Skocz do zawartości

[hamulec] Hamulec Cura/magura mt5


Rekomendowane odpowiedzi

To prawda, ciekną dość powszechnie, 

Shigura jest ciekawym rozwiązaniem ale wtedy zyskujemy nieco shimanowskiego ja, że tak to ujmę. Modulacja nieco spada, wzrasta bite point, jest to dalekie do zestawu 100% shimano ale trzeba mieć to na uwadze. No i ten nieszczęsny pływający bite point klamek shimano, będziesz to milion razy odpowietrzał zanim będzie git. Ale jak już będzie git to hample z piekła rodem, moc na poziomie Hayesa Dominion A4, Magury MT7, modulacja tak jak mówiłem nieco gorsza ale i tak lepsza od standardowego Shimano. 

MT trail jest troche bez sensu, bo ma z tyłu 2 tłoczkowy zacisk, to może i jest dla laików logiczne, bo przecież tył to 1 palcem się blokuje ale no własnie - blokuje. 4 tłoczek zwiększa modulację i pozwala na lepszą kontrolę nad siłą a co za tym idzie: lepszą trakcję i klejenie roweru na wyrypie.

Do jakichkolwiek hamulców jeszcze od razu w koszta trzeba wrzucić zakup okładzin metalicznych (jesli w komplecie przychodzą inne) - jedynych słusznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniam swoje obecne podstawowe sramy i też się zastanawiam nad Magura. W zasadzie wybór ograniczyłem do tych dwóch opcji:

1. https://www.bike-discount.de/en/magura-mt5-disc-brake-set-storm-hc-203/180#product--publish-comment

2. https://www.bike-discount.de/en/magura-mt-trail-sport-hc-1-finger-disc-brake-set-storm-hc-203/180

Różnica w cenie delikatna więc pytanie czy wygodniejsza mniejsza czy większa klamka

Dla pewności, do zainstalowania manetki sama będzie potrzebny taki adapter prawy?: https://www.bike-discount.de/en/magura-sram-shiftmix-3-clamp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

MT5 mają oba zaciski 4-tłoczkowe, MT Trail Sport mają tył 2-tłoczkowy, za to klamki jednopalczaste.

Pytanie jaki typ jazdy ma ten hamulec wytrzymać.

Z drugiej strony klamki zawsze można wymienić, a z zaciskiem zwykle bywa trudniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower ma być jak najbardziej uniwersalny ale bez ostrych zjazdów. Lasy, parki, asfalt. Podejrzewam, że oba hamulce będą aż nadto wystarczające ale zawsze warto mieć tą siłę hamowania w zapasie. Nie mam doświadczenia w kwestii ergonomii który rodzaj klamek będzie przyjemniejszy do użytkowania. Obecne klamki ze sram level t mogę w zasadzie obsłużyć i jednym i dwoma palcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korpusy wszystkich dźwigni hamulcowych magury to łajno. Są plastikowe, co jest skrajnym wyrazem tandety i oszczędności (wtryskarki do tworzyw rządzą). Wkręcane na wkręty a nie śruby - wg producenta zabieg zamierzony, z doświadczenia prowadzący do uszkodzenia gniazd. Rozwiązanie które w praktyce nic nie wnosi, komplikuje użytkowanie. Śruby odpowietrznika to nie są śruby, również wkręty i to plastikowe, dokręcane z momentem 0,5 pierdnięcia. Nietrafienie prosto w gniazdo lub niewielkie przeciągnięcie przy dokręcaniu i śruba idzie się walić. 

Dźwignie magury pracują dosyć sprężyście a korpusy się wyginają - zasługa specyficznej konstrukcji która generuje długi "lewar" na korpus. 

W gratisie masz też potencjalny ból dupska przy odpowietrzaniu, skala powodzenia w tym względzie zależy i jest zmienna. 

Skracając przewód (musisz to zrobić bo fabrycznie jest od giga długi) do zaciśnięcia oliwki musisz wkręcić śrubę mocującą w plastikowe gniazdo, mało przekonujące do robienia tego bez stresu. 

Zaciski są spoko. Sposób mocowania do nich strzykawki z końcówką jest średni - teoretycznie po zamknięciu układu w klamce powinieneś móc bezpiecznie odkręcić strzykawkę przy zacisku - jednak praktyka pokazuje że magury lubią lać płynem i nie trzyma go podciśnienie - ja do demontażu strzykawki podnoszę zacisk ponad klamkę. 

Ogólnie magury to giga tandeta co do materiału i wykonania. ale jeśli ma się szczęście i cierpliwość oraz potencjalnie chęć je usprawnić - baza na hamulec całkiem dobra.

Wg netowych opinii magury mają nie cierpieć na przypadłość wycieków z zacisków - ja tego potwierdzić nie mogę. Miałem trzy sztuki z czego dwie puściły szczocha. 

19 godzin temu, Rumcajs. napisał:

To prawda, ciekną dość powszechnie, 

Shigura jest ciekawym rozwiązaniem ale wtedy zyskujemy nieco shimanowskiego ja, że tak to ujmę. Modulacja nieco spada, wzrasta bite point, jest to dalekie do zestawu 100% shimano ale trzeba mieć to na uwadze. No i ten nieszczęsny pływający bite point klamek shimano, będziesz to milion razy odpowietrzał zanim będzie git. Ale jak już będzie git to hample z piekła rodem, moc na poziomie Hayesa Dominion A4, Magury MT7, modulacja tak jak mówiłem nieco gorsza ale i tak lepsza od standardowego Shimano. 

MT trail jest troche bez sensu, bo ma z tyłu 2 tłoczkowy zacisk, to może i jest dla laików logiczne, bo przecież tył to 1 palcem się blokuje ale no własnie - blokuje. 4 tłoczek zwiększa modulację i pozwala na lepszą kontrolę nad siłą a co za tym idzie: lepszą trakcję i klejenie roweru na wyrypie.

Do jakichkolwiek hamulców jeszcze od razu w koszta trzeba wrzucić zakup okładzin metalicznych (jesli w komplecie przychodzą inne) - jedynych słusznych.

Użytkuję Magury (także resztę hamulców) z klockami kewlarowymi, ceramicznymi i bezmiedziowymi (copper free), szybki i ciężki elektryk, dużo, dużo zjazdów i podjazdów, masa pakietu ja plus taczka 105 -120kg - przy tarczy przód 200 nigdy nie miałem problemu z zatrzymaniem sie, spadkiem siły hamowania, przegrzaniem układu czy skrzywdzeniem klocków czy tarcz. Jeśli ktoś może wybierać tylko między metalikami i fabrycznymi to może faktycznie te pierwsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żeby była równowaga w naturze polecę Formulę: z tych dwóch brałbym Cury. Bardzo dobrze wykonane, bezawaryjne, ładne (!), bardzo mocne (spokojnie konkurują z wieloma czterotłoczkowcami) i mają bardzo dobrą modulację. Jedne z lepszych hamulców jakie miałem. Klocki dostępne bez problemu, części zamienne też do kupienia w PL (drogo), łatwe do odpowietrzenia. Żeby nie było, że są bez wad: odległość między klockami a tarczą jest dość mała, więc dzwonią jak opętane, zwłaszcza z dużymi tarczami

Magury nigdy nie miałem, klika razy miałem okazję popstrykać klamką i to jest dla mnie jakaś rozpacz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...