Skocz do zawartości

[Instrukcja obsługi łańcucha Shimano CS HG-71] lub podobnych) potrzebna


Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi o informację producenta, w jaki sposób rozpocząć użytkowanie i konserwację ich łańcucha (czyszczenie, smarowanie, czego unikać). Podkreślam, chodzi mi o oryginalne zdanie producenta. Mogą też być podobne dokumenty KMC i innych, uznanych producentów łańcuchów.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent nie ma zdania bo go nie obchodzi co ty będziesz i jak często robił. Napisze jak zamontować ewentualnie czym nie nie traktować czytaj zapewne środki agresywnie reagujące na kontakt ze stalą. Pomijam, że jak się kupuje oryginał Shimano to jest w pudełku odpowiednia karteczka z info. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda. Widziałem film jakiegoś doświadczonego kolarza, który mówił, że stosuje się do tego, co piszą producenci w swoich instrukcjach użytkowania łańcucha. Poszukiwania takiego pdf'u skończyły się pierwszą stroną (od Shimano), dalej biała karta. Czyli witrynka chyba żąda jakiś pieniążek za całość (choć nie widzę stosownego linka). Wiem, że są ostrzeżenia przed alkalicznymi, bądź kwasowymi środkami czyszczącymi. Interesuje mnie sposób postępowania z nowym łańcuchem Shimano HG-71 kiedy chcę stosować wosk. Czyli prawdopodobnie trzeba go dokładnie oczyścić ze smaru fabrycznego, potem jeszcze raz wypłukać i odtłuścić, a następnie usunąć wodę z ogniw (np. za pomocą denaturatu). I podobno dopiero wtedy wosk, dwa razy na dzień dobry. Ale ja chcę to skonfrontować z tym, co zaleca producent łańcucha. Może nie chodzi o konkretny model łańcucha Shimano, tylko są to jakieś ogólniejsze dokumenty techniczne.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.03.2024 o 18:37, miki11 napisał:

Interesuje mnie sposób postępowania z nowym łańcuchem Shimano HG-71 kiedy chcę stosować wosk.

A co ma do tego producent łańcucha? Co go obchodzi czym i czy w ogóle go będziesz smarował? 

Informacji szukaj u producenta smaru 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymając się przysłowiowej Toyoty... w instrukcji podają zalecane ciśnienie w oponach, rozmiar tychże opon, a także rodzaj oleju silnikowego. Także nie do końca mogę się z Tobą zgodzić. W różnych zakamarkach internetu są jakieś fragmenty (z reguły ktoś cytuje, co zaleca Shimano, albo KMC) tej wiedzy, czasem są to zalecenia sprzeczne. Przykładowo Shimano zdecydowanie nie zaleca szejkowania nowego łańcucha, a KMC chyba na odwrót. No i mam zonk. Dlatego miło by było przeczytać źródłowe dokumenty producentów łańcuchów. Nawet różne tip'y team'ów kolarskich nie zawsze się sprawdzą w normalnym użytkowaniu roweru - oni smarują i czyszczą w zasadzie bez przerwy. A my staramy się jeszcze trochę jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, miki11 napisał:

Trzymając się przysłowiowej Toyoty... w instrukcji podają zalecane ciśnienie w oponach, rozmiar tychże opon, a także rodzaj oleju silnikowego. Także nie do końca mogę się z Tobą zgodzić. W różnych zakamarkach internetu są jakieś fragmenty (z reguły ktoś cytuje, co zaleca Shimano, albo KMC) tej wiedzy, czasem są to zalecenia sprzeczne. Przykładowo Shimano zdecydowanie nie zaleca szejkowania nowego łańcucha, a KMC chyba na odwrót. No i mam zonk. Dlatego miło by było przeczytać źródłowe dokumenty producentów łańcuchów. Nawet różne tip'y team'ów kolarskich nie zawsze się sprawdzą w normalnym użytkowaniu roweru - oni smarują i czyszczą w zasadzie bez przerwy. A my staramy się jeszcze trochę jeździć.

 

O ile się generalnie z Tobą zgadzam, pytanie o poszukiwaniu instrukcji uważam za zasadne - tak przechodzenie na wosk uważam za totalną głupotę a pisanie, że jakiś producent zaleca szejkowanie łańcucha to już całkowite kuriozum. Nie, nikt tego nie zalecał nigdy i nigdzie i jest to wyłącznie moda. Ludzie przekonani o swojej nieomylności wysnuli wniosek, że nie ma nic lepszego niż płukanie łańcucha, potem inni - mniej doświadczeni dostrzegli w tym pewien stopień wtajemniczenia (wszak lepsi rowerzyści, ci bardziej zaangażowani szejkują, musi to zatem być dobre!). Piszę to po raz enty i już mi się serio odechciewa pisania na tym forum, bo wciąż wałkowane są dokładnie te same wątki, pytania i problemy.

 

Wosk służy do depilacji i odlewania świeczek. Maszyny smaruje się smarami i olejami, one poprawiają TARCIE. Jak nie wierzysz, to pakuj do silnika zamiast oleju świeczki. Tylko knoty oczywiście powyciągaj!

HG71 to stary łańcuch na tani napęd 8-rz. Tu serio nie ma się nad czym brandzlować, bo oszczędności czasu czy kasy są tak śmiesznie niskie, że pierniczenie się z takim napędem to wyłącznie marnotrawstwo.

Szejkowanie niszczy łańcuch. Zrobiłem doktorat z szejkowania, mycia, pucowania, rowerami na wystawę mógłbym jeździć. A potem mi się odechciało i się okazało, że na 10000km potrzebuję nie czterech szejkowanych i smarowanych perfekcyjnie łańcuchów a jednego. Przecieranego szmatą i od czasu do czasu dosmarowywanego. Okazało się też, że na wosku przejechanie 200 czy 300km błyskawicznie wyciągnęło jeden z łańcuchów, których używałem w tamtym sezonie.

 

I serio, istnieje kilka wątków o czyszczeniu i smarowaniu, w których wielokrotnie pisaliśmy dokładnie to samo. Powtarzanie tego jest również marnowaniem czasu i prądu.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...