Skocz do zawartości

[Opona] Jaka opona odporna na przebicie?


Rekomendowane odpowiedzi

Co myślicie o takiej?

https://allegro.pl/oferta/schwalbe-marathon-plus-700x28c-opona-smart-guard-11764892654

Lub może ktoś poleci coś ciekawego w budżecie powiedzmy do ~250 zł za jedną. Wymagania są 2: jak najbardziej odporna na przebicia (typu jakieś kawałki szkła) ale i jak najniższe opory toczenia.

No i obciążenie będzie takie że moja masa 110 + masa roweru pewnie z 10 kg (czyli ta podlinkowana nie spełnia - czy trzeba się tym aż tak przejmować)?

Ta Schwalbe ma mieć warstwę 5 mm, czyli i pinezka jej nie przebije.

Edytowane przez leon7877
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajoma, co dużo jeździ po mieście miała sporo przebić. Kupiłem jej takie opony pod choinkę i przez lata nie przebiła, ale to już tak nie chroni od snake’a (przycięcia dętki obręczą). Opory na pewno większe. Kolega ma zaś opony masywne (bez powietrza) i to jest już naprawdę nie do przebicia. Ale ja mam od lat w miejski Marathony bez plusa i też nie złapałem gumy (a górach to coraz). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Wojcio napisał:

Kupiłem jej takie opony pod choinkę i przez lata nie przebiła, ale to już tak nie chroni od snake’a (przycięcia dętki obręczą). Opory na pewno większe.

Ale o jakich tu piszesz? O tych Continental?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, leon7877 napisał:

jak najbardziej odporna na przebicia (typu jakieś kawałki szkła) ale i jak najniższe opory toczenia

Nie da się pogodzić tych dwóch rzeczy i musisz iść na kompromis. Najlepiej wpisać minimalne parametry wymagane przez Ciebie w kategorii odporność na przebicie lub opory toczenia i odczytać wynik. Np. wpisujemy odporność na przebicie minimum 80 i mamy opony posegregowane (spełniające ten warunek) pod względem oporów toczenia:

https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews?maxweight=912&max=34&min=15&minpr=80&mingripmin=61&mingrip=61

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

A możliwe jest, że opona po czasie traci właściwości i staje się bardziej podatna na przebicia? Mam teraz Vredesteiny Perfect 4 seasons. Nigdy nie było tak, że co wyjazd to szkło wbite w dętkę, a raczej szkieł było zawsze tyle samo bo i czemu np wiosną rok temu miałoby być inaczej w tej kwestii niż teraz. Tu też obiecana jest odporność na przebicia, ale teraz już jej nie widzę 

5 minut temu, Wojcio napisał:

Możesz też posprawdzać wynalazki jak samonaprawiające się dętki ( nie testowałem). 

Nie wierzę w takie coś. Zresztą, skoro coś tkwi w oponie to co by to dało?

Chciałem też porównać opory toczenia tych Vredesteinów i np tego Schwalbe co podałem ale wydaje się to niemożliwe, np w tym linku podanym przez Chrismel nie ma w tabeli żadnej z nich.

Bo o ile opory toczenia byłyby podobne to byłoby jeszcze ok, ale jeśli to będą kloce na których nie można się rozpędzić to i z tej odporności nic mi nie przyjdzie 

Edytowane przez leon7877
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony do testów wybierają użytkownicy więc jeżeli jakiejś tam nie ma oznacza to że z jakiś powodów nie było wystarczającego zainteresowania. Przeważnie powodem jest nie najwyższa jakość. Dlatego skupiłbym bym się na wyborze z opon już przetestowanych o wiadomych parametrach.

Edytowane przez chrismel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Czy jeżeli teraz mam opony 37-622 to na te same obręcze pasować będzie 28-622? Na obręcz z przodu wchodzi dość ciasno, a z tyłu można włożyć prawie bez użycia łyżki.

Te Marathon Plus tam jednak są, polecane aczkolwiek opory toczenia o 20% wyższe niż Marathon (bez plus). Czy to będzie odczuwalna różnica?

Vredesteinów tam nie ma takich, a szkoda bo bym porównał opory toczenia.

