merphoea Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Witam, Od paru tygodni robię rozeznanie w temacie rowerów i przyznaję, że już mnie od tego rozbolała głowa, a decyzji wciąż nie udało mi się podjąć. Oczywiście nie mogę uznać tego czasu za stracony, dowiedziałem się sporo, lecz wciąż nie mam odpowiedzi na dwa główne pytania: gravel czy cross, oraz jaki dokładnie model kupić. Zacznę może od potrzeb: Do tej pory jeździłem głównie na rowerach crossowych i MTB (29er). 29era sprzedałem, bowiem po pierwsze, nie wykorzystywałem jego potencjału (mimo wszystko częściej jeżdżę po nawierzchniach asfaltowych), a po drugie, był on odrobinę zbyt toporny, wolny. Zacząłem myśleć o szosie, ale ograniczenia są tak duże, że również zrezygnowałem. W ten oto sposób doszedłem do dwóch opcji: gravel lub cross. Najczęściej będę jeździć po asfalcie i ścieżkach rowerowych, choć nie wykluczam, że czasem wpadnę w jakiś las czy polną ścieżkę. Strzelam, że na asfalcie spędzę 70-80% czasu, zatem całkiem sporo, ale też chciałbym móc pojeździć po lasach czy pagórkach. Potrzebuję więc roweru, który sprawdzi się na nawierzchniach twardych. Sprzęt będzie wykorzystywany czysto amatorsko, choć nie ukrywam, lubię sobie sam narzucić wyższe tempo i się zmęczyć. Nie będę startować w zawodach i wyścigach, ale też zależy mi na sprzęcie, który będzie (jak na gravel lub cross) w miarę szybki, ale i wygodny dla kręgosłupa. Trasy, jakie zamierzam pokonywać, to 30-100km. W nieodległym sklepie rowerowym polecano mi Giant Revolt Advanced 3, plusem jest karbonowa rama, ale już osprzęt jest w recenzjach krytykowany, jak na rower w tej cenie. Atrakcyjnie wyglądają rowery Canyon, ale seria Grizl posiada tylko jedną tarczę z przodu, a z tego co zdążyłem się zorientować, na asfalt jednak bardziej polecane są dwie. W tytule wspomniałem też o rowerze crossowym, bo i tego nie wykluczam. Jeśli byłaby to lekka, sportowa konstrukcja umożliwiająca w miarę szybką jazdę, również biorę pod uwagę. Mój budżet wynosi 7-9 tys. zł. Czy jest coś sensownego, co moglibyście polecić lub doradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Możesz zobaczyć np. Marin DSX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyrafa Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia Jeśli chcesz coś do szybszej jazdy to wybierz gravela. Z autopsji polecam Krossa Eskera 6 - mieści się w widełkach cenowych, jest na dobrym osprzęcie (a przynajmniej był w zeszłym roku), jest od polskiego producenta, serwis prawie w każdym mieście. Geometria wygodna z opcją na jeszcze wygodniejszą przez obrócenie mostka. Ponadto jeśli chcesz szybciej jeździć to nie da się tego zrobić bez co najmniej lekkiego pochylenia pozycji. Do tego się po prostu przyzwyczajasz i będzie to komfortowe. Pod wiatr łapiesz za dolny chwyt. Sam to przerabiałem, bo był to mój pierwszy tego typu rower (baranek no i bardziej pochylona pozycja). Dziś nie żałuję. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
merphoea Napisano 7 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia Przede wszystkim dzięki za podpowiedź, choć muszę przyznać, od momentu gdy założyłem ten temat, miałem trochę czasu na przemyślenia, ale też zapoznanie z wieloma materiałami na temat graveli, crossów, ich zalet i wad. Koniec końców wybór padł na Sensę Modena GRX. Nie było na rynku nic z lepszym stosunkiem ceny do jakości. Mam nadzieję przetestować go mocno w przyszły weekend, jak już ogarnę temat owijki na kierownicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomasz777 Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia No i jak ten rowerek się prezentuję?Ile masz wzrostu,jaki rozmiar wziąłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.