leejoonidas Napisano 29 Marca Udostępnij Napisano 29 Marca (edytowane) Problemem jest to że ludzie nie mają wiedzy jak ustawić siodło i kierownicę, potem lecą do fitera. Po takiej wizycie gość wyjeżdża z kliniki dopasowywania rowerów ze źle ustawionym rowerem i z radą od fitera żeby lepiej zmienił na inny. Tak jak kolega Mihau_ powyżej napisał siodło obniż kilka centymetrów, wtedy również będziesz musiał je przesunąć kilka milimetrów do tylu. Napisz jeszcze gdzie ten fiter pracuje aby ludzie czytający ten wątek dotyczący Ciebie nie szli tam. Edytowane 29 Marca przez leejoonidas 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chester_hemingway Napisano 29 Marca Autor Udostępnij Napisano 29 Marca Godzinę temu, Mihau_ napisał: Chłopie, po pierwsze siodło możesz 1,5-2cm opuścić a po drugie wcale nie masz pochylonej pozycji. To nie rower ani jego rozmiar jest problemem. tak zrobilem i teraz mnie troche boli gorna czesc odcinka piersiowego... w miare okej sie jechalo na klamomanetkach tylko ja mam problem ze nie siedze calym tylkiem na siodle (bo nie czuje, ze siedze na guzach dopoki sie nie przesune w tyl), natomiast siodlo mam na 0 stopni i dosc mocno przysuniete do przodu... Moze ja generalnie powinienem nizej sie pochylac? w sensie zmienic mostek na mniejszy kat/dluzszy? 33 minuty temu, leejoonidas napisał: Problemem jest to że ludzie nie mają wiedzy jak ustawić siodło i kierownicę, potem lecą do fitera. Po takiej wizycie gość wyjeżdża z kliniki dopasowywania rowerów ze źle ustawionym rowerem i z radą od fitera żeby lepiej zmienił na inny. Tak jak kolega Mihau_ powyżej napisał siodło obniż kilka centymetrów, wtedy również będziesz musiał je przesunąć kilka milimetrów do tylu. Napisz jeszcze gdzie ten fiter pracuje aby ludzie czytający ten wątek dotyczący Ciebie nie szli tam. ten fitter to akurat na grupach gravelowych bardzo polecany, jako fizjo i jako fitter... fakt, ze wydalem kupe kasy i nie ma poprawy... zalecil 2 miesiace cwiczen i moze pojawi sie poprawa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 29 Marca Udostępnij Napisano 29 Marca (edytowane) Może pojawi się poprawa? Polecany fiter tak powiedział? A jak brał kasę to powiedział też że może coś z tym uda się zrobić? Szkoda że jak się nie uda to nie zwraca kasy, lub jej części. Skoro nie siedzisz dobrze na siodle i była potrzeba jego przesunięcia do przodu to znaczy że dziób siodła trzeba lekko podnieść do góry. Edytowane 29 Marca przez leejoonidas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 29 Marca Udostępnij Napisano 29 Marca Na 1 zdjęciu jest wszystko ok, rama krótka masz toe overlap. Do tego lekko garbisz kark czyli kierownica mogłaby być dalej i trochę wyżej. Na drugim widać, że się wyciagasz bo masz za wysoko siodełko i musisz się wygiąć w biodrze żeby wykonać obrót. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 29 Marca Udostępnij Napisano 29 Marca obniż to siodło tak jak kolega powyżej napisał, to już jest któraś z kolei osoba która zwraca uwagę na ten element obniżenie siodła spowoduje jego przybliżenie do kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 29 Marca Udostępnij Napisano 29 Marca Jak obniżyłeś siodlo to mniej się pochylasz więc kierownica wyżej. Poćwicz ogólno rozwojowe ćwiczenia, może kup gumy oporowe. Pompki, brzuch, w necie masz multum materiałów za darmo. Wzmocnij mięśnie klatki, rąk, obrecz barkową. Koniecznie brzuch i plecy, polecam martwy ciąg nawet z niewielkim ciężarem lub gumami. Korpus ma trzymać brzuch, ręce tylko wspomagają. Jak leżysz na rękach a brzuch słaby to będzie bolec. Rower jest ok, pojeździć, poćwiczyć, będzie dobrze. Szkoda tylko kasy na fitera, który nie wylapal na maszynach tego co widać gołym okiem na zdjęciu zrobionym