Skocz do zawartości

[do 7000] Nowy gravel, przesiadka z Esker 1.0


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Od paru miesięcy rozglądam się za nowym gravelem do ~7k na Krakowskie okolice. Do tej pory jeździłem na Eskerze 1.0, ale pora zrobić update na coś lepszego.

Zrobiłem mały reserach na rynku i mam kilku faworytów:

- Unibike Geos 2024 (brak dyndających linek przy kierownicy, wszystko ładnie upchane w port)

- Ridley Kanzo A GRX (faworyt na ten moment, delikatnie przekracza budżet),

- Kross Esker 6.0 1gen( ciężko z dostępnością)

Oraz tych nie-faworytów:

- Superior X-Road Comp GR (1x niestesty),

- Sesna Romagna GRX (wizualnie odstaje od reszty).

Szukam czegoś na czym nie będę czuł się jakbym jechał na taborecie (Na ekserze mam takie odczucie, np. na Romet Aspre wygodniej mi sie jeździło po kilku próbach) oraz ze względu na osobiste preferencje będzie to 2x.

Trasy jakie jeżdżę to ~70% asfalt, a reszta to ubite wały/szutry.

Byłem zdecydowany na kupno Ridleya, ale zobaczyłem nowego Geosa i teraz mam zagwostkę na co się zdecydować. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Esker 1.0 jest taboretem bo ma aluminiowy widelec. 

Za 7k można znaleźć Eskera 7

Linki upchane w port maja więcej wad niż zalet przy gravelu. 

Z preferencjami wizualnymi nie dyskutuje bo każdy ma swoje i nie wyobrażam sobie jazdy na rowerze, który mi się nie podoba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rower z układem pancerzy jak w Unibike Geos.

Świetnie wygląda, bardzo fajne rozwiązanie, dopóki nie musisz dotknąć jakiegokolwiek elementu w obrębie przodu roweru.

Nie wiem czy bym kupił drugi raz taki rower. To jest dobre rozwiązanie przy hamulcach hydraulicznych i elektronicznej grupie napędowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DEFTONES nie wiem gdzie ten kawał dobrej roboty, no ale raczej nie w osprzęcie.

Totalnie badziewna korba ( miałem dwie), w której suport niektórym pada dość szybko, zamiennika nie ma i kosztuje 200 zł.

Łańcuch znany jako guma od majtek. Tarcze z plasteliny.

Kierownicę, mostek i sztycę Kross przemilczę, bo to dobre narzędzia do rozboju, ze względu na wagę.

Jeżeli się nic nie zmieniło, to opony to drutowy OEM, a  nie tak jak dużo ludzi myśli, zwijane za ponad 200 zł za sztukę.

Piasty Shimano, co ma swoje zalety, no i obręcze DT. Może to być dobry zestaw, pod warunkiem że będą dobrze złożone, a tak się składa że nie miałem jeszcze dobrze złożonych kół od Kross.

Przez wiele lat byłem fanem Kross, miałem kilka ich rowerów. Teraz musiałbym się uderzyć w głowę, żeby coś od nich kupić.

Edytowane przez Krypto.Szosowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie czego można się czepnąć to korba, reszta są to pierdoły które wylatują po jednym sezonie.  Obiektywnie mówiąc największą zaleta jest rama, nowa geometria w ciekawym wykonaniu, o eskerach jest głośno i moim zdaniem słusznie, to ciekawa oferta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...