Stefcshg Napisano 24 Marca Udostępnij Napisano 24 Marca (edytowane) Teren górzysty, wielokilometrowe zjazdy po asfalcie, stromo, miejsca w których wyjeżdża się z lasu, gdzie może nagle powiać... Do tego asfalt nierówny, miejscami zniszczony i dziurawy, albo łatany, wymyte uskoki na poboczach, piach jeszcze po zimowym podsypywaniu, ogólnie niespodzianki, diabelnie niebezpiecznie. Rower 3x8 około 13,5 kg, moja waga z ekwipunkiem w plecaku mniej niż 70 kg. Schwalbe Enerigzer Plus 26 x 1.75, czy Continental Contact Speed 26 x 1.6, a może Continental Contact Speed 26 x 2.0 ? Schwalbe wg producenta są do rowerów elektrycznych dla prędkości powyżej 50 km/h. Zaś Continentale też do elektrycznych, ale do 25/h. ...Chyba nie po to kupuje się opony ze "speed" w nazwie, żeby na nich nie przekraczać 25 km/h ... Druga sprawa to, że Schwalbe mają podawany zakres ciśnienia 3,4-5,9 bar, tj. wyższy niż Continentale - 3,1-4 bar. Ale z tego co czytałem, ludzie pompują te Continentale na asfalt i do 5 barów, żeby nie zamulały. Podobno też Contact Speed w wersji 2.0 ma wysokość mierzoną od obręczy większą aż o 9 mm niż 1.6 - i gdyby miały tę samą masę (ale nie mają), to na 2.0 prędkość maksymalna powinna być wyższa - to jeśli chciałbym pojechać na daleką wyprawę w łagodniejszym i mniej wietrznym terenie...? A czy większa powierzchnia boczna opony może mieć jakieś znaczenie przy tych podmuchach (moje koła mają chyba dość wysokie stożki)? Kolejna kwestia, to jak ciśnienie w oponach i ich ciężar wpływają na przenoszenie obciążeń na szprychy - z tego co czytałem i sam doświadczyłem na tych Schwalbe, to lepiej ich nie pompować zbyt twardo, bo szprychy się powyginają (obręcze nie są kapslowane, to jednak może przy mojej wadze wystarczą?). No i ostatnia kwestia, to chyba - czujność, tzn. fałszywe poczucie komfortu na bardziej balonowych, miękkich oponach zanim zacznę hamować? Edytowane 24 Marca przez Stefcshg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 25 Marca Udostępnij Napisano 25 Marca Cytat [opony] które opony na boczne podmuchy 😂😂😂 😂😂 😂😂 😂😂 😂😂 😂😂 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 25 Marca Udostępnij Napisano 25 Marca (edytowane) 🙆♂️🙃 nic o tym nie ma na bicyclesidegutsresistance.com? Edytowane 25 Marca przez cervandes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 25 Marca Udostępnij Napisano 25 Marca Kurna wstęp jak do rowerowego horroru a potem to już chyba się komuś grubo nudzi w życiu 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 25 Marca Udostępnij Napisano 25 Marca (edytowane) ASSEGAI MAXX GRIP 😆 ROAD ELECTRICAL CASING Edytowane 25 Marca przez Rumcajs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stefcshg Napisano 25 Marca Autor Udostępnij Napisano 25 Marca Jest coś takiego: Continental Contact II vs Schwalbe Energizer Plus (bicyclerollingresistance.com), ale, to dotyczy chyba modelu z innym wzorem bieżnika, a jest ich chyba nawet trzy, no i inny rozmiar - mnie chodzi o taki: Energizer Plus | 47-559 | GreenGuard | Addix E | Black+Reflex | 11101366 (schwalbe.com) Również inny model Continentali jest tam testowany i jak widać nie zalecany, choć nie bardzo rozumiem czemu aż tak słabo wypadają. W ogóle z tego co widzę, to chyba opony z łysym wierzchołkiem i lamelkami po bokach zawsze mają tendencję do uślizgiwania, np. znane mi Kenda Khan (zwłaszcza jak się wytrą), albo np. ostatnio oglądane Maxis Detonator - no to już widzę, że mi nie podejdą... Opory toczenia - dla Continental Contact Speed 26x1.6 podobno 18,4 Wat, dla Schwalbe 21.5 Wat, dla Contact Speed 2.0 - brak danych... Pytanie - czy 3 Waty robią różnicę, bo gdzieś na YouTube oglądałem, że 2 Waty nie bardzo... Chodzi chyba też o to, że nie potrzebuję dużej prędkości maksymalnej (było na Rowerowe Porady), ale przydałoby się, żeby rower jako tako utrzymywał prędkość na płaskim, teraz myślę, czy Schwalbe Road Cruiser 1.75 nie są "dobre i tanie", ich wersja 28x1.4 na wyższym ciśnieniu jedzie gładko; na nieco niższym wyraźnie tłumi nierówności, ale przez rzeczkę po betonowych płytach niestety wywrotka, cóż umiejętności też mam jakie mam i raczej lepsze nie będą. Czyli najbezpieczniej zostać na tych Schwalbe i koniec tematu? Miałem jeszcze spytać o sterowność, lżejsze opony to chyba mniejsza stabilność przy większych prędkościach, czyli kombinuję jak dojechać tam gdzie by się chciało nie mając umiejętności w zjazdach aż takich jak Szjbajk na YouTube. Różnica po zmianie opon z bardziej łysych na trochę cięższe (te Cruiser) i rower gwałtowniej wytraca prędkość w zakrętach i też może być niespodzianka jeśli piasek (właściwie to już była) - jak żyć? ASSEGAI MAXX GRIP nie widzi mi się to, na tym będę miał poczucie że coś tracę, bo za wolno jadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 25 Marca Udostępnij Napisano 25 Marca Ja bym