Pampeluna Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca Witam, szukam swojego pierwszego gravela, zastanawiam się miedzy tymi dwoma modelami, ale w związku z tym że jestem zielona w temacie jestem otwarta na inne propozycje Rowerem jeżdżę głownie do pracy ścieżkami rowerowymi, ale zdarzają się też przejażdżki po lesie. Bardzo proszę o pomoc. https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/przygoda/grizl/al/grizl-5/3695.html?dwvar_3695_pv_rahmenfarbe=R075_P04 czy https://www.cannondalebikes.pl/rowery/gravel/gravel/topstone-alloy/topstone-4-c15902u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca Sens kupowania gravela do takich zastosowań jest żaden. No chyba że po prostu chcesz mieć gravela i już. Na Twoim miejscu szukałbym jednak roweru z hamulcami hydraulicznymi i gravelową grupą napędową od Shimano lub SRAM. A tak w ogóle to w Decatholnie można wypożyczyć rower na 1-2 dni i samemu się przekonać czy to słuszny wybór. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca Fitness na grubszej oponie byłby w tej cenie top. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaloryfer Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca Jak jezdzisz turystycznie to naped 1x będzie odpowiedni bo mniej skomplikowany. Mi akurat podoba sie canyon. Mialem w swoim gravelu napęd sora i hamulce mechaniczne. Sora jako tako dawała radę tylko łańcuch mocno latał na dziurach bo nie ma sprzęgła. Hamulce na las i ostrą jazde są za słabe. Wymiana hamulców na hydraulike pociągnęła wymianę napędu włącznie z klamkomanetkami. Koszt duży i lepiej zastanowić się nad tym przy kupnie bo potem będzie drogo. Godzinę temu, marcesco napisał: Fitness na grubszej oponie byłby w tej cenie top. Chce gravela a ty tu wyjeżdżasz z fitnesem. Zaproponuj może komunikacje miejską bo wyjdzie taniej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca Najzwyczajniej w świecie gravel nie jest optymalnym wyborem na dojazdy do pracy po ścieżkach rowerowych. Fitness/gravel z prostą kierownicą będzie i tańszy, i lepszy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca Cały problem w tym, że grawelowe grupy z hamulcami hydraulicznymi są drogie. Więc stosowane są mechaniki i przerzutki szosowe, bez sprzęgła. A jak prosta kierownica to możemy mieć znacznie taniej. Do tego w mieście na prostej kierze łatwiej i bezpieczniej, chyba, że ktoś się wychował na szosie. Ja kupiłem Marina DSX 1, a ciebie stać na DSX2 albo nawet FS czyli z powietrznym widelcem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pampeluna Napisano 15 Marca Autor Udostępnij Napisano 15 Marca Godzinę temu, Kaloryfer napisał: Jak jezdzisz turystycznie to naped 1x będzie odpowiedni bo mniej skomplikowany. Mi akurat podoba sie canyon. Mialem w swoim gravelu napęd sora i hamulce mechaniczne. Sora jako tako dawała radę tylko łańcuch mocno latał na dziurach bo nie ma sprzęgła. Hamulce na las i ostrą jazde są za słabe. Wymiana hamulców na hydraulike pociągnęła wymianę napędu włącznie z klamkomanetkami. Koszt duży i lepiej zastanowić się nad tym przy kupnie bo potem będzie drogo. Jeśli chodzi o hamulce to wole mechaniczne ze względu na prostą obsługę, łatwą regulacje, nic nie trzeba odpowietrzać .. Jest jeszcze taki, tylko nie wiem czy jest sens dopłacać 2tyś https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/przygoda/grizl/al/grizl-6-1by/3716.html?dwvar_3716_pv_rahmenfarbe=R075_P04 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca Mechanicznych nie musisz odpowietrzać, ale musisz je regularnie ustawiać. No i po prostu działają wyraźnie słabiej, trzeba używać znacznie więcej siły by hamować, maja słabszą modulację. Przyzwoite hydrauliki odpowietrzasz nie częściej niż raz na 2-3 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devasto Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca Zasadniczo to czemu nie Kross Esker 7.0? Znalazłem go dzisiaj za 6700. Karbon, hydraulika i Rivale i sam go chce kupić. Sam stoję nad dylematem zakupowym i powoli ca dostaję bo sam planuję używać roweru w taki sam sposób jak Ty, czyli wycieczki rowerowe 10/15 kilometrów i okazyjne wypady w las, i już totalnie nie wiem czy Fitness (na którym obecnie jeździłem) czy jednak Gravel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca 10/15 kilometrów to możesz nawet na piechotę przejść więc jaki rower wybierzesz nie kompletnie żadnego znaczenia. Wybierz taki który Ci się podoba. