TenSebastian Napisano 25 Marca Udostępnij Napisano 25 Marca Cześć, stoję przed bardzo trudnym zadaniem z którym wiem, że sam sobie nie poradzę. Poszukuję roweru dla mojej dziewczyny - około 159cm wzrostu, waga piórkowa. Do tej pory jeździła na wydaje mi się na oko za dużym, ciężkim góralu. W ogólności lubi przejażdżki rowerowe (~20km), ale budzi się w niej chęć i ambicja by przejażdżki przerodzić w wycieczki, a może nawet i wyprawy, a więc rower miały być do "romantycznej turystyki rowerowej". Według mnie najważniejszym parametrem byłaby wygoda (oczywista oczywistość), drugim waga (chociaż wątpię by w tym budżecie dało się znaleźć coś stosunkowo lekkiego), trekkingi które przeglądałem są dla mnie abstrakcyjnie ciężkie i większość z nich budzi we mnie niechęć. Rodzi się też pytanie czy na pewno trekking? A jak nie on to co? No i gdzieś tam dalej pewnie byłby osprzęt. A i dosyć ważny parametr, ale to kwestia indywidualna, czyli wygląd.. W ogólności też nie wiem czy byłby sens rezygnowania z zawieszenia, by oszczędzić na masie, skończyłby się pewnie na tym, że by ją "wytłukło" i tyle by było z przygód. No i jeszcze kwestia rozmiaru, domyślam się, że wzrost zauważalnie zmniejsza pulę dostępnych opcji. Z góry dziękuje Wam za jakiekolwiek sugestie czy porady, sam postaram się zebrać linki i jutro podrzucić coś co mi "osobiście" wpadło do tej pory w oko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca Może coś takiego: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-fitness-felt-verza-speed-20-pd38838/?v_Id=213586 Cena bardzo atrakcyjna. Niestety już końcówka małych rozmiarów. Waga - 11 kg. Byłoby lekko i szybko. A jak chce "wygody" w tym budżecie to będzie ciężko i powoli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca Z "trekkingów" popatrz na to. https://www.decathlon.pl/p/rower-miejski-dlugodystansowy-elops-900-niska-rama/_/R-p-305061?mc=8526998&c=Czerwony&snrai_campaign=4O3EjKSESb0q&snrai_id=4452f6c4-f215-427a-bbcd-4e49ad67abc5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca W skrócie: Author Integra - lekka crossówka gabarytowo idealna dla drobnej kobiety z płynnie działająceym amorkiem o geometri oferującej mocno wyprostowaną sylwetkę jak na tego typu rower. Jak się na tym przejedzie to podejrzewam, że nie będzie chciała zejść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca 2500 za 13,5kg czeskiego krossa na vbrejkach 2500 za 13,2kg treka dual sport 2 na hydraulicznych tarczach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dargenn Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca 24 minuty temu, Mihau_ napisał: Z "trekkingów" popatrz na to. https://www.decathlon.pl/p/rower-miejski-dlugodystansowy-elops-900-niska-rama/_/R-p-305061?mc=8526998&c=Czerwony&snrai_campaign=4O3EjKSESb0q&snrai_id=4452f6c4-f215-427a-bbcd-4e49ad67abc5 Delikatny offtopic - jaka jest różnica w jeździe roweru z ramą obniżoną a "normalną", jeżeli cała reszta roweru jest taka sama? Dlaczego ktoś miałby wybrać podwyższoną ramę zamiast obniżonej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca 17 minut temu, Mihau_ napisał: 2500 za 13,5kg czeskiego krossa na vbrejkach 2500 za 13,2kg treka dual sport 2 na hydraulicznych tarczach Zapomniałeś dodać, że amerykańskiego treka. Ja nie twierdzę, że ten author jest najlepszy na świecie, a już na pewno nie pod względem technicznym, ale autor wątku podchodzi do tematu tak jak się powinno, czy najpierw komfort i dopasowanie, a Ty znowu swoje. Pod względem osprzętu wolałbym tego treka lub cokolwiek innego, natomiast jeżeli