Daniel1945 Napisano 16 Marca Udostępnij Napisano 16 Marca Hej wszystkim, kupiłem nowe klocki, po tym jak do starych dostał się brud i słabo hamowały, lecz po wymianie na nowe klamka gorzej chodziła, wciąż akceptowalnie, więc jeździłem. Umyłem rower jeszcze z 2 razy, za każdym razem już wyciągałem tarczki hamulcowe i zauważyłem, że klamka się wgniata, kupiłem więc zestaw do wymiany płynów i sam płyn. Dzisiaj płyn wymieniłem, w tylnym hamulcu prawie go nie było, po udanej wymianie lewa klamka twarda, prawa prawie twarda, założyłem koło(myłem rower), również założyłem klocki, na czas wymiany miałem takie plastikowe z zestawu, ale po wymianie klamka miękka. Możecie mi doradzić co się dzieje? Coś robię źle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Marca Udostępnij Napisano 16 Marca Nieszczelność w układzie/wyciek, źle odpowietrzony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel1945 Napisano 16 Marca Autor Udostępnij Napisano 16 Marca Problem występuje tylko podczas kiedy nie ma żadnego bloczka/ klocków hamulcowych pomiędzy tłokami, podobnie było jak za pierwszym razem wymieniałem bloczki z fabrycznych na szimano, tylko odkręciłem żeby móc wyjąć od ramy, potem wygiąłem ten drucik, wymieniłem i było to samo, klamka była lżejsza. Hamulec z przodu jak i z tyłu mają tak samo... Da się jakoś temu zapobiec, albo sprawdzić gdzie leży problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 17 Marca Udostępnij Napisano 17 Marca A ile masz skoku klamki, żeby zrobiła się twarda? Wiadomo że z bloczkiem skok będzie minimalny, bo tłoczki nie mają się jak ruszyć. Odległość między tarczą a klockami jest znacznie większa, więc i klamka ma dłuższy skok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Marca Udostępnij Napisano 17 Marca Skok dźwigni "prawilny" to 20-25 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel1945 Napisano 17 Marca Autor Udostępnij Napisano 17 Marca Po wymianie klocków na te normalne z tych plastików klamka się zapada do końca, dzisiaj spróbuję wyjąć tłoczki i je włożyć jeszcze raz, potem wszystko znowu odpowietrzę, może uda mi się nagrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel1945 Napisano 17 Marca Autor Udostępnij Napisano 17 Marca Teraz wziąłem kilka razy za klamkę na hamulcach bez klocków i zobaczyłem, że małe bąbelki szły od tłoczka, próbowałem potem tłoczki wcisnąć, ale zaraz po wciśnięciu się lekko wysuwały, da się coś zrobić, żeby tłoczki się nie wysuwały tak szybko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel1945 Napisano 17 Marca Autor Udostępnij Napisano 17 Marca Zakładam, że uszczelka albo tłoczek/i poszedł/poszły i będą do wymiany w przyszłości, choć to tylko takie moje domysły, bardziej jestem zainteresowany opinią innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel1945 Napisano 17 Marca Autor Udostępnij Napisano 17 Marca Próbowałem jeszcze raz, do wymiany są oba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Marca Udostępnij Napisano 17 Marca Jak masz bąble to do wymiany od razu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 18 Marca Udostępnij Napisano 18 Marca 19 godzin temu, Daniel1945 napisał: Po wymianie klocków na te normalne z tych plastików klamka się zapada do końca, dzisiaj spróbuję wyjąć tłoczki i je włożyć jeszcze raz, potem wszystko znowu odpowietrzę, może uda mi się nagrać. 19 godzin temu, Daniel1945 napisał: Teraz wziąłem kilka razy za klamkę na hamulcach bez klocków i zobaczyłem, że małe bąbelki szły od tłoczka, próbowałem potem tłoczki wcisnąć, ale zaraz po wciśnięciu się lekko wysuwały, da się coś zrobić, żeby tłoczki się nie wysuwały tak szybko? 