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca Esker 7 za 6700 to z pewnością super cena jak za karbonowego gravela. Ale prawie 7k za rower do króciutkich wycieczek? Moim zdaniem spora przesada, ale jak macie sporo wolnej gotówki, z którą nie macie co robić, to... kupujcie. Może kiedyś z 15km zrobi się 150km. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devasto Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca Netto wyjdzie coś koło 5 tysięcy. To w takim razie decyduję się na niego, w nadziei że, moje wycieczki rowerowe będą dłuższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek888 Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca tak jak kolega wyżej, 15 km to tyle co nic, na same dojazdy do pracy trzeba wziąć coś po prostu wygodnego, według mnie prosta kierownica bardziej się sprawdzi wiec wybór padłby na fitness, ja osobiście po złapaniu zajawki w tym sezonie przechodzę z fitness'a na gravela, po jednym sezonie straciłem około 3 tysięcy zł na sprzedaży, nie bądź jak ja, na takie cele jakie napisałaś to sprawdzi się rower dużo tańszy i nie odczujesz różnicy, wybierz co Ci się podoba i w czym Ci najwygodniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaloryfer Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca 4 godziny temu, Pampeluna napisał: Jeśli chodzi o hamulce to wole mechaniczne ze względu na prostą obsługę, łatwą regulacje, nic nie trzeba odpowietrzać .. Jest jeszcze taki, tylko nie wiem czy jest sens dopłacać 2tyś https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/przygoda/grizl/al/grizl-6-1by/3716.html?dwvar_3716_pv_rahmenfarbe=R075_P04 wg mnie warto, a czy odczujesz roznice to zalezy jak jezdzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devasto Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca 21 minut temu, krzysiek888 napisał: tak jak kolega wyżej, 15 km to tyle co nic, na same dojazdy do pracy trzeba wziąć coś po prostu wygodnego, według mnie prosta kierownica bardziej się sprawdzi wiec wybór padłby na fitness, ja osobiście po złapaniu zajawki w tym sezonie przechodzę z fitness'a na gravela, po jednym sezonie straciłem około 3 tysięcy zł na sprzedaży, nie bądź jak ja, na takie cele jakie napisałaś to sprawdzi się rower dużo tańszy i nie odczujesz różnicy, wybierz co Ci się podoba i w czym Ci najwygodniej. Czy baranek i sam Gravel (z uwagi na karbon i lepszą pozycję) nie będzie szybszy i wygodniejszy od Fitnessa? Będę za niedługo miał fajne trasy rowerowe naokoło domu i tam też celuję. No i chciałbym być jak najbardziej optymalny w pokonywaniu trasy 15/20 kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca (edytowane) Karbon i jego własności tłumiące mają znaczenie w przypadku szosy na wąskich oponach i dystansach na poziomie 150-200 km. Natomiast w Twoim przypadku skup się wyłącznie na tym czy Ci się rower podoba, może być Fitness, Gravel, Szosa, Składak, cokolwiek byleś chętnie na niego wsiadał. Bo większe dystanse to ja robiłem w podstawówce na składaku Sokół Lux (3 biegi, w końcu to był Lux ). Edytowane 15 Marca przez chrismel 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devasto Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca Nie rozumiem trochę szydery. Chce kupić rower który będzie moim środkiem transportu i chciałbym wybrać możliwie najlepszy rower dla moich zastosowań. To że, nie jadę 200 kilometrów, tylko 20 nie zmienia tego że, chciałbym tą odległość przejechać w możliwie najlepszych warunkach i z dużą prędkością. Mam sportowy samochód którym też jeżdzę głównie po mieście, i idąc Twoją logikę mogłem wziać Fiata Pandę bo też pokona odległość 10 kilometrów a na tor i tak nie jężdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DekRek Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca (edytowane) Tu nie ma szydery, lecz są fakty. 