Skocz do zawartości

[2000] Dylemat w wyborze modelu roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Chcę kupić rower w miarę uniwersalny, rozumiem jego przeznaczenie w sposób następujący: jazda wokół komina, dojazd do pracy, po zakupy, wypad na niedzielną przejażdżkę około 30-40km po okolicznych wioskach, szutrowe drogi, wjazd do lasu. 

Mamy dylemat który z modeli rowerów od Lazaro kupić. 

Nr.1 LAZARO INTEGRAL V1 MĘSKI za 1419zł. LAZARO INTEGRAL V1 MĘSKI (lazaro-bike.pl)

Nr.2 LAZARO ELITARY V1 MĘSKI za 1699zł. LAZARO ELITARY V1 MĘSKI LM (lazaro-bike.pl)

Do roweru dołożę jeszcze błotniki: BŁOTNIKI SIMPLA SDL (lazaro-bike.pl)  oraz bagażnik BAGAŻNIK YJ-D14 (lazaro-bike.pl)   

Proszę o pomoc w rozwianiu moich wątpliwości, czy warto dopłacić? Z tego co zauważyłem różnica jest tylko między hamulcami V-brake a tarczowymi hydraulicznymi.

PS: Czy owe rowery wytrzymają ciężką nogę? Czy ewentualnie można później wymienić któryś z podzespołów tak aby pedały działały w osi i nie ulegały wykrzywieniu pod wpływem siły nacisku nóg? Mój stary komunijny rower marki Noname kiedyś cierpiał na taką przypadłość, że wygiąłem w nim mechanizm pedałów. 

Oczywiście dzwonek, odblaski oraz lampki również zamontuje. :D

Przepraszam za ewentualne złe nazewnictwo podzespołów.

Pozdrawiam.

 

PS: Czy moja obecna waga 107kg nie będzie problemem dal rowerów w tej półce cenowej? Docelowo planuje zrzucić na 95kg. :D

Edytowane przez fredzio1996
Post Scriptum 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za offtop nie mogę edytować ponownie. 

Czy jednak o wiele lepiej będzie rozejrzeć się w tych modelach?

LAZARO INTEGRAL V3 MĘSKI 2023 za 1939.00zł  LAZARO INTEGRAL V3 MĘSKI 2023 (lazaro-bike.pl)

LAZARO ELITARY V3 MĘSKI za 2299.00 zł  LAZARO ELITARY V3 MĘSKI (lazaro-bike.pl)

 

Będzie dość znacząca różnica między tamtymi modelami w V1 a tymi V3 z punktu widzenia amatora jak i osób zaznajomionych w uniwersum kolarstwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fredzio1996 napisał:

Czy owe rowery wytrzymają ciężką nogę? Czy ewentualnie można później wymienić któryś z podzespołów tak aby pedały działały w osi i nie ulegały wykrzywieniu pod wpływem siły nacisku nóg? Mój stary komunijny rower marki Noname kiedyś cierpiał na taką przypadłość, że wygiąłem w nim mechanizm pedałów. 

We wszystkich linkowanych rowerach i innych w podobnym budżecie jest suport na kwadrat - najmniej sztywny, ale przy w miarę odpowiedniej kadencji nic się z nim nie dzieje.

Przy tej wadze i jeździe po lesie ja bym jednak proponował coś na szerszych oponach.

Hamulce tylko hydrauliczne, nawet się nie zastanawiaj.

Wyższe modele mają lepszy osprzęt - odczujesz podczas zmiany biegów i regulacji. Trwałość będzie podobna.

Odnośnie błotników - to taka namiastka błotników adekwatna do ceny 🙂.

Edytowane przez chudzinki
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź.

Mam pytanie w takim tazie co do suportu, czy da się w takim razie po ewentualnym zużyciu suportu na kwadrat zamontować jakiś lepszy? Na zasadzie podmiany podzespołu już wtedy nawet na jakiś mega drogi ale solidy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crossowy? Trek Dual Sport 2 Gen 4 - myślę, że znajdziesz do 2500 zł. Osprzętowo taki sobie, ale nowocześniejsza rama i mniejszy spadek wartości przy odsprzedaży, ale jednocześnie bardziej narażony na kradzież - dojazdy do pracy 😀.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kands pure - mieści się w budżecie, nie ma uginacza tylko sztywny widelec, osprzęt bez dramatu.

Ta sama "stajnia" co lazaro .

A pomysł z wolnobiegiem ( integral V1) przy twojej wadze to mocno  poro  nietrafiony :)  jest

Jedyna wątpliwość to opony - czy coś szersze niż 38 wejdzie 

Edytowane przez Pablo59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za propozycje. Przyznam, że przeszukuje różne materiały na internecie i doszedłem do wniosku, że poszukiwania ukierunkuje na rower MTB z racji grubych opon co powinno zwiększyć komfort jazdy przy mojej wadzę. Rozpatruję głównie oferty KANDS i LAZARO. 

https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-core-29''-v2-męski_pid=410

https://lazaro-bike.pl/sklep/kands-energy-700-hydraulika_pid=576

https://lazaro-bike.pl/sklep/kands-comp-er-29-altus-2023_pid=552

https://lazaro-bike.pl/sklep/kands-balaton-29''_pid=412

 

Który z tych modeli byłby Państwa zdaniem najbardziej rozsądny w kwestii koszt/efekt z możliwością dalszego ulepszania i wymiany podzespołów, jeśli użyją się z czasem. 

 

Drugie pytanie. Czy do tych modeli lub których z nich da się dołożyć bagażnik oraz błotniki?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy ma korbę "crossową" 48 itd - musisz się zdecydować czy więcej po płaskim czy więcej po górach - jeśli to pierwsze to właśnie ten bym wybierał

Drugi odpada w przedbiegach.

