Gość Napisano 20 Marca Napisano 20 Marca (edytowane) https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/nexus-inter3/SG-3C41.html https://www.retrocyklo.cz/downloads-documents/Shimano Nexus3-178-manual.pdf czy podkładka (13) jest aktualnie poprawnie zamontowana i w przypadku gdy nie można idealnie skontrować 17/22 (brak cienkiego 22mm) ona czemuś zapobiega. Czy luzy występują w tej konstrukcji częsciej niż rzadziej? Konstrukcja prosta, ale dziwnie to się kontruje po nienapęowej stronie, i nie wiem czy generalnie częściej potrzebuje ona pełnego serwisu. Tu jest pełny serwis tej konkretnej piasty https://youtu.be/m2oALXTCTyA?si=2H36fDPB_imRe5HN Edytowane 20 Marca przez iks Cytuj
HSM Napisano 20 Marca Napisano 20 Marca Ale co chcesz kontrować? 13? Ustawienie non-turn washer zależy od tego jakie masz haki, w których montujesz tę piastę. W hakach horizontal (nie-torowych) będziesz ją miał pewnie przekręconą o 180 stopni: Tylko bez montażu piasty w hakach trudno mówić o jakimś jej zastosowaniu, bo ona zapobiega obrotowi osi (non-turn!) dopiero w oparciu o haki (z zewnątrz dociska ją nakrętka, a ząbek opiera się o wcięcie w hakach, w które wkładasz oś. No chyba, że czegoś nie rozumiem i pytasz o coś, czego sobie nie wizualizuję... Cytuj
Gość Napisano 20 Marca Napisano 20 Marca Spójrz na manual (link 2 - ostatnia strona), po stronie nienapędowej u mnie nakretki (14) i (15 - Stop Nut) względem siebie latają i jest luz na całości. Cytuj
zekker Napisano 20 Marca Napisano 20 Marca Podkładka 13 powinna się znajdować po zewnętrznej stronie ramy, więc na zdjęciu jest źle umieszczona. Jeżeli 14 i 15 są luźne, to znaczy, że są niedokręcone do piasty. 15 ma być tak dokręcona, żeby ramię hamulca nie latało ale piasta nadal się swobodnie kręciła, 14 kontrujesz, żeby się samo nie odkręcało. W instrukcji strona 10 punkt 13. Cytuj
Gość Napisano 20 Marca Napisano 20 Marca (edytowane) @zekker napisałeś tak jakby (14) i (15) względem siebie kontrowac palcem i będzie OK. One są względem siebie mniej albo bardziej luźne, zakładam koło i luz na pieście jest. Kwestia tego, ze a) nowa piasta 180 PLN b) kupowac klucz do konusów 22mm? c) czy te piasty przy większym luzie szybciej się degradują (konstrukcja jest inna). Czy praca clickboxa ma związek z luzem w tej konkretnej piaście, rower nie używam, rodzinny, był nowy, ale nie wymagał mojej uwagi do teraz. (13) jest na zdjętym kole podglądowo. Edytowane 20 Marca przez iks Cytuj
zekker Napisano 21 Marca Napisano 21 Marca Palcami to se możesz kontrować... trzeba normalnie 2 kluczami, w tym jeden możliwie płaski. Kiedyś były do rowerów uniwersalne klucze, może gdzieś macie takie zagrzebane w szafie. Jak nie ma, to wypadałoby kupić. Każda piasta ze zbyt dużym luzem będzie się szybciej zużywać, bo łożyska nie będą właściwie się układać. Tutaj może dojść problem z ocieraniem obudowy hamulca o korpus piasty, ale to już musi być spory luz. O clickboxie się nie wypowiem, bo nie wiem. Cytuj
Gość Napisano 23 Marca Napisano 23 Marca @HSM co jaki czas regulujesz przerzutkę Nexus3, i na co zwracać uwagę. Manetka zniszczona, przekręcona, clickbox przy próbie regulacji nie reaguje, Do wymiany, ale jest kilka modeli na rynku?. Czy robiłeś pełny serwis tej piasty? @zekker własnie zamówiłem u Bitula na wyprz HB071 22mm. Ja mam jeszcze jedno koło na tej piaście, ale w tamtym przypadku niekiedy przy obrocie korbą w trakcie jazdy samoczynnie z tyłu przeskakuje/szarpie piasta o jakąs część obrotu, czy to jest do pełnego serwisu czy do piasta do wyrzucenia (jaki tam moze być problem)? Cytuj
