DemoFV Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca (edytowane) Hej, zakupiłem używany amorek rebe 100mm pod 29 koła 15x110. Na początku cos było nie tak i nie uginał się bardziej niż 60% skoku. Po rozebraniu w serwisie okazało się, ze za dużo oleju było w górnej goleni. Po nasmarowaniu dolnych goleni sram butterm, zalaniu świeżego oleju do do dolnych lagow, amorek zaczął działać, ale jest dalej drugi problem, który był tez wcześniej. Po ugięciu go o dowolny procent np. 30%, zeby zejść niżej i zeby ugiął się na 40% skoku, trzeba użyć bardzo dużo siły. Dzieje się tak, jak go zatrzymam na danym momencie ugięcia przez sekundę, dwie. Po takim przytrzymaniu mam wrażenie, jakby był jakiś strasznie tępo działający i ugięcie o większy procent jest ogromnie trudne. Czy to normalne, ze dochodząc do jakiegoś momentu ugięcia kolejne wymagać musi więcej siły? Mam obok rower, do którego zalozylem swojego Recona 100mm, w którym jest płynnie i nie przykleja się w połowie skoku. Oczywiście, jak nim mocno zjazde z krawężnika, to wykorzystam na upartego dużo skoku, ale nie jest to takie płynne działanie jego. Pytanie brzmi: reba aż taka jest mocno sztywna, ze się w połowie przykleja, czy cos tu jest nagrzebane bardziej i nie powinno tak działać - tempo? Dzięki za wszystkie wskazówki. ponizej link do filmiku, jak to pracuje i drugi do tego, jak działa recon Reba: Recon: Edytowane 7 Marca przez DemoFV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca Dalej coś jest źle. Jeśli z wyjętym tłumikiem kompresji też pracuje skokowo to jest jakiś prob ze sprężyną powietrzną albo ślizgami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DemoFV Napisano 7 Marca Autor Udostępnij Napisano 7 Marca Tłumik był wyjmowany i czyszczony przy odciąganiu nadmiaru oleju 😕 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca Skąd wiesz czy poziom oleju nadal nie jest za wysoki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca Po 1 zrób to zgodnie z manualem, jest poodana konkretna ilość oleju w tłumiku i tyle masz wlać a ten co jest teraz wylej. Po 2 dolnych goleni nie smaruje się smarem, smarem smarujesz tylko uszczelki kurzowe a resztę załatwia olej (odsyłam do manuala co jaki ile i gdzie). Po 3 żeby znaleźć odpowiedni manaual wpisujesz sobie numer seryjny amorka z tylnej części korony tutaj: https://trailhead.rockshox.com/en/search/ - wyskoczą ci wszystkie info o twoim amorku + dedykowany manual i inne dokumenty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DemoFV Napisano 8 Marca Autor Udostępnij Napisano 8 Marca Oleju w tłumiku jest równo 100ml, bo mierzyłem przed dolaniem. Butter jest tylko na gorze - zgodnie z manualem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca A gdy spuścisz całkiem powietrze to jesteś w stanie wcisnąć go do końca? Jeśli tak, to wygląda to na ślizgi które są ciasne, tu by ci pomogła tak zwana "kalibracja". Niektóre bardziej ogarnięte warsztaty to wykonują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DemoFV Napisano 8 Marca Autor Udostępnij Napisano 8 Marca Tak, jak spuszczę ciśnienie do zera, to chowa się cały. Kalibracja ślizgów? Muszę o tym poczytać w takim razie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca Ściągnij sobie dla swojego konkretnego widelca spareparts catalog i oceń po rysunku złożeniowym czy wszystko jest (szczególnie shaft i seal-head) prawidłowo założone i w dobrej kolejności. Czasami w fabrycznych widelcach bywają kwiatki a tutaj masz do czynienia z widłem bez znanej historii więc nie wiadomo czy nie było grzebane. Z ciekawszych rzeczy jakie widziałem to koślawe golenie górne, CUS (golenie, korona