Skocz do zawartości

[koła gravel Al] DT G1800 czy coś lepszego


Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do wymiany kół w moim gravelu. Zależy mi na tym aby były pod bezdętki. Mają to być koła aluminiowe. Z tego co widzę bardzo popularne są DT G1800. Jednak naczytałem się różnych opini o nich i zastanawiam się nad czymś innym. Chcialbym aby były wytrzymałe i na w miarę dobrych komponentch. Co innego możecie polecić? Jak będą tańsze to tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem czego mogłeś się naczytać o G1800, bardzo dobre komponenty, bardzo dobry producent. Ciężko będzie znaleźć lepsze koła w ich budżecie. Jedyne co można by uznać za warte upgradu to zmiana piasty z 370 na 350, chociaż mam koła na 370 i wydają się być równie nieśmiertelne co 350. 

Możesz zawsze zapytać u składaczy, obręcz DT Swiss R500, RR521, RR481, XR391, XM421. Piasta DT Swiss 350, szprychy i nyple Sapim, jeśli jesteś cięższym kolarzem to szprychy mocniejsze i nyple mosiężne (mosiężne lepiej też radzą sobie ze złymi warunkami pogodowymi szczególnie zimą ale to kosztem wagi). Cena pewnie w zakresie 1900-2500 w zależności od komponentów. 

Edytowane przez ernorator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem o miękkim bębenku w dt swiss.

A czy warto fulcrum rapid red 5? Nie wiem jakie tam są piasty. Cena dosyć dobra.

Moja waga to 80kg.

W zasadzie każde koła tubeless z miare dobrymi piastami, wytrzymałe i lekkie spełnią moje oczekiwania. Nie musi to być dt swiss ale żebym nie miał z tym za dużo problemów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kaloryfer napisał:

A czy warto fulcrum rapid red 5? Nie wiem jakie tam są piasty. Cena dosyć dobra.

Zrób eksperyment i poszukaj części do tego Fulcruma, chociażby szprychy. Kupisz tanio a później będzie klops. Poza tym 1760g za 1769 pln szału nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Kaloryfer napisał:

Czytałem o miękkim bębenku w dt swiss.

To chyba zależy od nogi, ja swoją piastę serwisowałem po 3 tys km i nie było nawet śladu na bębenku. A mam bębenek alu, wersja light.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2024 o 09:15, ernorator napisał:

Możesz zawsze zapytać u składaczy, obręcz DT Swiss R500, RR521, RR481, XR391, XM421. Piasta DT Swiss 350, szprychy i nyple Sapim, jeśli jesteś cięższym kolarzem to szprychy mocniejsze i nyple mosiężne (mosiężne lepiej też radzą sobie ze złymi warunkami pogodowymi szczególnie zimą ale to kosztem wagi). Cena pewnie w zakresie 1900-2500 w zależności od komponentów. 

https://allegro.pl/oferta/kola-gravel-dt-g-540-28-novatec-d791sb-d792sb-12x100-12x142-sapim-race-15269428011

1249zł za komplet na novatekach i obręczach dt swiss. (a kupując po za allegro pewnie taniej)
Moim zdaniem dopłata do piast DT Swiss zupełnie nieopłacalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podchodzę do tego na zasadzie

Dla mnie, gdzie wiem jak działa piasta, umiem rozebrać (mam narzędzia), wyczyścić, nasmarować i wymienić łożysko. Piasta Novatec jest fajna chociaż nie za dobrze uszczelniona.

Jeśli nie wiem jak to działa, nigdy nie rozbiorę i nie nasmaruję to DT Swiss. 

Waga 791/792 trochę mnie przeraża.

Edytowane przez ernorator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, KSikorski napisał:

Moim zdaniem dopłata do piast DT Swiss zupełnie nieopłacalna.

100-150g roznicy nie robi mi różnicy. Jak te novatek są podobnej klasy albo troch e niższe to też mi nie przeszkadza.

Jeżdżę 6-ty rok na Axisach w moim Specu i jestem bardzo zadowolony z wytrzymałości a serwis piast robie samemu bo jest prosty. Trzeba tylko pilnowac kulek aby nie pogubić. Minusem jest to, że nie sa tubeles oraz zauważyłem pęknięcie na obręczy. Po tylu latach i jazdy w ciężkich warunkach to wydaje mi się ma prawo pęknąć tym bardziej, że ani razu nie były centrowane ani sprawdzane naprężenie szprych bo od początku zakładałem, że szybko je wymienie. A one tak dobrze sobie radzą jeszcze.

 

5 godzin temu, Nemrod82 napisał:


https://a.aliexpress.com/_EQMNzOv

Piasty zrzynka z DT Swissa ( to samo praktycznie co pod swoimi markami serwują składające firmy w PL). Szprychy Pilar Wing 20. Najlepszą opcją do gravwla są chyba koła na obręczach 40mmx30mm. 

Wagowo praktycznie pół kilo lżejsze od G1800.

 

karbonu z ali nie chce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, masz rację. Mam 2 zestawy kół na piastach novatec, różnią się piastami, 791/792 i 411/412 i te 400setki są ponad 50g lżejsze, założyłem, że 700setki są ciężkie a ważą właściwie tyle samo co 350.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...