TheJW Napisano 13 Marca 2024 Napisano 13 Marca 2024 Łożyska w najnowszej wersji piast DT 350 okazały się dość marnej jakości, więc w najbliższym czasie chciałbym je wymienić. Oryginalnych nie kupię, bo nie warto. No właśnie - co obecnie warto kupić? Coraz więcej widzę opinii, że znani i polecani do tej pory producenci przenoszą produkcję do Chin co wiąże się ze spadkiem jakości. EZO, NSK, SKF, Timken? Te pierwsze na Allegro podejrzanie tanie, pozostałe w podobnych cenach (40-45zł). O Enduro nawet nie wspominajcie - kupiłem do DT240 i więcej tego błędu nie popełnię. Cytuj
uzurpator Napisano 13 Marca 2024 Napisano 13 Marca 2024 Tanie. Zapakować smarem NLGI2. Mieć wywalone. Cytuj
TheJW Napisano 13 Marca 2024 Autor Napisano 13 Marca 2024 "Tanie" to pojęcie względne. EZO 6902 2RS na Allegro najtaniej za ok. 18 zł, czy to jest to tanio? Bo tych kosztujących 18 zł ale za 10 sztuk to raczej nie biorę pod uwagę. Cytuj
uzurpator Napisano 13 Marca 2024 Napisano 13 Marca 2024 Ja kupuję łożyska bodajże KYK. 5zł sztuka. Ale FŁT też się zdarza. Generalną zasadę mam, że jeżeli producent dał pudełko do każdego łożyska, to pewno da radę. Jedyne 'dobre' łożyska które kupuję to nietypowe oraz tzw "max" czyli bezkoszykowe, bo dla nich jest po prostu mniejszy wybór. Zamiast ładować PLN w wypasione łożyska lepiej kupić zestaw do wymiany i co sezon* po prostu przelecieć przez cały rower. Stare na złom. Szybko, tanio, i ekologicznie. *czy tam pół, czy dwa, zależnie od intensywności eksploatacji. 1 Cytuj
cervandes Napisano 13 Marca 2024 Napisano 13 Marca 2024 Ja SKFy wcisnąłem w 240tkę, dwa lata za nami, zero uwag. Tylko prasować należy do pierwszego, najmniejszego oporu. 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 13 Marca 2024 Napisano 13 Marca 2024 W okilicy 15sł/szt kupowałem nierdzewne 6902 i 6802 firmy codex (Słowenia). Trzymają się 4. sezon. 1 Cytuj
tobo Napisano 16 Marca 2024 Napisano 16 Marca 2024 To jakie łożyska mają sens zależy od warunków pogodowych. Jeśli taplasz się w błocie to kompletnie bez znaczenia co założysz. Ezo jest seryjnie w wielu piastach, słabe są. Pytanie które kupić np SKF czy Timken w żaden sposób nie mówi nic o ich jakości. Większość, jak nie każdy z tych producentów oferuje je w kilku wersjach różniących się jakością. Jeśli łożysko kosztuje 45pln to jeszcze musisz wiedzieć lub sprawdzić które np skf tyle kosztuje u danego sprzedawcy. Jak będziesz wiedział to musisz dokopać się do katalogu produktów i sprawdzić co realnie dostaniesz. 2 Cytuj
KSikorski Napisano 3 Listopada 2024 Napisano 3 Listopada 2024 W dniu 13.03.2024 o 08:44, TheJW napisał: Łożyska w najnowszej wersji piast DT 350 okazały się dość marnej jakości, więc w najbliższym czasie chciałbym je wymienić. Oryginalnych nie kupię, bo nie warto. No właśnie - co obecnie warto kupić? Coraz więcej widzę opinii, że znani i polecani do tej pory producenci przenoszą produkcję do Chin co wiąże się ze spadkiem jakości. EZO, NSK, SKF, Timken? Te pierwsze na Allegro podejrzanie tanie, pozostałe w podobnych cenach (40-45zł). O Enduro nawet nie wspominajcie - kupiłem do DT240 i więcej tego błędu nie popełnię. @TheJW zdradzisz co się wydarzyło z łożyskami Enduro? Cytuj