i sterówka) od recona, cała reszta od reby (nie dziąłało bo nie mogło ;)), seal-head DbA nie pasujący do tego rocznika reby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DemoFV Napisano 8 Marca Autor Udostępnij Napisano 8 Marca Po pelnym serwisie na oryginalnych częściach na 200h sram, dalej jest to samo... Nawet w serwisie kalibrowali golenie i dalej takie tempe uginanie. Jakieś pomysły jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DemoFV Napisano 9 Marca Autor Udostępnij Napisano 9 Marca (edytowane) Mam wrażenie, jakby golenie gorne w ogole się nie smarowaly podczas uginania - jest cały czas sucha górna cześć i przez chyba tak tempo i sucho chodzi 😕 Jeśli tak jest realnie i to problem, to jaki może być sposób naprawy, bo reszta części i uszczelek jest Ok Edytowane 9 Marca przez DemoFV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Marca Udostępnij Napisano 9 Marca Dlatego sugerowałem żeby zrobić test zupełnie bez tłumika i najlepiej z wyjętym shaftem sprężyny powietrznej. Wtedy masz przynajmniej jedną niewiadomą mniej. Butter jest jak rozumiem pomiędzy wargami uszczelek kurzowych. Gąbki są nasączone i nie przyszczypane podczas montażu goleni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DemoFV Napisano 9 Marca Autor Udostępnij Napisano 9 Marca (edytowane) No nic, sprzedam go na olx jako wymagający serwisu Edytowane 9 Marca przez DemoFV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DemoFV Napisano 9 Marca Autor Udostępnij Napisano 9 Marca (edytowane) Mały update dla wytrwałych, bo od kilku godzin szukam pomysłów wszędzie. Zauważyłem, ze przy zdjętym widelcu i próbie nacisku na niego od góry przekładając sile nacisku na goleń z komorą powietrzna, ruch całego widelca jest plynny. Kiedy przenośne ciężarem ciała nacisk na golen z tłumikiem, to wtedy jest strasznie tempo. To chyba dobry kierunek, w który kierunku muszę szukać problemu. Jakis pomysł? Krzywe dolne lagi? Ze jak jest założony na rowerze i równomiernie dostaje nacisk to i tak prawa komora z tlumikiem sprawia wrażenie tarcia? Co moge zrobić, zeby zdiagnozować? tutaj jak to wyglada. Na pewno ktoś bedzie na forum umiał mi pomoc, bo sprzedawca z olx umył ręce... Edytowane 9 Marca przez DemoFV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Marca Udostępnij Napisano 9 Marca (edytowane) Koślawy jakiś. Może miał przygodę np. spotkał się z drzewem. Wyrzuć to i kup nowy, z gwarancją. Edytowane 9 Marca przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DemoFV Napisano 10 Marca Autor Udostępnij Napisano 10 Marca Nie no, wyrzucić nie mogę, bo zapłaciłem za niego ponad 1000 + jeszcze pełen serwis 😕. Bede chciał mino wszystko od sprzedającego dochodzić zwrotu, bo sprzedał go jako 100% sprawny. Nie sądziłem, ze tak moze pracować amortyzator /: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareckiabc Napisano 10 Marca Udostępnij Napisano 10 Marca Serio za używana rebe dałeś ponad 1000 zł. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DemoFV Napisano 10 Marca Autor Udostępnij Napisano 10 Marca No tyle zapłaciłem, bo był po rzekomym serwisie i w 100% sprawny. Gdybym wiedział, ze muszę włożyć w serwis i części + dalej nie działa w pełni Ok, to bym kupił nowy na gwarancji... Czasu już nie cofnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 10 Marca Udostępnij Napisano 10 Marca Za 800zł można trafić nową bez GW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DemoFV Napisano 10 Marca Autor Udostępnij Napisano 10 Marca (edytowane) Szukałem długo i nie znalazłem za 800 nowej reby... A jeszcze drążąc temat. Czy wlanie olej mniej gęstego do komory z tłumikiem, te 