karolux Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca Witam wszystkich. Poszukuję roweru trekkingowego, max do 3500PLN, do jazdy po mieście i wypraw poza miasto, tych krótszych i dłuższych, do 200km w dzień. Jazda głównie szosa w 95%. No i trekking z bagażnikiem, żeby sakwy założyć na prowiant. W oko wpadł mi ten rower, https://allegro.pl/oferta/rower-trekking-28-kands-elitepro-full-deore-wypas-14066390369 Praktycznie na koniec budżetu, a firmę kojarzę, robią/sprzedają chyba Lazaro, a kiedyś miałem dwa crossy Laza i zbytnio nie narzekałem. Wiadomo, są lepsze, ale droższe, a bardzo mi zależy, bu 3500 nie przekroczyć. Czy jest coś lepszego do tej ceny? Słyszałem dużo dobrego o Indianach XRoad czy Romet Wagant5, ale ten Kands jakoś bardziej mi pasuje z ramą 21, chociaż mam 181cm. Pomóżcie, bo już sam nie wiem. Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 22 Marca Udostępnij Napisano 22 Marca Trekking jaki jest każdy widzi. Jaki jest kands/lazaro też każdy widzi - badziewna rama, do której dokręcono w miarę sensowne podzespoły - czyli co kto lubi, jeden chce mieć dobrze dopasowany rower a inny ładny napis na przerzutce. Jeśli ma być to taki typowy trekking, ociężały, mało dynamiczny, z pozycją jak na kiblu itd. to możesz sobie tego kandsa wziąć, osprzętowo nie jest zły. Osobiście pomyślałbym jednak o bardziej "sportowym", lżejszym kierunku pokroju https://www.decathlon.pl/p/rower-miejski-dlugodystansowy-elops-900-wysoka-rama/_/R-p-305017?mc=8611229&c=Niebieski https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-2-disc-equipped/p/35018/?colorCode=red https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3-equipped-gen-4/p/35109/?colorCode=black https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-2-gen-5-equipped/p/40508/?colorCode=grey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolux Napisano 22 Marca Autor Udostępnij Napisano 22 Marca Dzięki za propozycje, przeglądnę później na spokojnie. Dobrze wygląda ten z Decathlonu, chociaż osprzętu amerykańskiego SRAM kompletnie nie kojarzę. No i Mka, czyli nie na moje 181cm wzrostu. A ułożenie ramy względem pedałów i siodełka ma jak ten Kands, który zamieściłem. Więc sylwestka też nie będzie zbytnio wyprostowana. Te kolejne to zdecydowanie poza budżetem, ale poczytam sobie o nich. Ten kands nie wydaje mi się ociężały. Wagowo lżejszy od mojego crossa, na którym dobrze mi się jeździ. Dynamiki nie potrzebuję, jazda rekreacyjna to na spokojnie. Bardziej patrzę na osprzęt, i jako laik, sprawdzam trochę i ten w tym Kandsie wydaje mi się bardzo dobry, jak na tę cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 22 Marca Udostępnij Napisano 22 Marca (edytowane) Alternatywnie - jeden chce mieć napis z górnej półki na ramie ( i czeka latami na upgrade) - inny woli lepsze graty "na badziewnej ramie" Edytowane 22 Marca przez Pablo59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 22 Marca Udostępnij Napisano 22 Marca 8 godzin temu, karolux napisał: chociaż osprzętu amerykańskiego SRAM kompletnie nie kojarzę no to chyba ogólnie o rowerach pojęcia nie masz 8 godzin temu, karolux napisał: No i Mka, czyli nie na moje 181cm wzrostu. Ooooo kolejny kawał byka co na M nie wsiądzie XD Przecież masz pole wyboru rozmiaru, treści linka to nie zmienia 8 godzin temu, karolux napisał: A ułożenie ramy względem pedałów i siodełka ma jak ten Kands, który zamieściłem. Co to znaczy w ogóle ułożenie ramy? O tym jak wygląda pozycja podczas jazdy decyduje geometria ramy, tabelę z geometrią każdy normalny producent przedstawia potencjalnym klientom żeby mogli dokonać świadomego wyboru. Kands uznał to za zbędny bajer 8 godzin