Biodro Napisano 23 Marca Udostępnij Napisano 23 Marca (edytowane) Hej, pytałem jakiś czas temu o uniwersalny fitness i wracam do poszukiwań… dla osób, które zwracają uwagę o nazewnictwo - uniwersalny fitness/ hybryda/ czy flat bar gravel nie wiem jak to nazwać, więc potrzeby lepiej to sprecyzują niż nazwa, szukam roweru, którego będę używał: -na 15-25km szybkie treningi po asfalcie i ubitych ścieżkach szutrowych -na krótkie rekreacyjne przejażdżki na które będę chciał założyć fotelik dla dziecka, albo podpiąć przyczepkę -na jednodniowe wycieczki (50km+) Kolejność nie przypadkowa, krótkie treningi to główne zastosowanie poszukiwanego roweru) Jakiś czas temu miałem okazję przejechać się na marinie dsx 1 i giant escape 1, ten pierwszy nie pod pasował mi ze względu na zbyt terenowych charakter, ten drugi wydaje mi się całkiem sensowny, do którego na starcie założyłbym np. Schwalbe G-One Allround 40, albo 45mm. Z crossa z amortyzatorem rezygnuję ze względu na wagę i zbyt rekreacyjną geometrię (przymierzałem się do roam 1 i naprawdę fajny rower, bardzo wygodny, ale jednak szukam czegoś bardziej „sportowego”) Nie zależy mi jakoś specjalnie na grupach szosowych, jednak w Giant escape odstrasza mnie trochę miszmasz grup (Altus + Acera + Alivio) pytanie czy nie przesadzam? + pytanie o kwadrat: w sieci oglądałem też gianta toughroada slr2 ale ~5k za kwadrat trochę mnie boli - pytanie, czy też nie przesadzam) Dla użytkownika @Greg1: tak chciałbym się przymierzyć pod cube nulane, ale jest problem z dostępnością w sklepach Wiem, że postów jest mnóstwo, ale każdemu kto poświęci trochę czasu na pomoc serdecznie dziękuję i jeżeli kiedykolwiek zdarzy się okazja to zapraszam na jakieś piwo Dzięki Edytowane 23 Marca przez Biodro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 23 Marca Udostępnij Napisano 23 Marca Te opony są strasznie marne: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/schwalbe-g-one-allround Wybierz coś bardziej sensownego korzystając z tej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biodro Napisano 23 Marca Autor Udostępnij Napisano 23 Marca @chrismel ok, dzięki za info - jednak najpierw rower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 23 Marca Udostępnij Napisano 23 Marca A gdzie mieszkasz? Patrzyłeś np. na olx czy ktoś jakiegoś Nulane w okolicy nie oferuje? Nie musisz kupować, zrobisz jazdę próbną, pomarudzisz, że coś Ci tam nie pasuje, przeprosisz za fatygę i już. Ale przymierzony będzie. Chociaż Nulane chyba są jeszcze dość rzadkie, można się przymierzyć do SL Road bo tych jest sporo ale nie wiem czy nie zmienili trochę geometrii wraz ze zmianą nazwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biodro Napisano 23 Marca Autor Udostępnij Napisano 23 Marca (edytowane) @Greg1 obdzwoniłem sklepy w okolicy i dystrybutorów cubea, a na olx też szału nie ma ale mniejsza z tym, może macie jakieś inne propozycje? Edytowane 23 Marca przez Biodro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 24 Marca Udostępnij Napisano 24 Marca Cannondale Quick Disc 2, ale nie niższy. Jest jeszcze Trek, ale zapomniałem nazwy 😏 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biodro Napisano 24 Marca Autor Udostępnij Napisano 24 Marca @marcesco z treka jest fx, ale: fx 2 na stronie producenta jest na altusie 2x, na kwadracie, sztycy aluminiowej i kosztuje (na stronie producenta) 3600 - dla porównania Giant escape jest na kompozytowej sztycy, na zewnętrznych łożyskach i na chwilę obecną 3500 fx3 jest 1x10 ale Trek go wystawia za 5700 na deore No i według specyfikacji dla tej ramy max szerokość opon 38mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 24 