tobo Napisano 12 Marca Udostępnij Napisano 12 Marca Mt200 i duże tarcze - 200 i 220. Ktoś próbował? Wiem że to heble "z dołka", że dla początkujących, że do rekreacji, że po bułki. Ale mimo wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 13 Marca Udostępnij Napisano 13 Marca Po mieście gitara, tylko tarcza dzwoni na równym asfalcie. W jakiś taki rozonans częściej wpada niż przy 180mm. Krzywi też się szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 13 Marca Udostępnij Napisano 13 Marca 8 godzin temu, tobo napisał: Mt200 i duże tarcze - 200 i 220. Ktoś próbował? Wiem że to heble "z dołka", że dla początkujących, że do rekreacji, że po bułki. Ale mimo wszystko. A czego oczekujesz? Normalnie - będzie +37% siły hamowania na 220 oraz +28% na 200. Porównując ze 160mm. Poza tym - heble jak każde inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Marca Autor Udostępnij Napisano 13 Marca Niczego nie oczekuję. Pytam czy ktoś sparował te oceniane jako mizerne heble z tarczami zwyczajowo nieużywanymi z tak podstawowymi hamulcami. Czy są jak każde inne to bym bardzo polemizował bo to "każde inne" oznacza że niczym się nie różnią a tak nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 13 Marca Udostępnij Napisano 13 Marca Nie no. Chodzi o to, że zasady dotyczące MT200 są takie same jak wyczesanych Trickstuffów. W jednych i drugich większa tarcza to większa siła hamowania i pojemność cieplna, lepsze klocki to mocniejsze heble itd. To, że sufit dla MT200 jest niżej niż dla rzeczownych Trickstuffów, nie zmienia faktu, że pryncypialnie działają identycznie. Tak stycznie do tematu - w dwóch rowerach mam tarcze 220+ sparowane z mizernymi chińskimi hamulcami ( wręcz chamulcami ) na sznurek. Dzwoni nieco bardizej. Siła wzrosła bez potrzeby kupowania wypasów. Jestem zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Marca Autor Udostępnij Napisano 13 Marca Właśnie o tym ostatnim mówię. Przypuszczam że 99% ludzi nie ma tych hamulców w żadnym rowerze z tarczami 200 i więcej. Stąd moje pytania na ile jest to dalej ograniczająco słaby hamulec po zwiększeniu tarczy o 3-4 rozmiary w stosunku do standardowo sparowanych 160tek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redekonstruktor Napisano 13 Marca Udostępnij Napisano 13 Marca Podłączę się do tematu bo jestem zielony. Co trzeba zmienić w rowerze żeby do zacisków jak w temacie założyć (sparować) tarcze 200mm w sytuacji kiedy oryginalnie w rowerze są tarcze 180/160mm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 13 Marca Udostępnij Napisano 13 Marca Adaptery pod zacisk trzeba zmienić. No i czy to ma być tarcza 203mm? Czy 200mm? Bo są takie i takie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 14 Marca Udostępnij Napisano 14 Marca 17 godzin temu, tobo napisał: Właśnie o tym ostatnim mówię. Przypuszczam że 99% ludzi nie ma tych hamulców w żadnym rowerze z tarczami 200 i więcej. Stąd moje pytania na ile jest to dalej ograniczająco słaby hamulec po zwiększeniu tarczy o 3-4 rozmiary w stosunku do standardowo sparowanych 160tek. Widzisz, popełniasz błąd poznawczy polegający na słuchaniu marudzenia tzw 'sceny'. Gdzie korzysta się z terminów takich jak: ogromy, mnóstwo, porażający itd, ale nigdy nie kwantyfikuje się tych wartości. Dla jednego "porażający" to 10% więcej, dla innego 100% więcej. Z czysto inżynierskiego punktu widzenia - liczba i zakres parametrów które konstruktor hamulca ma pod kontrolą tak, aby stworzyć użyteczny hamulec jest ograniczona. W przypadku Shimano masz Servo/Brak oraz 'małe', 'średnie' i 'duże' zaciski oraz klocki metaliczne i żywica. Jak wyrównasz wszystkie parametry typu rodzaj tarcz czy klocków to zostaje tak naprawdę jedynie przełożenie hydrauliczne. Zakres tego zaś ogranicza maksymalny wychył klamki. Tak realistycznie ujmując MT200 będzie jakieś 25-30% słabszy od Sainta. Więc Saint @160mm to MT200 @203mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeStorm Napisano 19 Marca Udostępnij Napisano 19 Marca Ja chciałem wsadzić do mt200 rt86 203 plus klocki EBC metaliczne niestety widelec pozwolił tylko na 180. Rower to elektryk 25kg ja obecnie 83 i na tych 180 bez problemu blokuje przednie koło więc trzeba uważać żeby nie przelecieć, już nie raz dość mocno podniosło mnie do góry przy zbyt mocnym hamowaniu. Nie nazwał bym tego słabymi hamulcami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.