Heartbreaker Napisano 7 Marca 2024 Napisano 7 Marca 2024 Cześć, wczoraj udało mi się kupić w sklepie internetowym w mega cenie kross esker 7.0 z poniższym osprzętem: Chciałbym, żebyście mi doradzili jak tu jeszcze można go odchudzić (na razie poza kołami) i ulepszyć pod jazdę szutrami. Karbonowa sztyca, mostek, kierownica? Jeśli tak to jakie konkretnie pozycje? Cytuj
Mihau_ Napisano 7 Marca 2024 Napisano 7 Marca 2024 To co prawdopodobnie zrobi różnicę to sztyca i o tym trzeba pomyśleć. Przy mostku czy kierownicy trzeba najpierw sprawdzić masę żeby rozważać wymianę bo może to nie mieć sensu. Sprawdziłbym też opony czy rzeczywiście są "tym" g-one, o którym można pomyśleć a nie np. jakąś drutową wersją oem Cytuj
Chociemir Napisano 7 Marca 2024 Napisano 7 Marca 2024 Nie podałeś budżetu więc chyba jest nieistotny. Skoro tak to: - siodełko np. dedykowane do gravela Gelu https://gelucarboncreation.com/product/gelu-k-3-plus/ - sztyca np. Darimo http://darimo.eu/en/darimo-t2-15mm-sb-seatpost - mostek też może Darimo http://darimo.eu/en/darimo-ix2-stem - kierownica Cadex bez flary https://www.cadex-cycling.com/pl/showcase/cadex-ar-handlebar lub z flarą https://www.cadex-cycling.com/pl/showcase/cadex-gx-handlebar 1 Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 8 Marca 2024 Napisano 8 Marca 2024 Ja bym zaczął od tarcz hamulcowych. Jeżeli nic się nie zmieniło, to sztyca, mostek i kierownica od Kross to potworne kowadła. Ja polecam od siebie PRO Vibe z aluminium, jako dobry kompromis między wagą a ceną. No może poza mostkiem... Ewentualnie PRO PLT. Opony tak jak wyżej. Podejrzewam że nie jest to taka wersja, jaką kupujesz w sklepie. Ja polecam Tufo Gravel Speedero, no ale co kto lubi. No i jeżeli to Twój pierwszy Kross, to naprawdę polecam żebyś sobie samemu przejrzał wszystkie gwinty, nasmarował co trzeba itd. Może teraz się to zmieniło, natomiast 3 lata temu z jednego roweru tylną przerzutkę wykręciłem praktycznie palcami, natomiast przy przedniej prawie obrobiłem gniazdo, bo była wkręcona o wiele za mocno i to na sucho. A to jest tylko jeden z wielu przykładów co było nie tak. Cytuj
Rumcajs. Napisano 8 Marca 2024 Napisano 8 Marca 2024 8 godzin temu, szczupak56 napisał: siodełko za ponad 2000zł? Chociemir to mistrz podawania pedalarskich gadżetów za miliony "Nie podałeś budżetu więc chyba jest nieistotny." - Tak i przy nieistotnym budżecie kupił sobie krossa - pogratulować myślenia (a raczej jego braku). 1 1 Cytuj
kipcior Napisano 8 Marca 2024 Napisano 8 Marca 2024 A co za różnica co sobie kupił? Do moich trzech ostatnich rowerów wpakowałem ich równowartość. Ostatniego to wręcz kupowałem z taką myślą i był to lepszy pomysł niż zakup wyższego modelu albo czegoś innej firmy, które i tak nie miały tego co chciałem. Sztyca - jak ma być lekko to Canyon VLCS. Przy okazji będzie wygodniej. Cytuj
Greg1 Napisano 8 Marca 2024 Napisano 8 Marca 2024 2 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał: prawie obrobiłem gniazdo, bo była wkręcona o wiele za mocno i to na sucho Ostatnio jak kupiłem nowy rower to poprosiłem w sklepie, żeby mi jakieś tymczasowe pedały gościu wkręcił na chwilę i w domu ledwo je odkręciłem bo gość na serwisie wkręcił je na sucho i dość mocno 😱 Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 8 Marca 2024 Napisano 8 Marca 2024 Taki, że są pewne granice zdrowego rozsądku. Darimo i podobne, to nie są komponenty które wkładasz bo chcesz sobie coś tam lekko ulepszyć. Nie ta cena, nie ta wytrzymałość. Realny zysk jest marginalny i nie ma kompletnego uzasadnienia, przy normalnie użytkowanym rowerze który nie służy do "spuszczania się" przy ustawce z kolegami. Za cenę tego co zostało wskazane, można kupić bardzo dobre aluminiowe komponenty i zostanie jeszcze na dobre koła i opony. Można kupić nawet karbon, bo kierownica PRO PLT kosztuje pomiędzy 600 a 700 zł. Pisząc najkrócej. Ktoś tu próbuje przyszpanować, że naogladał się katalogów "butikowych" marek. Cytuj
