marekdam1 Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Czesc. Pojezdziwszy kilkaset kilometrow mam problem z MTBową kierownicą i szerokim rozstawem rąk - boli kark i mięśnie wokół kciuków i nadgarstek. Nie zamierzam jednak rezygnować z roweru MTB ze względów roznych (moja waga, kocham teren, zjazdy etc), dlatego szukam pomysłu na dodanie sobie mozliwosci chwytu bardziej szosowo/gravelowego, na szerokosc barków. Testowałem wczoraj, działa jak złoto i nic nie boli. Tyle, że muszę trzymać ręce na manetkach i nie tylko mam słaby chwyt ale też oczywiście bolą łapy od wbijania się ciężarem góry ciała w te plastikowe elementy Szukając w necie, znalazlem cos takiego, jak ponizej. Mieliście okazję z tym kombinować? Chodzi o podwójne gripy i rogi, gdzie w środkowych oczywiscie nie mamy przerzutki i hamulca, ale pionowy uklad rąk i odpoczynek dla gornej partii ciala. A moze jeszcze jakos inaczej to rozwiązać? Baranek do mtb wygladalby juz aż nadto kosmicznie, ale moze jest cos pomiedzy? IMG_0415.webp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Pomiędzy to jest coś takiego jak corner bar, choć osobiście nie jeździłem. Natomiast mam i polecam Ergony GP4, dużo lepiej jedzie się pod górę na rogach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia (edytowane) 35 lat MTB i nie mam pojęcia co ci ludzie, a może bardziej producenci mają w głowach z tymi obecnie "gołymi prostymi kierami"? Kiedyś każdy porządny rower MTB miał rogi, albo od razu kierę z takowymi zintegrowanymi. Teraz rogi beee, bo tak pewnie modnie, bo tak jak wszyscy. Choć teraz upalam dla mnie coś nowego bo koza/grawelem, i taką jazdą choć zdecydowanie wygodną i turystyczną, to wciąż układ dłoni wzdłuż ciała to jest to co pomaga na nadgarstki i ogólnie wygodę poprzez naturalny układ rąk. Otóż TAK , w każdym rowerze jaki mam z prostą kierą mam i zawsze będę miał rogi, nawet w enduro elektryku. Jakże prosta rzecz a jak poprawia ergonomię, zwłaszcza na monotonnych prostych, czy nużących podjazdach, gdzie pewność chwytu i kierowania nie jest priorytetem. Zlej tych baranów co pitolą " rogi dziś w MTB? - a fe". To Tobie ma być wygodnie a nie im "modnie". Moja ulubiona pozycja w gravelu? Właśnie naturalny układ na klamkomanetkach, i o zdziw na podjazdach w "korbie" i na zjazdach "aero" właśnie w dolnym chwycie czyli wzdłuż ciała jak na rogach. Tego czego nie próbowałem a też może mieć sens na prostych kierach upalanych na długich prostych trasach to "rogi wewnętrzne", jak wyżej wspomniane. Edytowane 1 Kwietnia przez Mentos 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Ja bym się zastanowił nad pójściem dalej, chwytów nie zabraknie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekdam1 Napisano 1 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia (edytowane) 26 minut temu, Mentos napisał: 35 lat MTB i nie mam pojęcia co ci ludzie, a może bardziej producenci mają w głowach z tymi obecnie "gołymi prostymi kierami"? Kiedyś każdy porządny rower MTB miał rogi, albo od razu kierę z takowymi zintegrowanymi. Teraz rogi beee, bo tak pewnie modnie, bo tak jak wszyscy. Choć teraz upalam dla mnie coś nowego bo koza/grawelem, i taką jazdą choć zdecydowanie wygodną i turystyczną, to wciąż układ dłoni wzdłuż ciała to jest to co pomaga na nadgarstki i ogólnie wygodę poprzez naturalny układ rąk. Otóż TAK , w każdym rowerze jaki mam z prostą kierą mam i zawsze będę miał rogi, nawet w enduro elektryku. Jakże prosta rzecz a jak poprawia ergonomię, zwłaszcza na monotonnych prostych, czy nużących podjazdach, gdzie pewność chwytu i kierowania nie jest priorytetem. Zlej tych baranów co pitolą " rogi dziś w MTB? - a fe". To Tobie ma być wygodnie a nie im "modnie". Moja ulubiona pozycja w gravelu? Właśnie naturalny układ na klamkomanetkach, i o zdziw na podjazdach w "korbie" i