wojtbike Napisano 17 Marca 2024 Napisano 17 Marca 2024 Witam, szukam dla siebie nowego roweru, którym będę mógł śmigać zarówno po asfalcie jak i po drogach leśnych, ale raczej po ubitych, szutrowych ścieżkach - 50/50. Rzadko wybieram się na ciężki teren, zdarza mi się to raz na ruski rok. Poza tym lubię często robić długie trasy 100-150km. Dlatego właśnie chciałbym zapytać kogoś doświadczonego co wybrać. Na oku mam Unibike Fusion na kołach 27,5. Czy taki rower będzie dobrym wyborem czy lepiej szukać dalej? Proszę o propozycję konkretnych modeli. Chciałbym aby miał bajery typu: blokada skoku amortyzatora, napęd 3x9 lub lepszy i był przede wszystkim lekki. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 17 Marca 2024 Mod Team Napisano 17 Marca 2024 Lepiej poszukać czegoś pokroju Polygon Heist X7 lub Marin DSX2, co prawda z napędem 1x (pierwszy z amortyzatorem, drugi bez), ale bardziej dopasowanych do opisu sposobu użytkowania - w każdym razie bardziej niż Fusion. 1 Cytuj
Wojcio Napisano 17 Marca 2024 Napisano 17 Marca 2024 Za 4K to raczej marin DSX1 - mam taki i polecam. Ten fusion ma widelec wykorzystujący dziwną prawidłowość, że taniej zrobić blokadę niż działający tłumik. Jak chcesz z widelcem to kup coś jak Canyon Pathlite 4 i wymień widelec na RS Paragon, czy coś z tej półki. Natomiast wspomniany Unibike na 150 km dróg to lekki masochizm. Blokada w najtańszych widelcach to tylko bajer, żeby było co blokować, to najpierw musi działać. Napęd 3x9 to moim zdaniem historia. 2x10 albo 1x11/12. 2 Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 17 Marca 2024 Mod Team Napisano 17 Marca 2024 Obecnie DSX1 od DSX2 różni się tym, że ma napęd 1x11 (poprzednik miał tylko 1x9), no i hamulcami, ale to już raczej kosmetyka. Poza tym ma fajniejszy kolor (srebrny) PS widzę go w jednym ze sklepów za 3.9 k - DSX2 do niedawna był minimalnie droższy, a teraz XL jest za 4.2 k Cytuj
Wojcio Napisano 17 Marca 2024 Napisano 17 Marca 2024 Kurczę, 3999 dałem za dsx1. 1x12 to nie tylko dodatkowy bieg, ale przede wszystkim hyperglide+, który pracuje lepiej niż hyperglide i różnica (mam oba systemy) się rzuca w oczy. DSX2 ma też inną korbę i suport z zewnętrznymi łożyskami. @wojtbike taki Marin to taperowana główka ramy, sztywne osie, karbonowy widelec. Ogólnie nowoczesność. Cytuj
wojtbike Napisano 17 Marca 2024 Autor Napisano 17 Marca 2024 Dzięki za odpowiedzi. Jeszcze w międzyczasie pojawiło się kolejne pytanie o rozmiar kół. Czy mając 172cm wzrostu mogę brać śmiało 29 cali i byłby one dla mnie lepsze? W necie zdania na ten temat są podzielone. Część, a w zasadzie większość mówi że 29 są dla osób 180cm+, a inni, że wcale nie i mam już mentlik w głowie jak jest naprawdę. Obecnie jeżdżę na starym góralu 26 cali. Cytuj
Wojcio Napisano 17 Marca 2024 Napisano 17 Marca 2024 Jesteś wzrostu mojej żony - nie narzeka na 29”. Mniejsze koła można by polecać jakbyś chciał skakać na rowerze. Z uwagi na plany (szosy drogi) to i tak polecane koło to 28” czyli ta obręcz co 29” ale węższa opona. 1 Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 17 Marca 2024 Mod Team Napisano 17 Marca 2024 Jeżeli masz w miarę proporcjonalną budowę, to wystarczy dobrać odpowiedni rozmiar ramy. Czasem zdarza się, że ktoś jest pomiędzy rozmiarami, albo dany model ma geometrię nieodpowiednią dla danej osoby (częściowo może się to wiązać z nietypową budową ciała) - dlatego dobrze jest się przymierzyć i przejechać. Im większe koła, tym lepiej na dłuższych dystansach. 1 Cytuj
Artur85 Napisano 18 Marca 2024 Napisano 18 Marca 2024 (edytowane) W dniu 17.03.2024 o 11:02, KrissDeValnor napisał: Obecnie DSX1 od DSX2 różni się tym, że ma napęd 1x11 (poprzednik miał tylko 1x9) DSX1 od początku miał 11rz a DSX2 12. Napęd 1x9 ma zwykły DSX z aluminiowym widelcem (niebieski), ten też jest dalej dostępny. Edytowane 18 Marca 2024 przez Artur85 1 Cytuj
wojtbike Napisano 24 Marca 2024 Autor Napisano 24 Marca 2024 A co byście powiedzieli o Unibike Viper? Jest to rower typowo crossowy i z całkiem niezłym osprzętem. Cytuj
Galvatron Napisano 24 Marca 2024 Napisano 24 Marca 2024 Przy takich zastosowaniach mógłbyś wiąć rower typu fitness - będzie lżejszy i odpadnie serwisowanie przedniego amortyzatora. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.