NerfMe Napisano 30 Marca Udostępnij Napisano 30 Marca Dwa razy w sezonie;)? I jest czysciutki;)? Oczywiście że odczujesz dwa kilo, ale największy wpływ będą miały opory toczenia opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 30 Marca Autor Udostępnij Napisano 30 Marca (edytowane) 2razy to mało ? jeżdżę głównie po mieście podczas ładnej pogody , mimo to powinno się czyścić częściej ? znalazłem opony continental terra speed 28x 1,5 w jaki sposób mogę sprawdzić czy mi taka opona wejdzie ? Edytowane 30 Marca przez siara_nh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 30 Marca Udostępnij Napisano 30 Marca Częstotliwość czyszczenia i smarowania napędu jest zależna od warunków w jakich się jeździ, ilości km oraz smaru jaki się używa. U mnie około 150-250 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca (edytowane) Jest gdzieś na forum temat o kompatybilności opon i obręczy ze względu na szerokość . Żeby cokolwiek trzeba ( znaleźć ten albo podobny temat ) i znać wewnętrzną szerokość obręczy . Jeśli to są jakieś markowe obręcze dobrej klasy to powinieneś gdzieś w necie znaleźć dane katalogowe . Jeśli nie to trzeba zdjąć oponę i zmierzyć . 1,5" to coś ok 700x38 , w sumie bardzo wąska nie jest . Tu powinna być odpowiedź Edytowane 31 Marca przez WaGiant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca (edytowane) 22 godziny temu, siara_nh napisał: Serio ? Tu na forum mi ktoś polecił te opony Serio serio 🙂. Na asfalt to strasznie toporna opona... Zamiast kupować takie wąskie, nielekkie, Terra Speed wolałbym zdecydowanie przytaczane wcześniej Terra Hardpack 50. Odnośnie smarowania - bardzo jestem ciekawy odgłosów wydawanych przez Twój łańcuch 😁. Edytowane 31 Marca przez chudzinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 31 Marca Autor Udostępnij Napisano 31 Marca co do łańcucha i smarowania wydaje mi sie że jest OK , ale na wszelki wypadek wyczyszczę raz jeszcze sam juz nie wiem na jakie opony się zdecydować żeby było wyraźnie łatwiej osiągać większe prędkości Terra Hardpack 50 ma opory toczenia 18,6 a terra speed (700x1,5 ) 17,8 zastanawiam sie jeszcze nad Schwalbe G-ONE RS Transparent 28x1,5 ma 16,2 Wata ( tylko nie wiem czy patrzeć na RP LOW czy na RR Extra Low) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janur Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca ja mam takie opony w rowerze https://42sports.pl/pl/p/opona-rowerowa-szuter-gravel-650-x-50-Bontrager-GR0-comp-black-/10550 bardzo lekko się jeździ po asfalcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 31 Marca Autor Udostępnij Napisano 31 Marca Wolałbym zejść z szerokością do czegoś mniejszego np 40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janur Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca może zamiast szukać opon czy roweru to może skup się na swojej kondycji . kiedyś też miałem problem z kondycją przez nic nie robienie używki itp ( wejście na 3 piętro z zakupami to była masakra jakaś ) na początku też mi było ciężko jeździć ledwo zipałem jak miałem przejechać 10km teraz robię bez najmniejszego wysiłku 60km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 31 Marca Autor Udostępnij Napisano 31 Marca Kondycja swoją drogą ale jednak z oporami toczenia tez chce powalczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca (edytowane) Kondycja , kondycją ale jak kolega ma w rowerze górskie/terenowe kloce , a jeździ po twardym to warto zmienić . Te podlinkowane Bontragery są w rozmiarze 650b , to nie jest 27,5" ? I ważą ponad 800g ? Edytowane 31 Marca przez WaGiant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janur Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca Tak to są 27,5 . Tak waży tyle mam je w trek dual sport 3 gen 5 . Nie wiem czy jest różnica ale koła mam bezdętkowe ja się przesiadłem z Cube aim pro na Trek Dual sport 3 gen 5 i powiem tak już nigdy nie kupie roweru z ugniataczem niebo a ziemia jazda na tym Treku . Następny rower to będzie chyba gravel . ( mam obawę co do tego baranka ) najwyżej wypożyczę gravela na pare dni i potestuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 31 Marca Autor Udostępnij Napisano 31 Marca Ja się jeszcze zastanawiam dlaczego część szerszych opon np 2.25 mtb pokazuje że potrzebuje mniej wat niż np opony gravel o 38/40 mm ( czy te kategorie są jakoś inaczej mierzone i się tego nie porównuje )? