Skocz do zawartości

[kupno roweru] Zmiana MTB na fitness / gravel lub konwersja


Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj zrobiłem pierwszą trasę na tych oponach Schwalbe Marathon Almotion 28 Addi

rower zbiera się teraz rewelacyjnie , dużo łatwiej osiągam wyższe prędkości ( i je utrzymuje ) jedyny minus ciśnienie 5 potem 4 bary daje się we znaki i tak się zastanawiam czy zjechać trochę z ciśnieniem czy bardzo to się odbije na oporach toczenia

  • +1 pomógł 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dziś zrobiłem kolejną trasę, powiem szczerze że po zakupie crossa jeździ mi się kiepsko , prędkości fakt dużo lepsze , lepiej się zbiera , za to komfort mocno w dół - zastanawiam sie czy by nie wrócić do mojego mtb a crossa sprzedać . Znalazłem opony Opona Schwalbe Thunder Burt 29x2.25 mają bardzo zbliżone opory doczenia do Schwalbe Marathon Almotion 28 Addi

tylko wciąż ciężko mi uwierzyć żeby tak szeroka opona ( w porównnaiu do 1,5 ) miała podobne parametry ( a tam środek wcale gładki nie jest tylko tam są normalne klocki ) czy ktoś może rozwiać moje wątpliwości lub nie :)

Edytowane przez siara_nh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem Cię delikatnie zniechęcić i do zmiany roweru i do tak wąskich opon, ale ponieważ jestem w mniejszości zwolenników szerokich opon to często odpuszczam 🙂

Jak już napisałeś, że podwyższałeś kierownicę to byłem prawie pewny, że opony 28c nie są dla Ciebie. 

Kup porządne 2-calówki i ciesz się jazdą 😉

Nie liczy się tylko bieżnik, ale również, a może i przede wszystkim, mieszanka z jakiej zrobiona jest opona. 

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, siara_nh napisał:

prędkości fakt dużo lepsze , lepiej się zbiera , za to komfort mocno w dół

Czyli cel osiągnięty, bo na prędkości od początku Ci zależało. To jest oczywista sprawa, że im więcej prędkości tym mniej komfortu. W sumie nie wiem czego oczekiwałeś i jakie masz teraz wyjście.

Masz trochę czasu i chęci porób testy. Ja w gravelu mam ciśnienie na 2,2 bara wprawdzie asfalt to z reguły 30-40% trasy. Zobacz czy komfort na na nowej oponie przy niższym ciśnieniu jest większy, i oceń jak duży ma to wpływ na prędkość, zrób porównywalne trasy i daj znać. 

No a ostatecznie zostaw sobie tego Gianta bo to dużo lepszy rower niż mtb, załóż sobie szersze opony (jest szansa że zmieści się 29x2,1 a 2.0 na pewno) dopasuj ciśnienie i ciesz się jazdą, na pewno lżejszą i sprawniejszą niż na obecnym rowerze mtb. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o komfort to bardziej mi chodzi o pozycję za kierownicą ( fakt na twardej oponie jest gorzej nie ukrywam troszke to przeszkadza , spróbuje zejść z ciśnieniem ) ale najbardziej mój kręgosłup dostaje po dupie , w mtb miałem przedłużkę ( pionową ) cała kierownica była wyżej i pozycja była dla mnie idealna , jak ten sam mostek założyłem do gianta to był dramat ,

niestety rama jest ciot za mała rozmiar s2 do 170 - ja mam 173 cm może tu tkwi problem .

Zamówiłem własnie mostek regulowany ( cała jego długośc to 19cm ) więc może jak to odpowiednio ustawie to będzie lepiej

hamulce w tym w tym rowerze tez wydaja mi się słbasze ( szczególnie przód ) odtłuściłem ale nie trzymają jak powinny moze klocki trzeba wymienić na jakieś lepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się szybko sprzedać ten rower kupiłem Gianta Roam 1 juz we właściwym rozmiarze, jutro zamówię opony Schwalbe Thunder Burt Super Race Addix Speed 29x2.1 - chciałem sie tylko upewnić czy opory które są podawane na bicyclerollingresistanc są jednakowe dla wszystkich opon tzn czy 15w jakie trzeba użyć do napędzenia opony gravelowej ma się tak samo jak 15w do opony mtb ( niby na logikę tak ale wole się upewnić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.04.2024 o 14:36, Mihau_ napisał:

A co do rodzaju pedałów ma wysokość/pochylenie siodełka, długość pozioma ramy czy szerokość kierownicy? 

Wielu fitterow twierdzi, że bez spd nią mają od czego zacząć, bo wszystko inne może się zmieniać: miejsce chwytu kierownicy, miejsce siedzenia na siodełku. Wszystkie inne ustawienia robią relatywnie do miejsca styku buta z pedalami. To oczywiście oznacza, że fitting robi się dla konkretnych butów i konkretnego ustawienia bloków, to drugie wyobrażam sobie, że powinno być elementem fittingu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, siara_nh napisał:

chciałem sie tylko upewnić czy opory które są podawane na bicyclerollingresistanc są jednakowe dla wszystkich opon tzn czy 15w jakie trzeba użyć do napędzenia opony gravelowej ma się tak samo jak 15w do opony mtb ( niby na logikę tak ale wole się upewnić)

Oczywiście... Jaki sens by to miało gdyby było liczone inaczej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak pracował nad formą, bo od tego głównie zależy tempo jazdy. I nie ma co się tłumaczyć wiekiem, ja dobijam 50-tki i mam kłopoty z odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa, ale twardo jeżdżę na aluminiowym hardtailu MTB i to rower do wszystkiego, szybki, wygodny, zwinny (notabene Merida Big Nine, tyle że 500 Lite). Zacznij regularnie jeździć to zobaczysz w czym rzecz. Jak masz z czego jechać to waga roweru przestaje mieć aż takie znaczenie a przecież nie jesteś zawodnikiem który startuje w wyścigach tylko jeździsz dla siebie i własnej przyjemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nad formą właśnie zaczynam pracować , ale widzę też różnicę w oponach dlatego tak dociekam tematu , te wcześniejsze opony 38c zbierały się rewelacyjnie ale komfort kiepski , teraz w nowym rowerze mam założone oryginalne opony giganta 42c i tu komfort jest już zadowalający za to opona wolniejsza ( inne jej przeznaczenie w końcu) więc na pewno kupię nowe i jak patrzyłem na pony 29x 2,25 że mają takie same opory toczenia jak tamta ( gładka ) 38c to po prostu ciężko mi w to uwierzyć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, siara_nh napisał:

Udało mi się szybko sprzedać ten rower kupiłem Gianta Roam 1 juz we właściwym rozmiarze, jutro zamówię opony Schwalbe Thunder Burt Super Race Addix Speed 29x2.1 - chciałem sie tylko upewnić czy opory które są podawane na bicyclerollingresistanc są jednakowe dla wszystkich opon tzn czy 15w jakie trzeba użyć do napędzenia opony gravelowej ma się tak samo jak 15w do opony mtb ( niby na logikę tak ale wole się upewnić)

Kupiłeś te opony z myślą o MTB czy Roamie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie kupiłem dziś właśnie chce zamówić - i z myślą o Roam 1 - tylko tak patrze na ich bieżnik i jak on się ma do filozofi ( gładko na środku bedzię szybciej ) jak tam klocków od zarypania i już głupieje - chciałbym oponę z porównywalnymi oporami toczenia jak miałem w tych maratonach ( a ta opona jest nawet szyba ) tylko zachodze w głowę jak szersza opona z gęstym bieżnikiem będzie szybsza od węższej i gładkiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...