Kaloryfer Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca Przymierzam się do wymiany kół w moim gravelu. Zależy mi na tym aby były pod bezdętki. Mają to być koła aluminiowe. Z tego co widzę bardzo popularne są DT G1800. Jednak naczytałem się różnych opini o nich i zastanawiam się nad czymś innym. Chcialbym aby były wytrzymałe i na w miarę dobrych komponentch. Co innego możecie polecić? Jak będą tańsze to tym lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca (edytowane) Nie bardzo wiem czego mogłeś się naczytać o G1800, bardzo dobre komponenty, bardzo dobry producent. Ciężko będzie znaleźć lepsze koła w ich budżecie. Jedyne co można by uznać za warte upgradu to zmiana piasty z 370 na 350, chociaż mam koła na 370 i wydają się być równie nieśmiertelne co 350. Możesz zawsze zapytać u składaczy, obręcz DT Swiss R500, RR521, RR481, XR391, XM421. Piasta DT Swiss 350, szprychy i nyple Sapim, jeśli jesteś cięższym kolarzem to szprychy mocniejsze i nyple mosiężne (mosiężne lepiej też radzą sobie ze złymi warunkami pogodowymi szczególnie zimą ale to kosztem wagi). Cena pewnie w zakresie 1900-2500 w zależności od komponentów. Edytowane 7 Marca przez ernorator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaloryfer Napisano 7 Marca Autor Udostępnij Napisano 7 Marca Czytałem o miękkim bębenku w dt swiss. A czy warto fulcrum rapid red 5? Nie wiem jakie tam są piasty. Cena dosyć dobra. Moja waga to 80kg. W zasadzie każde koła tubeless z miare dobrymi piastami, wytrzymałe i lekkie spełnią moje oczekiwania. Nie musi to być dt swiss ale żebym nie miał z tym za dużo problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca Nie chcesz mieć problemów to zamów składane koła u jakiejś sensownej firmy, gdzie będziesz miał zastosowane komponenty od ręki dostępne w każdym serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PJ4cK Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca 1 godzinę temu, Kaloryfer napisał: A czy warto fulcrum rapid red 5? Nie wiem jakie tam są piasty. Cena dosyć dobra. Zrób eksperyment i poszukaj części do tego Fulcruma, chociażby szprychy. Kupisz tanio a później będzie klops. Poza tym 1760g za 1769 pln szału nie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca 11 godzin temu, Kaloryfer napisał: Czytałem o miękkim bębenku w dt swiss. To chyba zależy od nogi, ja swoją piastę serwisowałem po 3 tys km i nie było nawet śladu na bębenku. A mam bębenek alu, wersja light. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca W dniu 7.03.2024 o 09:15, ernorator napisał: Możesz zawsze zapytać u składaczy, obręcz DT Swiss R500, RR521, RR481, XR391, XM421. Piasta DT Swiss 350, szprychy i nyple Sapim, jeśli jesteś cięższym kolarzem to szprychy mocniejsze i nyple mosiężne (mosiężne lepiej też radzą sobie ze złymi warunkami pogodowymi szczególnie zimą ale to kosztem wagi). Cena pewnie w zakresie 1900-2500 w zależności od komponentów. https://allegro.pl/oferta/kola-gravel-dt-g-540-28-novatec-d791sb-d792sb-12x100-12x142-sapim-race-15269428011 1249zł za komplet na novatekach i obręczach dt swiss. (a kupując po za allegro pewnie taniej) Moim zdaniem dopłata do piast DT Swiss zupełnie nieopłacalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca (edytowane) Ja podchodzę do tego na zasadzie Dla mnie, gdzie wiem jak działa piasta, umiem rozebrać (mam narzędzia), wyczyścić, nasmarować i wymienić łożysko. Piasta Novatec jest fajna chociaż nie za dobrze uszczelniona. Jeśli nie wiem jak to działa, nigdy nie rozbiorę i nie nasmaruję to DT Swiss. Waga 791/792 trochę mnie przeraża. Edytowane 8 Marca przez ernorator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemrod82 Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca (edytowane) https://a.aliexpress.com/_EQMNzOv Piasty zrzynka z DT Swissa ( to samo praktycznie co pod swoimi markami serwują składające firmy w PL). Szprychy Pilar Wing 20. Najlepszą opcją do gravwla są chyba koła na obręczach 40mmx30mm. Wagowo praktycznie pół kilo lżejsze od G1800. Edytowane 8 Marca przez Nemrod82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca 2 godziny temu, ernorator napisał: Waga 791/792 trochę mnie przeraża. Dla wersji 12x142, 6 śrub, bębenek HG: D792 - 281g 350 - 263g Nie wiem czy można traktować różnicę 18g per tylna piasta jako przerażającą 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaloryfer Napisano 8 Marca Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 6 godzin temu, KSikorski napisał: Moim zdaniem dopłata do piast DT Swiss zupełnie nieopłacalna. 100-150g roznicy nie robi mi różnicy. Jak te novatek są podobnej klasy albo troch e niższe to też mi nie przeszkadza. Jeżdżę 6-ty rok na Axisach w moim Specu i jestem bardzo zadowolony z wytrzymałości a serwis piast robie samemu bo jest prosty. Trzeba tylko pilnowac kulek aby nie pogubić. Minusem jest to, że nie sa tubeles oraz zauważyłem pęknięcie na obręczy. Po tylu latach i jazdy w ciężkich warunkach to wydaje mi się ma prawo pęknąć tym bardziej, że ani razu nie były centrowane ani sprawdzane naprężenie szprych bo od początku zakładałem, że szybko je wymienie. A one tak dobrze sobie radzą jeszcze. 5 godzin temu, Nemrod82 napisał: https://a.aliexpress.com/_EQMNzOv Piasty zrzynka z DT Swissa ( to samo praktycznie co pod swoimi markami serwują składające firmy w PL). Szprychy Pilar Wing 20. Najlepszą opcją do gravwla są chyba koła na obręczach 40mmx30mm. Wagowo praktycznie pół kilo lżejsze od G1800. karbonu z ali nie chce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca Faktycznie, masz rację. Mam 2 zestawy kół na piastach novatec, różnią się piastami, 791/792 i 411/412 i te 400setki są ponad 50g lżejsze, założyłem, że 700setki są ciężkie a ważą właściwie tyle samo co 350. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.