Lextalionis Napisano 22 Marca Autor Udostępnij Napisano 22 Marca Porównuje rowery z Atlasem 6.9 https://www.olx.pl/d/oferta/rower-gravelowy-focus-atlas-6-9-nowy-raty-CID767-IDOMhlJ.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=4 Ten superior fajnie wygląda i ma ramę z plastiku ale on chyba jednak ma bardziej agresywną pozycję i nie jestem pewien jaka max opona tam wejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 22 Marca Udostępnij Napisano 22 Marca 15 godzin temu, Lextalionis napisał: A co sądzicie o tym? Z jednej strony brak gwarancji ale z drugiej elektryczny Rival https://www.olx.pl/d/oferta/gravel-scott-speedster-gravel-rozm-54-sram-rival-axs-1x12s-CID767-IDZgNr8.html O co chodzi z tym przypadkiem nowych rowerów bez gwarancji? Coraz więcej tego ostatnio. W mojej opinii Superior bezkonkurencyjny. Pozycja? Spójrz na główkę ramy. Fabryczna opona to 40mm, czy wejdzie więcej? Nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 22 Marca Udostępnij Napisano 22 Marca Cytat O co chodzi z tym przypadkiem nowych rowerów bez gwarancji? Coraz więcej tego ostatnio. Rynek rowerowy złapał zadyszkę więc niektóre sklepy wyprzedają stoki magazynowe. Powszechnie wiadomo, że na zachodzie wszelkie promocje są o wiele bardziej korzystne niż u nas więc ktoś sobie kupił większą partię np. w Hiszpanii i opycha u nas. A bez gwarancji bo nie jest dystrybutorem scotta a ty dostajesz wtórny dokument zakupu. Tzn. "gwarancja" jest ale musiałby to reklamować ten polski sprzedawca w zagranicznym sklepie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 22 Marca Udostępnij Napisano 22 Marca Tak, to brzmi logicznie. Cena taka sobie jak za rower de facto bez gwarancji, wiadomo jaką pozycję ma konsument w Polsce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 22 Marca Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 1 godzinę temu, marcesco napisał: W mojej opinii Superior bezkonkurencyjny. Pozycja? Spójrz na główkę ramy. Fabryczna opona to 40mm, czy wejdzie więcej? Nie wiem. No patrząc na same liczby to jest bardzo podobny do Grizl'a Ja średnio potrafię sobie wyobrazić jak te cyferki przekładają się na rzeczywistą pozycję na rowerze ale polecany Atlas wydaje się znacznie bardziej prostować rowerzystę. Ten Sup wydaje się być też niesamowicie krótki w porównaniu z innymi rowerami które przeglądałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 22 Marca Udostępnij Napisano 22 Marca (edytowane) Bo te rowery mają inne rozmiary, swoją drogą to ta porównywarka nie pokazuje kluczowych wymiarow. Sup w 54 ma faktycznie 544 Top tube i 482 podsiodłowej. Focus masz 571 i 520 podsiodłowej. Jak chcesz superiora to weź odpowiedni rozmiar, u tego producenta to 57: masz wtedy 568 TT i 502 podsiodłowej. Czyli jest to krócej niż w focusie, który ma 571. Opona w SUPie z fabryki to 40mm. Nie wiem po co chcieć więcej w gravelu, 40 mm to jest 1.5 cala. Ja na 2.1 jeżdzę w mtb po mazowszu. Edytowane 22 Marca przez przemeg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 22 Marca Udostępnij Napisano 22 Marca (edytowane) @Lextalionis jak wyżej kolega pisze: Atlas rozm S, pozostałe dwa zdaje się, że rozmiar dobrze dobrany, na pewno nie większe. Grizl jest dłuższy ale za to fabrycznie ma krótki mostek, strzelam, że Superior ma dłuższy mostek. Tak czy inaczej, z tych trzech na Grizlu będziesz najbardziej położony. Edytowane 22 Marca przez marcesco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 22 Marca Udostępnij Napisano 22 Marca Tu masz pełne geo, https://superiorbikes.com/pl/2021/road-gravel/x-road-team-comp/matte-trooper-green-chrome-black Mostek 100 z tt 568. Nie wiem, czy nie za długo - ja mam w scottcie 568 tt i mostek 100 a mam 183 cm. Jest mi bardzo wygodnie, ale Ty jesteś kilka cm niższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 22 Marca Autor Udostępnij Napisano 22 Marca Na stronie Focusa wrzuca mnie zdecydowanie w rozm M. Canyon w S a Sup idealnie pomiędzy 53 a 54,5. Ten Sup jest określany jako Road Plus bardziej ze sztywna mało komfortowa ramą. Chyba to jednak nie dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 22 Marca Udostępnij Napisano 22 Marca (edytowane) Przy wzroście 176 książkowo w rowerach szosowych szedłbyś w 54 top tube. Sęk w tym, że geometria ewoluuje. Jest logika, że strona SUPa mówi, że bierz 54. Focus