skorzon Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca Czesc od dłuższego czasu poszukuje roweru typu gravel (ewentualnie szosa ale jakos ciezko mi sie przełamac) trasy dłuzsze 50-150km. Teren 80-85% powierzchni asfaltowych ale trasy tworze na bieżąco stąd nie chcialbym byc ograniczony szosą i musiec zawracac gdy trafie w slepy zaułek. Mieszkam na granicy ze w jedna strone mam góry a w druga płasko. Z researchu jaki wykonałem trafilem na pare modeli. Cieżko mi znalezc jakąś w miare sensowną recenzje rowerów. Może ktos mial stycznośc albo podpowie rady z zycia na co zwrócic uwage. Cena 4-7k ale bardziej skłaniałbym sie 4-6k wiadomo z zycia najlepiej zeby było najtaniej i jak najlepiej (tak wiem to niemozliwe). Felt Broam 30 (https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-felt-broam-30-grx-2x12-pd38833/) - oczarował mnie piekna rama. Osprzet grx (2x12) ale niestety brak korby grx'a. Sensa Romagna (https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-gravel-grx-2023/) - cały osprzet grx patrzac na cene w dosc rozsadnej "promocji" Sensa Modena https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-modena-gravel-grx-2x12-2024/ - tutaj bylbym sklonny naciagnac budzet dla 2x12 w porownaniu do Romagny 2x11 ale pierwsza i ost kaseta jest taka sama wiec nie wiem sam czy jest sens. I szosowe rowery: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-r-raymon-raceray-7-0-pd36338/ - nie mialem w ogole styczności z cała karbonowa rama. Jak sie sprawuje, utrzymanie i wytrzymałość? ewentualnie taka : https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-g3-disc-ultegra-2023/ Doradzcie co najlepiej byloby wybrać. Może jakies praktyczne rady. Aktualnie mam zwyklego górala kellys'a. Chcialbym cos szybszego i z barankiem bo po dłuższej jezdzie strasznie bola mnie rece albo musze w trakcie jazdy zmieniac pozycje. Wielkie dzieki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca To może szosa Riad+, która mieści opony 35-38c? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skorzon Napisano 1 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia @Greg1 Może nie do końca sie jasno określiłem. Jeżeli trafie w ślepy zaułek to raczej bedzie to zmiana nawierzchni z asflatu na jakis szuter/ubita droge przez las. Dlatego myslalem, żeby założyc poźniej weższe opony do gravelu typu 32. Ma to sens? Albo sie trzeba całkowicie przerzucic na szose. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Ale nie trzeba kupować gravela żeby zamontować oponę 32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Ale piszesz, że głównie jeździsz po asfaltach i nie chcesz być ograniczony jak "trafisz na ślepy zaułek", żeby móc przejechać po szutrze. Do takich zastosowań szosa Road+ z oponami 35 lub 38c jest idealna. Sam jeżdżę na oponach semi-slick 35c bo też jeżdżę głównie po asfaltach ale chcę zachować możliwość przejazdu po szutrze jak trzeba. Co prawda mam grawela, mimo, że chciałem kupić Road+ ale tylko i wyłącznie dlatego, że chciałem mieć trochę bardziej miękki napęd grawelowy GRX z korbą 46/30T, bo mam też inny rower na Tiagrze z korbą 50/34T i ten, który jest do nieśpiesznej włóczęgi chciałem mieć na czymś bardziej miękkim. W sumie jak masz blisko góry to bym chyba też brał grawela ze względu na bardziej miękki napęd. Ja jakbym miał finansowe możliwości to bym brał napęd 2x12. Jestem też takim trochę purystą i wolałbym pełną grupę GRX łącznie z korbą 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skorzon Napisano 1 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia (edytowane) @Greg1 dzieki za kazda wskazówke. Właśnie dlatego najpierw skierowałem wzrok na gravela aniżeli inne rowery. Właśnie znalazłem tego felta z grx 2x12(niestety korba nie grx) i sense. Ale jak o felcie idzie cos znalezc recenzje opinie w polskim internecie (na ogół pozytywne i chwalace osprzet plus piekna rama 🤣) to o sensie to cos w stylu ktokolwiek widział ktokolwiek wie. Niby każdy zna ale nie wie nic. Sensa ma cały osprzet grx wraz z korba. Chyba, że moglbyś podeslać jakies inne propozycje w rozsadnym budżecie. Edytowane 1 Kwietnia przez skorzon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Popatrz jeszcze na to. Producent robi na tej samej ramie zarówno szosę jak i gravela, tutaj akurat w wersji szosowej z napędem 2x (gravele mają 1x), masz kąt główki typowy dla szosy, krótką bazę kół. W rezultacie wyszła szosa o wyluzowanej geometrii z możliwością montażu opon 40c. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skorzon Napisano 1 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Masz na myśli Sense? Jakoś nie moge zauważyć o którym producencie mowisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Dobra, link się nie wkleił XD https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skorzon Napisano 1 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia No właśnie tak patrze na linki swoje i nic mi nie pasuje haha. Dzieki za propozycje. No właśnie a czy nie lepiej dopłacić nieco i miec lepszy osprzet, który w wymianie i tak jest droższy niz wymiana kół? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Osprzęt nie jest kluczową kwestią przy wyborze roweru, lepiej dopasować do swoich potrzeb geometrię ramy a resztę ewentualnie wymieniać w razie potrzeb. * głównie wyimaginowanych potrzeb bo tak już jest w rowerowym świecie, że nasz poziom sportowy nie nadąża za sprzętem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Ten Superior jest o.k., mieści szersze opony, taka szosa Road+, którą jak trzeba to przejedziesz przez las czy inny szuter. Ale mając do wyboru Tiagrę 2x10 czy GRX 2x12 raczej bym wybrał GRX 2x12. No i wybrałbym rower, który mi się podoba bo co to za przyjemność mieć rawer i jeździć na rowerze, który mi się nie podoba i na którym jazda nie sprawia mi przyjemności. Z czasem znajdziesz jakąś promocję na korbę GRX i wymienisz a do tego czasu będziesz czerpał przyjemność z jazdy rowerem, który Ci się podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skorzon Napisano 2 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia Właśnie mnie też się wydaje, że lepiej dołożyc pare stówek i mieć nieco lepszy osprzęt, który pozwoli na przyjemniejszą jazdę. Łatwiej samemu wymienic koła/opony aniżeli przerzutki i je wyregulować. Wiadomo aspekt wizualny jest mniej ważny. Jednak w trudach jazdy lepiej miec coś co cieszy oko. Dzieki chłopaki za każda rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia Rower to przede wszystkim rama i od niej trzeba zacząć, dopasować do swoich potrzeb i preferencji. Osprzęt to dodatek i na tę "przyjemność z jazdy" wpływa marginalnie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia W dniu 31.03.2024 o 19:51, skorzon napisał: Doradzcie co najlepiej byloby wybrać. Może jakies praktyczne rady. Aktualnie mam zwyklego górala kellys'a. Chcialbym cos szybszego i z barankiem bo po dłuższej jezdzie strasznie bola mnie rece albo musze w trakcie jazdy zmieniac pozycje. Może dobrze jest zacząć od Bike Fittingu? Nie wiesz czego chcesz, a kupisz jakiś rower i okaże się że będzie jeszcze gorzej, niż na tym "góralu" Tak samo jak " Dłuższa jazda" Dla niektórych to 20 km a dla innych z 200 lub 2 godziny lub 12 godzin , czy nawet więcej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martingg Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia W dniu 1.04.2024 o 18:13, skorzon napisał: @Greg1 dzieki za kazda wskazówke. Właśnie dlatego najpierw skierowałem wzrok na gravela aniżeli inne rowery. Właśnie znalazłem tego felta z grx 2x12(niestety korba nie grx) i sense. Ale jak o felcie idzie cos znalezc recenzje opinie w polskim internecie (na ogół pozytywne i chwalace osprzet plus piekna rama 🤣) to o sensie to cos w stylu ktokolwiek widział ktokolwiek wie. Niby każdy zna ale nie wie nic. Sensa ma cały osprzet grx wraz z korba. Chyba, że moglbyś podeslać jakies inne propozycje w rozsadnym budżecie. Ile zmiana korby? 250?300? na grx 600 jak już wyżej napisali dobierz ramę, która pasuje, która Ci się podoba. Osprzęt zawsze można zmienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skorzon Napisano 5 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/al/endurace-7/2733.html?dwvar_2733_pv_rahmenfarbe=R074_P05 wpadł mi w oko jeszcze ten model. Inny jest tanszy ale na hamulcach szczekowych https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/al/endurace-7-rb/2731.html?dwvar_2731_pv_rahmenfarbe=R060_P03#productDetailModalTriggerGridContainer Chyba ten model bylby najlepszy z tych 🤔 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 5 Kwietnia Udostępnij Napisano 5 Kwietnia No canyon, każdy zna a dlaczego nie poleca? Bo jest niedostępny, tylko XL możesz zamówić A nowego roweru na szczękach i to jeszcze tak niskiej klasy nie ma sensu kupować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skorzon Napisano 5 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia Pod mój wzrost 184. Najbardziej pasowałaby rozmiar L ta xl chyba za duża. Z "L" jest na tiagrze 🤔 albo czekać do połowy maja na dostawę 😆 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martingg Napisano 5 Kwietnia Udostępnij Napisano 5 Kwietnia Srogie te ceny za canyona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skorzon Napisano 20 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia (edytowane) W dniu 5.04.2024 o 12:56, Mihau_ napisał: No canyon, każdy zna a dlaczego nie poleca? Bo jest niedostępny, tylko XL możesz zamówić A nowego roweru na szczękach i to jeszcze tak niskiej klasy nie ma sensu kupować Znalazłem używke Canyon Endurace AL disc 7.0 na Shimano 105 R7000 za 5k Spoiler Canyon Endurace AL Disc Materiał: Aluminium 6061 Widelec Canyon carbon FK0042 CF Średnica rury sterowej wideł: 1 1/8" Prześwit opony: 33 mm Waga: 450 g Tylna przerzutka Shimano 105 R7000 GS Przerzutka przednia Shimano 105 R7000 Kaseta Shimano HG700 11-34 11s Korba Shimano 105 R7000 52/36T długość ramion 175mm Suport Shimano BSA BB-R60 Łańcuch Shimano CN-HG601 11s Hamulce Dźwignia zmiany biegów/hamulca Shimano 105 R7020 2s Dźwignia zmiany biegów/hamulca Shimano 105 R7020 11s Tarcze Shimano RT70 Rozmiar: 160 mm Koła DT Swiss E 1850 Spline db center lock Opony Continental Grand Prix SL 28 mm Szerokość: 28mm Przednia oś Canyon Thru 12 mm x 100 mm Gwint: M12 x 1.0 Tylna oś Canyon 12 mm x 142 mm Gwint: M12 x 1.0 Kokpit mostek Canyon V15 110mm Kierownica Canyon H17 Ergobar AL Materiał: Aluminium Kształt: Ergo Zasięg: 70 mm Spadek: 130 mm Owijka FSA Siodło Bontrager Arvada Sztyca Canyon SP0043 VCLS CF Materiał: Carbon Seatback: 20 mm Technologia: VCLS warto? 🤔 Edytowane 20 Kwietnia przez skorzon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.