Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, szukam gravela dla siebie ( 80 kg, 185 cm wzrostu. Używka/nowy. To mój pierwszy taki rower więc nie znam się na tym totalnie. Dojazdy do pracy głównie chodnik/ulica może jakis żwir czasami, dlatego chciałem gravela, zależy mi na baranku zamiast prostej kierownicy. Dziennie pewnie 30km ale chciałem też rekreacyjnie jeździć po jakiś ścieżkach leśnych lekkich.

Znalazłem coś takiego, wygląda na zadbany, osprzęt chyba też w porządku, ale tak jak mówię, nie do końca się na tym znam.

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-ktm-gravel-CID767-IDXWmPj.html

Myślałem też nad floaterem 8s fixie.

Nie chciałbym wydawać dużo więcej, chyba że będzie to faktycznie jakaś okazja.

Napisano
  Cytat

To mój pierwszy taki rower więc nie znam się na tym totalnie

Rozwiń  

Obawiam się, że z takim budżetem to raczej "pierwszego roweru tego typu" nie kupisz. To co wrzuciłeś to kupa gruzu, warta realnie połowę ceny ofertowej a ktoś szuka frajera, który to kupi widząc magiczne, modne słowo "gravel". 

 

Napisano

Żeby Ci co nieco uzmysłowić - gravelowa tylna przerzutka GRX to koszt ok. 230 zł, klamkomanetki GRX 2x10 - 1000 - 1400 zł. A Ty chcesz kompletny rower za 2000 zł?

Nawet zakładając że "producent" roweru ma części za pół ceny  hurcie to w Twoim budżecie szału nie ma....

Napisano

Co tam się nie da, Triban RC100 za 1600 zł w Decathlonie.

A w każdym razie jak klikniemy w "rowery gravel" to on tam się pojawia. Baranek jest, opony 32 czyli prawie szeroko i w sklepie stoi obok takich co mają tarcze hamulcowe ;) 

Napisano

Też się zastanawiałem nad Tribanem, jako "entry level" w sumie może być - z jednej strony raczej nikt go nie ukradnie, z drugiej chyba da się odsprzedać; nawet kupując kolejny rower można T100 zostawić do jazdy zimą w soli albo na dojazdy do pracy.

W razie "W" z Decathlonem też się idzie dogadać....

Napisano

Sądząc po tym jakie ma hample to nie ma to raczej geometii grawelowej

Napęd może być na granicy zużycia

Kiera to chyba tani chiński carbon - ja bym nie jeździł

Żeby się dotoczyć do pracy po mieście to może wystarczyć - ale w terenie tego nie widzę

 

Napisano

Kupowałem go za 999 zł, jeśli mnie pamięć nie myli.

Skończył z klamkami Clarisa i kasetą z tyłu, jako 2x8; natrzaskałem na nim sporo kilometrów, w tym 2 wypady z sakwami (600 + 900 km).

Dalej jeździ w rodzinie :)

Napisano (edytowane)

O to to to, był za tysiaka bez złotówki. Pierwotnie tez chciałem go zakupić , ale tylko dla samej ramy, jednak ostatecznie wykorzystałem Eskę Sport i zbudowałem na jej bazie maszynę do trzaskania po lesie i na niektóre ultramaratony. Z czasem poszedłem całkowicie w margines i w Chiny, więc jeżeli chodzi o rynek, trendy i modę to jestem całkowicie nie w temacie :D

gravel monster 29.jpg

  W dniu 5.03.2024 o 08:51, Patryk_marchewa napisał:

Różnica między tribanem rc100/120 a jakimś Rometem Esker 1.0 na Microshifcie jest na tyle duża, że się opłaca dokładać do niego?

Rozwiń  

Do tego co opisałeś wystarczy w zupełności ten Trybs 100  za 1,6 kloca;)

A jak manetki okażą się upierdliwe to masz za śmieszne pieniądze L-TWOO 2x7, gdzie wszystko jest już chowane pod owijką i można dać z przodu nawet jakąś torbę ;)

Edytowane przez kaido2
  • +1 pomógł 1
Napisano
  W dniu 5.03.2024 o 14:23, chrismel napisał:

Obejrzyj ten fragment:

i zadaj sobie pytanie czy taki "gravel" ma sens.

Rozwiń  

Tak naprawdę zależy mi głównie na baranku, podoba mi się ten styl jazdy, jeździłem na normalnym rowerze z amorami z przodu oraz na romecie Esker 1.0. Zdecydowanie fajniej jechało mi się na Eskerze, dlatego też chciałbym kupić rower z barankiem. Jeżeli są lepsze szosy, w które mogę włożyć lepsze opony i jeździć również po lasach to w porządku, nie upieram się że mój rower musi mieć w nazwie popularny "gravel". Ale chodzi mi o całą idee.

Czyli o tym, aby jeździć na rowerze z barankiem, nie martwiąc się przy okazji że jak wjadę na mniej równa nawierzchnie to coś mi walnie w kole i gdzieś jeszcze. 

Nie wiem czy mogę sobie kupić normalny rower z amorami z przodu, a potem zamienić normalna kierownicę na baranka, bo tutaj mi się to gryzie ze sobą. 

Napisano (edytowane)

Na dojazdy do pracy do by Ci ten Triban 100 wystarczył ale jak złapiesz bakcyla, to będzie mało i szkoda będzie tych 1699 zł wydanych :) 

Te podstawowe modele mają zawsze multum oszczędności - koła, siodełka, mostki, kierownice no name, tańsze korby. Im drożej tym lepiej, pojawiają się jakieś markowe elementy osprzętu, np. przerzutki ale siodło, koła, hamulce czy nawet korba to wciąż kompromis (np. u mnie są przerzutki i manetki Tiagra ale hamulce Tektro, a korba FSA czyli budżetowanie).

Albo kupujesz coś w zadanym budżecie, co będzie mocnym kompromisem albo zwiększasz budżet i kupujesz coś na dłużej. Chyba że Ci baranek da w kość i dojdziesz do wniosku, że to nie dla Ciebie :) 

Z zakupem używanych to zawsze ryzyko, jak się nie znasz. To niby nie rocket science ale kupisz rower w budżecie a okaże się, że kaseta do wymiany, łańcuch dla świętego spokoju a korba to za jakiś czas, bo się kończy powoli... I masz kolejne wydatki...

Edytowane przez spidelli
Napisano
  Cytat

Rower to idealny sprzęt dla wymagających amatorów jak i początkujących. Jazda na nim sprawia niezmierną przyjemność. Rower świetnie się prowadzi, dzięki zastosowaniu podzespołów z najwyższej półki. Każdy znający się na rzeczy widzi co reprezentuje sobą ten rowerek. Jest idealnym rozwiązaniem dla osoby zaczynającej swoja przygodę z rowerami jak i dla doświadczonego wymagającego amatora! Osprzęt z wysokiej półki zapewni świetne treningi! Najlepszy gravel w budżecie do 4000zł na rynku!!!

Rozwiń  

Interes życia, wezmę pozostałe 3 sztuki 😎

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.