Skocz do zawartości

[osprzęt] wymiana osprzętu w nowym kross esker


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, wczoraj udało mi się kupić w sklepie internetowym w mega cenie kross esker 7.0 z poniższym osprzętem:

image.png.c0d4c78dcc83693b5f2982753242c407.png

Chciałbym, żebyście mi doradzili jak tu jeszcze można go odchudzić (na razie poza kołami) i ulepszyć pod jazdę szutrami.

Karbonowa sztyca, mostek, kierownica? Jeśli tak to jakie konkretnie pozycje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co prawdopodobnie zrobi różnicę to sztyca i o tym trzeba pomyśleć.

Przy mostku czy kierownicy trzeba najpierw sprawdzić masę żeby rozważać wymianę bo może to nie mieć sensu. Sprawdziłbym też opony czy rzeczywiście są "tym" g-one, o którym można pomyśleć a nie np. jakąś drutową wersją oem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podałeś budżetu więc chyba jest nieistotny. Skoro tak to:

- siodełko np. dedykowane do gravela Gelu https://gelucarboncreation.com/product/gelu-k-3-plus/

- sztyca np. Darimo http://darimo.eu/en/darimo-t2-15mm-sb-seatpost

- mostek też może Darimo http://darimo.eu/en/darimo-ix2-stem

- kierownica Cadex bez flary https://www.cadex-cycling.com/pl/showcase/cadex-ar-handlebar lub z flarą https://www.cadex-cycling.com/pl/showcase/cadex-gx-handlebar

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od tarcz hamulcowych. 

Jeżeli nic się nie zmieniło, to sztyca, mostek i kierownica od Kross to potworne kowadła. Ja polecam od siebie PRO Vibe z aluminium, jako dobry kompromis między wagą a ceną. No może poza mostkiem... Ewentualnie PRO PLT.

Opony tak jak wyżej. Podejrzewam że nie jest to taka wersja, jaką kupujesz w sklepie. Ja polecam Tufo Gravel Speedero, no ale co kto lubi.

No i jeżeli to Twój pierwszy Kross, to naprawdę polecam żebyś sobie samemu przejrzał wszystkie gwinty, nasmarował co trzeba itd. Może teraz się to zmieniło, natomiast 3 lata temu z jednego roweru tylną przerzutkę wykręciłem praktycznie palcami, natomiast przy przedniej prawie obrobiłem gniazdo, bo była wkręcona o wiele za mocno i to na sucho. A to jest tylko jeden z wielu przykładów co było nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, szczupak56 napisał:

siodełko za ponad 2000zł?

Chociemir to mistrz podawania pedalarskich gadżetów za miliony "Nie podałeś budżetu więc chyba jest nieistotny." - Tak i przy nieistotnym budżecie kupił sobie krossa - pogratulować myślenia (a raczej jego braku). 

  • +1 pomógł 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co za różnica co sobie kupił? Do moich trzech ostatnich rowerów wpakowałem ich równowartość. Ostatniego to wręcz kupowałem z taką myślą i był to lepszy pomysł niż zakup wyższego modelu albo czegoś innej firmy, które i tak nie miały tego co chciałem.

Sztyca - jak ma być lekko to Canyon VLCS. Przy okazji będzie wygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał:

prawie obrobiłem gniazdo, bo była wkręcona o wiele za mocno i to na sucho

Ostatnio jak kupiłem nowy rower to poprosiłem w sklepie, żeby mi jakieś tymczasowe pedały gościu wkręcił na chwilę i w domu ledwo je odkręciłem bo gość na serwisie wkręcił je na sucho i dość mocno 😱

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki, że są pewne granice zdrowego rozsądku.

Darimo i podobne, to nie są komponenty które wkładasz bo chcesz sobie coś tam lekko ulepszyć. Nie ta cena, nie ta wytrzymałość. Realny zysk jest marginalny i nie ma kompletnego uzasadnienia, przy normalnie użytkowanym rowerze który nie służy do "spuszczania się" przy ustawce z kolegami.

Za cenę tego co zostało wskazane, można kupić bardzo dobre aluminiowe komponenty i zostanie jeszcze na dobre koła i opony. Można kupić nawet karbon, bo kierownica PRO PLT kosztuje pomiędzy 600 a 700 zł.

Pisząc najkrócej. Ktoś tu próbuje przyszpanować, że naogladał się katalogów "butikowych" marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Komponenty, które zaproponował kolega Chociemir jednak trochę nie ten poziom mojej jazdy i potrzeb.

Rower nie wiem czy okazyjnie czy nie, ale udało mi się wyrwać ze sklepu za 6k. Planowałem jeszcze w czasie 2-3 miechów włożyć jakieś 3-4 k na sztycę, mostek, kierownicę i tarcze.

Czy możecie polecić jakieś konkretne tarcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśi chodzi o karbonową sztycę to można to można budzetowo wybrać Elita One z Aliexpress. Sporo ludzi na nich jeździ (sam też kiedyś miałem) nawet w MTB i nie narzeka.

Co do mostka: warto zważyć obecny, żeby wiedzieć czy w ogóle jest sens wymiany.

Edytowane przez Chociemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Heartbrakeer napisał:

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Komponenty, które zaproponował kolega Chociemir jednak trochę nie ten poziom mojej jazdy i potrzeb.

Rower nie wiem czy okazyjnie czy nie, ale udało mi się wyrwać ze sklepu za 6k. Planowałem jeszcze w czasie 2-3 miechów włożyć jakieś 3-4 k na sztycę, mostek, kierownicę i tarcze.

Czy możecie polecić jakieś konkretne tarcze?

Jeżeli chodzi o Shimano to Ultegra lub Dura Ace, ewentualnie XT lub XTR, czyli to samo tylko w wersji MTB. Te dwie grupy jako jedyne są cięte laserem i to robi znaczną różnicę. RT-70 wspomniane wcześniej nie są.

3 - 4 k na wspomniane elementy to chory pomysł. Kup sobie przyzwoite aluminium, gdzie 1000 zł to będzie już nawet za dużo. Można pokusić się o karbonową sztycę, natomiast większą różnicę zrobią Ci dobre opony. Ewentualnie karbonową kierownicę PRO PLT o której wspomniałem.

Zamiast wywalać kasę na rzeczy które wpłyną marginalnie na odczucia z jazdy, kup porządne koła i opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Heartbrakeer napisał:

A czy masz coś godnego polecenia z kół i opon do szutrów i asfaltu do 2 k?

Jeżeli chcesz "odchudzić' rower to powineneś albo zważyć, albo dowiedzieć się jaka jest masa elementów, które chcesz wymienić - również kół (bez opon, dętek i tarcz). Jeśli jeździsz na dętkach, to warto pomyśleć o TPU , nawet chińskich - kosztują niewiele, a zysk wagowy w stosunku do butylu będzie spory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...