Alien_N7 Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia Rozglądam się za semislickami do Rometa Aspre 2 2023. Fabrycznie mam założone WTB Riddley 700x37c. Jeżdżę głównie po asfalcie i betonie, ale nie chcę odbierać sobie możliwości okazjonalnego zjazdu na utwardzoną ścieżkę w lesie czy w parku. Wpadły mi w oko oponki Vittoria Terreno Zero g2.0 w rozmiarach 32c i 37c. Czy to dobry wybór? A może pójść w typowo szosowe slicki 32c? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia To będzie najlepszy wybór, latam tym po asfaltach jak i szutrach, a czasem i błocie https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-contact-speed-pd2841/?v_Id=113388 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alien_N7 Napisano 4 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia Miałem Contact Speedy w crossie i całkowicie się z Tobą zgadzam, są bardzo dobre. Zastanawiam się jednak, czy semislick z gładkim środkiem nie da mi większych korzyści na asfalcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia Terreno zero jest jedną z wolniejszych opon w testach na BRR, wiele opon z bardziej terenowym bieżnikiem ma mniejsze opony toczenia. https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/vittoria-terreno-zero-gravel-lite Jak chcesz semislicka to może Gravelking SS? A z tańszych Schwalbe Hurricane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alien_N7 Napisano 4 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia Rozważałem Gravelking SS+, ale podobno słabo odprowadzają wodę i zdarza im się zgubić przyczepność na mokrym. Staram się jeździć głównie w warunkach suchych, ale jednak czasem deszcz może złapać po drodze i zwracam na to uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia Może WTB Byway 700x44c (te mam) , 700x40c ? 120TPI całe czarne , 60TPI czerne z brązowym bokiem , całe czarne chyba też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia (edytowane) 1 godzinę temu, Alien_N7 napisał: Miałem Contact Speedy w crossie i całkowicie się z Tobą zgadzam, są bardzo dobre. Zastanawiam się jednak, czy semislick z gładkim środkiem nie da mi większych korzyści na asfalcie. Pojeździsz trochę po asfalcie i po środku sam zrobi się slick Moje już takowy mają aczkolwiek nadal działają w terenie, jedynie na mokrym ubitym podjeździe koło może buksować, ale takie rzeczy wyjeżdża się z siodła. Godzinę temu, Alien_N7 napisał: Rozważałem Gravelking SS+, ale podobno słabo odprowadzają wodę i zdarza im się zgubić przyczepność na mokrym. Staram się jeździć głównie w warunkach suchych, ale jednak czasem deszcz może złapać po drodze i zwracam na to uwagę. SS jest chyba najlepszą z możliwych opcji GK. SK ślizga się na sam widok mokrego, EXT zachowywała się lepiej, natomiast na SS przejechałem gravelową DDP na szosie, gdzie właśnie tą oponę 700x32 miałem z przodu . Było mokro i nie było przykrych niespodzianek. Ale...Gravelkinki bez powodu lubią łapać kapcie. Contact speed jest odporna na walenie po gruboziarnistym szutrze. Zdecydowanie dużo lepszy wybór jak GK Edytowane 4 Kwietnia przez kaido2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2 godziny temu, Alien_N7 napisał: Rozważałem Gravelking SS+ Mam dwie sugestie. Pierwsza związana z tymi oponami. W testach wypadają słabo pod kątem oporów toczenia i takie są w realu. Dlatego warto ślepo zaufać testom na stronie BTRR i nie eksperymentować na sobie. Druga. Zainteresuj się tymi oponami i w tym rozmiarze: https://biostern.abstore.pl/opony-szosowe-conti-grand-prix-5000-all-season-700x35,c105,p10315,pl.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
holdegron Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia Polecam Schwalbe Efficiency. Nabiłem na nich jakieś 1000 km, i uważam że to bardzo udany model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alien_N7 Napisano 4 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia (edytowane) 2 godziny temu, chrismel napisał: Mam dwie sugestie. Pierwsza związana z tymi oponami [GK SS+]. W testach wypadają słabo pod kątem oporów toczenia i takie są w realu. Dlatego warto ślepo zaufać testom na stronie BTRR i nie eksperymentować na sobie. Masz rację, nie wygląda to najlepiej. Za to wersja bez plusa spisuje się całkiem dobrze kosztem mniejszej wytrzymałości. Może to będzie lepszy wybór? 2 godziny temu, chrismel napisał: Zainteresuj się tymi oponami i w tym rozmiarze: https://biostern.abstore.pl/opony-szosowe-conti-grand-prix-5000-all-season-700x35,c105,p10315,pl.html Czytałem trochę o zwykłych GP5000, podobno są bardzo podatne na uszkodzenia, szybko się zużywają i nie nadają się na jazdę poza szosą (co jest całkowicie zrozumiałe). Cena za sztukę też trochę zabójcza jak na moje amatorskie jeżdżenie. Testowałeś te All Season? Przeżyją przejazd po utwardzonej ścieżce? Edit: trafiłem na filmik, gdzie facet jechał na GP5000 All Season 32 mm w warunkach zbliżonych do moich i zatkało mnie z wrażenia. Może rzeczywiście warto się połakomić na nie. Edytowane 4 Kwietnia przez Alien_N7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia (edytowane) Nie wiem, jak All Season, ale zwykłe Conti 5000 po przejechaniu trochę po delikatnym szutrze miały sporo nacięć. Szybkie -mimo "wyrostków" na bieżniku i odporne są Conti Terra Speed, niestety na asfalcie dosyć prędko się zużywają. Na opisane warunki Tufo Speedero czy nawet Thundero HD 36 mm nie byłyby chyba złym wyborem... Edytowane 4 Kwietnia przez Chociemir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia Godzinę temu, Alien_N7 napisał: Czytałem trochę o zwykłych GP5000, podobno są bardzo podatne na uszkodzenia Jeżdżę aktualnie na nich w rozmiarze 32C i faktycznie łapią nacięcia na szutrze. Z drugiej strony pomimo nich nic się z nimi nie dzieje. Jednak z perspektywy czasu oceniam że do mojego stylu jazdy czyli głównie szosa plus łączniki szutrowe optymalne będą te które zaproponowałem. Sam ich jeszcze nie przetestowałem dlatego napisałem żebyś się zainteresował a nie że polecam. U mnie już komplet leży i czeka aż GP5000 się skończą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.