temu, karolux napisał: Te kolejne to zdecydowanie poza budżetem, ale poczytam sobie o nich. Wrzuciłem ci linki do strony producenta, gdzie masz przedstawioną cenę katalogową. U dystrybutorów kupisz taniej, możesz negocjować 8 godzin temu, karolux napisał: Ten kands nie wydaje mi się ociężały. Ale tu nie ma miejsca na "wydaje się". O tym jak zachowuje się rower decydują twarde dane, baza kół, długości poszczególnych rur, kąty ramy, stack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolux Napisano 22 Marca Autor Udostępnij Napisano 22 Marca No ja nie potrzebuję napisu, tylko zwykłego trekkingu, max do 3,5k ,w miarę wygodnego i na takim osprzęcie, żeby chodził w miarę sprawnie i cicho i za zesto się nie spuł, kiedy będę gdzieś wyruszał na jednodniową wyprawę, z sakwami i ekwipunkiem, podczas której zrobię max 200km i nie wysiądą mi plecy Ten holenderski z Decathlonu Elops 900 nawet fajnie się prezentuje, podobny do mojego, rozpadającego się Gianta, ale rowery z Decathlonu zawsze kojarzyły mi się z awaryjnością(znajomym zawsze się szybko psuły). A ten Kands, o którym pisałem, nie wygląda na taki, co miałbym ciągle zgięty jechać. 13 minut temu, Mihau_ napisał: to chyba ogólnie o rowerach pojęcia nie masz No nie mam, dlatego napisałem, że jestem laikiem w tych sprawach Jak trzeba, to rozkręcę, wyreguluję, poskładam, wyczyszczę, ect, według poradników i filmów z YT, ale w sekundę zapominam, jaką marka. Pamiętam tylko, że wszystkie crossy, jakie miałem, to Shimano. 15 minut temu, Mihau_ napisał: Ooooo kolejny kawał byka co na M nie wsiądzie XD Przecież masz pole wyboru rozmiaru, treści linka to nie zmienia Kawał byka nie, ale jakbyś czytal w opisie roweru, to Mka jest max do 174cm, a ja mam 181cm Tak jak polecają mi w crossach 19 cali ramy, a zawsze za małe, i biorę 21cali, bo o wiele lepiej mi się na nich jeździ, i idealna odległość nogi do pedałów, ciała do ramy i rąk do kierownicy. 21 minut temu, Mihau_ napisał: Co to znaczy w ogóle ułożenie ramy? O tym jak wygląda pozycja podczas jazdy decyduje geometria ramy, tabelę z geometrią każdy normalny producent przedstawia potencjalnym klientom żeby mogli dokonać świadomego wyboru. Kands uznał to za zbędny bajer No kands tabeli nie ma przy trekingu, jak widzę. Przy crossach mają. Mają tylko taki opis "Poza tym charakteryzuje go typowa geometria ramy dla roweru miejsko-trekkingowego, zapewniająca wyprostowaną sylwetkę i wygodne oparcie rąk na kierownicy profilowanej". Więc chyba pomaga profilowanie kierownicy w prostowaniu sylwetki. 23 minuty temu, Mihau_ napisał: Ale tu nie ma miejsca na "wydaje się". O tym jak zachowuje się rower decydują twarde dane, baza kół, długości poszczególnych rur, kąty ramy, stack No nie wydaje się, bo mam cięższego crossa, koła 28' też, rama 21' i nie narzekam nawet po 100km ciągłej jazdy. Dlatego na oko ten trekking nie wydaje się ociezaly. Okiem laika, oczywiście:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 22 Marca Udostępnij Napisano 22 Marca Cytat Kawał byka nie, ale jakbyś czytal w opisie roweru, to Mka jest max do 174cm, a ja mam 181cm Tak jak polecają mi w crossach 19 cali ramy, a zawsze za małe, i biorę 21cali, bo o wiele lepiej mi się na nich jeździ, i idealna odległość nogi do pedałów, ciała do ramy i rąk do kierownicy. Ale mnie ani trochę nie obchodzi opis roweru i im szybciej dojdziesz do tego samego to tym lepiej dla ciebie. Możesz sobie brać i 23 cale tylko co z tego? Rozmiar takiego trekkinga to długość rury podsiodłowej i nie ma to żadnego zanczenia dla innych parametrów. Przy rozmiarze "19 cali" równie dobrze możesz mieć długość poziomą 60 cm jak i 65 Cytat Mają tylko taki opis "Poza