Marca Udostępnij Napisano 24 Marca A co dokładnie nie pasowało Ci w Dsx? Bo porównując geometrię to jest prawie identyczna z Escape, Giant jest nawet minimalnie dłuższy. Mieszanka grup czy korba na kwadrat nie jest możesz czymś idealnym, ale jak jest nowe i wyregulowane to działa i nie ma co tego demonizować. Podszedłbym do sprawy od strony bardziej praktycznej, np czy bez problemu zamontujesz fotelik (w dsx ze względu na kształt rury podsiodlowej może być z tym problem- do potwierdzenia), czy w napędzie nie braknie miękkich przełożeń gdy będziesz ciągał dobre 30kg na haku (patrz grupy szosowe). Rower zamierzasz używać bardzo wszechstronnie więc gdzieś pewnie będzie trzeba iść na jakiś kompromis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biodro Napisano 24 Marca Autor Udostępnij Napisano 24 Marca @Artur85 miałem wrażenie jakbym jechał na mtb - szeroka kierownica (oczywiście można modyfikować) + mocno wysunięte koło - chociaż faktycznie jak patrzę na https://bikeinsights.com/compare?geometries=61bd593ad3ef160026aedca9,623ec463d25d51001d38cb29, to tam dużej różnicy nie ma… nie wiem skąd takie odczucie… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 24 Marca Udostępnij Napisano 24 Marca Może też trochę przesadziłem bo identyczne nie są, różnica w kącie główki ramy to 1,5 stopnia, więc odczucie w Marinie mogło być faktycznie takie jak piszesz. Faktem jest że te cechy mtb przyrządza się właśnie podczas jazdy z dzieckiem czy to w foteliku czy ciągnąć przyczepkę. Z drugiej strony Escape ma korzystniejsze dla Ciebie przełożenia, pojedziesz szybciej niż na dsx, do tego masz osie QR, które są teoretycznie gorszym rozwiązaniem ale zaoszczędzisz na adapterze do przyczepki więc parę złotych zostanie w kieszeni. W Escape w razie czego założysz opony do 45 mm to w zupełności wystarczy, ogólnie ciężki wybór . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 24 Marca Udostępnij Napisano 24 Marca @Biodro przejrzyj zagraniczne wyprzedaże i lokalne sklepy, nie ma co się sugerować ceną katalogową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biodro Napisano 24 Marca Autor Udostępnij Napisano 24 Marca (edytowane) @marcesco to prawda, fx 3 na promocji da się znaleźć za 4300 - na penwo się przymierzę, ale jednak opona max 38 coś czuję, że ten Trek to będzie strzał w dziesiątkę, ale będę się wahał nad tą oponą… Edytowane 24 Marca przez Biodro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 24 Marca Udostępnij Napisano 24 Marca (edytowane) Uważam, że do zastosowań jakie wymieniłeś opona 38c w zupełności wystarcza. Zarówno w grawelu jak i fitnessie mam semi-slicki 35c, jeżdżę generalnie w takich samych warunkach jak Ty, czyli asfalty, szutry i ubite ścieżki drogi polne czy leśne i jest o.k. Uważam to za taki kompromis pomiędzy "niezamulaniem" na asfaltach a "dawaniem rady" poza asfaltem. Jakaś fajna, szybka opona semi-slick 38c, typu np. Specialized Pathfinder 38c czy nawet Hutchinson Overide 38c a nawet 35c będzie dla Ciebie idealna do głównych Twoich planowanych zastosowań czyli szybkich treningów Edytowane 24 Marca przez Greg1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biodro Napisano 24 Marca Autor Udostępnij Napisano 24 Marca (edytowane) @Greg1 dosłownie w tej chwili o tym myślałem i pewnie masz rację, wcześniej jeździłem na gravelu z 38 i nie było źle, po prostu w starym rowerze pogiąłem koła bo miałem założone 32 i wjechałem na leśną ścieżkę z konarami, ale to też raczej kwestia zbyt wysokiego ciśnienia na taką trasę, a stąd moje podświadome obawy i chęć założenia większego kapcia Edytowane 24 Marca przez Biodro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.