Skocz do zawartości

[Treking ebike] Szukam do 15 tyś.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , z racji tego że u mnie w mieście nie ma salonów rowerowych posiadających rowery elektryczne nie wiem czego szukać . Najbardziej podoba mi się model giant i  udało mi się na nim przejechać w salonie oddalonym o 150 km

https://www.giant-bicycles.com/pl/explore-eplus-1-gts

Wrażenia niesamowite.

Czy jest coś podobnego fajnego w tej cenie ? Istną cechą ma być niezawodność napędu , o mocy do 80Nm

Edytowane przez bogdyn919
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek Allant+ Musisz sobie zerknąć co uda Ci się wyrwać za 15 tysięcy. Fajnie jakby rower wybrany przez Ciebie posiadał powietrzny amortyzator.

Amortyzator w tym modelu Gianta to największy szrot. Ewentualnie rozważ opcję wymiany tego amortyzatora na start.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.bike-discount.de/en/radon-relate-9.0-750-ms

mocniejszy silnik Boscha, większa bateria, 12-rzędowe Deore XT 10-51, RockShox Recon Gold RL, lżejszy i tańszy niż ten Giant... W tym sklepeie są też inne, tańsze trekingi, w tym Radony w słabszej specyfikacji.

Sklep legitny, wysyła do Polski, więc nie ma problemu.

Edytowane przez HSM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada godnie. Fajna propozycja , dziekuje. Może jeszcze ktoś coś poleci ?
w salonie giant dowiedziałem się , że  ich rower ma dedykowany sprzęt do elektryczego roweru tzn. Shimano LinkGlide ,  bardziej wytrzymały . Ilość trybów uważam że nie jest już tak istotny ,   sterujemy wspomaganiem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 1 kwietnia będą w sprzedaży nowe modele KTM z silnikiem Bosh SX - z mniejszą baterią 400 Wh, słabszym silnikiem 55Nm ale waga w wersji aluminiowej 18 - 20 kg. Przewidywane ceny - 15  - 16 tyś. Według mnie warte rozważenia - ponieważ wozisz mniej kilogramów możesz mieć mniejsze wspomaganie. W ofercie jest też dodatkowy akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bogdyn919 pokazując te Radony, chciałem Ci pokazać, że nie musisz się ograniczać do polskich sklepów. Zwłaszcza, że bike-discount.de, bike24.com czy inne duże sklepy np. niemieckie spokojnie sprzedają do Polski i często są to rzecz tańsze niż w najtańszych polskich ofertach - no chyba, że masz super rabat na rower u jakimś sklepie... Ten Radon Relate 9.0 zjada na śniadanie Gianta w kwestii wyposażenia, a i tak kosztuje od niego mniej (nawet jak doliczysz 50 EUR dostawy). Jak przejrzysz całą kategorię e-trekingów w tym sklepie https://www.bike-discount.de/en/bike/bike/e-bike/e-bike-trekking/?p=1&o=14&n=48 to zobaczysz, że w takich samych pieniądzach jest więcej rowerów. Są znane u nas Cube, mniej kojarzone Kalkhofy czy właśnie ten raczej niepopularny w Polsce Radon - choć on w każdym przedziale cenowym b=wypada chyba najlepiej z wyposażeniem. Tak już jest, jak masz na ramie napis Radon, a nie Giant, Trek czy inny Spec... Możesz zobaczyć słabszą odmianę tego Radona Relate 7.0 - mniejsza bateria, 10 biegów, inny widelec, ale i 700 EUR taniej...

Co do specjalnego osprzętu w tym Giancie pod elektrykę... 🙂 to panowie w sklepie trochę Cię wpuścili w maliny, a trochę nie... Po prostu dosyć kreatywnie wykorzystali swoją wiedzą a Twoje niezorientowanie. Rzeczywiście linkglide jest reklamowany przez Shimano jako rozwiązanie trwalsze niż dotychczasowe - w tym do elektryków, ale nie tylko do nich. Wprowadzone nieco znienacka do 10-rzędowego Deore 5130 i 11-rzędowego Deore XT 8130 - niejako na próbę, a potem jako podstawowa technologia grup Cues, które mają zastąpić wszystkie napędy chyba poniżej 12-rzędowych. Ale jak to bedzie działało i ile z tych zapewnień Shimano się sprawdzi, dopiero się zobaczy. Na razie nie ma raczej mowy, by pojawiło się w najwyższych grupach.