zekker Napisano 23 Marca Napisano 23 Marca Ciężko powiedzieć na odległość. Może być problem z regulacją, może być syf, może zębatka się kończyć, a być może sama piasta pada. Na każdym biegu, czy tylko jednym? Przy jakimś mocniejszym depnięciu, czy jakimkolwiek kręceniu? U siebie w 8 przez większość czasu miałem problem z przeskokami przy bardzo silnym naciśnięciu na pedały. Przy tym sposobie przeniesienia napędu jest to jak najbardziej możliwe (docisk wałków/rolek do korpusu piasty, przy dużej sile potrafi się uśliznąć). Pod koniec życia piasty, mniejsza siła już wystarczała i na większości biegów. Dało się tez wyczuwać tak jakby wpadała w wyrobiony fragment "sprzęgła". Potem z czasem przybywało biegów, które mniej płynnie działały. Koniec końców coś chrupnęło i tylko na 2 biegach dało się jechać, reszta mieliła praktycznie w miejscu. Cytuj
HSM Napisano 23 Marca Napisano 23 Marca @iks Nie mam roweru z żadnym nexusem ani alfine, więc takimi doświadczeniami eksploatacyjnymi się nie podzielę. Kiedyś jeździłem na takich piastach, ale nie byłem w żaden sposób zaangażowany w ich konserwację. Cytuj
Gość Napisano 23 Marca Napisano 23 Marca @zekker tak jak wyżej, ta manetka nie jest sprawna. (zakup nowej to konieczność) A to drugie koło o którym wspominam post wczesniej ma grubszy korpus, nie ma nalepki nexus, ale działało w tym systemie. Zatem nie wiem, czy to drugie koło nie jest juz zepsute, z bliska to wyglada tak, ze ta jedyna tylna zębatka ręką rusza się (odstaje) od korpusu. Tak na marginesie, to taki "rower dla grzybiarza" ale został mocno zaniedbany. 4 godziny temu, zekker napisał: Pod koniec życia piasty, mniejsza siła już wystarczała i na większości biegów. Dało się tez wyczuwać tak jakby wpadała w wyrobiony fragment "sprzęgła". Tu zachodzi taka możliwość, jednak jak wyżej, skoro zębatka rusza się pół cm prawo-lewo to może trzeba to już całkowicie otworzyć. Koło proste. Cytuj
Gość Napisano 29 Marca Napisano 29 Marca @zekker to zapasowe koło, wianuszek z kulkami sfatygowany, koronka na kole luźna góra-dół, dlaczego? Jaki konkretnie wianek kupić, czy ten jest dobrze założony? Cytuj
zekker Napisano 30 Marca Napisano 30 Marca Ciężko powiedzieć dlaczego zębatka się rusza, nie mając tej piasty w rękach. Na pewno widać, że brakuje kilku kulek w łożysku. Jakie nowe pasuje nie wiem, zwłaszcza, że nie wiadomo co to za piasta. Sugerowałbym przejść się do jakiegoś sensownego sklepu/serwisu ze starym wianuszkiem lub nawet całą tą częścią z zębatką, żeby dobrać odpowiednie. Rusza się sama zębatka, czy z jakimś elementem, do którego jest zamocowana? Możesz zrobić zdjęcie jak wygląda mocowanie zębatki do piasty? Po tym zdjęciu to można jedynie przypuszczać, że element z łożyskiem był niedokręcony, względnie wyrobiony. Ewentualnie samo mocowanie zębatki jest felerne. Ale równie dobrze cała oś może chodzić. Ogólnie, to ciekawe co to za piasta, bo nie przypomina shimanowskiej 3 biegowej. Nie ma kompletnie żadnych oznaczeń? Manetka jest shimano i wygląda na oryginał z zestawu? Cytuj
