Skocz do zawartości

[+/- 3000 zł] Marin DSX vs. Trek Dual Sport 2 czy może jeszcze coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

planuję zmianę roweru, mam do Was prośbę o radę. Poniżej główne informacje:

- wzrost: 180 cm / waga: 60 kg,

- jazda: miasto (dziurawe chodniki/ulica) + asfaltowe ścieżki rowerowe: 70% / ścieżki szutrowe/gruntowe: 30%, tereny raczej płaskie,

- budżet: około 3.000 zł

 

Wstępnie wyselekcjonowałem dwa modele: Marin DSX (link) i Trek Dual Sport 2 (link2).

Jak oceniacie wybór? Może jeszcze coś innego? 

 

Pozdr. i dzięki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam od niedawne DSX 1 - i go pokochałem. Niestety podstawowy DSX ma sporo oszczędności. Tańsza rama bez sztywnych osi, widelec alu, a nie karbon, napęd microshift. Mój jest świetny na leśnych ścieżkach, także piaszczystych oraz bardzo fajny na asfalcie. Na twardych wybojach (typu bruk) jest niezbyt fajnie. 

Różnica między Marinem a Trekiem to głównie widelec, napęd i hamulce. Widelec treka to atrapa, ale póki zdrowy, to się ugnie, zaś aluminiowe widelce uchodzą za mocno sztywne. Napęd treka jest podstawowy, ale nie bez sensu. Jest kaseta, biegi są gęściej. I hamulce - trek ma oszczędnościowe, ale marin ma już mocno egzotyczne (takie jak w Treku Marin daje do DSX 1). Trek może być około 1500g cięższy. Do treki dokupisz widelec sztywny, jak będziesz chciał, a geometria DSX nie przewiduje widelca. Opony Marina to na papierze 45 ale suwmiarką 41 szerokości, więc to nie jest duża różnica.

Więc choć sam mam DSX (1) to uważam Treka za lepszą okazję.

Jeszcze jedno - na moje oko Trek ma wyżej kierownicę. Myślę, że do aktywnej jazdy - więcej na stojąco, sprinty, szybciej - Marin (bo niższy, bo lżejszy) a do dłuższej, ale wolniejszej trasy raczej Trek.

A co Szanowni Koledzy z Forum na to?

Tu jeszcze ciekawa kontrpropozycja: poza widelcem to dobre komponenty (napęd) https://www.canyon.com/en-pl/hybrid-bikes/touring-bikes/pathlite/pathlite-al/pathlite-4/3285.html?dwvar_3285_pv_rahmenfarbe=BU - dla ciebie M, czyli dostępne. 

Edytowane przez Wojcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie normalna sytuacja. Nie mieli już deorek to wsadzili gxa, zapewne gdzieś na stronie znajdziesz adnotację, że rower może przyjść w zmienionej konfiguracji jeśli nie mieli na stanie danej części. Z tego co się orientuję to sram gx jest na podobnym poziomie co pierwotna Shimano jeśli nawet nie lepsza 🤔 (na pewno sram jest ze dwa, trzy razy droższy) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GX jest super - ciekawe jaką masz manetkę, kasetę i łańcuch? Obecne GX Eagle to przerzutka do 12 biegów, ale była też dobra, za sprzęgłem, 10s. Strasznie jestem ciekaw, jaki to ogólnie zestaw. 

Bo nie ma takiego GX 1:1 jak to Deore - albo wózek krótszy, albo biegów więcej. A może dali wersję bez sprzęgła pod kasetę 11-36 - wtedy jest słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama przerzutka i manetka OK, ale zębatka 32t w crossie to straszne nieporozumienie... (nie wiem jaka powinna być oryginalnie). Musiałbyś ją wymienić na większą tylko trzeba odkręcać całą korbę.

EDIT. Tak teraz patrzę i się zastanawiam czy jest miejsce przy widełkach na założenie większej? 🙂

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedle specyfikacji 32t, zgadzam się dziwna konfiguracja.