Co do wykorzystania wspomagania, to raczej nie podzielam poglądu, że silnik zastąpi przełożenia. Najrozsądniej jest wykorzystywać rower jak każdy inny i właściwie dobierać przełożenia do okoliczności (oczywiście uwzględniając poziom wspomagania). Skupienie się na wachlowaniu trybami wspomagania zamiast biegami, szybko wyrabia nawyk niezwracania uwagi, na którym biegu jedziesz, bo zawsze silnik Ci pomoże, a to najlepsza droga do samoograniczenia użytkownika w wyborze do zaledwie kilku zębatek i szybkiego zajechania napędu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PiotrWie Rowery z Boschem SX mogą myć doskonałym wyborem, ale raczej dla kogoś świadomego, co wybiera... Bo te KTM Macina - jeśli już trzymamy się trekingów, czyli w wersji Sport SX  - z blotnikami i bagażnikiem - najciekawiej wyglądają w najlżejszych odmianach SX Prime i SX Elite  (16 i 18 kg), ale one na pewno nie będą w takiej cenie. To już raczej mówimy o SX 10 i SX 20 (ponad 20 kg), które są wyceniane jako nowość na 3400-3700 EUR (ciekawe po ile będą za jakiś czas). Tylko pojawia się pytanie - jeśli te rowery będą kosztować co najmniej tyle ile wspomniany wcześniej, wypasiony Radon, który jest wprawdzie 5 kg cięższy, ale też ma baterię 750 Ah a nie 400 Ah, to czy jest to jakaś super okazja. Tylko dla kogoś, komu jednak ta mała bateria wystarczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda sprawa gwarancji na rower kupiony za granicą, bo z tego co wiem, na przykład Kellys (inni producenci zapewne też) wymaga przeglądu roweru po pierwszych 100 km? Pakujemy rower w karton i wysyłamy do sprzedawcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak samo jak w innych przypadkach sprzedaży wysyłkowej rowerów w Polsce. No i nie wszyscy producenci wymagają przeglądów. Co więcej gwarancja u większości producentów jest jedynie na ramę i ewentualnie na nieamortyzowany widelec. Osprzęt czy amortyzatory są objęte gwarancją własną producenta tych części. Ludzie kupują różne rzeczy w Canyonie, Rose czy rzeczonym wyżej B-D.de i to raczej działa (czasem nawet chyba lepiej niż w polskich realiach, bo ochrona konsumenta za Odrą wydaje się lepsza, a czesem niestety nie tak dobrze i się ludziom w internetach zbiera na żale... - zupełnie jak w Polsce).

Co do Radona - to taka marka własna B-D.de, to instrukcja nie zawiera wskazań do przeglądu po jakimś czasie... gwarancja jest na ramę (chyba 6 lat na aluminium, ale bez wad lakierniczych). W razie roszczeń, musisz kontaktować się ze sklepem, by uzyskać wskazówki postępowania. Myślę, że wysłanie im (na ich koszt) całego roweru zawsze jest rozpatrywane na końcu. Być może są dopuszczalne naprawy lokalne i zwrot kosztów (jeśli nie przekraczają jakiejś uznanej przez nich kwoty). Jak Cię to nurtuje, zawsze możesz najpierw ich zapytać...

No i musisz pamiętać, że nawet wielkie korporacje rowerowe obecne na polskim rynku, wcale niekoniecznie działają tak, jak to sobie wyobrażamy. Kupisz jakiegoś Treka czy Speca wysyłkowo z innego miasta, a pod nosem masz autoryzowanego dealera i warsztat... To wcale nie znaczy, że każdą sprawą ten lokalny punkt musi się zająć. Owszeem, może jeśli chce, ale równie dobrze, może Cię odesłać tam, gdzie faktycznie kupiłeś rower...

