Prixo Napisano 12 Marca Udostępnij Napisano 12 Marca Cześć! Przymierzam się do przesiadki ( w trosce o zdrowie/życie :D) z szosy na gravel. Chcę chociaż częściowo zjechać z dróg na szuter. Dlatego szukam gravela niekoniecznie do najtrudniejszych terenów (stąd odrzucam grizly itd.). Mam 183cm wzrostu i ~80kg wagi. Do tej pory jeździłem na aluminiowej Merida Scultura 200 - chciałbym tym razem spróbować Carbon`u Na ten moment rozważam 3 opcje: Canyon Grail CF SL 8 (LINK) ~13 999 PLN - Najlżejszy, wydaje się też, że najwyższy jeśli chodzi o osprzęt (w Sensa Giulia np, Hamulce są z grupy 400 - nie wiem jak duża to różnica) Bianchi Impulso COMP (LINK) ~11 600 PLN - Bardzo podoba mi się wygląd (wiem, to subiektywne :D), z kolei najcięższy z tej grupy ~10kg. Sensa Giulia Gravel PRO GRX 2x12 (LINK) ~9 999 PLN - Wydaje się, że super stosunek jakość/cena - rażą mnie jedynie te linki przy kierownicy, które są fajnie ukryte w 1. i 2. Różnią sie kilkoma drobnostkami jak np. prześwit na widelcu, ale wydaje mi się, że nie będę potrzebował szerszej opony niż ~40mm. Jeśli mógłbym prosić Was o opinię o powyższych 3 - jakość / cena - bo w sumie dość spora różnica pomiędzy nimi (4 tys). Być może jest coś jeszcze warte rozważenia w tym budżecie. - Też będę wdzięczny. Jeśli potrzebujecie jeszcze jakiś dodatkowych informacji - dajcie znać Z góry dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olo850 Napisano 12 Marca Udostępnij Napisano 12 Marca Na żadnym nie jeździłem więc się wypowiem. Jeżeli masz szosę na której masz ustaloną/sprawdzoną pozycję to poszukiwania rozpocznij od porównania geometrii i adekwatnie ustal krąg potencjalnych kandydatów. Geo powinno być zbliżone z poprawką na wyższą pozycję. Nie piszesz nic o rozmiarze, a to może ograniczyć krąg kandydatów, będziesz pewnie na granicy umownych M/L, okolice rozmiaru 56. Przy takich założeniach prześwit na oponę 40c w zupełności wystarczający, zresztą powyżej tych wartości rower robi się mocno specyficzny. W podobnym budżecie Rose niedawno aktualizował swojego gravela i chyba niedługo będzie dostępny albo już jest, możesz spojrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaloryfer Napisano 12 Marca Udostępnij Napisano 12 Marca Tak jak napisano powyzej skup sie na geometri, potem czy chcesz naped 1x czy 2x, nastepnie czy preferujesz shimano, sram etc., a takze czy zamierzasz jezdzic na wyprawy wiec ilosc otworow do mocowan toreb, blotnikow etc., a na koniec wybierz taki ktory bedzie tobie odpowiadac najbardziej wizualnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prixo Napisano 12 Marca Autor Udostępnij Napisano 12 Marca Dzięki ogromne za sugestię. Rzeczywiście ROSE ma fajne konfiguracje. Na ten moment rozważam i to chyba mój faworyt: BACKROAD APEX AXS XPLR 1x12 (LINK) ~14 200 PLN, a jest i karbon i dobry osprzęt i elektroniczne przerzutki. Co do samej geometrii nie mam jakiś super wymagań - nawet ciężko mi powiedzieć czego potrzebuję. Ścigać się nie będę więc nie musi być jakoś super agresywna. Co do 1x / 2x - z tego co czytałem 1x12 da mi na tyle zakresu, że powinno wystarczyć i na górki i na płaskie tereny - Chyba, że macie tu jakieś sugestie. Głównie jazda w okolicach katowic (Asfalt / Szuter leśny) + weekendowe wypady w górki (Żar, przegibek itp - 100%asfalt) + np jadę w tym roku Wisełkę 500 - ale bez ścigania. Wszystkie są w miarę dostępne Na ten moment układałbym to w takiej kolejności. BACKROAD APEX AXS XPLR 1x12 (LINK) ~14 200 PLN, a jest i karbon i dobry osprzęt i elektroniczne przerzutki. Canyon Grail CF SL 8 (LINK) ~13 999 PLN - Najlżejszy, wydaje się też, że najwyższy jeśli chodzi o osprzęt (w Sensa Giulia np, Hamulce są z grupy 400 - nie wiem jak duża to różnica) Sensa Giulia Gravel PRO GRX 2x12 (LINK) ~9 999 PLN - Wydaje się, że super stosunek jakość/cena - rażą mnie jedynie te linki przy kierownicy, które są fajnie ukryte w 1. i 2. Bianchi Impulso COMP (LINK) ~11 600 PLN - Bardzo podoba mi się wygląd (wiem, to subiektywne :D), z kolei najcięższy z tej grupy ~10kg. Z góry dzięki za ewentualne Wasze opinie dot.tej czwórki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 12 Marca Udostępnij Napisano 12 Marca Taniej od Rose jest Canyon Grizl na Rivalu czyli wyżsżą grupą osprzętu: https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/przygoda/grizl/cf-sl/grizl-cf-sl-7-etap/3474.html?dwvar_3474_pv_rahmenfarbe=R095_P07 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 