Lextalionis Napisano 22 Marca 2024 Autor Napisano 22 Marca 2024 Porównuje rowery z Atlasem 6.9 https://www.olx.pl/d/oferta/rower-gravelowy-focus-atlas-6-9-nowy-raty-CID767-IDOMhlJ.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=4 Ten superior fajnie wygląda i ma ramę z plastiku ale on chyba jednak ma bardziej agresywną pozycję i nie jestem pewien jaka max opona tam wejdzie. Cytuj
marcesco Napisano 22 Marca 2024 Napisano 22 Marca 2024 15 godzin temu, Lextalionis napisał: A co sądzicie o tym? Z jednej strony brak gwarancji ale z drugiej elektryczny Rival https://www.olx.pl/d/oferta/gravel-scott-speedster-gravel-rozm-54-sram-rival-axs-1x12s-CID767-IDZgNr8.html O co chodzi z tym przypadkiem nowych rowerów bez gwarancji? Coraz więcej tego ostatnio. W mojej opinii Superior bezkonkurencyjny. Pozycja? Spójrz na główkę ramy. Fabryczna opona to 40mm, czy wejdzie więcej? Nie wiem. Cytuj
Mihau_ Napisano 22 Marca 2024 Napisano 22 Marca 2024 Cytat O co chodzi z tym przypadkiem nowych rowerów bez gwarancji? Coraz więcej tego ostatnio. Rynek rowerowy złapał zadyszkę więc niektóre sklepy wyprzedają stoki magazynowe. Powszechnie wiadomo, że na zachodzie wszelkie promocje są o wiele bardziej korzystne niż u nas więc ktoś sobie kupił większą partię np. w Hiszpanii i opycha u nas. A bez gwarancji bo nie jest dystrybutorem scotta a ty dostajesz wtórny dokument zakupu. Tzn. "gwarancja" jest ale musiałby to reklamować ten polski sprzedawca w zagranicznym sklepie. Cytuj
marcesco Napisano 22 Marca 2024 Napisano 22 Marca 2024 Tak, to brzmi logicznie. Cena taka sobie jak za rower de facto bez gwarancji, wiadomo jaką pozycję ma konsument w Polsce... Cytuj
Lextalionis Napisano 22 Marca 2024 Autor Napisano 22 Marca 2024 1 godzinę temu, marcesco napisał: W mojej opinii Superior bezkonkurencyjny. Pozycja? Spójrz na główkę ramy. Fabryczna opona to 40mm, czy wejdzie więcej? Nie wiem. No patrząc na same liczby to jest bardzo podobny do Grizl'a Ja średnio potrafię sobie wyobrazić jak te cyferki przekładają się na rzeczywistą pozycję na rowerze ale polecany Atlas wydaje się znacznie bardziej prostować rowerzystę. Ten Sup wydaje się być też niesamowicie krótki w porównaniu z innymi rowerami które przeglądałem. Cytuj
przemeg Napisano 22 Marca 2024 Napisano 22 Marca 2024 (edytowane) Bo te rowery mają inne rozmiary, swoją drogą to ta porównywarka nie pokazuje kluczowych wymiarow. Sup w 54 ma faktycznie 544 Top tube i 482 podsiodłowej. Focus masz 571 i 520 podsiodłowej. Jak chcesz superiora to weź odpowiedni rozmiar, u tego producenta to 57: masz wtedy 568 TT i 502 podsiodłowej. Czyli jest to krócej niż w focusie, który ma 571. Opona w SUPie z fabryki to 40mm. Nie wiem po co chcieć więcej w gravelu, 40 mm to jest 1.5 cala. Ja na 2.1 jeżdzę w mtb po mazowszu. Edytowane 22 Marca 2024 przez przemeg Cytuj
marcesco Napisano 22 Marca 2024 Napisano 22 Marca 2024 (edytowane) @Lextalionis jak wyżej kolega pisze: Atlas rozm S, pozostałe dwa zdaje się, że rozmiar dobrze dobrany, na pewno nie większe. Grizl jest dłuższy ale za to fabrycznie ma krótki mostek, strzelam, że Superior ma dłuższy mostek. Tak czy inaczej, z tych trzech na Grizlu będziesz najbardziej położony. Edytowane 22 Marca 2024 przez marcesco Cytuj
przemeg Napisano 22 Marca 2024 Napisano 22 Marca 2024 Tu masz pełne geo, https://superiorbikes.com/pl/2021/road-gravel/x-road-team-comp/matte-trooper-green-chrome-black Mostek 100 z tt 568. Nie wiem, czy nie za długo - ja mam w scottcie 568 tt i mostek 100 a mam 183 cm. Jest mi bardzo wygodnie, ale Ty jesteś kilka cm niższy. Cytuj
Lextalionis Napisano 22 Marca 2024 Autor Napisano 22 Marca 2024 Na stronie Focusa wrzuca mnie zdecydowanie w rozm M. Canyon w S a Sup idealnie pomiędzy 53 a 54,5. Ten Sup jest określany jako Road Plus bardziej ze sztywna mało komfortowa ramą. Chyba to jednak nie dla mnie. Cytuj