Gość Napisano 2 Kwietnia Napisano 2 Kwietnia Tu ma być 14 kulek w wianku (brakuje 4), średnica zewnętrzna to 59mm, nie mogę nigdzie znaleźć tego. To było koło w innym rowerze, tak brak oznaczeń, ale tam były biegi (manetka). Kilka dni temu to koło było zdjęte, i albo coś się zgubiło, albo usterka wyszła dopiero teraz. Na zdrowy rozum ta podkładka (lewy górny róg) powinna przechodzić przez oś i przylegac od zewnątrz do zębatki. Tymczasem tak nie jest, na pierwszym planie nieruchomo część ma zadzior. To logiczne, ze teraz zębatka się rusza, bo po prostu nie można jej zamontowac na stałe. (na marginesie, czy wianek z kulkami ma być w stronę piasty czy zębatki, bo w obu przypadkach są widoczne bieżnie). Ciekawa to sprawa, bo poczatkowo łańcuch w tamtym rowerze zaczął spadać coraz częściej (nie wiem czy pominąc że sam łancuch już do wymiany), a na koniec odkryłem że poluzowała się koronka. Cytuj
zekker Napisano 2 Kwietnia Napisano 2 Kwietnia To zdjęcie nie przedstawia niczego nowego. Pokaż jak wygląda element z zębatką od zewnętrznej strony. I złap ostrość na ten element, a nie podłogę/blat Odnośnie łożyska, to jak masz suwmiarkę, to spróbuj zmierzyć średnicę kulek. Na tej podstawie dobrać odpowiednie luzem lub przełożyć z nowego koszyka. Nie pamiętam jak się układało koszyk ale dobrze się kręcić powinno tylko w jednej pozycji, więc po uzupełnieniu/wymianie kulek nie powinno być problemu z dopasowaniem. Ostatecznie można koszyk wywalić i dać więcej kulek. Cytuj
Gość Napisano 4 Kwietnia Napisano 4 Kwietnia (edytowane) 24 zęby, albo Cię znowu nie zrozumiałem, po prostu skoro nie wiadomo co to jest, trzeba by mieć drugą sprawną (coś tu chyba z niej wypadło....) A tu przypadkiem wpadła w moje ręce taka oto piasta używana, 20 zębów, podobna konstrukcja, tyle że już jest tłoczony napis Lavanit (nie jestem pewien), ale oś nie drążona... Zeby rozjasnić temat, zakup i regulacja manetki do koła z piastą z tytułu swoja drogą,...Ostatnie kilka postów jest o kole z piastą niejasnego pochodzenia, które albo całkowicie jest do wyrzucenia, albo uda się znaleźć część zamienną. Nikt przeciez nie będzie zaplatał tego koła, nie wiem. Tak przy okazji, jakie najtańsze tutaj koło bez przerzutkiw piaście można kupić? Edytowane 4 Kwietnia przez iks Cytuj
marvelo Napisano 4 Kwietnia Napisano 4 Kwietnia W dniu 30.03.2024 o 08:16, zekker napisał: Ogólnie, to ciekawe co to za piasta, bo nie przypomina shimanowskiej 3 biegowej. Nie ma kompletnie żadnych oznaczeń? Manetka jest shimano i wygląda na oryginał z zestawu? No właśnie. Musi być jakieś oznaczenie na korpusie. Przydałoby się też zdjęcie manetki i clickbox'a. Producentów i modeli piast 3-biegowych nie ma wielu. Mówiąc szczerze, oprócz piast Shimano, Sachs/Sram i Sturmey-Archer nic innego do głowy mi nie przychodzi. A do żadnej z tych to nie jest podobne. A tu przypadkiem wpadła w moje ręce taka oto piasta używana, 20 zębów, podobna konstrukcja, tyle że już jest tłoczony napis Lavanit (nie jestem pewien) To zwykłe torpedo Favorit, czyli piasta z jednym biegiem. Cytuj
zekker Napisano 5 Kwietnia Napisano 5 Kwietnia Coś więcej widać teraz. Wygląda jak bieżnia łożyska. Zielonym, wygląda jak konus łożyska. Prawdopodobnie brak wianka/kulek i dlatego element z zębatką jest luźny. Skorodował, połamał się i wypadł? Na oko brakuje też kontry łożyska, być może jakiejś osłony łożyska. Ta podkładka z "zębem" powinna iść na zewnętrzną stronę ramy i się o nią zahaczyć, dać opór podczas pedałowania/hamowania. Na czerwono to dziwnie ta sprężyna wygląda, tak jakby została "zmielona", jakoś dodatkowo skręcona i zgnieciona. Co mnie jeszcze zastanawia, to w jaki sposób zębatka jest zamocowana. Tutaj przydałoby się zdjęcie pod kątem, a nie w linii osi. Cytuj