12 Marca Udostępnij Napisano 12 Marca a czego oczekujesz od nowego roweru? Poza pozycją, która nie musi być sportowa zależy Ci na miejscu na opony, opcji montaży sakw czy tłumieniu nierówności? Te rowery które wrzuciłeś fajne, ale od sasa do lasa pod kątem tego, do czego zostały wymyślone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prixo Napisano 12 Marca Autor Udostępnij Napisano 12 Marca Cytat a czego oczekujesz od nowego roweru? Poza pozycją, która nie musi być sportowa zależy Ci na miejscu na opony, opcji montaży sakw czy tłumieniu nierówności? Te rowery które wrzuciłeś fajne, ale od sasa do lasa pod kątem tego, do czego zostały wymyślone. Ciężko mi odpowiedzieć jakoś bardziej szczegółowo niż opisując jak jeżdżę:Głównie jazda w okolicach katowic (Asfalt / Szuter leśny) + weekendowe wypady w górki (Żar, przegibek itp - 100%asfalt) + np jadę w tym roku Wisełkę 500 - ale bez ścigania. Jeżeli moglibyście opisać jakie są główne różnice pomiędzy tymi rowerami - też pewnie bardzo by mi to pomogło. Dzięki za propozycję @Chociemir pytanie czy Grizly nie jest zbyt "offroadowy" ws.do moich wyjazdów, o których wspominam wyżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 12 Marca Udostępnij Napisano 12 Marca (edytowane) A niby na czym (ale konkretnie) miałaby polegać jego "zbytnia offroadowość"? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby założyć węższe opony. Jest to w tej chwili bezkonkurencyjna oferta - jaki jest sens kupować Rose na Apexie, skoro można kupić taniej Canyona z Rivalem (i różnicę dołożyć np, do ewentualnego zakupu lekkich karbonowych kół)? Plus -przynajmniej w mojej opinii- dla Grizla za niededykowane sztycę i mostek, Edytowane 12 Marca przez Chociemir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 12 Marca Udostępnij Napisano 12 Marca Grizl ma prześwit na opony 50mm, zakładając 40c już wygląda komicznie a co dopiero jak założysz 38 lub węziej. Backroada też bym na Twoim miejscu odrzucił, jest jak Grizl bardziej nastawiony w teren. W mojej opinii przesiadając się z szosy na gravela, najciekawszym wyborem będzie Grail ale 2x11: https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/wydajnosc/grail-generation-2/cf-sl/grail-cf-sl-7/3575.html?dwvar_3575_pv_rahmenfarbe=R119_P01 Co do napędu to owszem 1x12 daje ogromny zakres, ale w zamian masz dziury między przełożeniami, a skoro do tej pory jeździłeś na szosie ten fakt będzie Ci doskwierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 12 Marca Udostępnij Napisano 12 Marca (edytowane) Z oponami 40 mm będzie wyglądać, mniej więcej, tak samo komicznie jak rower szosowy z prześwitem na opony 28 mm i założonymi 25 mm. Czyli w ogóle. Edytowane 12 Marca przez Chociemir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 13 Marca Udostępnij Napisano 13 Marca Bynajmniej, widziałem na żywo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 13 Marca Udostępnij Napisano 13 Marca Jeśli ktoś jest estetą to będzie to przeszkadzać. Ja zakładałem opony 32mm do widła który pomieści 50mm albo więcej i miałem w pompce jak to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 13 Marca Udostępnij Napisano 13 Marca Grizl fabryczni wychodzi na 45mm z tego co kojarze. Wątpię, że 5 mm węższa opona zrobi z tego roweru kabaret estetyczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 13 Marca Udostępnij Napisano 13 Marca Grizl na oponie 38 bez klocków wygląda tak. Serio wymyślacie problemy tam gdzie ich nie ma. W dniu 12.03.2024 o 14:04, Chociemir napisał: Plus -przynajmniej w mojej opinii- dla Grizla za niededykowane sztycę i mostek Z zaznaczeniem, że rura sterowa to niezbyt popularne 1 1/4", więc wybór bardziej ograniczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prixo Napisano 13 Marca Autor Udostępnij Napisano 13 Marca Ogromne dzięki za odpowiedzi Panowie. Na ten moment najbardziej atrakcyjny cenowo rzeczywiście wydaje się Grizl CD SL 7 eTap. Natomiast natknąłem się też na Canyona Grail Cf SL 8 di2. https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/wydajnosc/grail/cf-sl/grail-cf-sl-8-di2/3098.html?dwvar_3098_pv_rahmenfarbe=YE%2FBK Co prawda droższy o 3k niż grizzly ale lżejszy, 2x11 i na cieńszych oponach co chyba bardziej odpowiada temu że mimo wszystko część tras będzie asfaltowa tak jak wspominałem wyżej. jak Waszym zdaniem wypadają te dwa rowery w porównaniu? ( wiem że pewnie geometria inna, ale