Dokumosa Napisano 4 Listopada 2024 Napisano 4 Listopada 2024 Ważne żeby nowe łożyska posiadały uszczelnienia kontaktowe czyli (L)LU. Zwykłe uszczelnienia 2RS mają szczelinę między uszczelką a mniejszą bieżnią na tyle dużą, że z czasem woda tam się dostanie. Cytuj
KSikorski Napisano 4 Listopada 2024 Napisano 4 Listopada 2024 LLU - uszczelnienie kontaktowe z rowkiem w bieżni wewnętrznej z kontaktem na szerokość uszczelki. LLB - to samo co powyżej, ale uszczelka pracująca w rowku ma wcięcie w kształcie "V" dla zmniejszenia oporu. 6902 LLU w praktyce sprzedaje tylko dartmoor, aktualnie około 32zł brutto za sztukę, oraz KYK po 9,50zł brutto za sztukę. 6902 LLB dostępne są enduro po około 43zł brutto (cena z cyklomani) i NTN po około 30zł brutto za sztukę (cena z hurtowni Quay). Wybrałem 6902 LLB z NTN. 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 4 Listopada 2024 Napisano 4 Listopada 2024 (edytowane) Wszystkie sygnowane przez DT mają od strony pomarańczowej uszczelki LLU i po str czarnej LLB. A co do uszczelnień są jeszcze DD które mają uszczelnienie wargowe dwustronne tzn. z łożyska nic nie wylezie jak i do niego nie wlezie. KYK 6902 udało mi się kupić całkiem niedawno po 6zł. Edytowane 4 Listopada 2024 przez Dokumosa 1 Cytuj
J67 Napisano 4 Listopada 2024 Napisano 4 Listopada 2024 Łożysk SKF nikomu nie polecam. Niezłe są krajowe z Kraśnika, ale że były czasowo niedostępne - polecono mi NSK i to był dobry wybór. Nie pamiętam już kiedy je włożyłem. 3-4 lata temu? Oczywiście żadne łożyska nie są niezniszczalne. Trzeba zachować odrobinę zdrowego rozsądku podczas użytkowania roweru. O ile zachlapanie błotem specjalnie im nie szkodzi, o tyle silna szpryca wody - tak. A szczególnie solanki. Jadąc po mokrym asfalcie staram się nie przekraczać 25 km/h. Najgorzej z górki, bo hamulce też się niszczą w takich warunkach. Ja akurat mam możliwość to obejść. Najczęściej jeżdżę na fixie . Cytuj
KSikorski Napisano 20 Listopada 2024 Napisano 20 Listopada 2024 (edytowane) W dniu 4.11.2024 o 16:58, Dokumosa napisał: Wszystkie sygnowane przez DT mają od strony pomarańczowej uszczelki LLU i po str czarnej LLB. A co do uszczelnień są jeszcze DD które mają uszczelnienie wargowe dwustronne tzn. z łożyska nic nie wylezie jak i do niego nie wlezie. KYK 6902 udało mi się kupić całkiem niedawno po 6zł. Kupiłem na próbę KYK LLU do kół siostrzeńca, ale przyszły z oznaczeniami RS... nie wiem jeszcze co o tym sądzić 😄 Dostawca lozyska24-eu. Edycja: Rozerwałem folię i na bieżni zewnętrznej wygrawerowane jest LLU. Edytowane 20 Listopada 2024 przez KSikorski Cytuj
Dokumosa Napisano 20 Listopada 2024 Napisano 20 Listopada 2024 Tak KYK mają czarne uszczelki i jak piszesz na bieżni zew. jest oznaczenie z dopiskiem LLU. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.