18 godzin temu, Daniel1945 napisał: Zakładam, że uszczelka albo tłoczek/i poszedł/poszły i będą do wymiany w przyszłości, choć to tylko takie moje domysły, bardziej jestem zainteresowany opinią innych 15 godzin temu, Daniel1945 napisał: Próbowałem jeszcze raz, do wymiany są oba Oddaj te hamulce do serwisu, bo nie masz pojęcia co robisz. Prawdopodobnie były to w pełni sprawne hamulce. Wyjąłeś całe tłoczki z zacisku, a potem się dziwisz że masz powietrze w układzie? Nie rozumiem też, co masz na myśli pisząc czy tłoczki mogą się wysuwać wolniej. To jak ma niby działać hamulec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel1945 Napisano 18 Marca Autor Udostępnij Napisano 18 Marca Niestety hamulce nie były sprawne, klamka zawsze stawała się coraz bardziej miękka za każdym razem jak wyjmowałem klocki żeby ich nie ubrudzić. Samego tłoczka końcowo nie wyjąłem, a bąble się wydostawały, więc raczej nie moja wina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel1945 Napisano 18 Marca Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 10 godzin temu, Krypto.Szosowiec napisał: Nie rozumiem też, co masz na myśli pisząc czy tłoczki mogą się wysuwać wolniej. To jak ma niby działać hamulec? Po odpowietrzaniu wyjąłem plastikowy tymczasowy bloczek, żeby założyć zwykłe klocki hamulcowe i przed założeniem zauważyłem, że tłoczki się wysunęły trochę i powoli coraz bardziej się wysuwały(klamka nie była wciśnięta). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 18 Marca Udostępnij Napisano 18 Marca To może być objaw zbyt dużej ilości oleju w układzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 18 Marca Udostępnij Napisano 18 Marca Brzmi jak za dużo oleju i nie ma to nic wspólnego z zapowietrzeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 18 Marca Udostępnij Napisano 18 Marca A może być za dużo oleju? Po to odpowietrzamy żeby tam było pełno oleju. Jak jest za dużo, to co powinno być w zamian? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 18 Marca Udostępnij Napisano 18 Marca W klamce jest zbiorniczek wyrównawczy. Ma on być pełen tylko w sytuacji, w której tłoczki są w pełni wycofane. Jeśli dolano oleju do układu w sytuacji, w której tłoczki były wysunięte, to w układzie będzie za dużo oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel1945 Napisano 18 Marca Autor Udostępnij Napisano 18 Marca Olej był tylko dolewany kiedy były plastikowe bloczki zamontowane, więc tłoczki nie były wysunięte, choć zobaczę jak to będzie, teraz je wyjąłem i czyszczę, może to pomoże, przynajmniej się czegoś nauczę i dowiem. Jak macie jakieś dobre wskazówki/uwagi to również chętnie przyjmę, na pewno się kiedyś przydadzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 18 Marca Udostępnij Napisano 18 Marca Może dolewałeś oleju strzykawką od strony zacisku jak śruba na klamce była zakręcona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel1945 Napisano 18 Marca Autor Udostępnij Napisano 18 Marca Na górze był ten kubeczek wkręcany, sam demontaż tego zestawu robiłem od dołu, zakręciłem zawór, zaślepka kurzowa, kubeczek, śrubka i zamiana bloczków na klocki, a przynajmniej jak mnie pamięć nie myli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel1945 Napisano 20 Marca Autor Udostępnij Napisano 20 Marca Udało się, rower jest gotowy do jazdy, klamki niestety nie są tak twarde jakbym chciał, ale nie dobijają do końca, więc jest duży postęp, najpewniej brud po prostu dostał się tam to tłoczków, jak będę miał jeszcze trochę czasu i chęci, to postaram się jeszcze raz odpowietrzyć, już tak do porządku. Choć teraz zastanawiam się nad wymianą na MT-500 podobno bardzo dobre w porównaniu do tych tańszych, ale nie wiem, 420 za tył i przód, to wciąż trochę pieniędzy. Dzięki za komentarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.