Edytowane przez HSM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

@HSM bardzo dziękuję ,   ta marka Radony jest dla mnie bardzo wyszukana i w życiu bym jej nie znalazł  , wchodząc do niemieckich sklepów praktycznie wszystkie rowery są elektryczne  , wiem bo mieszkałem ostatni rok i miałem sklep rowerowy pod domem  ,  mają o niebo większy wybór no jest bardzo duża moda na nie.
Za pokazanie KTM jestem też bardzo wdzięczny super sprawa ta lekka rama , również rozważę.

Nie ukrywam byłem zdecydowany na gianta, kolor , marka , dbałość o detale,  przeoczyłem jednak sprawdzić amortyzator i faktycznie jest rozczarowujący dlatego przeglądnę dokładnie inne modele . Dziękuję za pomoc , warto było zapytać . Postaram się zdać relacje z zakupu.

 

 

Edytowane przez bogdyn919
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bogdyn919 napisał:

Shimano LinkGlide

Sprawdziłem jak u mnie,  ,okazuje się , żemam taką ,

czy jest różnica nie wiem, przejechałem na razie 700km, czy płynniej od innych,nie widzę różnicy za bardzo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, bogdyn919 napisał:

przeoczyłem jednak sprawdzić amortyzator i faktycznie jest rozczarowujący dlatego przeglądnę dokładnie inne modele 

Z tym amortyzatorem przy trekkingu to bym jednak nie przesadzał. Spotkałem się z opiniami w internecie, chyba na Youtube, że z powietrznym mogą być kłopoty ponieważ trzeba dbać o niego, pompować itp. i użytkownik z powrotem wrócił na sprężynowy.

Sam jestem zainteresowany podobnym e-bike, ale moje preferencje to przekładnia w piaście (Nexus 8 lub Alfine ) pasek carbonowy i koła 28". Wydawało się, że znalazłem odpowiedni i w dobrej cenie, a mianowicie Winora Sinus R8, ewentualnie N8, którą można w przyszłości przerobić na pasek, ponieważ ma ramę rozłączalną. Niestety ZONK, ma koła 27.5"  :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio testowalem kilka rowerow z silnikiem centralnym. Jesli nie mieszkasz w plaskiej czesci Polski to zdecydowanie odradzam kupno roweru z silnikiem generujacym 55Nm momentu. Bosch performance ma 65 Nm i jest odczuwalnie slaby. Nie zrekompensuje tego niska masa roweru. Zeby silnik "pociagnal" trzeba uzywac najwyzszego trybu wspomagania. 

Co do dbania - o zwyklego sprezynowca tez trzeba zadbac. Widelce suntoura to kompletny szit i jesli chcesz go utrzymac w aktywnosci - trzeba przynajmniej czyscic dolne golenie w srodku i aplikowac smar. Gorne golenie sa wykonane z marnej jakosci stali. 

Edytowane przez tobo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor tematu mieszka w Ostrowie Wielkopolskim, a więc 55 Nm jest wystarczające. Ja mam w swoim ulepie 38 Nm i w okolicach Słupska wszędzie podjeżdżam. Dwa razy byłem w pięknej Kudowie Zd. ze swoim ulepem i też pod górki dawał radę. Oczywiście nie jeździłem hardkorowo  po górach i innych trudnych trasach. Kurde przez 7 lat swojego Suntoura potraktowałem jedynie kilka razy z zewnątrz smarem w aerozolu, a do przekładni Nexus 7 jeszcze nie zaglądałem i nie smarowałem. Lenistwo, że tak powiem śmierdzące :) .Na samym skonwertowanym elektryku przez dwa lat przejechałem około 6000 km, poprzednie 5 lat "na golasie" około 7000 km. Rower to Kross Trans Sander. Jak widzicie polski produkt daje radę. Jak już wyżej wspomniałem jestem napalony na zakup czegoś bardziej konkretnego (do 15K zł), aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że w naszym pięknym kraju, trzeba będzie nowego e-bika pilnować nieustająco. To jest wada drogich rowerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...