Skocz do zawartości

[do 7000 zł] rower trail/AM full


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Rozglądam się za rowerem z pełnym zawieszeniem z kategorii trail/all mountain, który miałby zastąpić mojego obecnego Rockridera XC100. W sumie już 5 lat w moich rękach, jestem z niego bardzo zadowolony, ale chciałbym uderzyć w full suspension oraz coś z większym skokiem i inną geometrią :) Budżet jaki chciałbym przeznaczyć na sam zakup to około 7000 zł.  Celuję w rozmiary XL (194 cm, 80 kg). Zależy mi aby rower nie był zbyt ciężki (+16 kg), miał napęd zestopniowany na strome podjazdy (w granicach rozsądku) oraz dobrze sprawdzał się czasami na singlach. Głównie będzie użytkowany w górach świętokrzyskich. 

Do tej pory wytypowałem takie rowery:

Na ten moment mój faworyt to Marin, ma chyba nieco inną geometrię bardziej nastawianą na zjazdy (?) niż Rockrider, który jest na drugim miejscu. Bluebird Evo jest trochę przy ciężki 16,22 kg, natomiast Intro Mullet to taka inna, tańsza propozycja, która po dołożeniu droppera też mogłaby się sprawdzać, ma koła 27,5/29 także sam nie wiem czy to dobry pomysł, ale jako całość wygląda chyba przyzwoicie. 

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki :) Dzięki i pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam był do trochę bardziej agresywnego używania, ale wnioski z tematu co do taniego fulla jak najbardziej na miejscu.

Tutaj kolega może wziąć pod uwagę Radona, w tej cenie chyba bezkonkurencyjny trailowy rower:

https://www.bike-discount.de/en/radon-skeen-trail-al-7.0-1

Ja bym nie kupował modeli bez droppera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki za odpowiedzi. Poprzedni wątek przejrzałem cały, ale stanęło tam na Focusie Jam 6.9, który kosztuje około 11 tys w rozmiarze XL, także poza budżetem sporo. Radon bardzo mi się podoba, choć planowałem zakup w Polsce 🤔 

Jeszcze zapytam, jak wypada ten Radon w stosunku do Marina z dołożonym dropperem? Jest dostępny lokalnie, więc później byłoby łatwiej z serwisem i ewentualnymi naprawami. 

Edytowane przez Piotrek383
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marin na pewno będzie dużo cięższy, osprzętowo Radon przede wszystkim ma dobry, jak na swoją cenę, amor i damper.

W Radonie dostajesz standardowo sztywną oś z tyłu, Marin ma jakiś adapter, bo rama ma sztywną oś, ale piasta najwyraźniej nie, bo jest jakaś dziwna kombinacja. 

Radon ma 4- tłoczkowe hamulce, w porównaniu do jakiś podstawowych Tektro, oraz pełny 12-stu rzędowy napęd Shimano vs 11 - sto rzędowa mieszanka wszystkiego w Marinie ( tu akurat kwestia preferencji co do ilości biegów, natomiast kaseta Sunrace, łańcuch KMC, korba Marina w jednym napędzie do mnie nie trafiają:D)

Co do serwisu, to każdy serwis ogarnie rower Radona, a jak są jakieś drobne problemy, firmy wysyłkowe najczęściej załatwiają to tak, że idziesz do serwisu, który naprawia usterkę, przesyłasz fakturę i dostajesz zwrot kasy. 

 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...