na zjazdach "aero" właśnie w dolnym chwycie czyli wzdłuż ciała jak na rogach. Tego czego nie próbowałem a też może mieć sens na prostych kierach upalanych na długich prostych trasach to "rogi wewnętrzne". Dokladnie wg tej filozofii lecę w podwójne rogi, opinia randomów to ostatnie co mnie obchodzi. Mam jednak problem z moją kierą, czy kierami mtb ogolnie bo z powodu wygięcia kierownicy nie moge zalozyc oojedynczej lampy przedniej. Swieci mi na bok zewnetrzny, wiec kupilem druga i mam widocznosc jak motocykl lol. Notabene najlepsze by byly np rogi nakładane i zdejmowane a nie wsuwane od boku kiery, zebym nie musial sciagac gripów, klamek, manetek, dzwonka i lampy przed założeniem na srodek ewentualnie wiocha style i taśma, owijka, cholera wie co jeszcze i jazda, byleby przyczepic pod katem relatywnie prostym. Ale to pewnie nie utrzyma po oparciu sie. Oryginalnych gripów w moim treku bez cięcia to nie mam pojecia jak ruszyć. Malo fascynujaca wydaje sie opcja ze strzykawka i wstrzykiwaniem nawet nie wiem czego, zeby przesunąć EDIT: Szukajcie, a znajdziecie! Wlasnie zamowilem rogi wewnetrzne bez koniecznosci sciagania calego sprzetu z kiery. Zostawiam dla potomnych, link nie jest partnerski: https://amzn.eu/d/aFp6XPh Edytowane 1 Kwietnia przez marekdam1 Znalazlem, wiec sie dziele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekdam1 Napisano 1 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 45 minut temu, kipcior napisał: Pomiędzy to jest coś takiego jak corner bar, choć osobiście nie jeździłem. Natomiast mam i polecam Ergony GP4, dużo lepiej jedzie się pod górę na rogach. O super, bo wlasnie tez mnie interesowaly te chwyty. Moglbys napisac cos wiecej? Czy na rogach jesr dobra fakturka? Rece nie zjezdzaja? Ja sobie zalozylem z kellysa takie tanie dla testu ale to zwykla rurka i w rekawicach mozna zanurkowac szczeną o kierownicę chcialbym wiec cos innego. I jeszcze pytanko, czy te rogi z GP4 sie jakos skladaja? Wygladaja tak jakby byly jakies skladane ale wlasciwie to nie wiem gdzie. Z ciekawosci pytam, nie jest to mega potrzebna funkcja, ale ciekawie sie to prezentuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CoolBreezeOne Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia (edytowane) @marekdam1, bardzo doby wybór rogów. Chwyt iście barankowy. Na gravelowych odcinkach i podjazdach robią robotę. Bezproblemowy dostęp do klamek hamulców i manetki przerzutki. Świetnie się z nimi jeździ. (na foto lekko zwichrowane ustawienie - bawiłem się w odpowiedni kąt i za lekko dokręciłem). Tak btw, lekutko przepłaciłeś. U majfrienda do wyrwania z około 2 dyszki. Edytowane 1 Kwietnia przez CoolBreezeOne 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekdam1 Napisano 1 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Wygląda sztos, nie mogę się doczekać aż przyjdą. Jeszcze pytanie na granicy racjonalności: a co, gdyby przykręcić te rogi w dół, choćby odwrotnie oznaczeniami R/L i obniżyć pozycję a'la baranek? Testowałeś może? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CoolBreezeOne Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia We wspomnianej konfiguracji, chwyt będzie całkowicie... bez sensu i moim zdaniem wręcz zabójczy dla dłoni. Już lepiej szoso-grvl kierę zamontować. Ustawienie jak na foto jest the best dla mtb. