MajkeL92 Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Witam. Posiadam od września ubiegłego roku Meridę Big nine 500 lite, ostatnio zauważyłem, że z okolicy kierownicy albo amortyzatora wydobywa się dźwięk "strzelania" czasami to czuć na kierownicy. Myślałem, że to może coś z blokadą amortyzatora się dzieje i ale sprawdziłem i wszystko ok. Co to może być? dodam że dzieje się to często jak jest nacisk na kierownicę w pozycji stojącej albo przy najechaniu na jakiś dół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Może być to połączenie rury sterowej z koroną amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sky87 Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Ja miałem podobny problem. Ostatecznie okazało się, że ktoś nabił bieżnię na nie do końca wyczyszczoną sterówkę. Zrezygnowany zapomniałem o temacie, jednak przy zmianie kolejny raz sterów, tym razem zmieniłem też właśnie bieżnię i to było to. Uprzedzając, jak szukałem wcześniej strzelania to założyłem nowe stery ale bez rezultatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkeL92 Napisano 1 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia No właśnie tak stawiałem też że to mogą być stery albo połączenie choć chciałem się mylić 😄 to możliwe jest, skoro rower ma przejechane ok 500km? zrobiłem też test, zaciskając przedni hamulec i ruszając kierownicą, i mam wrażenie że jest luz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek_S79 Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Zdemontuj łożyska sterów, wyczyść wszystko, zaaplikuj świeży smar, złóż wszystko do kupy, skasuj luzy i powinno być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkeL92 Napisano 2 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia (edytowane) Zdemontowałem łożyska, smaru nie było jakoś dużo fabrycznie i troche brudu się dostało do łożyska na dole, ale wyczyściłem i nasmarowałem i poskładałem. Tyle że nie testowałem, bo pogoda się zawaliła 😂 natomiast w międzyczasie zorientowałem się że to chyba nie jednak stery. Jak wcisne przedni hamulec i ruszam przód-tył to słychać bicie, przykładałem rękę tam gdzie jest połączenie amortyzatora z ramą żeby sprawdzić czy jest luz na sterach, ale tam wszystko na sztywno bez luzu. Słychać bicie na lagach amortyzatora jakby, i czuć to na kierownicy jak bije, aczkolwiek jak patrzyłem to na lagach nie widać żeby były jakieś luzy 😕 jakieś pomysły? Edytowane 2 Kwietnia przez MajkeL92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia Jeśli to jest strzelanie to raczej jak pisałem - połączenie korona-sterówka, przy czym tam żadnego luzu rękami nie wyczujesz (musiałbyś sztywno zamontować za stwrówkę w jakimś stole warsztatorym i calą swoją masą szarpać za golenie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkeL92 Napisano 2 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia Będę to miał na uwadze 🙂 jak będzie pogoda to sprawdzę czy nasmarowanie łożysk coś dało. Ogólnie to też zgłupiałem trochę, ponieważ bicie które słychać też jest wyczuwalne jak się dotyka ręką goleni, więc i czuć to jak się rusza przód tył na zaciśniętym przednim hamulcu, jak się zaciśnie tylni dodatkowo to jest cisza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkeL92 Napisano 3 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia Problem jest z amortyzatorem, stery wykluczyłem. Szukałem trochę w sieci na ten temat, i okazuje się że to nie jest odosobniony przypadek. Na innym forum ktoś opisywał ten sam problem na tym samym amortyzatorze, i kilka innych osób podpięło się pod ten problem. Odsyłać to na gwarancję? poniżej wklejam link do wątku, jest tam też film jednego użytkownika tej "usterki" u mnie wygląda to tak samo https://forum.szajbajk.pl/topic/21287-manitou-markhor-w-lewej-ladze-amortyzatora-słychać-stuki/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sky87 Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia Skoro znalazłeś taki sam przypadek to nad czym się jeszcze zastanawiasz? Aż gwarancja minie? Bardziej zadziałaj z tytułu rękojmi, bo sprzęt nie jest wolny od wad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkeL92 Napisano 4 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia (edytowane) Oddałem na serwisu. Przyznali że w Manitou występuje ten problem i robi się luz na tulejach ślizgowych. Mają odesłać amor do producenta i prawdopodobnie przyślą nowy Edytowane 4 Kwietnia przez MajkeL92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia Luz na tulejach nie powoduje strzelania. Ale jak wymienią caly amor to pewnie luzu nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkeL92 Napisano 4 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia Znaczy to takie strzelanie/stukanie które czuć na kierze i to identycznie jak przy poruszaniu kierą przód-tył na zaciśniętym przednim heblu. Wtedy słychać bicie przez ten luz i jest to odczuwalne na kierownicy. No ale w każdym razie zobaczymy co będzie jak zamontują nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.