Gość Napisano 9 Kwietnia Napisano 9 Kwietnia (edytowane) Jest hipoteza, ze gdy była już zepsuta manetka, to koło o którym teraz mowa, odnalazło się, ale nie dam wiary, czy tam jest przerzutka, skoro jednoznacznie nie ma tam żadnych napisów. Niezależnie od tego wracam do pytania: W dniu 4.04.2024 o 17:15, iks napisał: Tak przy okazji, jakie najtańsze tutaj koło bez przerzutkiw piaście można kupić? ... jeden bieg, coś z olx-ów etc.? Zatem nie wiem czy jest sens wklejac kolejne zdjęcia, nawet gdybym zrobił je poprawnie lub nie. Na poniższych zdjęciach (pierwszy plan ten dystans, on siedzi dobrze luzem w zębatce, a tutaj gdy zębatka nałożona "nie przechodzi"). Coś tu ewidentnie wypadło, zgubiło się, chyba to koło do wyrzucenia... Koło ze zdjęć (1) (2) to oryginalne koło tego roweru, jednak potrzebuję wiedzy, czy ten wynalazek z ostatnich zdjęć do wyrzucenia, czy nie aby służył w zapasowym bułkowozie. Edytowane 9 Kwietnia przez iks Cytuj
marvelo Napisano 9 Kwietnia Napisano 9 Kwietnia (edytowane) Ta piasta, po bliższej analizie, wygląda mi na SRAM/SACH T3, czyli jest to trzybiegowa piasta sterowana łańcuszkiem, z hamulcem torpedo. O brakujące części możesz pytać w tym sklepie: sachs t3 (e-bmx.pl) Edytowane 9 Kwietnia przez marvelo Cytuj
zekker Napisano 10 Kwietnia Napisano 10 Kwietnia 15 godzin temu, iks napisał: ... jeden bieg, coś z olx-ów etc.? Jak najtaniej, to używane. Czy to będzie z torpedo, czy najzwyklejszy nakręcany jednorzędowy wolnobieg, to już kwestia co się znajdzie i co będzie pasować do roweru. Ile będzie trzeba jeszcze dokupić innych części. Na pewno trzeba zwrócić uwagę na długość i grubość osi oraz czy rama ogranicza w wyborze hamulca (np. brak możliwości montażu). 15 godzin temu, iks napisał: Koło ze zdjęć (1) (2) to oryginalne koło tego roweru, jednak potrzebuję wiedzy, czy ten wynalazek z ostatnich zdjęć do wyrzucenia, czy nie aby służył w zapasowym bułkowozie. Zdalnie raczej nikt ci gwarancji nie da, że będzie działać lub całkowicie padnięta. Na pewno brakuje kulek w łożyskach. Uzupełnij i zobacz czy będzie się kręcić i hamować. Biegi można pewnie olać skoro i tak zastanawiasz się nad jednobiegowymi. Cytuj
Gość Napisano 22 Października Napisano 22 Października Cóż, do postu #10 23. marca mowa jest o Nexus SG-3C41, niestety tu zakupiono pancerz z linka 1900mm a nie 1700mm i łopatologicznie to się reguluje albo wcale nie można, więc ostrzegam.... Pozostałe posty tyczyły się oczywiście piasty Sachs S7 w innym rowerze, udało sie zakupić sprawną (nowszą) piastę Sachs Spectro S7. W e-bmx stwierdzono, że te zmielone elementy to wynik braku serwisowania piasty po prostu. Ci ciekawe w przypadku piast planetarnych ne trzeba bawić się w rozkręcanie albo kosztowny serwis ale zamoczyć w oleju Z drugiej strony czy ktoś to tak serwisował, i czy taki olej to faktycznie droga zabawa? Pełny zestaw manetka + clickbox to 150 PLN MANETKA + STEROWANIE SRAM S7 ZAMIENNIK STURMEY ARCHER (e-bmx.pl) Niezbędne elementy po stronie piasty to popychacz Zestaw popychacza do piasty Sachs SRAM S7 Spectro (cyklisci.com) Póki co moze uda się manetkę + clickbox urwac taniej, ale koło robi nadzieję że trochę jeszcze posłuży. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.