siara_nh Napisano 4 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia opony kupiłem jutro dojdą , za to dodatkowo kupiłem gigant roam 2 i mam pytanie jak sprawdzić czy w kole jest dętka czy mleko ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia Jak mleko, to są zawory do mleka- zwykle mają solidne nakrętki przy obręczy, a dętki mają wąskie. Ja chlupotania mleka nie słyszę. Dalej można sposobić powietrze i wykręcić zaworek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 4 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia Ok dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 6 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia Wczoraj zrobiłem pierwszą trasę na tych oponach Schwalbe Marathon Almotion 28 Addix rower zbiera się teraz rewelacyjnie , dużo łatwiej osiągam wyższe prędkości ( i je utrzymuje ) jedyny minus ciśnienie 5 potem 4 bary daje się we znaki i tak się zastanawiam czy zjechać trochę z ciśnieniem czy bardzo to się odbije na oporach toczenia 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 7 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia (edytowane) Dziś zrobiłem kolejną trasę, powiem szczerze że po zakupie crossa jeździ mi się kiepsko , prędkości fakt dużo lepsze , lepiej się zbiera , za to komfort mocno w dół - zastanawiam sie czy by nie wrócić do mojego mtb a crossa sprzedać . Znalazłem opony Opona Schwalbe Thunder Burt 29x2.25 mają bardzo zbliżone opory doczenia do Schwalbe Marathon Almotion 28 Addix tylko wciąż ciężko mi uwierzyć żeby tak szeroka opona ( w porównnaiu do 1,5 ) miała podobne parametry ( a tam środek wcale gładki nie jest tylko tam są normalne klocki ) czy ktoś może rozwiać moje wątpliwości lub nie Edytowane 7 Kwietnia przez siara_nh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia (edytowane) Próbowałem Cię delikatnie zniechęcić i do zmiany roweru i do tak wąskich opon, ale ponieważ jestem w mniejszości zwolenników szerokich opon to często odpuszczam 🙂. Jak już napisałeś, że podwyższałeś kierownicę to byłem prawie pewny, że opony 28c nie są dla Ciebie. Kup porządne 2-calówki i ciesz się jazdą 😉. Nie liczy się tylko bieżnik, ale również, a może i przede wszystkim, mieszanka z jakiej zrobiona jest opona. Edytowane 7 Kwietnia przez chudzinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 16 godzin temu, siara_nh napisał: prędkości fakt dużo lepsze , lepiej się zbiera , za to komfort mocno w dół Czyli cel osiągnięty, bo na prędkości od początku Ci zależało. To jest oczywista sprawa, że im więcej prędkości tym mniej komfortu. W sumie nie wiem czego oczekiwałeś i jakie masz teraz wyjście. Masz trochę czasu i chęci porób testy. Ja w gravelu mam ciśnienie na 2,2 bara wprawdzie asfalt to z reguły 30-40% trasy. Zobacz czy komfort na na nowej oponie przy niższym ciśnieniu jest większy, i oceń jak duży ma to wpływ na prędkość, zrób porównywalne trasy i daj znać. No a ostatecznie zostaw sobie tego Gianta bo to dużo lepszy rower niż mtb, załóż sobie szersze opony (jest szansa że zmieści się 29x2,1 a 2.0 na pewno) dopasuj ciśnienie i ciesz się jazdą, na pewno lżejszą i sprawniejszą niż na obecnym rowerze mtb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 8 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia jeśli chodzi o komfort to bardziej mi chodzi o pozycję za kierownicą ( fakt na twardej oponie jest gorzej nie ukrywam troszke to przeszkadza , spróbuje zejść z ciśnieniem ) ale najbardziej mój kręgosłup dostaje po dupie , w mtb miałem przedłużkę ( pionową ) cała kierownica była wyżej i pozycja była dla mnie idealna , jak ten sam mostek założyłem do gianta to był dramat , niestety rama jest ciot za mała rozmiar s2 do 170 - ja mam 173 cm może tu tkwi problem . Zamówiłem własnie mostek regulowany ( cała jego długośc to 19cm ) więc może jak to odpowiednio ustawie to będzie lepiej hamulce w tym w tym rowerze tez wydaja mi się słbasze ( szczególnie przód ) odtłuściłem ale nie trzymają jak powinny moze klocki trzeba wymienić na jakieś lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia A ja bym zaczął pracować raczej nad swoim ciałem bo zbyt "agresywna" pozycja na rekreacyjnym rowerze to nie problem sprzętowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 8 Kwietnia Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia Może zamiast się bardziej prostować, to trzeba się jednak bardziej pochylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 8 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia sam już nie wiem , tak czy inaczej mostek regulowany trochę mi "przedłuży " rower i zobaczę co dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 8 Kwietnia Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia Myślałeś o fittingu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 8 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia myślałem , ale jak zobaczyłem ceny w krakowie