założył coś takiego: Opona rowerowa BLACK1 26x2,35 60-559 ANTYPRZEBICIE - O268 - 12309327564 - Allegro.pl Przy tym balonie i tej cenie nawet ich waga wypada całkiem dobrze (lżejsze niż dużo węższe Energizer Plus, ścianka boczna miękka i elastyczna jak w dużo droższych oponach). Jakaś wkładka antyprzebiciowa jest, nie są całkiem łyse, a sprawią, że Twój rower będzie miał efektywnie znacznie większe koła niż na jakichś 26x1.75 (co wydłuży też przełożenia i da potencjalnie większą prędkość maksymalną). Na zniszczonych asfaltach dadzą znacznie większy komfort, a przyczepność na niskim ciśnieniu powinna być dobra nawet przy mało wyrafinowanej mieszance gumowej. Trochę drożej, ale podobna koncepcja: opona Schwalbe Big Apple 26" x 2.15 55-559 ADDIX - 202103151051001 - 13709832188 - Allegro.pl Opona Schwalbe Fat Frank 26x2.35" 60-559 - 4-BUS26235FFZVKC - 14985700313 - Allegro.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 25 Marca Udostępnij Napisano 25 Marca Każda opona się nada pod warunkiem , że zamiast powietrza zalejemy betonem. Wtedy żaden Halny nie porwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 25 Marca Udostępnij Napisano 25 Marca A ja proponuję opony z otworami żeby wiatr mógł przez nie przelatywać i nie dmuchać w oponę 🤣🤣🤣 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stefcshg Napisano 28 Marca Autor Udostępnij Napisano 28 Marca (edytowane) Hmm - to od hulajnogi elektrycznej, ciekawe (nie mam pojęcia) czemu mają taką konstrukcję? Żarty żartami... ale legenda związana z tym miastem... Oraz powiedzenie/pozdrowienie polskich czołgistów... zastanawia mnie, czy wszyscy wiedzą skąd się wzięło. Edytowane 28 Marca przez Stefcshg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stefcshg Napisano 15 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia Zatytułowałem temat może nie najszczęśliwiej, ale chyba wiadomo, że chodzi mi o stabilność i przyczepność, ale i zyskanie np. 2 km/h, bo jeszcze wszędzie nie byłem, a mi się w życiu jaednak z tym spieszy co jeszcze mogę po drodze odkryć i zobaczyć czego to nie widziałem. https://youtu.be/I2S0OpI7JWY - to znalazłem o tych oponach (Continental Contact Speed), które wydały mi się ciekawe, może na moje potrzeby - ale takie przecięcia i wbite kamyczki to są akceptowalne? Spoiler Nie wiem - czy Google, znając moje (rowerowe) zainteresowania, a proponując mi filmik o takim tytule, coś mi tym sugeruje...? Co do rodziny Schwalbe - Fat Frank, Big Apple, Big Ben - poczytałem na zagranicznych forach (z pomocą tłumacza Google), że to jedna rodzina opon, i mają (podobnie jak proponowana wyżej Black1) cienkie ścianki boczne (to właśnie znaczy 'nylonowe'). Doczytałem co to oznacza i jak ludzie zastanawiają się co spowodowało dramatyczne pękanie opon na tychże bocznych ściankach. Wydaje mi się więc, że są to opony raczej do miasta, a nie na wyprawy turystyczne. Wewnętrzna szerokość obręczy moich kół to z przodu jakieś 19 mm, z tyłu trochę więcej (tylne koło mam starsze, nie wiem czemu jest szersze) - koła dość popularne Star Circle, stożek o wysokości 2,5? - 3? cm, bez kapsli (nie wiem czy dlatego ich brak, że stożek jest dość wysoki, czy raczej zwyczajnie zaoszczędzono na kosztach). Szprychy niestety słabe, o tym już wspomniałem, a przepleść sam nie umiem. Tak więc z tego co się dowiedziałem, większy balon opony przy cienkich ściankach i wąska obręcz, to ryzyko wybuchu lub pęknięcia, rozdarcia tychże bocznych ścianek - przy jeździe z dużą prędkością, czyli właśnie na takich zjazdach jakie znam. Jest troche zdjęć i materiałów na YouTube gdzie ich autorzy zastanawiają się z jakiego powodu ich opony wyglądają tak, a nie inaczej po roku - i otrzymują odpowiedź. Wniosek - należy dbać o właściwe ciśnienie w takich oponach i używać je zgodnie z przeznaczeniem. A z tym ciśnieniem, to producent (Schwalbe) podaje widełki, ale to nie znaczy, że można sobie wybrać jego dowolną wartość mieszczącą się w nich - gdyż zależy ono od wagi rowerzysty (znowu nie podam źródła, ale widziałem że tak) . Dlatego myślę co by tu jednak może jeszcze spróbować, żeby móc dalej dojechać - np. w pięć godzin jazdy o 20 km dalej, gdyby zdrowie dopisało. I być może właśnie Continental Contact Speed w wersji 26 x 2.0? - 5 cm to maksymalna bezpieczna szerokość opony przy moich obręczach. Podwójna warstwa tkaniny z gęstym oplotem zawierająca włókno kevlarowe to też chyba lepsza opcja niż stosowana przez Schwalbe wkładka Race Guard nie zawierająca kevlaru - chyba, że się trafi wersję opony z wkładką K-Guard, albo nawet Green Guard (z tego co czytałem, różnica będzie w wadze - i cenie też) Akurat miałem w rękach Schwalbe Marathon Racer i nie spodobały mi się, a te Continentale - jak wynika z komentarzy pod filmikiem też podobno są na bokach cieniutkie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.