Skocz do zawartości

[4-7k] gravel lub szosa


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc od dłuższego czasu poszukuje roweru typu gravel (ewentualnie szosa ale jakos ciezko mi sie przełamac) trasy dłuzsze 50-150km. Teren 80-85%  powierzchni asfaltowych ale trasy tworze na bieżąco stąd nie chcialbym byc ograniczony szosą i musiec zawracac gdy trafie w slepy zaułek. Mieszkam na granicy ze w jedna strone mam góry a w druga płasko. Z researchu jaki wykonałem trafilem na pare modeli. Cieżko mi znalezc jakąś w miare sensowną recenzje rowerów. Może ktos mial stycznośc albo podpowie rady z zycia na co zwrócic uwage. Cena 4-7k ale bardziej skłaniałbym sie 4-6k wiadomo z zycia najlepiej zeby było najtaniej i jak najlepiej (tak wiem to niemozliwe). 

Felt Broam 30  (https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-felt-broam-30-grx-2x12-pd38833/) - oczarował mnie piekna rama. Osprzet grx (2x12) ale niestety brak korby grx'a.

Sensa Romagna (https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-gravel-grx-2023/) - cały osprzet grx patrzac na cene w dosc rozsadnej "promocji"

Sensa Modena  https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-modena-gravel-grx-2x12-2024/ - tutaj bylbym sklonny naciagnac budzet dla 2x12 w porownaniu do Romagny 2x11 ale pierwsza i ost kaseta jest taka sama wiec nie wiem sam czy jest sens. 

I szosowe rowery:

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-r-raymon-raceray-7-0-pd36338/ - nie mialem w ogole styczności z cała karbonowa rama. Jak sie sprawuje, utrzymanie i wytrzymałość? 

ewentualnie taka :

https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-g3-disc-ultegra-2023/

Doradzcie co najlepiej byloby wybrać. Może jakies praktyczne rady.  Aktualnie mam zwyklego górala kellys'a. Chcialbym cos szybszego i z barankiem bo po dłuższej jezdzie strasznie bola mnie rece albo musze w trakcie jazdy zmieniac pozycje.

Wielkie dzieki i pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Greg1 Może nie do końca sie jasno określiłem. Jeżeli trafie w ślepy zaułek to raczej bedzie to zmiana nawierzchni z asflatu na jakis szuter/ubita droge przez las. Dlatego myslalem, żeby założyc poźniej weższe opony do gravelu typu 32. Ma to sens? Albo sie trzeba całkowicie przerzucic na szose. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale piszesz, że głównie jeździsz po asfaltach i nie chcesz być ograniczony jak "trafisz na ślepy zaułek", żeby móc przejechać po szutrze. Do takich zastosowań szosa Road+ z oponami 35 lub 38c jest idealna. Sam jeżdżę na oponach semi-slick 35c bo też jeżdżę głównie po asfaltach ale chcę zachować możliwość przejazdu po szutrze jak trzeba. Co prawda mam grawela, mimo, że chciałem kupić Road+ ale tylko i wyłącznie dlatego, że chciałem mieć trochę bardziej miękki napęd grawelowy GRX z korbą 46/30T, bo mam też inny rower na Tiagrze z korbą 50/34T i ten, który jest do nieśpiesznej włóczęgi chciałem mieć na czymś bardziej miękkim. W sumie jak masz blisko góry to bym chyba też brał grawela ze względu na bardziej miękki napęd. Ja jakbym miał finansowe możliwości to bym brał napęd 2x12. Jestem też takim trochę purystą i wolałbym pełną grupę GRX łącznie z korbą

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

@Greg1 dzieki za kazda wskazówke.

Właśnie dlatego najpierw skierowałem wzrok na gravela aniżeli inne rowery. Właśnie znalazłem tego felta z grx 2x12(niestety korba nie grx) i sense. Ale jak o felcie idzie cos znalezc recenzje opinie w polskim internecie (na ogół pozytywne i chwalace osprzet plus piekna rama 🤣) to o sensie to cos w stylu ktokolwiek widział ktokolwiek wie. Niby każdy zna ale nie wie nic. Sensa ma cały osprzet grx wraz z korba. Chyba, że moglbyś podeslać jakies inne propozycje w rozsadnym budżecie. 

Edytowane przez skorzon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz jeszcze na to. Producent robi na tej samej ramie zarówno szosę jak i gravela, tutaj akurat w wersji szosowej z napędem 2x (gravele mają 1x), masz kąt główki typowy dla szosy, krótką bazę kół. W rezultacie wyszła szosa o wyluzowanej geometrii z możliwością montażu opon 40c.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osprzęt nie jest kluczową kwestią przy wyborze roweru, lepiej dopasować do swoich potrzeb geometrię ramy a resztę ewentualnie wymieniać w razie potrzeb.

