domi22333 Napisano 20 Marca Udostępnij Napisano 20 Marca Witam zastanawiam się nad kupnem hamulców do zjazdówki polecono mi dla rodzaje marek magura i formula magura mt 5 4 tłoczkowa kosztuje nie całe 400 zł a Hamulec Cura 2 tłoczkowa kosztuje 619 bez promocji które lepiej waszym zdaniem sprawdziły by się w terenie. ? formula-hamulec-cura.jpg.webp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 20 Marca Udostępnij Napisano 20 Marca Z tych dwóch to mt5 . A tak ogólnie to czterotłoki od shimano 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 20 Marca Udostępnij Napisano 20 Marca Przy czym do Magury dobrze też kupić ich tarcze, są grubsze. https://www.bike-discount.de/en/magura-mt5-disc-brake-set-mdr-p Das ist neunhundert złoty za komplet 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domi22333 Napisano 20 Marca Autor Udostępnij Napisano 20 Marca A może od razu zrobić shigure z klamką SLX BL-M7100 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domi22333 Napisano 20 Marca Autor Udostępnij Napisano 20 Marca Shimano zee też dobry hamulec jest ? czy taki tam jak magura mt5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca Na tym poziomie cenowym wszystko już jest dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca Zaciski Magury jak najbardziej OK, ale klamki już inna sprawa, różne są opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahaja Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca MT Trail Sport za 115EU ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domi22333 Napisano 21 Marca Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 11 godzin temu, wolek napisał: Zaciski Magury jak najbardziej OK, ale klamki już inna sprawa, różne są opinie. właśnie słyszałem że ciekną i pękają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca To prawda, ciekną dość powszechnie, Shigura jest ciekawym rozwiązaniem ale wtedy zyskujemy nieco shimanowskiego ja, że tak to ujmę. Modulacja nieco spada, wzrasta bite point, jest to dalekie do zestawu 100% shimano ale trzeba mieć to na uwadze. No i ten nieszczęsny pływający bite point klamek shimano, będziesz to milion razy odpowietrzał zanim będzie git. Ale jak już będzie git to hample z piekła rodem, moc na poziomie Hayesa Dominion A4, Magury MT7, modulacja tak jak mówiłem nieco gorsza ale i tak lepsza od standardowego Shimano. MT trail jest troche bez sensu, bo ma z tyłu 2 tłoczkowy zacisk, to może i jest dla laików logiczne, bo przecież tył to 1 palcem się blokuje ale no własnie - blokuje. 4 tłoczek zwiększa modulację i pozwala na lepszą kontrolę nad siłą a co za tym idzie: lepszą trakcję i klejenie roweru na wyrypie. Do jakichkolwiek hamulców jeszcze od razu w koszta trzeba wrzucić zakup okładzin metalicznych (jesli w komplecie przychodzą inne) - jedynych słusznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca Powiem tylko, że niektórym te klamki pasują. I nic nie cieknie. Żeby daleko nie szukać to np. mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz06i Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca Zmieniam swoje obecne podstawowe sramy i też się zastanawiam nad Magura. W zasadzie wybór ograniczyłem do tych dwóch opcji: 1. https://www.bike-discount.de/en/magura-mt5-disc-brake-set-storm-hc-203/180#product--publish-comment 2. https://www.bike-discount.de/en/magura-mt-trail-sport-hc-1-finger-disc-brake-set-storm-hc-203/180 Różnica w cenie delikatna więc pytanie czy wygodniejsza mniejsza czy większa klamka Dla pewności, do zainstalowania manetki sama będzie potrzebny taki adapter prawy?: https://www.bike-discount.de/en/magura-sram-shiftmix-3-clamp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 22 Marca Mod Team Udostępnij Napisano 22 Marca MT5 mają oba zaciski 4-tłoczkowe, MT Trail Sport mają tył 2-tłoczkowy, za to klamki jednopalczaste. Pytanie jaki typ jazdy ma ten hamulec wytrzymać. Z drugiej strony klamki zawsze można wymienić, a z zaciskiem zwykle bywa trudniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz06i Napisano 22 Marca Udostępnij Napisano 22 Marca Rower ma być jak najbardziej uniwersalny ale bez ostrych zjazdów. Lasy, parki, asfalt. Podejrzewam, że oba hamulce będą aż nadto wystarczające ale zawsze warto mieć tą siłę hamowania w zapasie. Nie mam doświadczenia w kwestii ergonomii który rodzaj klamek będzie przyjemniejszy do użytkowania. Obecne