Skocz do zawartości

[Do 4000zł] Trek Marlin 7 2023


Rekomendowane odpowiedzi

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-trek-marlin-7-gen-3-2023?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw17qvBhBrEiwA1rU9w_fdE1kAkWZcCrExen-HZdHoxzHW16U051GvDTsPEyy7fMSpqfks2BoCwpIQAvD_BwE

Cześć. 

Mam pytanie o ten rower. Cena wydaje się ok.
Szukam roweru na dojazdy do pracy (jakieś 8km), w weekendy koło 20km luźnych tras. 
Raz na miesiąc może trasa dłuższa typu 40-50km. Generalnie większość po mieście, parkach.
Rok temu już się interesowałem Trekiem to dużo komentarzy było odnośnie napędu w innym modelu, który nie miał takiego zastosowania i ponoć by się nie sprawdził. Ten model byłby ok?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba w tym rowerze ma blat 28 t czyli nadaje sie jedynie do jazdy w gorach, gdy potrzebujesz raczej lekkich a nie ciezkich biegow. Do jazdy w lekkim terenie czy na asfalcie to kompletna pomylka. Do takiego zastosowania korba ok ale wymaga wymiany blatu na powiedzmy 32. Rower wyprodukowany przez firme ktora ma dosc waska specjalizacje produktow i liczne podkategorie, wiec nie musi miec na uwadze uniwersalnosci. Stad taki pomysl. Jednak jest to tak czy inaczej dosc poronione rozwiazanie, zakladajac ze Marlin to raczej rower dla poczatkujacych i do lzejszej eksploatacji, gdzie taka kombinacja jest bez sensu. Inny minus to koniecznosc montazu blatu fsa ktory ma nietypowy jak na rynek rowerowy korb rozstaw srub - musisz kupic blat fsa lub zmienic calosc na cos bardziej sensownego i ustandaryzowanego - z korzyscia dla siebie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2024 o 10:52, NerfMe napisał:

Jak ten "luźny las" nie będzie w górach ani w trudnym terenie, to lepiej się rozejrzeć za jakimś rowerem crossowym. 

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-trek-x-caliber-8-2023?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw7-SvBhB6EiwAwYdCAYpbdb_IvvL0kweGJEnryrCq9vIGfMHZ2fJtTOPKMVe1B1hUqrUmgBoCai0QAvD_BwE

Wybrałem ostatecznie ten model. Malowanie ramy fajne, marka chyba popularna i dość ceniona, zawsze Treka chciałem.
Mogłem się zdecydować na jakiś rower bardziej miejski i wygodny, ale od dziecka zawsze jeździłem na góralach, więc świadomie wybrałem ten typ roweru.
Tutaj jest blat 30T, więc nieco wyżej, ale dalej chyba niski? Wytłumaczy mi ktoś jak bardzo to wpływa na jazdę? Doczytałem, że im wyższy blat, tym szybciej się jedzie po prostym podłożu, ale trudniej wjeżdża na górki, tak? W takim razie jak jest optymalnie do jazdy rekreacyjnej i jakie to są koszty wymiany ewentualnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie zamierzasz jeździć po górach to na 30 zębach z przodu się zajedziesz. Do tej pory w crossie miałem z przodu 46/30 i mniejszego blatu praktycznie nie dotykałem. Nawet gdybyś chciał go wymieniać u siebie na większy to tam chyba max 32 wejdzie więc praktycznie żadna różnica.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chodzi o to, że jak będziesz dużo jeździł po płaskim, łatwym terenie na zębatce 30 t to pewnie będziesz korzystał z najmniejszych koronek na kasecie i bardzo szybko je zajedziesz. W tym modelu masz 12 rzędową kasetę shimano deore, która nie ma wymiennych najmniejszych koronek. Tak jak wyżej kolega napisał, max do tej ramy włożysz zębatkę 32, więc wielkiej różnicy nie będzie.

Edytowane przez NerfMe
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, nicniewiem94 napisał:

Jak nie zamierzasz jeździć po górach to na 30 zębach z przodu się zajedziesz. Do tej pory w crossie miałem z przodu 46/30 i mniejszego blatu praktycznie nie dotykałem. Nawet gdybyś chciał go wymieniać u siebie na większy to tam chyba max 32 wejdzie więc praktycznie żadna różnica.

Czyli sprawa przegrana jeśli kupiłem ten model? 

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-gorski-mtb-indiana-x-pulser-3-7-m19-27-5-cala-meski-czarno-brazowy?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw7-SvBhB6EiwAwYdCAXdVwxR6stq3c23-R-d-f3MwNPav6K3HWdhV2W8aGypP018x22d5YhoC6REQAvD_BwE

https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/tourney/FC-TY301.html

A czy ten model miał lepszy osprzęt do takiej jazdy rekreacyjnej, którą opisałem? Miałem przez jeden sezon i jeździło mi się w porządku. Oczekiwań dużych nie mam, ewentualnie jakiś upgrade mogę zrobić, tyle że czy tutaj się da coś wymyślić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W treku osprzęt masz wyższej klasy ale pytanie jakich przełożeń używałeś wcześniej? Korzystałeś z najmniejszej zębatki? Jeśli tak to jak dużo na niej jeździłeś? Bo to będzie właśnie porównywalne z tym trekiem (najmniejszą z przodu miałeś 28, trek ma 30) 

 

 

Dobra, teraz zauważyłem, że ta korba ma dwie specyfikacje. Którą miałeś? 

Edytowane przez nicniewiem94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że miał korbę przeznaczoną do rowerów górskich, czyli 42-34-24T, chociaż można się różnych kwiatków spodziewać. Trek jest dużo lepszym rowerem od tej indiany, nawet nie ma co porównywać, pytanie tylko czy rower MTB jest na pewno dobrze dobrany do twoich potrzeb. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, nicniewiem94 napisał:

W treku osprzęt masz wyższej klasy ale pytanie jakich przełożeń używałeś wcześniej? Korzystałeś z najmniejszej zębatki? Jeśli tak to jak dużo na niej jeździłeś? Bo to będzie właśnie porównywalne z tym trekiem (najmniejszą z przodu miałeś 28, trek ma 30) 

 

 

Dobra, teraz zauważyłem, że ta korba ma dwie specyfikacje. Którą miałeś? 

Mógł mieć tylko korbę mtb.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, ekhart0 napisał:

Czyli sprawa przegrana jeśli kupiłem ten model? 

Moim zdaniem nie, zależy od tego jak jeździsz. Czy ciśniesz, czy raczej rekreacyjnie. Ja mam ten model, z założoną zębatką 32, wprawdzie nie używam go do jazdy po asfalcie, ale jak już muszę jechać to nie jest tak że się nie da i trzeba kręcić na najniższej koronce. Wiadomo że inny napęd sprawdziłby się lepiej (czyt. większa zębatka z przodu), ale z tego co piszesz tysięcy km rocznie trzaskać nie będziesz, chyba że faktycznie będziesz dzień w dzień do pracy tym rowerem dojeżdżał to trochę słabo, a jeżeli to mają być okazjonalne dojazdy to nie będzie tak źle. Może jakieś mniej agresywne i trochę węższe opony, poprawią też sytuacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...