w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chester_hemingway Napisano 29 Marca Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 19 minut temu, leejoonidas napisał: Może pojawi się poprawa? Polecany fiter tak powiedział? A jak brał kasę to powiedział też że może coś z tym uda się zrobić? Szkoda że jak się nie uda to nie zwraca kasy, lub jej części. Skoro nie siedzisz dobrze na siodle i była potrzeba jego przesunięcia do przodu to znaczy że dziób siodła trzeba lekko podnieść do góry. Wiesz gość ma jakiś tam autorytet wśród kolarzy to stwierdziłem, że problem jest z moją biomechaniką i co mogłem więcej zrobic? Siodło już obniżyłem… 1 minutę temu, przemeg napisał: Jak obniżyłeś siodlo to mniej się pochylasz więc kierownica wyżej. Poćwicz ogólno rozwojowe ćwiczenia, może kup gumy oporowe. Pompki, brzuch, w necie masz multum materiałów za darmo. Wzmocnij mięśnie klatki, rąk, obrecz barkową. Koniecznie brzuch i plecy, polecam martwy ciąg nawet z niewielkim ciężarem lub gumami. Korpus ma trzymać brzuch, ręce tylko wspomagają. Jak leżysz na rękach a brzuch słaby to będzie bolec. Rower jest ok, pojeździć, poćwiczyć, będzie dobrze. Szkoda tylko kasy na fitera, który nie wylapal na maszynach tego co widać gołym okiem na zdjęciu zrobionym w domu. Tak zrobię 🙂 dzięki za tipy. no życie z tym fitterem, jego sugestie ćwiczeniowe też wprowadzę, wszystko razem da jakiś efekt na pewno 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpinOff Napisano 29 Marca Udostępnij Napisano 29 Marca Nie ma to jak poprawiać fittera na podstawie 2 zdjęć na stojącym rowerze. @chester_hemingway Zmierz poprawnie przekrok, to się rozwieją wątpliwości co do wysokości siodła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 29 Marca Udostępnij Napisano 29 Marca A fiter pewnie zmierzył niepoprawnie przekrok? Zmierzył, wstawił pomiary do tabelek, ustawił gościa pod ścianą w kratkę, a na końcu wyszło i tak wielkie nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chester_hemingway Napisano 30 Marca Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 9 godzin temu, SpinOff napisał: Nie ma to jak poprawiać fittera na podstawie 2 zdjęć na stojącym rowerze. @chester_hemingway Zmierz poprawnie przekrok, to się rozwieją wątpliwości co do wysokości siodła. 83 to jest do pachwin, tak jak na yt… @leejoonidas nie mierzyłem u niego przekroku. Zmiany jakie były wprowadzone po wyjściu to 2 mm wyżej albo niżej siodlo, przesunięte do przesuwu siodlo, kierownica obniżona w dół bo miałem ok 6 stopni do góry. Klamkomanerki skierowane do środka kierownicy a nie jak miałem czyli prostopadle do dłuższej części kierownicy/ równolegle do kierunku jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 30 Marca Udostępnij Napisano 30 Marca No jak to tak? Fiter nie zrobił u siebie pomiaru Twojego przekroku, tylko polegał na tym co Ty zmierzyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chester_hemingway Napisano 30 Marca Autor Udostępnij Napisano 30 Marca @leejoonidas wstawił mnie na trenażer i stwierdził, że trochę bujam się pedałując i obniżył trochę.. nie było mierzenia w ‚cm’ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 30 Marca Udostępnij Napisano 30 Marca Ale masakra. I ile wzięli za taki "fitting"? W ogóle jak to wyglądało w praktyce? Sprawdzał twoją mobilność, zakres ruchu itd czy po prostu hopsasa na rower? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chester_hemingway Napisano 30 Marca Autor Udostępnij Napisano 30 Marca (edytowane) @Mihau_ najpierw dobra godzina sprawdzania mojej motoryki ciała, różne fizjoterapeutyczne testy mobilności i elastyczności. Spisanie problemów z jakimi przyszedłem. Później dobre 2h różnych pomiarów na rowerze w tym 4 siodełek, wysokość i przesunięcie siodła i podniesienie kierownicy o dodatkowy ring. Klamkomanetki do środka trochę. Mam też jakiś raport z maszyny retul ale szczerze mówiąc to trochę mało z tego informacji dla mnie istotnych. Bloki mi jeszcze ustawił maksymalnie na zewnątrz. Fitting 800. Mówił żebym w czerwcu podjechał jak nie mina problemy , ale z czym ja mam podjechać jak już obniżyłem siodełko… uważam że przez ostatni rok sam sobie lepszy fitting zrobiłem. Teraz tylko myślę, czy ja nie wiem za wysoko te kierownicę i to powoduje problem z odcinkiem piersiowym kręgosłupa - jakoś się może kurczy… aa i rozstaw guzów kulszowych mi zmierzył i wyszło 104 i sugeruje że siodełko min. 143 mm +- 5-7 mm z sugestią ku szerszemu… stąd myślę nad brooksem Edytowane 30 Marca przez chester_hemingway Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 30 Marca Udostępnij Napisano 30 Marca Cytat Mam też jakiś raport z maszyny retul ale szczerze mówiąc to trochę mało z tego informacji dla mnie istotnych Dawaj to, przecież jeśli masz sensowne pomiary z retula to podstawa. Cytat aa i rozstaw guzów kulszowych mi zmierzył i wyszło 104 i sugeruje że siodełko min. 143 mm +- 5-7 mm z sugestią ku szerszemu… stąd myślę nad brooksem Brooks to produkt dla hipsterów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chester_hemingway Napisano 31 Marca Autor Udostępnij Napisano 31 Marca @Mihau_ łap 10 godzin temu, Mihau_ napisał: Dawaj to, przecież jeśli masz sensowne pomiary z retula to podstawa. Brooks to produkt dla hipsterów. Dla mnie ważne żebym się z jakimś dobrze spasował 🙂 chociaż czasem wydaje mi się że to kwestia tego że ja nie siedzę na guzach kulszowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca Mam w każdym rowerze Brooksa, bo dla mnie są najwygodniejsze ze wszystkich, na których do tej pory jeździłem. Hipsterem raczej nie jestem. Brooks (b17 i pochodne) wygląda jak wygląda, jest ciężki, trzeba raz na jakiś czas posmarować i chronić przed deszczem. Dlatego chętnie bym zmienił, ale wygoda na długich trasach jest dla mnie ważniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Nie dał ci zaleceń co do długości ale mniejsza, chyba trzeba zacząć pracować nad ciałem bo na zdjęciach nie wygląda to na pozycję wymagającą wysokiego poziomu rozciągnięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpinOff Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia W dniu 31.03.2024 o 08:23, chester_hemingway napisał: kwestia tego że ja nie siedzę na guzach kulszowych Możliwe że to przyczynia się do drętwienia rąk. Kiedyś gdy miałem niewygodne siodełko, mimowolnie przesuwałem ciężar ciała do przodu, na ręce. Wraz z rozwojem formy, mocniejsze pedałowanie też odciąży ramiona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chester_hemingway Napisano 2 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia W dniu 31.03.2024 o 23:18, chopmaz napisał: Mam w każdym rowerze Brooksa, bo dla mnie są najwygodniejsze ze wszystkich, na których do tej pory jeździłem. Hipsterem raczej nie jestem. Brooks (b17 i pochodne) wygląda jak wygląda, jest ciężki, trzeba raz na jakiś czas posmarować i chronić przed deszczem. Dlatego chętnie bym zmienił, ale wygoda na długich trasach jest dla mnie ważniejsza. A jak dobrać który model do nas pasuje czy to nie ma znaczenia? Dla mnie też wygoda jest najważniejsza 🙂 szczególnie że ciągnę czasami przyczepkę z dziećmi a niedługo będę też z nimi jeździł, poza tym sam lubię takie raczej wyjazdy rekreacyjną 22-23 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia @chester_hemingway Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że do crossa i mtb mam B17 Brooks Imperial a do gravela, gdzie pozycja jest trochę bardziej pochylona, Brooks Narrow Imperial, jest węższy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.