tobo Napisano 17 Marca Udostępnij Napisano 17 Marca Taka ciekawostka https://www.gov.uk/government/consultations/smarter-regulation-proposed-changes-to-legislation-for-electrically-assisted-pedal-cycles/smarter-regulation-proposed-changes-to-legislation-for-electrically-assisted-pedal-cycles Tekst po angielsku, rządowa strona. W skrócie: - rozpatrywany jest pomysł dopuszczenia w legalnym obrocie elektryków z podniesionym limitem mocy - z 250W do 500W. - dopuszczenie w legalnym obrocie systemów z manetką z limitem wsparcia do 25km/h / 15.5mili/h - pozostawienie jednocześnie limitu "odcięcia" na dotychczasowym poziomie 25km/h. Jeśli projekt wejdzie w życie to ciekawe jak zareagują inne kraje. I jak podejdą do tego producenci. Bo zmiana oznacza raczej konieczność wprowadzenia na rynek nowych silników, zamiast "podkręcania" dotychczasowych, zakładając że byłoby to novum tylko na rynek brytyjski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pemekscreen Napisano 17 Marca Udostępnij Napisano 17 Marca nie wiem czy jest możliwe tak drastyczne podniesienie mocy jakimiś zmianami napięcia itp. moc silnika można podnieść bez zmiany uzwojenia czy rozmiaru wirnika przez obniżenie masy wirnika, ale chyba nie da się tego zrobić bardziej niż 15-20% (tak bardzo strzelając, bo to wszystko zależy jaki jest ten silnik do modyfikacji) możliwe że jakieś zmiany w statorze, ale wtedy zmieni się rozmiar i ciężar, ale zwykle silniki elektryczne mają już nominalną moc która jest mocą optymalną i chyba nie da się jej podnieść tak jak w przypadku spalinowych, gdzie jest wiele możliwości, nawet sportowy filtr powietrze może pomóc, a dość tanio można dodać turbo, czy nawet podnieść moc elektronicznie ale czyniąc silnik mniej ekonomiczny i bardziej podatny na usterki, do tego mogą dojść problemy ze skrzynią i sprzęgłem. Według mnie od prędkości 30km/h wzwyż powinno być wymagane jakieś rowerowe prawo jazdy, taki rozpędzony rower może być już bardzo niebezpieczny dla innych uczestników ruchu, chociaż tak zupełnie na marginesie, w rękach rozsądnej osoby nawet rower z silnikiem 50KW nie będzie stanowił zagrożenia, ale znam trochę wyspiarzy i jest to bardzo "kontrastowe" społeczeństwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 17 Marca Udostępnij Napisano 17 Marca Ale skoro limit 25km/h pozostanie to nic się nie zmieni, a celem są rowery cargo, głównie dla kurierów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 17 Marca Udostępnij Napisano 17 Marca Anglosasi to szczególarze i chcą usankcjonować to co u nas jest powszechne na "nielegalu". Społeczeństwo jest "dobrze odżywione", przesiada się z samochodu na rower bo lekarz zalecił, ale lubi szybko i bez wysiłku. Widuję takiego "fat-mena" na fat-bike, zestaw drogowy tak ~160kg na moje oko, jeździ w kółko po terenach parkowych na chodniku pieszo-rowerowym te 25km/h i udaje, że pedałuje. Ale to wymaga mocnej baterii i silnika grubo powyżej 250W. Takie są trendy, przepisy za nimi nadążają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 18 Marca Udostępnij Napisano 18 Marca Ale czy 250W ograniczenia mocy nie dotyczy mocy ciągłej? A chwilowa np. w EP8 czy Performance CX to nie jest jednak znacznie wyższa? Bo wóczas już obecne silniki mają zapas mocy, ale nie mogą jej oddawać "ciągle" i tu są limitowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 18 Marca Udostępnij Napisano 18 Marca Silniki bez najmniejszego problemu wytrzymają te 3000W mocy ciągłej. Kontroler to najmniejsze piwo, przez mosfety możesz pchać i 10KW, nic im nie będzie. Gorzej z bateriami, takie co to wytrzymają są potwornie drogie i potrzeba ich duuużo. No i kable kable. kable. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pemekscreen Napisano 18 Marca Udostępnij Napisano 18 Marca raczej nie ma sensu robić seryjnie silnika z rzeczywistym zapasem mocy 100%, to jest kwestia ilości i rodzaju użytego materiału do jego budowy, fakt, że są rowery elektryczne, które mają zablokowaną moc i max prędkość, no ale w specyfikacji silnika jest podana moc po odblokowaniu może stąd te wątpliwości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.