klamki ze sram level t mogę w zasadzie obsłużyć i jednym i dwoma palcami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 22 Marca Mod Team Udostępnij Napisano 22 Marca Ja mam MT8 Pro z klamkami tak w modeli MT Trail Sport i jak dla mnie jest dobrze. Minusem na pewno jest to, jeśli ktoś ma grubsze palce to może brakować skoku i wtedy wchodzi zmiana dźwigni na HC-W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 22 Marca Udostępnij Napisano 22 Marca Korpusy wszystkich dźwigni hamulcowych magury to łajno. Są plastikowe, co jest skrajnym wyrazem tandety i oszczędności (wtryskarki do tworzyw rządzą). Wkręcane na wkręty a nie śruby - wg producenta zabieg zamierzony, z doświadczenia prowadzący do uszkodzenia gniazd. Rozwiązanie które w praktyce nic nie wnosi, komplikuje użytkowanie. Śruby odpowietrznika to nie są śruby, również wkręty i to plastikowe, dokręcane z momentem 0,5 pierdnięcia. Nietrafienie prosto w gniazdo lub niewielkie przeciągnięcie przy dokręcaniu i śruba idzie się walić. Dźwignie magury pracują dosyć sprężyście a korpusy się wyginają - zasługa specyficznej konstrukcji która generuje długi "lewar" na korpus. W gratisie masz też potencjalny ból dupska przy odpowietrzaniu, skala powodzenia w tym względzie zależy i jest zmienna. Skracając przewód (musisz to zrobić bo fabrycznie jest od giga długi) do zaciśnięcia oliwki musisz wkręcić śrubę mocującą w plastikowe gniazdo, mało przekonujące do robienia tego bez stresu. Zaciski są spoko. Sposób mocowania do nich strzykawki z końcówką jest średni - teoretycznie po zamknięciu układu w klamce powinieneś móc bezpiecznie odkręcić strzykawkę przy zacisku - jednak praktyka pokazuje że magury lubią lać płynem i nie trzyma go podciśnienie - ja do demontażu strzykawki podnoszę zacisk ponad klamkę. Ogólnie magury to giga tandeta co do materiału i wykonania. ale jeśli ma się szczęście i cierpliwość oraz potencjalnie chęć je usprawnić - baza na hamulec całkiem dobra. Wg netowych opinii magury mają nie cierpieć na przypadłość wycieków z zacisków - ja tego potwierdzić nie mogę. Miałem trzy sztuki z czego dwie puściły szczocha. 19 godzin temu, Rumcajs. napisał: To prawda, ciekną dość powszechnie, Shigura jest ciekawym rozwiązaniem ale wtedy zyskujemy nieco shimanowskiego ja, że tak to ujmę. Modulacja nieco spada, wzrasta bite point, jest to dalekie do zestawu 100% shimano ale trzeba mieć to na uwadze. No i ten nieszczęsny pływający bite point klamek shimano, będziesz to milion razy odpowietrzał zanim będzie git. Ale jak już będzie git to hample z piekła rodem, moc na poziomie Hayesa Dominion A4, Magury MT7, modulacja tak jak mówiłem nieco gorsza ale i tak lepsza od standardowego Shimano. MT trail jest troche bez sensu, bo ma z tyłu 2 tłoczkowy zacisk, to może i jest dla laików logiczne, bo przecież tył to 1 palcem się blokuje ale no własnie - blokuje. 4 tłoczek zwiększa modulację i pozwala na lepszą kontrolę nad siłą a co za tym idzie: lepszą trakcję i klejenie roweru na wyrypie. Do jakichkolwiek hamulców jeszcze od razu w koszta trzeba wrzucić zakup okładzin metalicznych (jesli w komplecie przychodzą inne) - jedynych słusznych. Użytkuję Magury (także resztę hamulców) z klockami kewlarowymi, ceramicznymi i bezmiedziowymi (copper free), szybki i ciężki elektryk, dużo, dużo zjazdów i podjazdów, masa pakietu ja plus taczka 105 -120kg - przy tarczy przód 200 nigdy nie miałem problemu z zatrzymaniem sie, spadkiem siły hamowania, przegrzaniem układu czy skrzywdzeniem klocków czy tarcz. Jeśli ktoś może wybierać tylko między metalikami i fabrycznymi to może faktycznie te pierwsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciorra Napisano 23 Marca Udostępnij Napisano 23 Marca To żeby była równowaga w naturze polecę Formulę: z tych dwóch brałbym Cury. Bardzo dobrze wykonane, bezawaryjne, ładne (!), bardzo mocne (spokojnie konkurują z wieloma czterotłoczkowcami) i mają bardzo dobrą modulację. Jedne z lepszych hamulców jakie miałem. Klocki dostępne bez problemu, części zamienne też do kupienia w PL (drogo), łatwe do odpowietrzenia. Żeby nie było, że są bez wad: odległość między klockami a tarczą jest dość mała, więc dzwonią jak opętane, zwłaszcza z dużymi tarczami Magury nigdy nie miałem, klika razy miałem okazję popstrykać klamką i to jest dla mnie jakaś rozpacz:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.