10-20 km, to jest dla mnie dystans nie warty wychodzenia z domu, bo więcej czasu stracę na przebranie się, wyjściu z domu, powrót, zamknięcie roweru i prysznic (nie wspominam nawet o rozciąganiu), niż będę faktycznie na tym rowerze. Karbonowa konstrukcja i inne udogadniacze dają wydatny zysk na dłuższych dystansach. Za chwilę będziesz pytał czy bibsy Assosa za 1k spiszą się na takich trasach? Otóż na takiej "wycieczce" można jechać bez spodenek z wkładką i szydery w tym również nie ma, sam tak jeździłem. Nikt nie będzie decydował, co masz robić z własnymi pieniędzmi, ale jeśli jesteś pewien, że nie będziesz chciał/mógł robić dłuższych tras, to ja bym tutaj zaoszczędził. Edytowane 15 Marca przez DekRek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca @Devasto Jeżeli nigdy na baranku nie jeździłeś to przed zakupem lepiej sobie wypróbuj. I faktycznie 10-15 km to nie są dystanse, a jak już to na pewno nie w tym przedziale cenowym, do takich zastosowań https://www.centrumrowerowe.pl/rower-miejski-felt-verza-speed-50-pd36882/?v_Id=210243 taki rower w zupełności wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaloryfer Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca Godzinę temu, Devasto napisał: Czy baranek i sam Gravel (z uwagi na karbon i lepszą pozycję) nie będzie szybszy i wygodniejszy od Fitnessa? Będę za niedługo miał fajne trasy rowerowe naokoło domu i tam też celuję. No i chciałbym być jak najbardziej optymalny w pokonywaniu trasy 15/20 kilometrów. Gravel jest rowerem mało wygodnym, brak amortyzacji, baranek i pochylona pozycja. Tak samo jak wąskie i twarde siodełka. Po zakupie możesz się mocno zdziwić i zniechęcić. Plusy gravela odkryjesz przy dłuższej jeżdzie. Gravel nie ma amortyzacji i odczujesz każdą poprzeczną przeszkodę co przenosi się na ręce i d.... Ja uwielbiam jeżdzic gravelem ale trochę czasu zajęło aby się do niego dostosować. Pamiętam do dzisiaj jak przeżyłem szok po pierwszej wyprawie po nierównym terenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek888 Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca 1 godzinę temu, Devasto napisał: Czy baranek i sam Gravel (z uwagi na karbon i lepszą pozycję) nie będzie szybszy i wygodniejszy od Fitnessa? Będę za niedługo miał fajne trasy rowerowe naokoło domu i tam też celuję. No i chciałbym być jak najbardziej optymalny w pokonywaniu trasy 15/20 kilometrów. Wszystko zależy jaka to będzie trasa, ja jak kupowałem pierwszy rower 'na poważnie' czyli wspomnianego wyżej fitnessa to również patrzyłem na każdy gram i aby być jak najszybszy, sezon zweryfikował, że liczy się mocna noga i kondycja. Moim zdaniem na taką trasę powinieneś wybrać coś wygodnego, a odpowiadając na samo pytanie zadane wyżej to również nie ma jednoznacznej odpowiedzi, zależy jaka to będzie trasa, aczkolwiek jakby wziąć jednego przeciętnego Kowalskiego i jakby miał przejechać te samą trasę na gravelu i fitnessie to czas byłby praktycznie ten sam(oczywiście w zależności od trasy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca Godzinę temu, Devasto napisał: Nie rozumiem trochę szydery. To nie jest szydera tylko obiektywna opinia. Przy takich dystansach rower nie ma znaczenia. Wystarczy że złapią Cię jedne światła po drodze i wszystkie zyski z aerodynamiki, opon itd niwelują różnicę. Dlatego po raz trzeci zachęcam - kup taki rower który Tobie się podoba i będziesz na nim chętnie jeździł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devasto Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca Miałem już zarezerwowanego Eskera 7.0 na odbiór jutro a teraz znowu milion wątpliwości. Chce kupić coś przyszłościowego i naprawdę fajnego, rower to mój drugi środek transportu i chciałbym wybrać najlepiej. No i też rozwijać pasję do pedałowania i nie musieć za jakiś czas sprzedawać i wymieniać roweru na coś innego. Dotychczas jeździłem na Meridzie Speeder 300 i było naprawdę super. W kwestii Fitnessa, mam opcję na Sirrusa X 4.0 w cenie 600 euro albo dopłacić do Canyona Roadlite 8.0 w okolicach 700. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca Jeżeli nie jeździłeś na baranku to nie ma gwarancji że Ci się spodoba. Z drugiej strony - jak nie spróbujesz nigdy się nie dowiesz. Poza tym wszyscy teraz mają gravele i jak kupisz rower z prostą kierownicą to kiedy będziecie się mijali zawsze się będziesz zastanawiał czy nie należało jednak wybrać takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devasto Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca Ciągle czytam o tym że, baranek jest tą właściwą kierownicą i kolejnym krokiem ewolucyjnym. Przejechałem się dzisiaj chwilę na baranku i było to bardzo dziwne uczucie. Nie wiem czy lepsze czy gorsze, na pewno dziwne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.