krzysiek888 Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca Witam, złapałem okazje kupna kross'a eskera 6.0 2gen w kolorze zielonym za 6500zł, po tej okazji zainteresowałem się z tym rowerem to odkryłem, że ta 2 generacja tego roweru to bardziej wyprawowy rower i trochę poszedł w stronę silexa tzw. 'dziadkowóz', czy tak faktycznie jest ? chciałem taką geometrię coś pomiędzy wygodą, a geometrią sportową, nigdy głównie pod wygodę, przyszłościowo myślałem o tym, żeby dokupić dodatkowy komplet kół i mieć bardziej pod asfalt jakieś 28/32, czy ten model faktycznie nie jest demonem szybkości ? opłaca się go brać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca Cytat odkryłem, że ta 2 generacja tego roweru to bardziej wyprawowy rower i trochę poszedł w stronę silexa tzw. 'dziadkowóz', czy tak faktycznie jest ? chciałem taką geometrię coś pomiędzy wygodą, a geometrią sportową, nigdy głównie pod wygodę, Kross zmienił całkowicie podejście do geometrii gravela co nie definiuje pozyzji podczas jazdy a silex na 2024 jest trochę mniej agresywny. Cytat przyszłościowo myślałem o tym, żeby dokupić dodatkowy komplet kół i mieć bardziej pod asfalt jakieś 28/32 Legenda głosi, że któraś z tysięcy osób jakie miały takie plany rzeczywiście je zrealizowała. Ale o tym czy rzeczywiście te koła chce mu się zmieniać już nic nie wiadomo. Cytat czy ten model faktycznie nie jest demonem szybkości ? Żaden gravel nie jest demonem szybkości. A jeśli pytasz czy da się znaleźć bardziej agresywny model niż esker to się da Cytat opłaca się go brać ? Kwestia potrzeb bo stosunek cena/jakość/osprzęt jest ok. Jak masz szosowe zapędy to popatrz na to. Producent robi na tej samej ramie zarówno szosę jak i gravela. Tutaj akurat w wersji szosowej (gravele mają napęd 1x) na tiagrze, mieści się opona 40c https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpinOff Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca Nowa generacja Krossa jest faktycznie typowo wyprawowa. Dopiero wyższe karbonowe modele mają bardziej klasyczną geometrię. Krossy mają duży prześwit na oponę, więc możesz też wziąć pod uwagę kwestie estetyczne, gdy włożysz tam cienką oponkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmatek Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca (edytowane) 23 godziny temu, Mihau_ napisał: Kross zmienił całkowicie podejście do geometrii gravela co nie definiuje pozyzji podczas jazdy a silex na 2024 jest trochę mniej agresywny. Legenda głosi, że któraś z tysięcy osób jakie miały takie plany rzeczywiście je zrealizowała. Ale o tym czy rzeczywiście te koła chce mu się zmieniać już nic nie wiadomo. Żaden gravel nie jest demonem szybkości. A jeśli pytasz czy da się znaleźć bardziej agresywny model niż esker to się da Kwestia potrzeb bo stosunek cena/jakość/osprzęt jest ok. Jak masz szosowe zapędy to popatrz na to. Producent robi na tej samej ramie zarówno szosę jak i gravela. Tutaj akurat w wersji szosowej (gravele mają napęd 1x) na tiagrze, mieści się opona 40c https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/ A co powiesz na Canyon Endurance 6 na tiagrze z DT Swiss za 6.6k ew. Endurance 6 na 105, ale koło Fulcrum Racing 900 DB za 7k? Warto dopłacić względem superiora? Edytowane 28 Marca przez mmatek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca Cytat Warto dopłacić względem superiora? To nie jest alternatywa. Opona 35 w canyon a 40 w superiorze to bardzo duża różnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmatek Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca (edytowane) Moje