zakładam że bike fittingiem sie ustawie do każdej z tych ram). Pytanie też jak np Rival vs 8xx Di2 z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olo850 Napisano 13 Marca Udostępnij Napisano 13 Marca Zobacz jak wygląda kierownica w podlinkowanym grailu i wyjaśnij jak będziesz robił to dopasowanie. Poza tym rower fajny i rzeczywiście pasujący bardziej do wymagań, dobre koła, ale: 11-rzędowy napęd stary w momencie zakupu, kierownica która była tylko kilka sezonów, wygląd kwestia gustu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TurboRower_18 Napisano 13 Marca Udostępnij Napisano 13 Marca Z tego co słyszałem (od znajomego który ma canyona) to głównym problemem tych rowerów jest suport wciskany (a nie skręcany). Powoduje to czasami trzaski lub w najgorszym wypadku wycieranie mufy i kombinowanie z nadwymiarowymi łożyskami. A do serwisu rower trzeba wysyłać..... i czekać..... (jeśli się mylę to mnie poprawcie) Ja w tej cenie bym kupił bym coś innego a może poczekał na krossa eskera RS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prixo Napisano 13 Marca Autor Udostępnij Napisano 13 Marca @TurboRower_18 jakieś nowe propozycje lub jakiś faworyt z powyższych ?:) z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prixo Napisano 14 Marca Autor Udostępnij Napisano 14 Marca (edytowane) Trafiłem na jeszcze jeden rower i to w moim rozmiarze dostępny dość szybko jak na ROSE. https://www.rosebikes.pl/rose-backroad-grx-rx820-1x12-2709493 jeśli mielibyście go porównać do graila w sumie podobnego +\- do powyższego rosę - jakie widzie główne różnice w geometrii, wykorzystaniu itp. https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/wydajnosc/grail-generation-2/cf-sl/grail-cf-sl-8/3577.html?dwvar_3577_pv_rahmenfarbe=R119_P01 Osprzęt w miarę podobny z góry dzięki Edytowane 14 Marca przez Prixo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 14 Marca Udostępnij Napisano 14 Marca Nowy grail nie ma dwupłata ale znowu jak chcesz wymienić mostek to również kierownicę koniecznie chcesz elektrykę? jeśli nie to rzuć okiem https://www.protour.com.pl/produkt/stevens-camino-pro/ Jakość Stevensa to piętro wyżej jak canyon i rose. Ramy są świetnie zrobione, trwałe itd. Rzuć okiem na specyfikacje i wagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
White77 Napisano 14 Marca Udostępnij Napisano 14 Marca https://pafaro.pl/jura-3-0-czarno-zloty/ Polski producent, zrobią Ci brykę tak jak będziesz sobie życzył, warto się zastanowić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prixo Napisano 14 Marca Autor Udostępnij Napisano 14 Marca Dzięki wielkie:). Przeglądnę powyższe propozycje. (P.s. 1x11 to nie będą zbyt małe zakresy? - będę pewnie też śmigał po asfalcie w górach więc i podjazdy i zjazdy) a co myślicie o tym ROSE? https://www.rosebikes.pl/rose-backroad-grx-rx820-1x12-2709493 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 14 Marca Udostępnij Napisano 14 Marca (edytowane) Układ napędu nie ma nic do rzeczy jeśli chodzi o zakres przełożeń. Różnica jest tylko taka, że przy 1x pomiędzy sąsiednimi koronkami masz o wiele większe dziury niż przy 2x. Swoją drogą jeśli miałoby być sporo asfaltu to sensowniej wybrać chyba 2x, łatwiej dobrać kadencję Rose ogólnie bardzo fajne rowery robi https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-basso-palta-rival-etap-axs-1x12-pd34266/ https://wertykal.com/pl/p/Argon-18-Dark-Matter-28-Rival-Inferno-Red/10608#galleryName=productGallery,imageNumber=1 https://bbike.pl/rowery-szosowe-gravel/700-wilier-jena.html 22 minuty temu, White77 napisał: Polski producent, zrobią Ci brykę tak jak będziesz sobie życzył, warto się zastanowić . A co dokładnie ten "polski producent" tam wyprodukował? Edytowane 14 Marca przez Mihau_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prixo Napisano 14 Marca Autor Udostępnij Napisano 14 Marca @Mihau_z tym 1x11 chodziło mi bardziej o to, że w rowerach które podesłałem jest 1x12 - to duża różnica ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 14 Marca Udostępnij Napisano 14 Marca Rose jest ok, bardzo poprawny rower, poza sztycą i mostkiem nie ma się czego czepiać. Pytanie o malowanie - ale to rzecz gustu Ten Basso od Mihaua mi się bardziej podoba, ale rozmiarów brak. Generalnie - Rose to dobry rower, w dobrej cenie w tej promce. Jeśli Tobie się podoba, spełnia kryteria to go kup. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.