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2 godziny temu, Mentos napisał: 35 lat MTB i nie mam pojęcia co ci ludzie, a może bardziej producenci mają w głowach z tymi obecnie "gołymi prostymi kierami"? Kiedyś każdy porządny rower MTB miał rogi, albo od razu kierę z takowymi zintegrowanymi. To nie jest prawda, że każdy. Owszem rogi były popularne nawet w fullach do ostrzejszej jazdy ale nadal było sporo ofert bez. A dziś ludzie jacy są to są ale aż takimi ułomkami nie są by w razie niedogodności czegoś takiego sobie nie kupić. Tym bardziej, że wybór jest. Z powodów geometrii współczesnych rowerów po prostu nie jest to coś co się przydaje. Chcesz mieć i ok ale mienie pretensji o brak a już u producenta to jest co najmniej dziwne. By nie było tak mam rogi w starym szpeju ale to z powodu jaki podałem wyżej czyli stare geo ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Do rogów się nie czepiam. Kiedyś miałem, dziś nie. Ale odniosę się do problemu opisanego na początku. Nie wszystkim musi pasować taka kierownica, jaką dała fabryka. Mamy możliwość obracania jej w mostku, aby dopasować kąt. Możemy ją skrócić, bo nie każdy ma szerokie bary. I możemy zmienić na model z innym gięciem. Często problem wynika z ustawienia klamek. Zły kąt, a najczęściej za szeroko. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2 godziny temu, marekdam1 napisał: Moglbys napisac cos wiecej? Czy na rogach jesr dobra fakturka? Rece nie zjezdzaja? Jeżdżę zawsze w rękawiczkach i jakoś nie zwracałem uwagi jaka tam jest faktura. W gripach jest guma ale tu, nie wiem, jakieś tworzywo. W każdym razie dobrze się to trzyma. Ale jak rogi mają być składane? Można nachylenie regulować ale to tyle. Miałem GP2 wcześniej i to była pomyłka. Tamte rogi są za krótkie i nie spełniają swojej funkcji. Natomiast wadą rogów niewątpliwie jest realne ryzyko zahaczenia o drzewo na wąskim singlu. Jeśli po takich jeździsz to można by rozważyć GP5. Do tej pory wszystko w co przywaliłem się na szczęście poddało. No i ja mam kierownicę 720mm, co wg dzisiejszej mody jest wąskie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia @kipciorFajny uchwyt na browara 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekdam1 Napisano 2 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia (edytowane) 14 godzin temu, CoolBreezeOne napisał: @marekdam1, bardzo doby wybór rogów. Chwyt iście barankowy. Na gravelowych odcinkach i podjazdach robią robotę. Bezproblemowy dostęp do klamek hamulców i manetki przerzutki. Świetnie się z nimi jeździ. (na foto lekko zwichrowane ustawienie - bawiłem się w odpowiedni kąt i za lekko dokręciłem). Tak btw, lekutko przepłaciłeś. U majfrienda do wyrwania z około 2 dyszki. Jeszcze dopytałbym odnośnie tej kiery, bo wygląda bardzo fajnie z powodów praktycznych, montażowych to szpeju. Jak się na tym jeździ? Dobrze widzę, że jest dość wąska, czy to tylko iluzja na fotce? Czy na zjazdach albo w węższych miejscach czuć w jakiś sposób brak tej szerokości i precyzji, którą daje szeroki rozstaw ramion? Szukam kurde kompromisu między jazdą na kilometry a zjazdem i bieda zabawą w tricki trialowe (xD), bo siłą rzeczy nie stać mnie na dwa czy trzy rowery za pięć kafli, a nie chciałbym kupić dla odmiany za krótkiej kiery, by znowu narzekać. EDIT: No i jeśli masz możliwość to bardzo chętnie poznałbym nazwę/model tej kierownicy Edytowane 2 Kwietnia przez marekdam1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia (edytowane) 13 godzin temu, Tyfon79 napisał: To nie jest prawda, że każdy. Owszem rogi były popularne nawet w fullach do ostrzejszej jazdy ale nadal było sporo ofert bez. A dziś ludzie jacy są to są ale aż takimi ułomkami nie są by w razie niedogodności czegoś takiego sobie nie kupić. Tym bardziej, że wybór jest. Z powodów geometrii współczesnych rowerów po prostu nie jest to coś co się przydaje. Chcesz mieć i ok ale mienie pretensji o brak a już u producenta to jest co najmniej dziwne. By nie było tak mam rogi w starym szpeju ale to z powodu jaki podałem wyżej czyli stare geo ramy. Nie no, to wiadomo że nie wszyscy, bo producentom zależało też na ich dokupieniu jako dodatkowego osprzętu, najlepiej w sklepie. Np. taki Trek czy Spec miał ich różne odmiany, te najdroższe od Control Techa, Canondale dawał swoje standardowo, Scott miał zintegrowane z rogami kiery itp. Mnie bardziej chodziło o to, że ktoś narzeka na ból w nadgarstkach, albo mało mu jedna pozycja dla dłoni na podjazdach, ale jak mu polecisz rogi, czyli to jakże mega proste, tanie i w sumie lekkie rozwiązanie to nieeeeee, to takie niemodne, rogi w rowerze MTB, no co ty, a fuuu? Przygłupawe podejście, i przygłupawe komentarze, zresztą wystarczy na kpiny popatrzeć powyżej. 