100 ml, mogłoby przynieść jakiś lepszy rezultat, czy te 5WT jest obowiązkowe? Edytowane 10 Marca przez DemoFV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 11 Marca Udostępnij Napisano 11 Marca (edytowane) Wątpie, że problem jest w tłumiku, stawiam na ślizgi lub jakąś nieosiowość jednej goleni z drugą, może zaliczył drzewo tak jak pisze Dokumosa. EDIT: Pasowało by to rozebrać, wyjąć tłumik i sprężynę i wsadzić na sucho lagi górne w dolne, sprawdzić jak płynnie pracują, jesli dobrze to później np z samym tłumikiem bez oleju itd. tak szukać przyczyny, ale to samemu w domu, serwis to pewnie oleje takie zlecenie a poza tym, jak sam na własne oczy nie zobaczysz to się nie dowiesz. O serwisach zdanie mam jakie mam, jakbyś go wyslał do jakiegoś który się zajmuje typowo amortyzacją to może wtedy coś by znaleźli. Edytowane 11 Marca przez Rumcajs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 11 Marca Udostępnij Napisano 11 Marca Tłumik w rebie zalany olejem 3WT przestaje całkowicie tłumić (tak jakby go nie było). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DemoFV Napisano 11 Marca Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 1 godzinę temu, Rumcajs. napisał: Wątpie, że problem jest w tłumiku, stawiam na ślizgi lub jakąś nieosiowość jednej goleni z drugą, może zaliczył drzewo tak jak pisze Dokumosa. EDIT: Pasowało by to rozebrać, wyjąć tłumik i sprężynę i wsadzić na sucho lagi górne w dolne, sprawdzić jak płynnie pracują, jesli dobrze to później np z samym tłumikiem bez oleju itd. tak szukać przyczyny, ale to samemu w domu, serwis to pewnie oleje takie zlecenie a poza tym, jak sam na własne oczy nie zobaczysz to się nie dowiesz. O serwisach zdanie mam jakie mam, jakbyś go wyslał do jakiegoś który się zajmuje typowo amortyzacją to może wtedy coś by znaleźli. Bez tłumika i oleju tez pracuje ciężko. W takim razie zostają już tylko dwie opcje, o których piszesz i mówił tez Dokumosa. Albo dostał jakiegoś strzała i nierówny, albo ślizgi są dojechane. Jak były zdjęte dolne lagi, to uginał się bez nich płynnie, poza tym wszystkie części wewnętrzne były w stanie bardzo dobry, brak uszkodzeń. W takim razie muszę poszukać w Poznaniu jakiegoś serwisu, który ma dolne lagi pasujące, zeby założyli na próbę do moich górnych goleni. Jeśli okaże się, ze pracuje płynnie, to wtedy na 100% bede miał odpowiedz. Nie ukrywam, ze najbliżej mi do wymiany ślizgów, ale to postaram się znaleźć serwis. Jak cos ustalę, to na pewno podzielę się na forum, zeby na przyszłość komuś pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 11 Marca Udostępnij Napisano 11 Marca Co do ślizgów to jeśli byłby problem z nimi to wideł pracowałby z przycięciami już od pierwszych mm skoku. Poza tym ślizgi w RS są niewymienne (w sensie nie ma w obrocie takich części zamiennych). Bez sensu jest szukać dolnych goleni zanim nie sprawdzisz jak pracują dolne z górnymi w wypatroszonymi wnętrznościami. Poza tym dolne golenie nowe to koszt przewyższający nowy widelec. Podobnie samo CSU (czyli górne z koroną i sterówką). Jakakolwiek naprawa tego widła jeśli zostanie stwierdzona koślawość będzie nieuzasadniona finansowo. Będziesz mógł jedynie odsprzedać sprawne części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DemoFV Napisano 11 Marca Autor Udostępnij Napisano 11 Marca No Ok, znajdę serwis, który mi to zdiagnozuje, jak bedzie wypatroszony. Może wystawią mi oficjalną diagnozę i wtedy uderzę do sprzedającego z decyzją. Jak dalej bedzie chciał się wymigać, to wtedy złoże pozew przeciwko niemu i z rekojmi polecę, bo opis był 100% sprawny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.