przemeg Napisano 22 Marca 2024 Napisano 22 Marca 2024 (edytowane) Przy wzroście 176 książkowo w rowerach szosowych szedłbyś w 54 top tube. Sęk w tym, że geometria ewoluuje. Jest logika, że strona SUPa mówi, że bierz 54. Focus może być dłuższy w ramie ale może mieć krótki mostek - to obecny trend, skracamy mostek. Karbon może być sztywny a może pracować - kwestia projektu. Ludzie chwalą revolta advanced, który ma dodatkowo dfuse. Niska rura podsiodłowa, długa sztyca, jest jakaś praca tej ramy i sztycy. Nie wiem, jak jest zaprojektowana rama supa. Dużo ram karbonowych to sztywność w okolicach korby i dolnego widła - ma efektywnie przenosić napęd. Każde alu będzie sztywne. Co do wygodny, mamy więc 2 czynniki. Sztywność i pozycja. Jeździłeś na mtb, sam musisz pokminić, jak było dobrze, jaki masz pomysł na baranka To może rozważ eskera 7.0. Elka ma 55 top tube. Rama znana i lubiana. Masz carbondę, 1x, dobra propozycja cena/osprzęt. Edytowane 22 Marca 2024 przez przemeg Cytuj
Lextalionis Napisano 22 Marca 2024 Autor Napisano 22 Marca 2024 Na Eskera patrzyłem. Wizualnie mi nie do końca przypadł do gustu. Głównie ze względu na przewody które nie są tak ładnie pochowane jak w Atlasie, Orbei czy Silexie. Na karbonowe ramie mi nie zależy. Jak się trafi coś fajnego to można rozkminiać ale rowery z tą ramą są już zawsze w górnym zalesie budżetu albo lekko ponad. Za tysiaka mniej niż ten Esker mogę mieć Atlas 6.9 na pełnym GRX 810, kołach DT LN Gravel i karbonowa sztycą. Z tym Supem oglądałem recenzje Janka z bikesshow.cc i czytałem jakiś zagraniczny artykuł i pokrywały się stwierdzenia, że ta rama jest bardzo sztywna i na komfort nie ma liczyc. Dodatkowo ponoć to jest jedna ramą dla gravela i szosy - to wpływa na całokształt tego projektu. Cytuj
przemeg Napisano 22 Marca 2024 Napisano 22 Marca 2024 Tylko pamiętaj, że pochowane przewody to utrudnienia przy serwisie Cytuj
marcesco Napisano 24 Marca 2024 Napisano 24 Marca 2024 W dniu 22.03.2024 o 17:20, Lextalionis napisał: na komfort nie ma liczyc Jeżeli chodzi o komfort nadawany przez ramę to Grizl + piórowa sztyca Canyona tu wygra, ale pozycja będzie najbardziej sportowa. Cytuj
Lextalionis Napisano 24 Marca 2024 Autor Napisano 24 Marca 2024 W Atlasie mam BBB Flypost. Ponoć ona też nie najgorzej pracuje. W ostateczności można dokupić sztyce ergona która wygląda dokładnie jak ta z Canyona. Chyba przy tym Atlasie zostanę. Cytuj
marcesco Napisano 24 Marca 2024 Napisano 24 Marca 2024 Moim zdaniem M-ka w Atlasie będzie za duża. Cytuj
Lextalionis Napisano 24 Marca 2024 Autor Napisano 24 Marca 2024 Dzięki. Będę próbował przymierzyć się gdzieś do Focusa i porównać te rozmiary 1 Cytuj
DarekH Napisano 9 Kwietnia 2024 Napisano 9 Kwietnia 2024 No i @Lextalionis wybrałeś w końcu coś ? Ja też mam rozterki, pomiędzy SCOTT Speedster Alu na AXS czy Superior X-road GR w carbonie. Ten Superior w oliwkowym wygląda zjawiskowo no i dziś zrobiłem rundkę pod sklepem i rewelka wrażenia. Cytuj
tomasz777 Napisano 10 Kwietnia 2024 Napisano 10 Kwietnia 2024 Ja dziś też testowałem tego Superior a.Mam 185 wzrostu noga 87,5 , jeździłem rozmiarem L i wydał mi się idealny.Pozniej wsiadłem na Orbea Terra H 40 i już było tak jakoś topornie Superior jest bardzo zwrotny Jaki miałeś rozmiar kolego DAREKH? Cytuj
exudio Napisano 14 Kwietnia 2024 Napisano 14 Kwietnia 2024 Udało się już kupić rower? Mam na sprzedaż Rondo Ruut CF2 w rozmiarze M i spokojnie mieszczący się w założonym budżecie. Z rowerem trochę przestrzeliłem i na moje potrzeby jest to zbyt zaawansowany rower, a już szczególnie w kontekście montażu fotelika dziecięcego. 😅 W razie czego daj znać. Cytuj
Lextalionis Napisano 14 Kwietnia 2024 Autor Napisano 14 Kwietnia 2024 Póki co temat jest 'on hold'. Nadal muszę pozbyć się swojego roweru, ale Ruut też jest na mojej liście. Jeżeli masz go na jakimś OLX czy coś to możęsz podesłać. Cytuj
exudio Napisano 14 Kwietnia 2024 Napisano 14 Kwietnia 2024 Ok, z mojej strony nie ma wielkiego pośpiechu. Tutaj link - https://www.olx.pl/d/oferta/rondo-ruut-cf2-gravel-full-karbon-rozmiar-m-mozliwa-zamiana-CID767-IDYYL3d.html?bs=olx_pro_listing. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.