chodzi o dopasowanie do tak drobnej kobiety to ten Author może okazać się strzałem w dziesiątkę. Zwłaszcza, że sama zainteresowana może doszukiwać się bardziej wyprostowanej pozycji skoro wspomniane zostały trekingi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca Cytat natomiast jeżeli chodzi o dopasowanie do tak drobnej kobiety to ten Author może okazać się strzałem w dziesiątkę. To teraz możesz wszystkim wytłumaczyć, podpierając się twardymi danymi, czym śmietnik z naklejką author różni się od każdego innego podobnego śmietnika, co jest w tym rowerze niezwykłego, co go wyróżnia skoro miałby być "właśnie ten" 17 minut temu, dargenn napisał: Delikatny offtopic - jaka jest różnica w jeździe roweru z ramą obniżoną a "normalną", jeżeli cała reszta roweru jest taka sama? Dlaczego ktoś miałby wybrać podwyższoną ramę zamiast obniżonej? W teorii "męska" rama jest sztywniejsza 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TenSebastian Napisano 26 Marca Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 37 minut temu, Mihau_ napisał: 2500 za 13,5kg czeskiego krossa na vbrejkach Możesz podesłać jakiegoś linka? Bo nie wiem dokładnie o jaki model chodzi 39 minut temu, Mihau_ napisał: treka dual sport 2 Chodzi o ten? https://goodsport.pl/rowery/turystyczne/crossowe/trek-dual-sport-2-2023/ Pewnie ciężko byłoby teraz znaleźć Skę.. 4 godziny temu, chrismel napisał: Może coś takiego: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-fitness-felt-verza-speed-20-pd38838/?v_Id=213586 Cena bardzo atrakcyjna. Niestety już końcówka małych rozmiarów. Waga - 11 kg. Byłoby lekko i szybko. A jak chce "wygody" w tym budżecie to będzie ciężko i powoli. Cholernie się jej spodobał, nie ma co, ładny jest, lekki, no ale brak zawieszenia. Co myślicie o tym rowerze, spisałby się? Osprzęt nie najgorszy, ale co najgorsze i najważniejsze, nie potrafię kompletnie ocenić geometrii i "ogólnej wygody". Kusi mnie jego masa, byłby na pewno wielki efekt "wow" przy przesiadce. Widelec karbonowy.. Fajnie to wszystko wygląda. Bagażnik da się tam chyba dołożyć, błotniki raczej na rzepy. Opony takie miejskie, ale może na szutrze też by dały sobie radę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca Cytat Możesz podesłać jakiegoś linka? Bo nie wiem dokładnie o jaki model chodzi https://e-rower.pl/crossowe/10227-rower-integra-700-2024-ebon-8590816083257.html Cytat Chodzi o ten? https://goodsport.pl/rowery/turystyczne/crossowe/trek-dual-sport-2-2023/ Pewnie ciężko byłoby teraz znaleźć Skę.. Tak ale to tylko przykład dla kontrastu dla tego authora Cytat Cholernie się jej spodobał, nie ma co, ładny jest, lekki, no ale brak zawieszenia. Co myślicie o tym rowerze, spisałby się? Osprzęt nie najgorszy, ale co najgorsze i najważniejsze, nie potrafię kompletnie ocenić geometrii i "ogólnej wygody". Kusi mnie jego masa, byłby na pewno wielki efekt "wow" przy przesiadce. Widelec karbonowy.. Fajnie to wszystko wygląda. Bagażnik da się tam chyba dołożyć, błotniki raczej na rzepy. Opony takie miejskie, ale może na szutrze też by dały sobie radę.. Bagażnikiem czy błotnikami to się nie przejmuj, jest 2024 rok i masa możliwości. W tym sprzęcie jest wszystko ok, geometria wyluzowana, "problem" tylko taki, że to rower z gatunku szybkich, miejskich pomykaczy i trzeba przemyśleć czy akurat tego jej potrzeba. Po ładnym szuterku ostrożnie przejedziesz ale w ambitniejszy teren się to nie nadaje. Alternatywnie do tego felta możesz jeszcze zerknąć na fx'a, z fabrycznymi blotnikami/bagażnikiem też są