Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, wiem że już się pytałem o podobną rzecz, ale udało mi się ocalić przedni hamulec i bardzo dobrze hamuje.
Szukam więc teraz tylko tylnego hamulca, budżet to 400zł, choć będąc szczerym wolałbym coś tańszego niż droższego od tej sumy.
Poświęciłem trochę czasu i doszedłem do kilku wartych uwagi modeli:
https://allegro.pl/oferta/hamulec-tyl-shimano-slx-br-m7100-okl-zyw-b-rad-10706334692
https://allegro.pl/oferta/hamulec-hydrauliczny-tylny-tyl-shimano-deore-bl-m6000-br-m6000-1700-mm-15192594452

Jeszcze taki hamulec znalazłem i trochę nie rozumiem skąd taka niska cena, mógłby ktoś wytłumaczyć?
https://allegro.pl/oferta/hamulec-tylny-shimano-slx-br-m7110-1500mm-fm-oem-14974145199

Dzięki wszystkim za odpowiedzi!

Napisano

Ten ostatni to flat mount standard mocowania występujący np w gtavelach, inny niż pozostałe dwa. 

Jak jesteś zadowolony z przedniego, to może tylny taki sam? Te same klocki, wygląd, procedura odpowietrzania. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Trochę bez sensu dawać mocniejszy hamulec na tył, MT200 wystarczy by skutecznie koło zablokować. Chyba że to rower tyrany w ciężkim i stromym terenie to wtedy warto myśleć o czymś mocniejszym.

Napisano

Mam teraz Mt-200 i powiedziałbym, że nie są złe, ale pewne problemy z nimi mam, a jednak jak mogę to wolałbym coś mocniejszego/lepszego, zwłaszcza że dosyć prawdopodobne, że kiedyś ten rower dam mojemu tacie, który waży 100kg i wolałbym żeby przynajmniej ten tylny hamulec był dosyć mocny.

Napisano

Znalezione przez ciebie SLX i Deore będą realnie mocniejsze, ale też bądą miały klamkę servowave - ja to bardzo lubię, ale jednej klamki servowave a drugiej zwykłej (czyli dłuższej i o innej charakterystyce) bym nie zaakceptował i bym wolał dwa takie same hamulce. Np. Dwa takie: https://www.centrumrowerowe.pl/hamulec-tarczowy-shimano-deore-br-mt500-bl-mt501-pd20699/?v_Id=187957

Tylny hamulec ma mniejsze znaczenie niż przedni. Mnie rower z różnymi klamkami przyprawiał by o ból głowy i jeszcze tej części z tyłu :)  

Napisano
2 godziny temu, Wojcio napisał:

Tylny hamulec ma mniejsze znaczenie niż przedni. Mnie rower z różnymi klamkami przyprawiał by o ból głowy i jeszcze tej części z tyłu :)  

Przez jakiś czas nie będzie mi to większego znaczenia robiło, jak będę miał więcej kasy i czuł potrzebę, to obie wymienię na lepsze.
Dla mnie tył jest najbardziej ważny, jako zawsze go używałem najwięcej.
Kiedyś rodzice mi mówili, żebym przodem nie hamował, bo się wywalę i tak jakoś zostało, że mało hamuję przednim, ostatnio się to trochę zmieniło i hamuje używając obu hamulców, nadal tył jest dla mnie najważniejszy.

2 godziny temu, Wojcio napisał:

Myślałem nad właśnie takim rozwiązaniem, ale przedni udało mi się całkiem fajnie ogarnąć i nie widzi mi się go po prostu wymieniać po tym jak się z nim uporałem, choć możliwe właśnie, że kiedyś na przód dam mt-500, ale kto wie, czas pokaże jak będę stał z kasą.
 

Napisano

Tarcze Shimano są dwóch rodzajów - szerokie i wąskie.  Te drugie tylko pod wyższe modele hamulców. Poza tym tylko niektóre tarcze pasują do metalicznych/spiekanych klocków. Jak masz mt-200 to ta sama tarcza idzie do MT-500, ale (choć jest słaba) pasuje też do wysokich modeli. Wysokie modele tarcz to te wąskie i pasują tylko do wysokich modeli hamulców. Więcej tu: https://productinfo.shimano.com/download/pdf/com/2.7/en

Napisano

W praktyce wąskie można używać z klockami szerokimi. Dopóki tarcza nie jest wytarta na żyletkę to będzie działać bez problemu. 

Używałem dawno temu metalicznych z tarczami pod organiki,  wtedy zupełnie nieświadomie,  bo internety nie istniały. Nie pamiętam żeby taka kombinacja wnosiła jakieś istotne minusy  - obecnie używam sramow centerline i bez względu na klocki te tarcze po roku (7-8 tysięcy km) mają grubość kwalifikującą je do wymiany. 20 lat temu żadnej tarczy nie wytarłem do limitu,  nawet najmarniejszych shimano. Biorąc pod uwagę że cena tarcz to równowartość dwóch kompletów klocków w takim przypadku koszty wymiany tarczy są niewielką częścią kosztu użytkowania hamulców shimano. 

Napisano

Dzięki za odpowiedź, zmieniać najpewniej będę na 6100, nie są dużo droższe od 500, a podobno już mają lepszy system klamkowy i podoba mi się to, że nie muszę odkręcać hamulca, ani koła, żeby wyjąć klocki, teraz jak odkręcam czy przykręcam to o ramę śrubokrętem uderzam i trudno trochę się to robi, więc większość odkręcania robię palcami, taki bajer na pewno zaoszczędzi mi w przyszłości roobty.
Dzięki za odpowiedzi!

Napisano

Żeby wyjąć klocki nie musisz odkręcać hamulca, jednak jeśli będziesz chciał zamontować nowe to i tak musisz albo zdemontować koło albo zacisk, żeby popchnąć tłoczki. 

Napisano

Mi się zdarzyło przegrzać 180mm Magurę Storm HC. To znaczy chyba przegrzać... bo ma taki lekko odbarwiony kolor i jak bym jej nie czyścił, jakich klocków nie założył, to zawsze piszczy. Znosiła moje nauki jazdy fullem, to zakładam, że jest to realna hipoteza.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...