może być dłuższy w ramie ale może mieć krótki mostek - to obecny trend, skracamy mostek. Karbon może być sztywny a może pracować - kwestia projektu. Ludzie chwalą revolta advanced, który ma dodatkowo dfuse. Niska rura podsiodłowa, długa sztyca, jest jakaś praca tej ramy i sztycy. Nie wiem, jak jest zaprojektowana rama supa. Dużo ram karbonowych to sztywność w okolicach korby i dolnego widła - ma efektywnie przenosić napęd. Każde alu będzie sztywne. Co do wygodny, mamy więc 2 czynniki. Sztywność i pozycja. Jeździłeś na mtb, sam musisz pokminić, jak było dobrze, jaki masz pomysł na baranka To może rozważ eskera 7.0. Elka ma 55 top tube. Rama znana i lubiana. Masz carbondę, 1x, dobra propozycja cena/osprzęt. Edytowane 22 Marca przez przemeg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 22 Marca Autor Udostępnij Napisano 22 Marca Na Eskera patrzyłem. Wizualnie mi nie do końca przypadł do gustu. Głównie ze względu na przewody które nie są tak ładnie pochowane jak w Atlasie, Orbei czy Silexie. Na karbonowe ramie mi nie zależy. Jak się trafi coś fajnego to można rozkminiać ale rowery z tą ramą są już zawsze w górnym zalesie budżetu albo lekko ponad. Za tysiaka mniej niż ten Esker mogę mieć Atlas 6.9 na pełnym GRX 810, kołach DT LN Gravel i karbonowa sztycą. Z tym Supem oglądałem recenzje Janka z bikesshow.cc i czytałem jakiś zagraniczny artykuł i pokrywały się stwierdzenia, że ta rama jest bardzo sztywna i na komfort nie ma liczyc. Dodatkowo ponoć to jest jedna ramą dla gravela i szosy - to wpływa na całokształt tego projektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 22 Marca Udostępnij Napisano 22 Marca Tylko pamiętaj, że pochowane przewody to utrudnienia przy serwisie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 24 Marca Udostępnij Napisano 24 Marca W dniu 22.03.2024 o 17:20, Lextalionis napisał: na komfort nie ma liczyc Jeżeli chodzi o komfort nadawany przez ramę to Grizl + piórowa sztyca Canyona tu wygra, ale pozycja będzie najbardziej sportowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 24 Marca Autor Udostępnij Napisano 24 Marca W Atlasie mam BBB Flypost. Ponoć ona też nie najgorzej pracuje. W ostateczności można dokupić sztyce ergona która wygląda dokładnie jak ta z Canyona. Chyba przy tym Atlasie zostanę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 24 Marca Udostępnij Napisano 24 Marca Moim zdaniem M-ka w Atlasie będzie za duża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 24 Marca Autor Udostępnij Napisano 24 Marca Dzięki. Będę próbował przymierzyć się gdzieś do Focusa i porównać te rozmiary 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarekH Napisano 9 Kwietnia Udostępnij Napisano 9 Kwietnia No i @Lextalionis wybrałeś w końcu coś ? Ja też mam rozterki, pomiędzy SCOTT Speedster Alu na AXS czy Superior X-road GR w carbonie. Ten Superior w oliwkowym wygląda zjawiskowo no i dziś zrobiłem rundkę pod sklepem i rewelka wrażenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomasz777 Napisano 10 Kwietnia Udostępnij Napisano 10 Kwietnia Ja dziś też testowałem tego Superior a.Mam 185 wzrostu noga 87,5 , jeździłem rozmiarem L i wydał mi się idealny.Pozniej wsiadłem na Orbea Terra H 40 i już było tak jakoś topornie Superior jest bardzo zwrotny Jaki miałeś rozmiar kolego DAREKH? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exudio Napisano 14 Kwietnia Udostępnij Napisano 14 Kwietnia Udało się już kupić rower? Mam na sprzedaż Rondo Ruut CF2 w rozmiarze M i spokojnie mieszczący się w założonym budżecie. Z rowerem trochę przestrzeliłem i na moje potrzeby jest to zbyt zaawansowany rower, a już szczególnie w kontekście montażu fotelika dziecięcego. 😅 W razie czego daj znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 14 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia Póki co temat jest 'on hold'. Nadal muszę pozbyć się swojego roweru, ale Ruut też jest na mojej liście. Jeżeli masz go na jakimś OLX czy coś to możęsz podesłać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exudio Napisano 14 Kwietnia Udostępnij Napisano 14 Kwietnia Ok, z mojej strony nie ma wielkiego pośpiechu. Tutaj link - https://www.olx.pl/d/oferta/rondo-ruut-cf2-gravel-full-karbon-rozmiar-m-mozliwa-zamiana-CID767-IDYYL3d.html?bs=olx_pro_listing. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.