14 godzin temu, CoolBreezeOne napisał: @marekdam1, bardzo doby wybór rogów. Chwyt iście barankowy. Na gravelowych odcinkach i podjazdach robią robotę. Bezproblemowy dostęp do klamek hamulców i manetki przerzutki. Świetnie się z nimi jeździ. (na foto lekko zwichrowane ustawienie - bawiłem się w odpowiedni kąt i za lekko dokręciłem). Tak btw, lekutko przepłaciłeś. U majfrienda do wyrwania z około 2 dyszki. Kurcze, fajnie to wygląda, muszę spróbować. A tu jest gościu co sporo chyba na podobnym rozwiązanu już km. nabił: Edytowane 2 Kwietnia przez Mentos 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekdam1 Napisano 2 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia Mentos, dokładnie taki jest mój zamysł. Kumpel ma cross i gravela, a jak przy tym stanąłem z moimi 113kg masy to uznałem, że lepiej nie będę się "przejeżdżał" na próbę, bo mi szkoda funduszy na kupowanie mu nowego MTB rządzi, ja się na swoim treku z 2,35" oponami czuję jak w czołgu i tego mi potrzeba. Tylko właśnie baranek super i prosta rama pozwala więcej upchnąć toreb/bidonów, ale trudno. Tego nie przeskoczę, przynajmniej mogę zeskoczyć z pedałów bez strachu o potencjał rozrodczy. Dzięki za film, nie znałem tego kanału, a pomysłów sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CoolBreezeOne Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia @Mentos, polecam. Dla mnie idealne rozwiązanie. Plus nice price Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekdam1 Napisano 5 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia (edytowane) Przyszły te małe wewnętrzne rożki to się podzielę spostrzeżeniami. Kolega @Mentos chyba rozważa zakup, to proszę czytać Po pierwsze, aż dziwne, jak taka mała rzecz potrafi wygody dodać piękna sprawa, rekomenduję każdemu kto nie ma baranka. Zwłaszcza, że tak jak pisałem wyżej, dla wielu z nas mega piękną sprawą jest fakt, że nie trzeba ściągać wszystkiego z kiery zakładając do maleństwo, tylko normalnie nakładamy od góry, bo objemka jest łamana na pół! ❤️ Ciekawostka: z moich krótkich obserwacji wyszło, że albo mam dziwne łapy, albo się koledzy Chińczycy pomylili w oznaczeniu stron na tych rogach, bo kompletnie nie jestem w stanie używać ich zgodnie z oznaczeniem prawa/lewa. Mam teraz odwrócone (lewa z prawej, prawa z lewej) i dopiero jest mega sztos. Z jakiegoś powodu "prawidłowo" ustawiając rogi miałem dziwnie wygięte dłonie i napięcie w nadgarstkach zaczynało się po paru sekundach. Możliwe też, że to wina relatywnie dużych dłoni, bo potrzebuję nieco więcej "mięsa" żeby na nim położyć większą część mięśnia pod kciukiem. Tak czy owak, po odwróceniu układu jest złoto. Także w skrócie, polecam gorąco. Dla mnie żadnych wad, zwłaszcza przy tak śmiesznej cenie. Szkoda łapek na jeżdżenie dłużej w złej pozycji EDIT: Widzę teraz dopiero, że kolega @CoolBreezeOne ma dokładnie tak jak ja, czyli odwrotnie, założone te rogi. Ach chińska precyzja i jakość Edytowane 5 Kwietnia przez marekdam1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CoolBreezeOne Napisano 5 Kwietnia Udostępnij Napisano 5 Kwietnia Ach ta nasza narodowa tradycja "Polak potrafi"..., a czasami wystarczy przejrzeć instrukcję obsługi urządzenia, zapoznać się z opisem, przejrzeć zdjęcia z oferty😝 @marekdam1, teraz tylko zrób kilka kursów z imbusikiem, żeby sobie komfortowy kąt ustawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.