karolb Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia Panowie, potrzebuje porady w sumie chyba z potrzeby pomajsterkowania przy rowerze, bo dawno już nic ciekawego nie dokupiłem chciałbym zmienić napęd. W tej chwili jest korba MT210 Hollowtech 46/30 (dla mnie ok) + kaseta 11-36. Zakers przełożeń jest dla mnie ok jeżeli chodzi o lekkie, natomiast twarde - w ogóle nie wykorzystuje przełożeń 8-9 czyli zębatek 11 i 13 zębów - po prostu nie mam na tyle pary żeby jeździć z takimi prędkościami. Ważę 100kg więc napęd troche dostaje w tyłek podczas ekploatacji. Jeżdze głównie po płaskim ale lubie zjechać z utwardzonych dróg do lasu więc tam i na większych podjazdach przydaje się to przełożenie 30/36 i takie jest ok jako skrajne, lżejszego nie potrzebuje. Rocznie robie 5000km, połowe do pracy i w koło domu, połowe na wypadach całodziennych po ok. 100-200km Rzecz która najbardziej mnie wkurza w tym napędzie - duże rozpiętości między przełożeniami. Chciałbym uzyskać ciaśniejsze upakowanie kasety. Teraz przy korbie 46 najczęściej używam 17 i 20 zębów z tyłu, i ta różnica miedzy nimi mi tak średnio pasuje - nie moge wstrzelić się w idealną kadencje. Kaset 11-36 10 i 11 rzędowe najczęsciej w tym przedziale nie mają ciaśniejszego stopnowania, tylko na dole 11-12-13-14-15 gdzie bardzo rzadko tego używam więc taka zmiana nie ma sensu. Jak uzyskać zamierzony efekt: Nigdzie nie znalazłem kaset 9,10,11 rzędów które miałyby stopniowanie od np 14 czy 15 zębów. Nowy Cues w ogóle odpada bo kaseta 10rz 11-39 też nie przyniesie żadnej poprawy a mniejszych nie ma jedyne co mój mózg wykombinował to szosowa kaseta 11-28 ; do tego korba deore 36/22. Ale mam spore obawy o to czy to w ogóle będzie ze sobą kompatybilne, czy ma to w ogóle sens (bo już na rowerze będzie wyglądać komicznie....) i jak będzie z trwałością tego rozwiązania przy mojej wadze bo głównie będe używał zębatek 13,14,15 zębów - czy ich nie zajade już po kilku tysiącach kilometrów? tak w ogóle co da się do tego roweru wsadzić bez grubszych przeróbek - 2x11 podejdzie bez bólu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolb Napisano 18 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia nikt nie miał żadnej propozycji ale dam znać na czym stanęło małym kosztem (360zł) wjechała kaseta hg-500/11-34, przerzutka i maneta trekkingowej deorki i łańcuch kmc x10. Korba i przednia przerzutka została bez zmian Straty - minilanie twardsze najlżejsze przełożenia, wcześniej było 30/36 teraz jest 30/34 zyski - ciaśniejsze stopniowanie kasety tam gdzie potzrebuje czyli w zakresie 17-23 zęby. Wcześniej miałem 17-20-23 teraz jest 17-19-21-23 czyli to dodatkowe przełożenie wpadło dokłądnie tam gdzie było potrzebne. No i dużo lepsza jest praca deorki niż tego porzedniego alivio Nie poszedłem w Cues bo póki co nie ma małych kaset więc stopniwanie ich jest niezbyt ciasne, nie zyskałbym nic na czy mi zależało. I miałem obawy czy 11rzędowy napęd da się wcisnąć na ten bębenek w piaście TX-505, a zysk byłby niewielki bo tak naprawde zyskałbym koronke 12 której kompletnie nie używam. Dla mnie kasety mogłyby się zaczynać od 14/15 zębów 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rydzo Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja Hej, ten post to spadł mi jak z nieba! Też mam Unibike Crossfire. I ten sam dylemat. Trochę za duże przeskoki między średnimi przełożeniami kasety. I też miałem pomysły na kasetę 11-28 bo w sumie 32-36 to ja niemal nie używam, płaskie Mazowsze Ale teraz rozważę Twój pomysł. Bo chyba dla mnie też będzie optymalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.