Edytowane przez leon7877
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, leon7877 napisał:

No i obciążenie będzie takie że moja masa 110 + masa roweru pewnie z 10 kg (czyli ta podlinkowana nie spełnia - czy trzeba się tym aż tak przejmować)?

Tak jak wyżej było pisane, masa rozkłada się na dwa koła.
A tak, to bierz najszersze jakie zmieścisz w rowerze, będą miały większy udźwig.

2 godziny temu, leon7877 napisał:

Czy jeżeli teraz mam opony 37-622 to na te same obręcze pasować będzie 28-622?

Nie powinno być problemu, chyba że masz jakieś wyjątkowo szerokie obręcze. Typowo w crossach/trekkingach były 17-19mm.

Po co chcesz węższe? Jedynie trochę wagi urwiesz, prędkości nie zyskasz, a spada komfort.

2 godziny temu, leon7877 napisał:

A możliwe jest, że opona po czasie traci właściwości i staje się bardziej podatna na przebicia? Mam teraz Vredesteiny Perfect 4 seasons. Nigdy nie było tak, że co wyjazd to szkło wbite w dętkę, a raczej szkieł było zawsze tyle samo bo i czemu np wiosną rok temu miałoby być inaczej w tej kwestii niż teraz. Tu też obiecana jest odporność na przebicia, ale teraz już jej nie widzę

Jak się zetrze, to jest cieńsza, więc trochę łatwiej przebić.
Na stronie producenta nie widać co tam siedzi jako wkładka, czy to dodatkowa warstwa kauczuku, czy jakaś warstwa z gęstszym oplotem, czy inna trudno przebijalna powłoka. Kauczuk nie powinien się psuć, oplot czy inna wkładka w zasadzie może popękać, ale ciężko mi powiedzieć na ile to realne. Stawiam, że prędzej się zetrze bieżnik, niż te warstwy zestarzeją, ale jak się mało jeździ, to teoretycznie możliwe.

Pech, to pech. Wiele lat nie miałem, a kiedyś trafiło mi się 2x tego samego dnia.
Może być inaczej, bo np. w tym roku mniej śniegu było i rzadziej odgarniali, przy okazji "sprzątając" szkło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Po co chcesz węższe? Jedynie trochę wagi urwiesz, prędkości nie zyskasz, a spada komfort.

Hmm no właśnie o wagę mi chodziło. Te Marathon Plus to i tak są ciężkie kloce, te Verdesteiny 37-622 ważą (według producenta) 720, a najwęższe Marathon Plus już 750. Szersze pewnie i przebiją kilogram a to chyba robi różnicę.

Cytat

Pech, to pech. Wiele lat nie miałem, a kiedyś trafiło mi się 2x tego samego dnia.

Może być inaczej, bo np. w tym roku mniej śniegu było i rzadziej odgarniali, przy okazji "sprzątając" szkło

Pech pechem, ale gdy łapiesz gumę średnio raz w tygodniu to już zaczynasz się zastanawiać co z tym zrobić bo tak to się nie da żyć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duża waga człowiek  to duża opona,  szer 28 trzeba pompować dla ciężkiego na twardo i wtedy wzrasta ryzyko przebicia... Maratony i plus i bez plus nie są oponami odpornymi na przebicie nie mają kolczugi czy kewlaru, tylko jak słoń grubą skórę.   Statystycznie  przebija się je rzadko, baaardzo rzadko  !  I bok i środek może jednak polec. 
 Starzenie oraz możliwe, że uv czy słońce zwiększa ryzyko uszkodzenia różnych opon np  niektórych Schwalbe czy Michelin, ale mam opony  również Schwalbe czy Maxxis długowieczne.     
 

