michalab Napisano 20 Marca 2024 Napisano 20 Marca 2024 Jak dokładnie wyczyścić mufę suportu? Rama aluminiowa, w środku jest trochę rdzy odpadłej z wkładu, trochę piachu i dużo starego białego zaschniętego smaru dzięki któremu udało mi się bezproblemowo odkręcić suport. W szczególności jak dokładnie wyczyścić gwint, żeby nowy gładko wszedł? Pytanie dodatkowe: jak poznać, że wkład jest do wymiany? Konkretnie chodzi o BB-ES30 - na oko widzę jedynie, że kręci się dużo lżej niż nowy. Ma lekko rdzawy nalot, ale nic nie jest przeżarte, ale w środku nić nie trzeszczy. Słychać trochę piasek, który gdzieś tam się ociera, ale jeszcze go dokładnie nie wyczyściłem, więc może to ustąpi. Jakie w ogóle przebiegi robią takie wkłady? Cytuj
TheJW Napisano 20 Marca 2024 Napisano 20 Marca 2024 (edytowane) Najpierw z grubsza jakąś szczotką wygarnąć brud. Potem szczotką drucianą oczyścić gwint. Wydmuchać lub wymieść pył i wymyć wszystko jakąś benzyną ekstrakcyjną, żeby pozbyć się starych smarów. Co do szczotki drucianej, to najlepiej nią kręcić w gwincie, sam się będzie czyścił. Tylko uważaj na lakier na krawędziach mufy, bo lubi odprysnąć jak jest kiepsko zrobiony. Jak poznać, że suport jest od wymiany? Ma luzy albo wysypują się z niego kulki , chodzi bez żadnego oporu, czyli nie mam w nim smaru, lub nie chodzi płynnie i przycina się w którymś momencie obrotu, słychać trzaski, zgrzyty lub inne "suche" odgłosy podczas kręcenia osią. Edytowane 20 Marca 2024 przez TheJW 1 Cytuj
michalab Napisano 20 Marca 2024 Autor Napisano 20 Marca 2024 (edytowane) Dzięki. Wygląda, że suport do wymiany, smaru jeśli nie wcale, to w dużej części już w nim nie ma. Edytowane 20 Marca 2024 przez michalab Cytuj
HSM Napisano 20 Marca 2024 Napisano 20 Marca 2024 W aluminiowej mufie raczej bym nie używał szczotki drucianej, ale czegoś w stylu szczotki do butelek (plastikowa rękojeść, tworzywowe włosie). Nie trzeba się obawiać o stan gwintów i uważać na krawędzie przy lakierze. To nie stalowa mufa, z której trzeba się pozbyć rdzawego nalotu (bo cały syf to raczej to, co wpadło przez podsiodłową, albo ze skorodowanego suportu), więc po zwykłym usunięciu tego, co tam zalega, wystarczy najzwyklejszy odtłuszczacz (też wolę zwykłe spożywcze meglio od śmierdzącej benzyny ekstrakcyjnej) wspomagany mechanicznie taka szczotką... 1 Cytuj
michalab Napisano 20 Marca 2024 Autor Napisano 20 Marca 2024 (edytowane) Opornie to idzie na sucho, można na mokro? Np. wodą z ludwikiem? mam też jakiegoś tenzi bike cleaner - płyn do mycia roweru. Oczywiście potem dokładnie wysuszę, przed montażem kolejnego. Do odtłuszczenia IPA się nada? Edytowane 20 Marca 2024 przez michalab Cytuj
Garlock Napisano 21 Marca 2024 Napisano 21 Marca 2024 (edytowane) IPA się nada, ale czemu chcesz odtłuszczać? Przecież i tak przed montażem wypada posmarować smarem. Do czyszczenia raczej bym proponował szczotkę z plastikowym "włosiem" albo lepiej mosiężną (nie stalową z pomiedziowanym drucikami). Do mycia może być Ludwik ew. środki do mycia silników, benzyna ekstrakcyjna itp (zależy jak bardzo zarośnięty jest gwint w mufie) Kup taki zestaw i na pewno którąś uda się wyczyścić gwint i mufę: Edytowane 21 Marca 2024 przez Garlock 1 Cytuj
michalab Napisano 23 Marca 2024 Autor Napisano 23 Marca 2024 Użyłem szczotki do fug plastikowej, na zmianę wody z mydłem i benzyny. Udało się stare złogi wymyć na tyle, ze nowy wkład po posmarowaniu gładko się wkręcił. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.