https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-3-equipped-stagger/p/28899/?colorCode=black A jeśli jednak w tym terenie chcecie zajechać dalej to jest jeszcze dual sport generacji 5, ten na sztywnym widelcu gdzie się szerszy kapeć zmieści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TenSebastian Napisano 26 Marca Autor Udostępnij Napisano 26 Marca (edytowane) "Po ładnym szuterku ostrożnie przejedziesz ale w ambitniejszy teren się to nie nadaje." No i właśnie nie umiemy jeszcze tego rozgraniczyć i zdefiniować tak mi się wydaje - obecnie - szczerze. Ale powiedzmy że najcięższy teren jeśli można tak nazwać w jaki celujemy to leśne "w miarę ogarnięte" ścieżki. Nie mniej myślę, że na taki "pierwszy ogarnięty rower" dobrze by było postawić na uniwersalność. Czyli jeśli dobrze rozumiem szukając uniwersalności znajdę ją w tym modelu? https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-trek-dual-sport-2-gen-5-2023#tab.choose.size Szeroka opona, ale osprzęt chyba taki sobie(ale to chyba nie aż tak istotne, aby był dosyć "wytrzymały" - czy może po prostu nie jakiś awaryjny), do tego albuminowy widelec, ale ciągle masa taka nie za wysoka, hydrauliczne tarcze.. Mętlik w głowie, nie tak łatwo kupić rower, zwłaszcza dla kogoś. Wielka odpowiedzialność Edytowane 26 Marca przez TenSebastian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca (edytowane) A gdybyś chciał zaszaleć i sztywny widelec wchodzi w grę to https://pmbike.pl/product-pol-25187-Trek-Dual-Sport-3-Gen-5-2023.html - w rzeczywistości wygląda dużo lepiej niż w necie 🙂. Link przykładowy. Edytowane 26 Marca przez chudzinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca (edytowane) Cytat Delikatny offtopic - jaka jest różnica w jeździe roweru z ramą obniżoną a "normalną", jeżeli cała reszta roweru jest taka sama? Dlaczego ktoś miałby wybrać podwyższoną ramę zamiast obniżonej? Większa sztywność ramy wysokiej ze względu na połączenie w dwóch miejscach na rurze podsiodłowej a nie tylko w jednym miejscu, na dole rury podsiodłowej, przy suporcie jak to mam miejsce w ramcah niskich zawanych też damskimi. W krytycznych warunkach, np. pod dużym obciążeniem, rama niska może sie po prostu "złożyć" Edytowane 26 Marca przez Greg1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca Nigdy nie widziałem tak "złożonej" ramy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TenSebastian Napisano 26 Marca Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 23 minuty temu, TenSebastian napisał: Mętlik w głowie A jeszcze takie pytanie, przy takiej słabej ale jednak jakiejś tam specyfikacji wymagań myślicie, że zawieszenie z przodu jest koniecznością, czy jednak sztywny widelec nie będzie aż tak zły gdy pozycja będzie optymalna? Jest ogromna różnica między albuminowy, a karbonowym sztywnym widelcem? Wiem, że to pytanie bardzo indywidualne i to trzeba by poczuć, ale może macie doświadczenie i możecie coś w tym temacie powiedzieć, bo sam już nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca (edytowane) 53 minuty temu, TenSebastian napisał: "Po ładnym szuterku ostrożnie przejedziesz ale w ambitniejszy teren się to nie nadaje." No i właśnie nie umiemy jeszcze tego rozgraniczyć i zdefiniować tak mi się wydaje - obecnie - szczerze. Jak kupowałem gravela to z myślą o jeździe w terenie mieszanym - ścieżki rowerowe/szosa/ścieżki leśne. W związku z tym wyposażyłem go w opony uniwersalne. Niestety na takich oponach wcale nie był taki szybki jak mi się wydawało że będzie przed zakupem. Więc zadałem sobie pytanie, które też Wy powinniście, ile