Z mojej strony polecam wersję marathon bez plus i szerokość  37 czy 35 albo nawet szerzej jeśli rama pozwoli.  Plusy są takie  za kwadratowe w czasie jazdy... też przebiłem szkłem więc nie jest tak że dodatkowe 2-3 mm warstwy zabezpieczą na amen. 
 

inne opony Maraton Almotion,  do łagodniejszych zastosowań, ale opór toczenia i lekkość - można rozważyć, mam wersję  aż 2,15 ,    Bardzo komfortowe, świetna mieszanka. Nie ma jednak  lanej gumy typu  green guard. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37-622 to jest taki rozmiar jak moje obecne. Gdy napisałeś o ciśnieniu to przyszło mi do głowy, że może by zbierała mniej szkła gdybym nie pompował jej na 6 bar, gdy zalecany max to 5.5. Kiedyś nie pompowałem aż tyle. Albo się zużyła i jest teraz bardziej podatna na przebicie albo to dlatego że za mocno pompuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, leon7877 napisał:

Hmm no właśnie o wagę mi chodziło. Te Marathon Plus to i tak są ciężkie kloce, te Verdesteiny 37-622 ważą (według producenta) 720, a najwęższe Marathon Plus już 750. Szersze pewnie i przebiją kilogram a to chyba robi różnicę.

Według producenta M+ 37mm ważą 900g.
Zwykłe M 730g.
M Mondial 570g.

Jak mają być pancerne, to niestety będą ciężkie. Jak można trochę odpuścić, to będzie lżej.

Jak masz dużo pod górę, to waga będzie utrapieniem. Jak płasko, to nie aż tak dużym.
W mieszczuchu mam M GT 365 2", razem ważą około 2,5kg. Czuć utratę dynamiki, ale mimo "agresywnego" bieżnika toczą się całkiem sprawnie. Na wyprawę bym ich raczej nie brał, choć wytrzymają dużo, do codziennej jazdy są w miarę ok, choć jak zużyję, to jednak wrócę do Mondiali i Winterów. Uniwersalność jest fajna, ale jednak czasami kompromisy dają o sobie znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te same opony o różnej szerokości mają takie same opory toczenia? Intuicja podpowiada że węższe i twardsze, mocno napompowane powinny toczyć się lżej. Co do odporności na przebicia - chyba też węższe powinny być lepsze? Szerokie i miękkie będą kwadratowe i rozpłaszczone pod większym ciężarem, czyli chyba łatwiej będą zbierać szkło bokami, a one pancerne/grube to może i są ale na środku a nie na bokach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schwalbe Durano plus,- wkładka poliuretanowa,  śmiało można jeździć po gwoździach, wkrętach, pinezkach.

Vittoria Rubino g 2.0, - odporna na szkło

GP 5000,- ma wkładkę Vectranową , która ze szkłem sobie radzi całkiem dobrze.

Co do super hiper opon z nie wiadomo jaką ochroną , to należy pamiętać, że dętki same w sobie potrafią  wywinąć psikusa, czy to ze starości, czy to z powodu wady fabrycznej, a więc zamiast inwestować kasę w toporne kowadła, lepiej mieć ze sobą łyżkę, kieszonkową pompkę i łatki np park toola, oraz poćwiczyć szybkie usuwanie awarii. Żaden kartofel nie zastąpi lekkiej konkretnej opony, a przy tych kapcie łapie się naparwdę rzadko.

 

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, używam i pomimo, że waży swoje, to jest odporna gdy się na coś czołowo najedzie. Natomiast boki są dość cienkie i można je dość łatwo uszkodzić np kamieniem, czy czymkolwiek innym wystającym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szersza przy tym samym ciśnieniu toczy się lżej  ( marathon) łatwiej przekuć balonik napięty niż luźniejszy ? Nożyczki do cięcia luźnego materiału tez się nie rwą :) ,

im cieńsze maratony tym popmpuje się wyższe ciśnienie i gumę łatwiej przebić  szklanymi drzazgami które ustawią się na sztorc, ze znanych mi marathonów przebite centralnie szkłem były tylko bardzo wąskie (wąskie tzn 25 mm.)

Conti 5000 to opona do innych zastosowań niż zwykły miastotłuk .

Marathon mimo wad ma też  charakter opony uniwersalnej, przyjemnej na co dzień, woda, piasek droga gruntowa, rejon szklany pod mostem czy koło cmentarza, śmietników. Można zacisnąć hamulec i zedrzeć trochę bieżnika bez palipiatcji

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...