* głównie wyimaginowanych potrzeb bo tak już jest w rowerowym świecie, że nasz poziom sportowy nie nadąża za sprzętem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Superior jest o.k., mieści szersze opony, taka szosa Road+, którą jak trzeba to przejedziesz przez las czy inny szuter. Ale mając do wyboru Tiagrę 2x10 czy GRX 2x12 raczej bym wybrał GRX 2x12. No i wybrałbym rower, który mi się podoba bo co to za przyjemność mieć rawer i jeździć na rowerze, który mi się nie podoba i na którym jazda nie sprawia mi przyjemności. Z czasem znajdziesz jakąś promocję na korbę GRX i wymienisz a do tego czasu będziesz czerpał przyjemność z jazdy rowerem, który Ci się podoba 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mnie też się wydaje, że lepiej dołożyc pare stówek i mieć nieco lepszy osprzęt, który pozwoli na przyjemniejszą jazdę. Łatwiej samemu wymienic koła/opony aniżeli przerzutki i je wyregulować. Wiadomo aspekt wizualny jest mniej ważny. Jednak w trudach jazdy lepiej miec coś co cieszy oko. 

Dzieki chłopaki za każda rade ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.03.2024 o 19:51, skorzon napisał:

Doradzcie co najlepiej byloby wybrać. Może jakies praktyczne rady.  Aktualnie mam zwyklego górala kellys'a. Chcialbym cos szybszego i z barankiem bo po dłuższej jezdzie strasznie bola mnie rece albo musze w trakcie jazdy zmieniac pozycje.

Może dobrze jest zacząć od Bike Fittingu? Nie wiesz czego chcesz, a kupisz jakiś rower i okaże się że będzie jeszcze gorzej, niż na tym "góralu" ;) 

Tak samo jak " Dłuższa jazda" Dla niektórych to 20 km a dla innych z 200 lub 2 godziny lub 12 godzin , czy nawet więcej :) 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.04.2024 o 18:13, skorzon napisał:

@Greg1 dzieki za kazda wskazówke.

Właśnie dlatego najpierw skierowałem wzrok na gravela aniżeli inne rowery. Właśnie znalazłem tego felta z grx 2x12(niestety korba nie grx) i sense. Ale jak o felcie idzie cos znalezc recenzje opinie w polskim internecie (na ogół pozytywne i chwalace osprzet plus piekna rama 🤣) to o sensie to cos w stylu ktokolwiek widział ktokolwiek wie. Niby każdy zna ale nie wie nic. Sensa ma cały osprzet grx wraz z korba. Chyba, że moglbyś podeslać jakies inne propozycje w rozsadnym budżecie. 

Ile zmiana korby? 250?300?  na grx 600 ;) jak już wyżej napisali dobierz ramę, która pasuje, która Ci się podoba. Osprzęt zawsze można zmienić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)
W dniu 5.04.2024 o 12:56, Mihau_ napisał:

No canyon, każdy zna a dlaczego nie poleca? Bo jest niedostępny, tylko XL możesz zamówić 

A nowego roweru na szczękach i to jeszcze tak niskiej klasy nie ma sensu kupować 

Znalazłem używke Canyon Endurace AL disc 7.0 na Shimano 105 R7000  za 5k

Spoiler

Canyon Endurace AL Disc Materiał: Aluminium 6061
Widelec
Canyon carbon FK0042 CF Średnica rury sterowej wideł: 1 1/8" Prześwit opony: 33 mm Waga: 450 g
Tylna przerzutka Shimano 105 R7000 GS
Przerzutka przednia Shimano 105 R7000
Kaseta Shimano HG700 11-34 11s
Korba Shimano 105 R7000 52/36T długość ramion 175mm
Suport Shimano BSA BB-R60
Łańcuch Shimano CN-HG601 11s
Hamulce
Dźwignia zmiany biegów/hamulca Shimano 105 R7020 2s
Dźwignia zmiany biegów/hamulca Shimano 105 R7020 11s
Tarcze Shimano RT70 Rozmiar: 160 mm
Koła
DT Swiss E 1850 Spline db center lock
Opony Continental Grand Prix SL 28 mm Szerokość: 28mm
Przednia oś Canyon Thru
12 mm x 100 mm Gwint: M12 x 1.0
Tylna oś Canyon 12 mm x 142 mm Gwint: M12 x 1.0
Kokpit
mostek Canyon V15 110mm
Kierownica
Canyon H17 Ergobar AL Materiał: Aluminium Kształt: Ergo Zasięg: 70 mm Spadek: 130 mm
Owijka FSA
Siodło Bontrager Arvada
Sztyca
Canyon SP0043 VCLS CF Materiał: Carbon Seatback: 20 mm Technologia: VCLS

warto? 🤔

Edytowane przez skorzon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...