Heartbreaker Napisano 9 Marca 2024 Autor Napisano 9 Marca 2024 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Komponenty, które zaproponował kolega Chociemir jednak trochę nie ten poziom mojej jazdy i potrzeb. Rower nie wiem czy okazyjnie czy nie, ale udało mi się wyrwać ze sklepu za 6k. Planowałem jeszcze w czasie 2-3 miechów włożyć jakieś 3-4 k na sztycę, mostek, kierownicę i tarcze. Czy możecie polecić jakieś konkretne tarcze? Cytuj
Heartbreaker Napisano 9 Marca 2024 Autor Napisano 9 Marca 2024 Koła chcę sobie zostawić na podmiankę na później. Cytuj
Chociemir Napisano 9 Marca 2024 Napisano 9 Marca 2024 (edytowane) Jeśi chodzi o karbonową sztycę to można to można budzetowo wybrać Elita One z Aliexpress. Sporo ludzi na nich jeździ (sam też kiedyś miałem) nawet w MTB i nie narzeka. Co do mostka: warto zważyć obecny, żeby wiedzieć czy w ogóle jest sens wymiany. Edytowane 9 Marca 2024 przez Chociemir Cytuj
kipcior Napisano 9 Marca 2024 Napisano 9 Marca 2024 Ja zmieniłem tarcze na SLX SM-RT70 i klocki na metaliczne. Po dotarciu mam wrażenie, że mój GRX wreszcie jakoś hamuje. Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 9 Marca 2024 Napisano 9 Marca 2024 2 godziny temu, Heartbrakeer napisał: Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Komponenty, które zaproponował kolega Chociemir jednak trochę nie ten poziom mojej jazdy i potrzeb. Rower nie wiem czy okazyjnie czy nie, ale udało mi się wyrwać ze sklepu za 6k. Planowałem jeszcze w czasie 2-3 miechów włożyć jakieś 3-4 k na sztycę, mostek, kierownicę i tarcze. Czy możecie polecić jakieś konkretne tarcze? Jeżeli chodzi o Shimano to Ultegra lub Dura Ace, ewentualnie XT lub XTR, czyli to samo tylko w wersji MTB. Te dwie grupy jako jedyne są cięte laserem i to robi znaczną różnicę. RT-70 wspomniane wcześniej nie są. 3 - 4 k na wspomniane elementy to chory pomysł. Kup sobie przyzwoite aluminium, gdzie 1000 zł to będzie już nawet za dużo. Można pokusić się o karbonową sztycę, natomiast większą różnicę zrobią Ci dobre opony. Ewentualnie karbonową kierownicę PRO PLT o której wspomniałem. Zamiast wywalać kasę na rzeczy które wpłyną marginalnie na odczucia z jazdy, kup porządne koła i opony. Cytuj
Heartbreaker Napisano 10 Marca 2024 Autor Napisano 10 Marca 2024 A czy masz coś godnego polecenia z kół i opon do szutrów i asfaltu do 2 k? Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 10 Marca 2024 Napisano 10 Marca 2024 Spójrz na chociażby LemonBike i ich standardowy zestaw na obręczach DT Swiss i piastach Novatec lub DT. Opony to osobny temat, bo nawet nie wiadomo gdzie będziesz jeździł. Cytuj
Chociemir Napisano 10 Marca 2024 Napisano 10 Marca 2024 7 godzin temu, Heartbrakeer napisał: A czy masz coś godnego polecenia z kół i opon do szutrów i asfaltu do 2 k? Jeżeli chcesz "odchudzić' rower to powineneś albo zważyć, albo dowiedzieć się jaka jest masa elementów, które chcesz wymienić - również kół (bez opon, dętek i tarcz). Jeśli jeździsz na dętkach, to warto pomyśleć o TPU , nawet chińskich - kosztują niewiele, a zysk wagowy w stosunku do butylu będzie spory. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.