prawie 900zł to mi się odechciało 😅 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia Wertykal w Zabierzowie 700 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia Fitting to raczej ma sens jak się jeździe we wpinanych pedałach. Tu raczej nie spodziewałbym się tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia A co do rodzaju pedałów ma wysokość/pochylenie siodełka, długość pozioma ramy czy szerokość kierownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia Z jednej strony nic, z drugiej strony zawsze można trochę inaczej stopę ustawić i się przesunąć lekko do przodu czy tyłu. Dywaguje bo nigdy fittingu nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 10 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia Udało mi się szybko sprzedać ten rower kupiłem Gianta Roam 1 juz we właściwym rozmiarze, jutro zamówię opony Schwalbe Thunder Burt Super Race Addix Speed 29x2.1 - chciałem sie tylko upewnić czy opory które są podawane na bicyclerollingresistanc są jednakowe dla wszystkich opon tzn czy 15w jakie trzeba użyć do napędzenia opony gravelowej ma się tak samo jak 15w do opony mtb ( niby na logikę tak ale wole się upewnić) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalab Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia W dniu 8.04.2024 o 14:36, Mihau_ napisał: A co do rodzaju pedałów ma wysokość/pochylenie siodełka, długość pozioma ramy czy szerokość kierownicy? Wielu fitterow twierdzi, że bez spd nią mają od czego zacząć, bo wszystko inne może się zmieniać: miejsce chwytu kierownicy, miejsce siedzenia na siodełku. Wszystkie inne ustawienia robią relatywnie do miejsca styku buta z pedalami. To oczywiście oznacza, że fitting robi się dla konkretnych butów i konkretnego ustawienia bloków, to drugie wyobrażam sobie, że powinno być elementem fittingu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 10 godzin temu, siara_nh napisał: chciałem sie tylko upewnić czy opory które są podawane na bicyclerollingresistanc są jednakowe dla wszystkich opon tzn czy 15w jakie trzeba użyć do napędzenia opony gravelowej ma się tak samo jak 15w do opony mtb ( niby na logikę tak ale wole się upewnić) Oczywiście... Jaki sens by to miało gdyby było liczone inaczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia Ja bym jednak pracował nad formą, bo od tego głównie zależy tempo jazdy. I nie ma co się tłumaczyć wiekiem, ja dobijam 50-tki i mam kłopoty z odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa, ale twardo jeżdżę na aluminiowym hardtailu MTB i to rower do wszystkiego, szybki, wygodny, zwinny (notabene Merida Big Nine, tyle że 500 Lite). Zacznij regularnie jeździć to zobaczysz w czym rzecz. Jak masz z czego jechać to waga roweru przestaje mieć aż takie znaczenie a przecież nie jesteś zawodnikiem który startuje w wyścigach tylko jeździsz dla siebie i własnej przyjemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 11 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia Oczywiście nad formą właśnie zaczynam pracować , ale widzę też różnicę w oponach dlatego tak dociekam tematu , te wcześniejsze opony 38c zbierały się rewelacyjnie ale komfort kiepski , teraz w nowym rowerze mam założone oryginalne opony giganta 42c i tu komfort jest już zadowalający za to opona wolniejsza ( inne jej przeznaczenie w końcu) więc na pewno kupię nowe i jak patrzyłem na pony 29x 2,25 że mają takie same opory toczenia jak tamta ( gładka ) 38c to po prostu ciężko mi w to uwierzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia Z doświadczenia Ci mogę powiedzieć że na oponie z agresywnym bieżnikiem i w rozmiarze 2,25 było tylko nieznacznie gorzej/wolniej niż na takiej z mniej agresywnym bieżnikiem w tym samym rozmiarze. Więc to nie sprzęt czyni zawodnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 13 godzin temu, siara_nh napisał: Udało mi się szybko sprzedać ten rower kupiłem Gianta Roam 1 juz we właściwym rozmiarze, jutro zamówię opony Schwalbe Thunder Burt Super Race Addix Speed 29x2.1 - chciałem sie tylko upewnić czy opory które są podawane na bicyclerollingresistanc są jednakowe dla wszystkich opon tzn czy 15w jakie trzeba użyć do napędzenia opony gravelowej ma się tak samo jak 15w do opony mtb ( niby na logikę tak ale wole się upewnić) Kupiłeś te opony z myślą o MTB czy Roamie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 11 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia jeszcze nie kupiłem dziś właśnie chce zamówić - i z myślą o Roam 1 - tylko tak patrze na ich bieżnik i jak on się ma do filozofi ( gładko na środku bedzię szybciej ) jak tam klocków od zarypania i już głupieje - chciałbym oponę z porównywalnymi oporami toczenia jak miałem w tych maratonach ( a ta opona jest nawet szyba ) tylko zachodze w głowę jak szersza opona z gęstym bieżnikiem będzie szybsza od węższej i gładkiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.