tak naprawdę jeżdżę poza asfaltem. Usiadłem do kompa, przeliczyłem swoje stałe trasy i wyszło mi że około 7%. Czy warto poświęcać się przez ponad 90% czasu żeby móc czasami bardziej komfortowo przejechać po nieutwardzonej nawierzchni ? Moim zdaniem nie. Oczywiście rower oraz opony nastawione na szybką jazdę po asfalcie spowodują niewygodę poza nim, czasami trzeba go będzie prowadzić jak się trafi piach po drodze, o wypadzie na dłuższą trasę po nieznanym terenie bez zerknięcia na mapę możemy zapomnieć. Ale taki zestaw z nawiązką odwdzięczy nam się na gładkiej nawierzchni. A skoro o oponach wspomniałem to wiedz że nie mniej ważną rzeczą obok roweru są właśnie one. Tu odsyłam do strony: https://www.bicyclerollingresistance.com/ i radzę wyniki testów przyjąć za pewnik który w 100% znajduje odzwierciedlenie w realnych warunkach. Więc do ceny zakupu roweru radzę od razu dołożyć kilka stów na zakup najszybszych które jednocześnie będą wystarczające do nawierzchni po której zamierzacie jeździć. PS. Amortyzator z przodu jest całkowicie zbędny albo nawet niepożądany dla zdecydowanej większości rowerzystów. Edytowane 26 Marca przez chrismel 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca 7 minut temu, TenSebastian napisał: A jeszcze takie pytanie, przy takiej słabej ale jednak jakiejś tam specyfikacji wymagań myślicie, że zawieszenie z przodu jest koniecznością, czy jednak sztywny widelec nie będzie aż tak zły gdy pozycja będzie optymalna? To faktycznie bardzo indywidualne, bo niektórzy jeżdżą po lesie na oponach 40 mm, a dla mnie to mało na kiepski asfalt... 🙂. Jeżeli 90% jazd ma się odbywać po asfaltach i dobrych szutrach to amortyzator zbędny, jak przybywa gorszych nawierzchni to zacząłbym się zastanawiać, szczególnie jeżeli ktoś nie bije "rekordów". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TenSebastian Napisano 26 Marca Autor Udostępnij Napisano 26 Marca Dobra Panowie, bardzo dziękuje za pomoc, chyba nie ma co kombinować dalej, padnie albo na https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-trek-dual-sport-2-gen-5-2023#tab.choose.size albo na https://pmbike.pl/product-pol-25187-Trek-Dual-Sport-3-Gen-5-2023.html Ogólnie pytanie, czy uważacie, że warto dopłacić? Różnica spora powiedzmy 1000zł, z rzeczy które widzę, to na pewno dochodzi karbonowy widelec (czy on zrobi taką różnicę w komforcie?) i lepszy osprzęt (czy o wiele?), coś jeszcze? -1kg na rzecz wersji "3", a więc powiedziałbym sporo. Więc różnic osobiście nie widzę, ale specjalistą kompletnie nie jestem. No i teraz aby gdzieś coś znaleźć w okolicy, żeby się przejechała i ostatecznie zaakceptowała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca Kwestia czy napęd 2x9 czy 1x10 jest religijna. Ale przerzutka ze sprzęgłem na wybojach ma zalety. Hamulce w tańszym egzotyczne. No - droższy ma dużo przewag. Jak ja ostatnio kupowałem (DSX1) to wziąłem tańszy, żeby ograniczyć stres przy zostawianiu (na chwilę). Jednak droższy jest dla mnie fajny a tańszy kompromisowy, ale OK i tańszy w eksploatacji (kaseta, łańcuch). Do wcześniejszej dyskusji o widelcu - w sobotę byłem w lesie - ja na DSX (czyli 100% sztywny) a córka na moim fullu (bo jej rower w serwisie) - zamienialiśmy się - nie narzekałem na sztywny rower w terenie i wolałem DSX-a, ale pupę trzeba było podnosić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca (edytowane) W tańszym są (dla mnie) zupełnie nieznane hamulce, ale bardzo drogie jak się okazuje... Droższy ma przerzutkę ze sprzęgłem - łańcuch nie będzie dobijał do rurki. Tani