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 31 Marca Mod Team Udostępnij Napisano 31 Marca Mniejsza szerokość nie gwarantuje szybkości - stąd np. szersze opony w rowerach szosowych, nawet u zawodowców... A co do twojego przypadku, to zastanowiłbym się nad stylem jazdy, bo być może używasz zbyt twardych przełożeń przy zbyt niskim tempie kręcenia, co nie pomaga sprawie. Mając takie dylematy szedłbym w fitness'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 1 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia (edytowane) tylko z tego co widziałem to fitnessy są bez przedniego amora , a jednak wolałbym taki posiadać więc cross dla mnie będzie chyba najlepszym wyborem - tylko chciałbym dobrać faktycznie szybkie opony - i ciężko mi uwierzyć że opona 2,25 ma mniejsze opory toczenia niz np taka 1,5 zgłupiałem bo mimo wszystko zakładałem że zgodnie z zasadami fizyki jeśli mniejsza powierzchnia się styka z podłożem to są mniejsze siły tarcia Edytowane 1 Kwietnia przez siara_nh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janur Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia no na tych moich oponkach jest idealnie szybko się toczą dlatego że w środku są łyse a bieżnik jest na bokach a co do amoru to juz nigdy nie kupie z tym dziadostwem roweru , większość ścieżek nie ma wystających krawężników ( przynajmniej w Szczecinie nie wiem jak u Ciebie ) ja mam Crossa . Proponuje Ci wypożyczenie roweru i sam sprawdzisz sobie na jakim Ci się dobrze jeździ np Decathlon ma swoją wypożyczalnie rowerów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 1 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Panowie o co powiecie o oponie Continental Speed King II RaceSport ( ja jeżdżę na dętkach ) ona ma dużo lepsze opory toczenia przy szerokości 2,2 w porównaniu do węższych opon gravelowych 40mm - moze tym testom wierzyć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Jak masz trochę czasu to polecam kilka materiałów tego kolegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 1 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Super świetle filmiki szczególnie ten ostatni - to już wiem że na pewno chce oponę 40mm zamiast 50mm chociaż wciąż nie wiem jaką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 22 godziny temu, siara_nh napisał: co powiecie o oponie Continental Speed King II RaceSport ( ja jeżdżę na dętkach ) ona ma dużo lepsze opory toczenia przy szerokości 2,2 w porównaniu do węższych opon gravelowych 40mm - moze tym testom wierzyć ? O tej Conti nie ma co dywagować, bo jej nie kupisz już... Wg mnie można wierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 2 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia patrze jeszcze na te testy bicyclerollingresistance i w kategorii gravel są praktycznie same opony pod tubeless czy to takich opon dętki nie założę ? ( czy są z nimi kompatybilne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia Założysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 2 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia panowie a moze zupełnie inna ktegorie bo Tour - opony Schwalbe Marathon Almotion 28 Addix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia W dniu 31.03.2024 o 21:52, siara_nh napisał: Kondycja swoją drogą ale jednak z oporami toczenia tez chce powalczyć Te Marathony powyżej będą ok, nie skupiałbym się na Twoim miejscu aż tak bardzo na tych oporach, szczególnie przy zbliżonych wartościach bo to są niuanse. Główną zaletą poza tymi oporami będzie niższa waga, te Twoje Continentale ważą 900g sztuka, powyższe Shwalbe 500g, to jest przepaść i wg mnie ta różnica w wadzę dużo bardziej wpłynie na jazdę i lekkość rozpędzania. No a co do powyższego cytatu to wiadomo, że łatwiej coś kupić niż dojść do tego własnymi siłami, dobrze to rozumiem, ale ostatecznie to nie rower Cię ogranicza (a przynajmniej nie w takim stopniu jak Ty siebie sam). Choć wiadomo, że na lekkim i sztywny rowerze będzie się jeździło sporo lżej niż na takim klockowatym mtb jakich by opon nie miał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siara_nh Napisano 2 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia Ok dzięki panowie za pomoc , zamówiłem te maratony dam znać jak wrażenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.