Miałeś dostać napęd 10spd Deore, dostałeś 10spd Sram, przy czym masz łańcuch KMC zgodny ze specyfikacją oraz dziwną kasetę (pewnie jakiś chińczyk). Czy to lepiej/gorzej - nie wiadomo, musisz przetestować, napęd widać że skomponowali z tego co zalegało. Najlepiej pewnie by działało gdybyś wrzucił zębatkę 36t- 38t, łańcuch sram, kasetę sram, ale pewnie niekoniecznie masz ochotę inwestować zaraz po zakupie roweru. Nie zrozum mnie źle - nic nie wymaga wymiany, może wszystko będzie działało satysfakcjonująco. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, miejsce jest, ale czy gra warta świeczki... Chyba nie.

Musiałbyś kupić zębatkę z odpowiednim offsetem (36t chyba jest mało popularne i drogie) + nowy łańcuch. 

Mały plusik jest taki, że dali Ci napęd 11s 🙂. - błąd...

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Uncle_Billy w mojej ocenie przejedź się i zobacz jak działa, jeżeli ok to zostaw jak jest. Jeżeli nie jest ok to odeślij do canyona albo przelicz koszty doprowadzenia do pożądanego układu. Bardzo możliwe że nasze wywody biorąc pod uwagę charakter roweru to szukanie dziury w całym.

@chudzinki widocznie sram jeszcze wytwarza starsze wersje albo gdzieś się przeleżała. Kiedyś 10s było najwyższym dostępnym standardem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten GX to niestety model bez sprzęgła, ale Deore m4120 też bez sprzęgła - remis, nie ma co narzekać. Ale ta przerzutka GX obsługuje kasetę do 36 zębów, a ta ze specyfikacji do 42. Domyślam się, że kasetę dali 11-36T więc pewna strata jest - nie ma tak miękkiego przełożenia - dla jednych dobrze - gęściejsza kaseta, dla innych słabo - za twardo. 

Na kasie cię raczej nie oszukali, ale w Canyonie (właściwie zawsze przez Internet) masz prawo zwrotu nawet jak jest zgodny ze specyfikacją. Bo niestety teraz założenie większej kasety to potrzeba kasety, przerzutki a właściwie i manetki, bo formalnie w Sramie nie ma alternatywy z 10s. 

Zastanów się, czy pasuje ci zestaw przełożeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze przekładając to na słowa dla laika rowerowego - co to znaczy 'nie ma takiego miękkiego przełożenia' / 'za twardo'? Tzn. że są 'drastyczniejsze' różnice pomiędzy biegami niż przy większej ilości zębów? Jak to w praktyce wpływa na jazdę? 

Dzięki za wytłumaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gęsta kaseta - biegi różnią się od siebie minimalnie - łatwo dopasować ulubioną prędkość pedałowania ("kadencję") do warunków. Jak odstępy między biegami są duże, to czasem jest wrażenie, że na jednym biegu jest za łatwo, a na kolejnym już za ciężko kręcić. Dotyczy to głównie szosy, bo w terenie i tek trudno utrzymać stałą kadencję i gęstość kasety nie jest tak istotna (stąd popularność napędów 1x).

Miękkie biegi - jak się robi coraz bardziej pod górkę, wrzucasz łańcuch na coraz większe zębatki na kasecie, by mieć siłę obracać korbami. W pewnym momencie jest już ta ostatnia zębatka. W moim górskim rowerze ma ona 52 zęby (z przodu 30) - w związku z tym przy na podjeździe prędzej tracę równowagę albo przyczepność niż możliwość obracania korbami. Ale to w górach. W mieście starczy znacznie mniej - szczególnie przy korbie 32. Wiele zależy - w jakim mieście.

Koledzy wyżej piszą o innym problemie - mała tarcza przy korbie sprawia, że jak będzie wiatr w plecy a ty będziesz w formie, to chcąc jechać szybciej będziesz zrzucał na coraz mniejsze zębatki i przy najmniejszej nadal będzie za wolno - będziesz musiał szybko kręcić. 

Ten rower, tak na oko, ma przełożenia do dość lekkiej jazdy - bez dyszenia oraz nie na strasznych stromiznach i nie w peletonie. 

Edytowane przez Wojcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedź. Jestem po pierwszej jeździe, snułem się trochę z młodą (Woom 3), to przy takiej jeździe jest luzik. Jak kawałek chciałem „pocisnąć” to miałem wrażenie, że mógłby być jeszcze jeden bieg, bo faktycznie dość mocno już kręciłem… Rower zostawiam, bo gros jazdy to właśnie wycieczki z dzieckiem, a jeżeli wkręcę się w ten sport to z czasem pomyślimy o upgrade.

Dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...