czy jednak XL rozmiar 23 (w Centrum Rowerowym to 28,5 cm). Z geometrii ramy skłaniam się bardziej w stronę L. 

Z góry dziękuje za wszystkie rady i opinie. 

Jeżeli widzieliście też jakąś super ofertę (choć przejrzałem cały internet) z innymi rowerawmi to wszystko jest do rozważenia. 

W grę wchodzą tylko nowe rowery i zakupy w Polsce.  

Edytowane przez HeadlessRider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Przez wszystkich polecana tutaj Sensa Romagna 105 Disc. Wyprzedaż rocznika 2023 spowodowała że wersja z pełną 105tką wskoczyła na cenę 4999 zł. 

Dokładnie tyle samo kosztuje wersja na 2x12 https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-sle-105-2x12-2024/

Cytat

przy jakimś nie daj boże upadku, może się w tym miejscu rozpaść? 

To są tylko aluminiowe, pospawane rury a nie porcelanowa filiżanka 

Cytat

Koła ze stożkami też dużo lepsze. 

Zwykłe kowadła, żadna wartość dodana. Nooo chyba że ma wyglądać a nie jechać 

Cytat

Mamy tu korbę półkompaktową 52-36 i kasetę 11-28. 

Generalnie ciężko. Możesz za to za kilkadziesiąt złotych wymienić mały blat korby na 34 i będzie trochę lżej. 

Jeszcze na to możesz zerknąć ale wysyłka z Niemiec https://www.bike-discount.de/en/radon-r1-disc-105-2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Dokładnie tyle samo kosztuje wersja na 2x12 https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-sle-105-2x12-2024/

A jak sprawa się ma z tym że korba nie jest ze 105 i czy warto dopłacać te 800 zł do tego SENSA ROMAGNA DISC 105 2×12 2024 | Szybkierowery.pl by 105tka była pełna?

Cytat

Zwykłe kowadła, żadna wartość dodana. Nooo chyba że ma wyglądać a nie jechać

Gdzieś czytałem że w porównaniu do tych z Sensy to te już coś tam "jeżdżą". A co do wyglądy to mnie ten napis "Vision" bardziej razi po oczach niż grzeje :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A jak sprawa się ma z tym że korba nie jest ze 105 i czy warto dopłacać te 800 zł do tego SENSA ROMAGNA DISC 105 2×12 2024 | Szybkierowery.pl by 105tka była pełna?

Korba w detalu kosztuje 600 https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-105-fc-r7100-pd32078/?v_Id=183130&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwn7mwBhCiARIsAGoxjaJSrWCPC3wpBM10gMQ9vDTDO2CqGPnzaTUtXXwUL28lF0rjvYXERTwaAtM7EALw_wcB

Zdejmiesz tę która jest w rowerze i sprzedasz za ~300. Także wymianę można ogarnąć za około 3 stówy, nie trzeba dopłacać 8. No chyba, że do koloru bo jednak o wiele lepiej te rower wygląda. 

Cytat

Gdzieś czytałem że w porównaniu do tych z Sensy to te już coś tam "jeżdżą". 

Ciężko powiedzieć kto i gdzie wysunął taką tezę, koła w sensa to "wyrób własny" i ciężko mieć porównanie jeśli się tego nie używa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałbym się jednak na pełną 105. W takim razie mam pytanie odnośnie tej nowej 105 2x12. Pomijając malowanie bo to sprawa dla mnie drugorzędna, czy jest sens dopłacać do tej nowej wersji 800 zł w porównaniu do modelu z 2023 roku za to jedno dodatkowe przełożenie więcej? Czy robi to dużą różnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się odpowiedzieć jednoznacznie na takie pytanie. Z jednej strony 105 12s nic odkrywczego względem poprzedniej generacji 11s nie wprowadziło, z drugiej to teraz 12 jest obowiązującym standardem więc jest bardziej przyszłościowe a z trzeciej za zaoszczędzone pieniądze masz już 50% ceny akcesoryjnych kół, które na pewno będą większą wartością dodaną niż jedna koronka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dziękuję MIHAU_ za wszystkie Twoje rady i podpowiedzi. Zastanawiam się nad zwiększeniem budżetu do 8k i nad zakupem Bianchi Via Nirone 7. Wiem że wielu powie że Bianchi to Bianchi ale czy jest sens dopłacać do aluminiowej ramy tyle że ta sama cenę można mieć już rower na karbonowej ramie? Wiem że pewnie rama ramie nierówna i ta od Bianchi pewnie jest z duże lepszego aluminium od tej z Sensy a osprzęt zawsze można modyfikować.
 

https://rowerszosowy.pl/pl/p/-Bianchi-Via-Nirone-7-DISC-..-NOWY-ROWER-SZOSOWY-...-Rozmiar-50%2C-57%2C-59/2102

Opis u polskiego dystrybutora jest niepełny i trochę się różni od tego na stronie producenta. W każdym razie mamy tu korbę nie od 105tki i ze strony producenta wynika że zastosowane są tu hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano GRX RX400 i opony o szerokość 32c. 
Co sądzisz o tym rowerze i takim secie?
 

No i opcją jest też karbonowa Sensa na pełnej 105tce (jest też model na Ultegrze z porzedniego roku ale został już tylko rozmiar 61).

https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-g3-disc-105-2x12-2024/

Mając wszystko na uwadze który z tych rowerów byś wybrał gdyby miał być Twoim pierwszym? KROSS Vento 5.0, Sense Romagna w wersji pełną 105tka 2x12,  Bianchi Via Nirone 7 czy karbonową Sense Giulie G3?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Edytowane przez HeadlessRider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

i ta od Bianchi pewnie jest z duże lepszego aluminium

Ja tu jakiejś wybitnej "jakości" nie widzęvianirone.thumb.jpg.fd81dc56b92515c5ae6c4f6425e0d07d.jpg

 

Cytat

a osprzęt zawsze można modyfikować.

