Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
15 godzin temu, Lextalionis napisał:

A co sądzicie o tym? Z jednej strony brak gwarancji ale z drugiej elektryczny Rival

https://www.olx.pl/d/oferta/gravel-scott-speedster-gravel-rozm-54-sram-rival-axs-1x12s-CID767-IDZgNr8.html

O co chodzi z tym przypadkiem nowych rowerów bez gwarancji? Coraz więcej tego ostatnio.

W mojej opinii Superior bezkonkurencyjny. Pozycja? Spójrz na główkę ramy. Fabryczna opona to 40mm, czy wejdzie więcej? Nie wiem.

Napisano
Cytat

O co chodzi z tym przypadkiem nowych rowerów bez gwarancji? Coraz więcej tego ostatnio.

Rynek rowerowy złapał zadyszkę więc niektóre sklepy wyprzedają stoki magazynowe. Powszechnie wiadomo, że na zachodzie wszelkie promocje są o wiele bardziej korzystne niż u nas więc ktoś sobie kupił większą partię np. w Hiszpanii i opycha u nas. A bez gwarancji bo nie jest dystrybutorem scotta a ty dostajesz wtórny dokument zakupu. Tzn. "gwarancja" jest ale musiałby to reklamować ten polski sprzedawca w zagranicznym sklepie.

 

 

Napisano
1 godzinę temu, marcesco napisał:

W mojej opinii Superior bezkonkurencyjny. Pozycja? Spójrz na główkę ramy. Fabryczna opona to 40mm, czy wejdzie więcej? Nie wiem.

No patrząc na same liczby to jest bardzo podobny do Grizl'a
 

image.thumb.png.13e265d183cf1a186e9567ec8040f249.png

Ja średnio potrafię sobie wyobrazić jak te cyferki przekładają się na rzeczywistą pozycję na rowerze ale polecany Atlas wydaje się znacznie bardziej prostować rowerzystę. Ten Sup wydaje się być też niesamowicie krótki w porównaniu z innymi rowerami które przeglądałem.

Napisano (edytowane)

Bo te rowery mają inne rozmiary, swoją drogą to ta porównywarka nie pokazuje kluczowych wymiarow.

Sup w 54 ma faktycznie 544 Top tube i 482 podsiodłowej.

Focus masz 571 i 520 podsiodłowej.

Jak chcesz superiora to weź odpowiedni rozmiar, u tego producenta to 57: masz wtedy 568 TT i 502 podsiodłowej. Czyli jest to krócej niż w focusie, który ma 571. 

Opona w SUPie z fabryki to 40mm. Nie wiem po co chcieć więcej w gravelu, 40 mm to jest 1.5 cala. Ja na 2.1 jeżdzę w mtb po mazowszu.

Edytowane przez przemeg
Napisano (edytowane)

@Lextalionis jak wyżej kolega pisze: Atlas rozm S, pozostałe dwa zdaje się, że rozmiar dobrze dobrany, na pewno nie większe. Grizl jest dłuższy ale za to fabrycznie ma krótki mostek, strzelam, że Superior ma dłuższy mostek. Tak czy inaczej, z tych trzech na Grizlu będziesz najbardziej położony.

Edytowane przez marcesco
Napisano (edytowane)

Przy wzroście 176 książkowo w rowerach szosowych szedłbyś w 54 top tube. Sęk w tym, że geometria ewoluuje. Jest logika, że strona SUPa mówi, że bierz 54. Focus może być dłuższy w ramie ale może mieć krótki mostek - to obecny trend, skracamy mostek.

Karbon może być sztywny a może pracować - kwestia projektu. Ludzie chwalą revolta advanced, który ma dodatkowo dfuse. Niska rura podsiodłowa, długa sztyca, jest jakaś praca tej ramy i sztycy. Nie wiem, jak jest zaprojektowana rama supa. Dużo ram karbonowych to sztywność w okolicach korby i dolnego widła - ma efektywnie przenosić napęd. 

Każde alu będzie sztywne. 

Co do wygodny, mamy więc 2 czynniki. Sztywność i pozycja. Jeździłeś na mtb, sam musisz pokminić, jak było dobrze, jaki masz pomysł na baranka :) 

To może rozważ eskera 7.0. Elka ma 55 top tube. Rama znana i lubiana.

Masz carbondę, 1x, dobra propozycja cena/osprzęt.

Edytowane przez przemeg
Napisano

Na Eskera patrzyłem. Wizualnie mi nie do końca przypadł do gustu. Głównie ze względu na przewody które nie są tak ładnie pochowane jak w Atlasie, Orbei czy Silexie. 

Na karbonowe ramie mi nie zależy. Jak się trafi coś fajnego to można rozkminiać ale rowery z tą ramą są już zawsze w górnym zalesie budżetu albo lekko ponad. Za tysiaka mniej niż ten Esker mogę mieć Atlas 6.9 na pełnym GRX 810, kołach DT LN Gravel i karbonowa sztycą. 

Z tym Supem oglądałem recenzje Janka z bikesshow.cc i czytałem jakiś zagraniczny artykuł i pokrywały się stwierdzenia, że ta rama jest bardzo sztywna i na komfort nie ma liczyc. Dodatkowo ponoć to jest jedna ramą dla gravela i szosy - to wpływa na całokształt tego projektu. 

Napisano
W dniu 22.03.2024 o 17:20, Lextalionis napisał:

na komfort nie ma liczyc

Jeżeli chodzi o komfort nadawany przez ramę to Grizl + piórowa sztyca Canyona tu wygra, ale pozycja będzie najbardziej sportowa.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

No i @Lextalionis wybrałeś w końcu coś ? 

Ja też mam rozterki, pomiędzy SCOTT Speedster Alu na AXS czy Superior X-road GR w carbonie. Ten Superior w oliwkowym wygląda zjawiskowo no i dziś zrobiłem rundkę pod sklepem i rewelka wrażenia. 

Napisano

Ja dziś też testowałem tego Superior a.Mam 185 wzrostu noga 87,5 , jeździłem rozmiarem L i wydał mi się idealny.Pozniej wsiadłem na Orbea Terra H 40 i już było tak jakoś topornie Superior jest bardzo zwrotny Jaki miałeś rozmiar kolego DAREKH?

Napisano

Udało się już kupić rower? Mam na sprzedaż Rondo Ruut CF2 w rozmiarze M i spokojnie mieszczący się w założonym budżecie. Z rowerem trochę przestrzeliłem i na moje potrzeby jest to zbyt zaawansowany rower, a już szczególnie w kontekście montażu fotelika dziecięcego. 😅 W razie czego daj znać. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...