szczegół, ale cieszy ucho i oko, bo nie trzeba montować osłony. Generalnie trzeba wybrać pomiędzy napędem 2x9 a 1x10 - w tym przypadku wybrałbym chyba to drugie. Co do widelca - z pewnością nie będzie efektu "wow", ale wybrałbym karbon, bo ponoć lepiej wybiera nierówności 🙂. EDIT. Ooo, @Wojcio mnie ubiegł, dopiero teraz zauważyłem... @chrismel, ja bym kompletnie nic nie zmieniał... Jeżdżę czymś podobnym tylko na kole 29 (Giant Thoughroad) 36 x 11-42 10s w terenie bardzo mocno pagórkowatym (wręcz wybieram nawet największe górki) i jedynie co, jak nie mam weny, to brakuje mi 46-tki na kasecie 🙂. Edytowane 26 Marca przez chudzinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca (edytowane) Napęd 1x10 z kasetą 11-46 nie jest najlepszym rozwiązaniem z uwagi na stopniowanie kasety - dziura 15-18 czyli skok o 20% w najczęściej używanym zakresie. Kasetę można zmienić na 11-36, wymienić zębatkę z przodu na 32 góra 34 jednak pojawia się wtedy problem rozpiętości przełożeń. Ja jeżdżę w takiej konfiguracji ale tylko po miastach i do takich zastosowań jest idealnie. Na trasie w terenie pagórkowatym (o górzystym to w ogóle bym zapomniał) wygodnie nie będzie. 2x10 + 30/46 wersji 9s też nie jest idealne ale już łatwiejsze do przeróbki na np. Cues 26/40 przód + kaseta 11-32 tył. Edytowane 26 Marca przez chrismel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca (edytowane) 3 godziny temu, chudzinki napisał: To faktycznie bardzo indywidualne, bo niektórzy jeżdżą po lesie na oponach 40 mm, a dla mnie to mało na kiepski asfalt... 🙂. Jeżeli 90% jazd ma się odbywać po asfaltach i dobrych szutrach to amortyzator zbędny, jak przybywa gorszych nawierzchni to zacząłbym się zastanawiać, szczególnie jeżeli ktoś nie bije "rekordów". Ja ostatnio ogarniam warszawskie ustawki gravelowe (z odcinkami pod mtb, piachem, górkami, lekkim błotem) na vittoria terreno dry 35c tył + 38c przód. Nie zamulam bynajmniej. Więc no tak, to kwestia indywidualna. Myślę, że 40c na mleku powinno wystarczyć do typowej turystyki rowerowej. Edytowane 26 Marca przez hulk14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca Godzinę temu, chudzinki napisał: 11-42 10s Miałem tą kasetę przez około 4000 km. Chciałem dać jej szansę ale to 15-18 jest dla mnie kompletnie nieakceptowalne. W końcu stwierdziłem że będę pchał rower w razie czegoś ale ten środek musi być 15-17-19-21 i założyłem 11-36. Tak w ogóle to jak się człowiek przyzwyczai do ciasnego stopniowania to w drugą stronę stronę jest ciężko. W gravelu mam 13-14-15-16-17-19-21-23-26 i jak teraz wsiadam na trekkinga z 11-36 to te 2 ząbki różnicy są dziurami w przełożeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca Amator zawodowca nie zrozumie, nie ma bata 😋. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TenSebastian Napisano 26 Marca Autor Udostępnij Napisano 26 Marca Dobra, faktycznie 3 ma sporo plusów.. Do tego chyba jest gotowa na mleko, a 2 tego nie ma, zawsze to zbicie ciśnienia i większy komfort I nie jestem przekonany tak ostatecznie jaki wniosek co do samego napędu 2x9 vs 1x10, damska chudziutka noga powiedzmy na nie przesadnie pagórkowatym terenie względnie powinna sobie poradzić na 1x10? W ogólności dla mnie na razie jest tak, że jak uda się dobrze zbić cenę gdzieś w sklepie myśląc o 3 - to raczej ją weźmiemy, jak nie, to trzeba brać 2 i po prostu jeździć A i to oczywiste - przynajmniej tak mi się wydaje, ale dopytam na wszelki, na takie wymiary, oczywiście tylko i wyłącznie Ska wchodzi w grę, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.