Skotix Napisano 18 Marca 2024 Napisano 18 Marca 2024 Witam zabrałem się za serwis bębenka piasty oraz wymiane łańcucha .Po wymianie łańcucha kręcąc korba roweru na najcięższym biegu i puszczeniu napęd samoistnie się kręci. Jakieś pomysły co może być przyczyna? Napęd 1:9 Przerzutka Shimano Zee Korba Shimano Deore Kaseta Shimano Deore Łańcuch Shimano HG-93 Cytuj
Mihau_ Napisano 18 Marca 2024 Napisano 18 Marca 2024 Za dużo/za gęsty smar na zapadkach bębenka Cytuj
cervandes Napisano 19 Marca 2024 Napisano 19 Marca 2024 Albo jeszcze jedna opcja - pogubione podkładki, przez co zlikwidowany luz do tego stopnia, że bębenek zakleszcza się na kulkach i nie kręci przez opór. Cytuj
uzurpator Napisano 19 Marca 2024 Napisano 19 Marca 2024 Zależnie od rodzaju piasty - albo jak pisze @cervandes brakuje dystansów, albo np zgubileś jakąś tuleję, nie docisnąłeś odpowiednio łożyska itd. Generalnie - pewno błąd montażu bębenka. Cytuj
Skotix Napisano 19 Marca 2024 Autor Napisano 19 Marca 2024 12 godzin temu, Mihau_ napisał: Za dużo/za gęsty smar na zapadkach bębenka Nie ma szans ze chodzi o smar, używam bardzo rzadkiego smaru po kilka kropel na zapadkę. 1 godzinę temu, cervandes napisał: Albo jeszcze jedna opcja - pogubione podkładki, przez co zlikwidowany luz do tego stopnia, że bębenek zakleszcza się na kulkach i nie kręci przez opór. Spróbuje rozebrać i poskładać bębenek na nowo sprawdzając czy czego się brakuje. A jest opcja powstawania tego np przez luźny łańcuch? Cytuj
Mihau_ Napisano 19 Marca 2024 Napisano 19 Marca 2024 No widzisz a wystarczyłoby trzy krople na cały bębenek Zaczęło ci to wypływać i łapać syf Cytuj
kaido2 Napisano 19 Marca 2024 Napisano 19 Marca 2024 (edytowane) Rzadki smar, czy to będzie Shimano, czy DT, czy nawet jak ktoś wleje zielonego Finisha WET, nie spowoduje sklejenia się zapadek do wewnętrznego korpusu. Przy prostych konstrukcja bębenków ( kulki i 2 zapadki) trzeba sporo nawalić ŁT42/3 żeby to kleiło na tyle, by powstał tego typu problem. Ale: Jeżeli to jest jakaś budżetowa piasta typu właśnie kulki i 2 zapadki, to przyjrzałbym się samym zapadkom , czy nie mają już wżerów,. Jeżeli tak to bym je spolerował, bo właśnie dzięki tym spowodowanym pracą na zewnętrznym korpusie, na nim się po prostu klinują. W budżetowych piastach, bywa, że mają różne wymiary ( za duże), bywa że są z podłego materiału i szybko się zużywają i łapią wżery. W przypadku bębenków na łożyskach maszynowych, bądź Mavica ze ślizgiem zguba jednej podkładki dystansowej spowoduje taki efekt. Taką podkładkę w razie czego można sobie ostatecznie dorobić z puchy po piwie, bądź innego materiału Edytowane 19 Marca 2024 przez kaido2 Cytuj
cervandes Napisano 19 Marca 2024 Napisano 19 Marca 2024 Prosty test - rozgrzej. Suszarka na 5 minut i ogrzej kasetę, bębenek. Wsiądź i przejedź się. Jeśli nadal będzie się kleiło - to moim zdaniem brak podkładek. Jeśli nie będzie - przyczyną będzie zbyt gęsty smar, który w temperaturze około zera klei bardziej niż potrzebujesz. Cytuj
Skotix Napisano 19 Marca 2024 Autor Napisano 19 Marca 2024 (edytowane) Godzinę temu, kaido2 napisał: Rzadki smar, czy to będzie Shimano, czy DT, czy nawet jak ktoś wleje zielonego Finisha WET, nie spowoduje sklejenia się zapadek do wewnętrznego korpusu. Przy prostych konstrukcja bębenków ( kulki i 2 zapadki) trzeba sporo nawalić ŁT42/3 żeby to kleiło na tyle, by powstał tego typu problem. Ale: Jeżeli to jest jakaś budżetowa piasta typu właśnie kulki i 2 zapadki, to przyjrzałbym się samym zapadkom , czy nie mają już wżerów,. Jeżeli tak to bym je spolerował, bo właśnie dzięki tym spowodowanym pracą na zewnętrznym korpusie, na nim się po prostu klinują. W budżetowych piastach, bywa, że mają różne wymiary ( za duże), bywa że są z podłego materiału i szybko się zużywają i łapią wżery. W przypadku bębenków na łożyskach maszynowych, bądź Mavica ze ślizgiem zguba jednej podkładki dystansowej spowoduje taki efekt. Taką podkładkę w razie czego można sobie ostatecznie dorobić z puchy po piwie, bądź innego materiału Piasta to Novatec d042sb-sl kiedyś już ten problem u mnie wystąpił ale za nic nie pamietam jak go wtedy rozwiązałem. I jestem pewny ze nie chodzi tu o smar w bębenku. Edytowane 19 Marca 2024 przez Skotix Cytuj
kaido2 Napisano 19 Marca 2024 Napisano 19 Marca 2024 Smar nie , a brak podkładki między bębenkiem a łożyskiem. Za mocno dociągnięty bębenek łapie za uszczelnienie łożyska, bądź krawędź korpusu w piaście. Dołożyłbym jedną cieńką podkładkę miedzy rolką łożyska na osi piasty, a korpusem bębenka Cytuj
no1 Napisano 19 Marca 2024 Napisano 19 Marca 2024 (edytowane) Mam te same piasty i miałem taki problem. U mnie było winne zardzewiałe łożysko w bębenku, zapewne po wypłukaniu smaru po myciu myjką. Po wymianie łożysk w bębenku (są dwa) problem zniknął. Edytowane 19 Marca 2024 przez no1 Cytuj
no1 Napisano 24 Marca 2024 Napisano 24 Marca 2024 Odświeżę temat może się komuś przyda. Kolejny powód zaciągania łańcucha: Mocno zużyta bieżnia zapadek a do tego same zużyte zapadki bębenka, które się spłaszczyły na końcach tworząc haczyk- co widać na zdjęciu nr2. W dwóch miejscach na bieżni zapadek wykryłem że zapadka łapie bieżnie i ciągnie łańcuch do przodu bez pedałowania. Spiłowałem zapadki (zdjęcie nr2) na płasko. Na sucho wszystko działa, jazda testowa za kilka dni. nr1 nr2 Cytuj
Piotrek_375Z Napisano 11 Maja 2024 Napisano 11 Maja 2024 Umnie kiedyś po zmianie łańcucha korby zaczęły się kręcić ponieważ łańcuch po prostu był nowy i "bardziej łamliwy" nie umiem znaleźć odpowiedniej nazwy, ale po prostu nir miał dużego oporu toczenia się Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.