założenie jest takie, że opony nie będą szersze niz 32 więc oba rowery spełaniają to wymaganie. Do szerszych opon mam już inny rower 😃 Moje pytanie bardziej miało mnie na kierować czy jest sens dopłacać do Canyona ~1.8k by mieć Tiagre z DT Swiss lub 105 z Fulcrum. Edytowane 28 Marca przez mmatek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek888 Napisano 28 Marca Autor Udostępnij Napisano 28 Marca a geometria aspre 2 2024 jak wygląda w porównaniu z tym eskerem 6.0 ? jest spora różnica ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpinOff Napisano 29 Marca Udostępnij Napisano 29 Marca @krzysiek888 Aspre 2 jest zdecydowanie bardziej sportowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 29 Marca Udostępnij Napisano 29 Marca Na czym polega bardziej sportowa cecha Aspre 2? Ja uważam że dobry gravel to powinien być dzielnym być w terenie, takiej jeździe geometria powinna sprzyjać, tak jak w nowym krossie. To w terenie najwięcej zyskujesz, plus na wygodzie. Na szosie na kapciu 35-40mm wiele się nie wyciśnie, nawet z pozycja supermena. Aspre z oponami szosowymi będzie słabą szosówką, a z obecną geometrią słabym gravelem w terenie. Nie pies, nie wydra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 29 Marca Udostępnij Napisano 29 Marca W dniu 28.03.2024 o 21:38, mmatek napisał: Moje założenie jest takie, że opony nie będą szersze niz 32 więc oba rowery spełaniają to wymaganie. Do szerszych opon mam już inny rower 😃 Moje pytanie bardziej miało mnie na kierować czy jest sens dopłacać do Canyona ~1.8k by mieć Tiagre z DT Swiss lub 105 z Fulcrum. To skoro opony nie będą szersze niż 32 to poszukaj jakiegoś road+, szosy endurance. Canyon jest spoko, ten superior na papierze fajny, ale rama przypomina ciosane podstawowe ramy z deca. Chyba jakaś sensa na alu ramie przyjmuje 32c. Fajny byłby giant contend ar1, ale cena bez promocji to jakieś nieporozumienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek888 Napisano 30 Marca Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 11 godzin temu, clavdivs napisał: Na czym polega bardziej sportowa cecha Aspre 2? Ja uważam że dobry gravel to powinien być dzielnym być w terenie, takiej jeździe geometria powinna sprzyjać, tak jak w nowym krossie. To w terenie najwięcej zyskujesz, plus na wygodzie. Na szosie na kapciu 35-40mm wiele się nie wyciśnie, nawet z pozycja supermena. Aspre z oponami szosowymi będzie słabą szosówką, a z obecną geometrią słabym gravelem w terenie. Nie pies, nie wydra. Z jednej strony masz racje, jednak ja głównie celuje w jakieś drogi utwardzone, ścieżki rowerowe przeplatane z kostki/asfaltu, do takiej jazdy bardziej chciałem sportowego gravela niż wyprawowego, trochę mnie odrzuca opona 45 w nowym krossie, tak sobie teraz myślę, że kross 7.0 rival z 2023 byłby dla mnie chyba lepszym wyborem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpinOff Napisano 30 Marca Udostępnij Napisano 30 Marca W dniu 29.03.2024 o 23:33, clavdivs napisał: Na czym polega bardziej sportowa cecha Aspre 2? Na geometrii ramy bliższej rowerowi szosowemu, niż progresywnemu wynalazku Krossa. W dniu 29.03.2024 o 23:33, clavdivs napisał: Aspre z oponami szosowymi będzie słabą szosówką, a z obecną geometrią słabym gravelem w terenie. Nie pies, nie wydra. Z tego co widzę, to autor chce właśnie taki rower - ani za mocno w teren, ani typowo na szosę @krzysiek888 Do jazdy cytuję: "głównie celuje w jakieś drogi utwardzone, ścieżki rowerowe przeplatane z kostki/asfaltu" nie potrzebujesz gravela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.