Wszystko można tylko nie zawsze się opłaca, w przypadku rowerów szosowych z reguły się nie opłaca, osprzęt jest o wiele droższy niż do np. mtb

 

Cytat

Mając wszystko na uwadze który z tych rowerów byś wybrał gdyby miał być Twoim pierwszym?

Jak chcesz zwiększać budżet do 8k to albo karbonowa sensa albo, jeśli ma być dobre aluminium to https://www.rosebikes.pl/rose-reveal-al-105-2702535?product_shape=salted+caramel

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to Bianchi w porównaniu z Sensą to padlina: aluminiowa rama ze spawami jak w rowerze z marketu, poprzednia grupa 105 2 x 11, do tego z pozagrupwą korbą... Bez jaj. Wadą Sensy dla mnie byłaby sztyca 31,6 mm.

Edytowane przez Chociemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mihau_ napisał:

Jak chcesz zwiększać budżet do 8k to albo karbonowa sensa albo, jeśli ma być dobre aluminium to https://www.rosebikes.pl/rose-reveal-al-105-2702535?product_shape=salted+caramel

 

O tym Rose to myślałem już dawno tylko że myślałem o kupnie na raty. Co prawda jest opcja karty kredytowej i zamienić sobie jej spłacanie jako takie swoiste „raty” ale obawiam że może to być nieopłacalne.

To chyba skutecznie wyleczyliście mnie z Bianchi.Nie chodziło już nawet o widoczność spawów, ale myślałem że taka firma ma może jakiś ultralekki stop tego aluminium ale próżno szukać takiej informacji na stronie producenta tak samo informacji o wadze roweru. Cóż, może nie ma się czym chwalić.

Znalazłem jednak tego Rometa Huragana Disc 2023 za 6799 zł. Geometria karbonowej ramy z elementami Aero (kształt rur i wcięcie na tylne koło) zdecydowanie bardziej agresywna. Półkompaktowa korba i kaseta 11-30. Co o tym sądzicie? 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Właśnie trochę bliżej mi do endurance bo mimo że lubię prędkość to bardziej zależy mi na treningu i dłuższych wyprawach niż na ściganiu się na zawodach czy na STRAVIE. 

Widzę że ten Romet ma bardziej poziomą górną rurę ale główka ramy dość wysoka. Szajbajak w teście mówił że ta pozycja nie jest aż tak wyścigowa i agresywna więc tym się zasugerowałem. Choć teraz patrzę że REACH dłuższy o 15 cm więc to dość sporo.

Bardziej chodziło mi o takie informacje czy ta większa największa zębatka na kasecie albo waga roweru coś pomoże w górach. Jak oceniasz opony i siodło od Fizika, czy są wartością dodaną? Koła pewnie do wymiany.
 

Po Twoich odpowiedziach coraz bardziej się skłaniam w stronę aluminiowej Sensy 2x12 bo nie wiem czy jest sens dopłacać 2200 zł do karbonowej ramy w pierwszym rowerze szosowym?

Edytowane przez HeadlessRider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.04.2024 o 16:52, Mihau_ napisał:

Ciężko powiedzieć kto i gdzie wysunął taką tezę, koła w sensa to "wyrób własny" i ciężko mieć porównanie jeśli się tego nie używa. 

Ja i śmiem twierdzić, że jak w tego typu rowerach ;) i koła zaplatane maszynowo na piastach  Shimano RS470 na kulkach. Visiony akurat znam , jak i tego typu koła na piastach Shimano ;) Zdecydowanie Vision Team :)

Oczywiście mam koła i na starszych  Tiagrach , gdzie stożki ( konusy ) były wykonane z ciut lepszej stali, ale i tak co jakiś czas jak sobie na nich pojeżdżę to mam polerowanie wżerów, albo wymianę stożków. Stożków mam trochę wiec mi  to nie przeszkadza ( grzebania przy piaście jakieś 5 minut). Oczywiście Visiony na maszynówkach zdecydowanie lepiej jadą, Visiony zaplatane są ręcznie, no i piasta działa :)

Na zimę Sensa Romana :) , do ścigania karbon na sensownych kołach na lekkim stożku ( chyba, że ktoś TRI, czy TT to wtedy minimum 50 musieć być). :)

:D

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.04.2024 o 23:29, HeadlessRider napisał:

Właśnie trochę bliżej mi do endurance bo mimo że lubię prędkość to bardziej zależy mi na treningu i dłuższych wyprawach niż na ściganiu się na zawodach czy na STRAVIE. 

Widzę że ten Romet ma bardziej poziomą górną rurę ale główka ramy dość wysoka. Szajbajak w teście mówił że ta pozycja nie jest aż tak wyścigowa i agresywna więc tym się zasugerowałem. Choć teraz patrzę że REACH dłuższy o 15 cm więc to dość sporo.

Bardziej chodziło mi o takie informacje czy ta większa największa zębatka na kasecie albo waga roweru coś pomoże w górach. Jak oceniasz opony i siodło od Fizika, czy są wartością dodaną? Koła pewnie do wymiany.
 

Po Twoich odpowiedziach coraz bardziej się skłaniam w stronę aluminiowej Sensy 2x12 bo nie wiem czy jest sens dopłacać 2200 zł do karbonowej ramy w pierwszym rowerze szosowym?

Wypożyczyłbym sobie najpierw taki rower i zobaczył jak to jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...