Spojrzyj też na spartacus epic - zbliżony do kandsów i co ciekawe ma ramy 18 i 20 " - więc poza 17 /19 i 21 masz dodatkowe opcje dopasowania - osprzętowo pozostałe są bardzo zbliżone.

W każdym przypadku zaraz po zakupie proponuję wyp... ć łańcuch HG40 i włożyć coś mocniejszego ( ze spinką)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bierzesz pod uwagę rowery używane? Sprzedaje swojego unibike flash w trochę zmienionej konfiguracji (między innymi wywalony suport na kwadrat i wsadzony hollowtech 2) 

Względem fabrycznego osprzętu został wymieniony napęd z 2x8 na 2x9 czyli aktualnie wygląda to tak

Korba fc mt210 46/30 ht2

Kaseta Shimano alivio CS hg400

Przerzutka tył Shimano alivio rd3100

Manetka tył Shimano alivio rd3100

suport deore bb mt501 ht2

Łańcuch kmc, dwie sztuki jeżdżone na zmianę

Opony schwalbe hurricane 1.6

 

Rama 21'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 180cm wzrostu.

Powód jest taki, że patrząc po cenach to jest to budżetowe rozwiązanie w kwestii zakupu roweru do amatorskiego jeżdżenia. Druga kwestia, jeśli są to producenci Polscy to wolę wesprzeć lokalny biznes dokonując zakupu z ich marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Powód jest taki, że patrząc po cenach to jest to budżetowe rozwiązanie w kwestii zakupu roweru do amatorskiego jeżdżenia. Druga kwestia, jeśli są to producenci Polscy to wolę wesprzeć lokalny biznes dokonując zakupu z ich marki.

Kupa gruzu opóźniona w rozwoju względem konkurencji o kilkanaście lat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest lżejszy, znana jest dokładna jego geometria (i rozmiar nawet dla Ciebie), dużo lepiej dobrane przełożenia, no i jest ładniejszy 🙂.

Z bagażnikiem chyba byłby problem. Albo taki na sztycę albo są takie montowane do rurek.

https://roweroweporady.pl/jak-zamontowac-bagaznik-w-ramie-bez-otworow-10-sposobow/

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za pomoc. Już zamówiłem tego Lazaro Core v2 29", rozmiar ramy 19. Do tego bagażnik i błotnik. Dam znać jak już przyjdzie, złoże go i zrobię przejażdżkę typu "leniwa niedziela" dla innych podobnych mi amatorów, którzy szukają cokolwiek o tym rowerze. 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Przepraszam za lekką obsuwę.
Rower zamówiony został 19.03.2024r. w sklepie oficjalnym Lazaro. Paczka dotarła do mnie już następnego dnia 20.03.2024 tak więc jak małe dziecko które obrabowało Mikołaja skręciłem rower i trochę pojeździłem. Sam montaż jest banalnie prosty a producent daje instrukcję montażu po zeskanowaniu QU kodu na kartonie. Należy jedynie przykręcić pedały, kierownicę, siodełko oraz przednie koło. Nie jestem ekspertem od rowerów, jednak moja opinia jest na duży plus. Mieszkam na nizinach więc mega terenu nie mam aby go przetestować jako typowe MTB, jednak jazda po lesie i bezdrożach nie sprawia żadnych kłopotów. Typowo cross country rower daje radę w zupełności. Na duży plus fabrycznie przystosowana rama do zamontowania bagażnika pod sakwy. Na minus bliska odległość opony do szkieletu ramy co jest problematyczne żeby dobrać jakiś pełen błotnik. Tu pozostanie chyba własnoręcznie wykonać błotnik z żywicy epoksydowej i pomalowanie go na czarny mat. Co warto wspomnieć są fabryczne otwory aby takie błotniki przymocować tuż przy siodełku jak i niżej w okolicach suportu. Kierownica jest optymalnie jak na warunki MTB, jednak ja do swojego roweru dorzuciłem przedłużenie długości 13cm. Co znacznie poprawiło pozycję dając bardziej pionową sylwetkę siedząc na rowerze. Siodełko oryginalnie dosyć wąskie pod mój rozstaw kości kulszowych więc wymieniłem na szersze i miększe. Uzyskałem satysfakcjonujący efekt przerabiając go bardziej w kierunku roweru trekkingowego i taki był zamierzony efekt. Fabryczna sztyca ma mocowanie siodełka cofnięte około 3cm do tyłu co właśnie umożliwia łatwiejsze ustawienie pozycji pionowej na rowerze typu MTB.  Hamulce sprawują się świetnie w wyhamowywaniu takiego człowieka jak ja 107kg w dowolnej prędkości, jednak nie należy oczekiwać, że rower stanie dęba. Z pewnością nie zabraknie nam hamulca w sytuacjach kiedy go potrzebujemy.

Podsumowując. Czy zakupiłbym rower ponownie? Zdecydowanie tak, choć z racji dostępności w sklepie wybrał bym model wyższy Lazaro Core V3. Niestety na ten moment nie był dostępny w sklepie więc kupiłem V2. Zdecydowanie polecam jeśli ktoś szuka roweru głównie do jazdy po płaskich terenach i od czasu do czasu wskoczyć na jakieś szutry czy totalne bezdroża po lesie lub polach.

 

1711474115978-min.jpg

image.thumb.jpeg.3a97c9fd18b3777f1e181912da8d5022.jpeg

image.thumb.jpeg.d1e7791f8785ddcf2fa280b503db9959.jpeg

Wybaczcie jakość zdjęć jednak musiałem je skompresować.

image.thumb.jpeg.b53c7bb1a24ac89dfac5a3f99e57bc93.jpeg

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...