MajkeL92 Napisano 1 Kwietnia 2024 Napisano 1 Kwietnia 2024 Witam. Posiadam od września ubiegłego roku Meridę Big nine 500 lite, ostatnio zauważyłem, że z okolicy kierownicy albo amortyzatora wydobywa się dźwięk "strzelania" czasami to czuć na kierownicy. Myślałem, że to może coś z blokadą amortyzatora się dzieje i ale sprawdziłem i wszystko ok. Co to może być? dodam że dzieje się to często jak jest nacisk na kierownicę w pozycji stojącej albo przy najechaniu na jakiś dół Cytuj
Dokumosa Napisano 1 Kwietnia 2024 Napisano 1 Kwietnia 2024 Może być to połączenie rury sterowej z koroną amortyzatora. Cytuj
sky87 Napisano 1 Kwietnia 2024 Napisano 1 Kwietnia 2024 Ja miałem podobny problem. Ostatecznie okazało się, że ktoś nabił bieżnię na nie do końca wyczyszczoną sterówkę. Zrezygnowany zapomniałem o temacie, jednak przy zmianie kolejny raz sterów, tym razem zmieniłem też właśnie bieżnię i to było to. Uprzedzając, jak szukałem wcześniej strzelania to założyłem nowe stery ale bez rezultatu. Cytuj
MajkeL92 Napisano 1 Kwietnia 2024 Autor Napisano 1 Kwietnia 2024 No właśnie tak stawiałem też że to mogą być stery albo połączenie choć chciałem się mylić 😄 to możliwe jest, skoro rower ma przejechane ok 500km? zrobiłem też test, zaciskając przedni hamulec i ruszając kierownicą, i mam wrażenie że jest luz Cytuj
Bartek_S79 Napisano 1 Kwietnia 2024 Napisano 1 Kwietnia 2024 Zdemontuj łożyska sterów, wyczyść wszystko, zaaplikuj świeży smar, złóż wszystko do kupy, skasuj luzy i powinno być ok. Cytuj
MajkeL92 Napisano 2 Kwietnia 2024 Autor Napisano 2 Kwietnia 2024 (edytowane) Zdemontowałem łożyska, smaru nie było jakoś dużo fabrycznie i troche brudu się dostało do łożyska na dole, ale wyczyściłem i nasmarowałem i poskładałem. Tyle że nie testowałem, bo pogoda się zawaliła 😂 natomiast w międzyczasie zorientowałem się że to chyba nie jednak stery. Jak wcisne przedni hamulec i ruszam przód-tył to słychać bicie, przykładałem rękę tam gdzie jest połączenie amortyzatora z ramą żeby sprawdzić czy jest luz na sterach, ale tam wszystko na sztywno bez luzu. Słychać bicie na lagach amortyzatora jakby, i czuć to na kierownicy jak bije, aczkolwiek jak patrzyłem to na lagach nie widać żeby były jakieś luzy 😕 jakieś pomysły? Edytowane 2 Kwietnia 2024 przez MajkeL92 Cytuj
Dokumosa Napisano 2 Kwietnia 2024 Napisano 2 Kwietnia 2024 Jeśli to jest strzelanie to raczej jak pisałem - połączenie korona-sterówka, przy czym tam żadnego luzu rękami nie wyczujesz (musiałbyś sztywno zamontować za stwrówkę w jakimś stole warsztatorym i calą swoją masą szarpać za golenie). Cytuj
MajkeL92 Napisano 2 Kwietnia 2024 Autor Napisano 2 Kwietnia 2024 Będę to miał na uwadze 🙂 jak będzie pogoda to sprawdzę czy nasmarowanie łożysk coś dało. Ogólnie to też zgłupiałem trochę, ponieważ bicie które słychać też jest wyczuwalne jak się dotyka ręką goleni, więc i czuć to jak się rusza przód tył na zaciśniętym przednim hamulcu, jak się zaciśnie tylni dodatkowo to jest cisza Cytuj
MajkeL92 Napisano 3 Kwietnia 2024 Autor Napisano 3 Kwietnia 2024 Problem jest z amortyzatorem, stery wykluczyłem. Szukałem trochę w sieci na ten temat, i okazuje się że to nie jest odosobniony przypadek. Na innym forum ktoś opisywał ten sam problem na tym samym amortyzatorze, i kilka innych osób podpięło się pod ten problem. Odsyłać to na gwarancję? poniżej wklejam link do wątku, jest tam też film jednego użytkownika tej "usterki" u mnie wygląda to tak samo https://forum.szajbajk.pl/topic/21287-manitou-markhor-w-lewej-ladze-amortyzatora-słychać-stuki/ Cytuj
sky87 Napisano 3 Kwietnia 2024 Napisano 3 Kwietnia 2024 Skoro znalazłeś taki sam przypadek to nad czym się jeszcze zastanawiasz? Aż gwarancja minie? Bardziej zadziałaj z tytułu rękojmi, bo sprzęt nie jest wolny od wad. Cytuj
MajkeL92 Napisano 4 Kwietnia 2024 Autor Napisano 4 Kwietnia 2024 (edytowane) Oddałem na serwisu. Przyznali że w Manitou występuje ten problem i robi się luz na tulejach ślizgowych. Mają odesłać amor do producenta i prawdopodobnie przyślą nowy Edytowane 4 Kwietnia 2024 przez MajkeL92 Cytuj
Dokumosa Napisano 4 Kwietnia 2024 Napisano 4 Kwietnia 2024 Luz na tulejach nie powoduje strzelania. Ale jak wymienią caly amor to pewnie luzu nie będzie. Cytuj
MajkeL92 Napisano 4 Kwietnia 2024 Autor Napisano 4 Kwietnia 2024 Znaczy to takie strzelanie/stukanie które czuć na kierze i to identycznie jak przy poruszaniu kierą przód-tył na zaciśniętym przednim heblu. Wtedy słychać bicie przez ten luz i jest to odczuwalne na kierownicy. No ale w każdym razie zobaczymy co będzie jak zamontują nowy. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.