tym charakteryzuje go typowa geometria ramy dla roweru miejsko-trekkingowego, zapewniająca wyprostowaną sylwetkę i wygodne oparcie rąk na kierownicy profilowanej". Więc chyba pomaga profilowanie kierownicy w prostowaniu sylwetki. A np. trek przy pojawieniu się obecnej generacji emondy miał opis "ultralekka szosówka", gdzie rower ważył 9,2kg a każdy jego konkurent był lżejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 23 Marca Udostępnij Napisano 23 Marca (edytowane) Z wypowiedzi autora wątku wynika, że rower nie ma być do treningów czy uprawnienia kolarstwo a do długich wyjazdów z obciążeniem. Jak się wrzuci 20 - 25 kg na bagażnik to raczej różnica 2 kg w wadze roweru będzie mało odczuwalna. Z moich doświadczeń ( kilkadziesiąt lat tego typu jazdy) wynika że przynajmniej jeśli chodzi o Shimano najlepiej pracuje napęd w całości z jednej grupy - miałem różne mieszanki i kilkukrotnie pełną grupę i zawsze napęd pracował tak jak najsłabszy element mieszanki. Dlatego ten Kands wydaje mi się dobrym rozwiązaniem. Poza tym w porównaniu z Elopsem ma solidniejsze obręcze ( trzykomorowe ) i opony ( tak, wie że cięższe) jedne z najlepszych trekkingowych, o najwyższym stopniu odporności na przebicie. Nie wiem jakie Mihau_ ma doświadczenie w długodystansowej jeździe z obciążeniem ale odnoszę wrażenie że niewielkie - bo poleca rowery które są przede wszystkim lekkie, co ma wiele zalet ale nie koniecznie do takich zastosowań - ta niższa waga skądś się bierze i najczęściej skutkuje mniejszą wytrzymałością przy jeździe z obciążeniem. W końcu większość producentów ma w ofercie zarówno rowery z oświetleniem, bagażnikiem i błotnikami w wersji lżejszej ( do jazdy miejskiej i bez obciążenia) oraz długodystansowe - cięższe lecz bardziej wytrzymałe. I jeśli rzeczywiście chcesz jeździć na długie dystanse to w następnym etapie radzę zainwestować w siodełko - polecam Brooks Classic, po kilku tysiącach km ułoży się tak do Ciebie że tylko Ty będziesz mógł na nim jeździć, ale dla Ciebie będzie bardzo wygodne. A na długie dystanse nic w rowerze nie ma takiego znaczenia jak siodełko 😀 Edytowane 23 Marca przez PiotrWie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolux Napisano 23 Marca Autor Udostępnij Napisano 23 Marca Głównie będzie chodzić o takie wyprawy Na których będę jechał 16-18km/h . Mój stary mieszczuch waży ze 20kg. Jak jadę zapakowany na wyprawę, ze wszystkimi sakwami i plecakiem, to dochodzi tak z +20 kg i nie mam z tym problemu. No i takie ułożenie siodełka do kierownicy, że siedzę prosto, jak na taborecie, a przez to bardziej męczą się moje plecy, niż w zgięciu na crossie Czytałem dzisiaj o tych Kandsach i piszą, zeby nie zwracać uwagi na opinie niektórych, że kijowa rama z kijową geometrią, gdyż tak zazwyczaj piszą Ci negatywnie nastawieni do tych Kandsów czy Lazzaro, których nigdy na oczy nie widzieli, nie siedzili na nich i nie jechali nimi. Brat ma trekking Lazaro, ja miałem crossy, i nigdy nie czułem niewygodny i braku komfortu jazdy. A crossem Lazaro robiłem kilka tys kilometrów rocznie i tylko w zimie na przegląd i praktycznie nic do wymiany. Więc sceptycznie nie jestem nastawiony do tego producenta rowerów. Ten Epsos 900 fajnie się prezentuje, ale znajomy mówi, że w Nl w Decathlonie wychodzi 500zł taniej, jakbym miał kupować, to by mi sprowadził. Dzisiaj jeszcze, podczas poszukiwań, ten wpadł mi w oko. Chociaż bardzo podobny do tego Kandsa, który jest o 100 zł tańszy. No cóż, dalej będę szukał. Wam dziękuję za opinie i mam nadzieję, że jeszcze ktoś napisze. Najlepiej ktoś, to jedzie takimi Kandsami lub chociaż je testował:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.